Forum

Microsoft køber Activision Blizzard

Generelt snak om Playstation og services.

Re: Microsoft køber Activision Blizzard

Indlægaf Megajohn » ons 19 jan 2022 10:25

khede skrev:
Megajohn skrev:Power move udover alle grænser.

Jeg kan snart ikke se, hvorfor jeg snart behøver købe spil, når keg har Game Pass. Der er alt for mange fede titler at gå igang med, og de nye kommer jo snart i en lind strøm day one. Jeg har i forvejen ikke ret meget tid til alle de spil.

Og det fact at hele familien kan bruge det til multiplayer uden at skulle købe 4 versioner af samme spil.

For satan Sony er heldige/dygtige at de laver så forbandet gode ekslusiver og har VR. Ellers var der ikke ret mange grunde til at eje en ps5.

Vanvittige tider.


Ro på, man kunne også spørge hvad det skulle gøre ved Playstation at COD røg, ja der ryger nogle spillere til Xbox med de er stadig ikke i nærheden af de spil som Playstation har i deres lineup. Så ro på, men håber da det skubber til Playstation og deres kommende klon af ps+ og ps now så det kommer til at ligne gamepass


Det er hele pakken med Game Pass efterhånden, der er så tiltalende, at man snart ikke behøver andet end en PC eller Xbox for at være dækket ind til alle de timer, hvor man har tid til at spille.

Overvej lige, hvis de får bare 50% af de 25 mio. CoD spillere på Game Pass. De kan vel ogsp konverterer (6-8 mio?) wow-subscriptions til Game Pass, så WoW blot kræver en Game Pass-subscription. Jeg har ikke haft lyst til at købe og spille CoD og WoW i mange år, men med den model, at man får adgang til begge via Game Pass? Så jeg hopper ind og bruge tid på det igen, og mon ikke mange har det sådan. Så kan de alene pumpe Game Pass op på 40ish mio. med det her move. Så har de allerede overtaget indenfor subcriptionmodellen på gaming-markedet.

Vil der altid være et marked for enkeltkøb af spil til entusiaster / nicher? Ja da! Det er der også i lav grad indenfor filmbranchen.

Men for "almindelige" mennesker, er det her simpelthen ved at være en no-brainer at have i hjemmet. Hold nu op, hvor kender jeg mange, der efterhånden bare har Game Pass og en PC eller Xbox, som tidligere havde Playstation.

Bare se, hvad Netflix gjorde ved film/serie-industrien. Det samme er ved at ske her. Det her er "the end game" i spilindustrien, og jeg ser måske Sony og Nintendo om nogle år være rene software-virksomheder, der tilbyder deres nichespil og services på andres platforme.

Sony kan komme med deres egen Game Pass-service, men når resten af industrien konsoliderer med økonomiske muskler, som Sony ikke er i nærheden af, så bliver de nødt til at overveje deres muligheder. Deres nuværende forretningsmodel er døende.
Megajohn
Niveau 2
 
Indlæg: 139
By: Greve


Re: Microsoft køber Activision Blizzard

Indlægaf BizzyVaping » ons 19 jan 2022 11:32

Man kan da håbe at COD får bedre servere når MS overtager. Både MW og Black Ops havde store problemer i store dele af deres levetid (Har kunne læse mig til at det præcis samme problem går igen på Vanguard, hvilket jeg dog ikke har spillet)

Man skulle tro den mest sælgende serie år efter år, ville have penge til servere som ikke er rent skrald
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Microsoft køber Activision Blizzard

Indlægaf BizzyVaping » ons 19 jan 2022 11:43

Megajohn skrev:
Sony kan komme med deres egen Game Pass-service, men når resten af industrien konsoliderer med økonomiske muskler, som Sony ikke er i nærheden af, så bliver de nødt til at overveje deres muligheder. Deres nuværende forretningsmodel er døende.


Sony skal nok klare sig. De er stadig de eneste AAA som levere varen 100%.

MS har efterhånden et utal af studier, men indtil videre har det ikke bragt noget interessant på bordet imo. Kigger man på resten af branchen er det efterhånden størstedelen af de AAA studier man plejede at kunne regne med som nu kun kommer halvtamme udgivelser gang på gang.

Sony er efterhånden de eneste hvor det konstant er kvalitet.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Microsoft køber Activision Blizzard

Indlægaf Dasiima » ons 19 jan 2022 12:21

Jeg vil også mene at Sony stadig er langt foran, og intet ved denne handel ændrer på det. Især når man tænker på hvad der venter bare i dette år, såsom Horizon 2 og det nye God of War.

Det er kvalitet som jeg gerne smide penge efter de få gange om året. Hvis jeg havde Game Pass havde jeg betalt for få interessante titler - og rigtige meget l*rt. Jeg har selv haft det og synes indholdet blev for udvandet.

Men ligesom da MS købte Bethesda, så er denne handel primært gode nyheder for PS brugere. Man må forvente at Sony skruer endnu mere op for deres AAA tilgange for at opretholde momentum over Microsoft.
Billede
Dasiima
Niveau 2
 
Indlæg: 174
By: København

Brugeravatar

Re: Microsoft køber Activision Blizzard

Indlægaf BizzyVaping » ons 19 jan 2022 12:38

Dasiima skrev:Jeg vil også mene at Sony stadig er langt foran, og intet ved denne handel ændrer på det. Især når man tænker på hvad der venter bare i dette år, såsom Horizon 2 og det nye God of War.

Det er kvalitet som jeg gerne smide penge efter de få gange om året. Hvis jeg havde Game Pass havde jeg betalt for få interessante titler - og rigtige meget l*rt. Jeg har selv haft det og synes indholdet blev for udvandet.

Men ligesom da MS købte Bethesda, så er denne handel primært gode nyheder for PS brugere. Man må forvente at Sony skruer endnu mere op for deres AAA tilgange for at opretholde momentum over Microsoft.


Jeg tror da en handel som den her og den tidligere handel med bathesda osv + gamepass vil gøre det bliver tættere dennne generation end det plejer, hvis man kigger på ren konsolsalg.

Når det er sagt så skulle MS udrette mirakler for at jeg ville kunne udvære playstation fremfor xbox/gamepass.

MS har bare aldrig udgivet noget der kommer i nærheden af det Sony disker op med gang på gang. Stod jeg i en situation hvor jeg kun kunne have det ene eller det andet, så ville det stadig blive en Ps5 valget faldt på for mit vedkommende. Men nu står det jo mig heldigvis frit for at have både Ps5, PC og muligvis en Xbox engang :)

For hr og fru Nielsen vil en Xbox da helt sikkert nok virke som det bedste valg, hvis de skal ud og købe en konsol til ungerne.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Microsoft køber Activision Blizzard

Indlægaf Dasiima » ons 19 jan 2022 12:50

BizzyVaping skrev:For hr og fru Nielsen vil en Xbox da helt sikkert nok virke som det bedste valg, hvis de skal ud og købe en konsol til ungerne.


Hvilket kun er blevet endnu mere sandsynligt efter denne handel. Og mon ikke MS er klar over det. Det vil i hvert fald give mening for dem at gå all-in på det segment, nu når deres eksklusive AAA titler aldrig har været (eller kommer) i nærheden af Sony's.
Billede
Dasiima
Niveau 2
 
Indlæg: 174
By: København

Brugeravatar

Re: Microsoft køber Activision Blizzard

Indlægaf tue69 » ons 19 jan 2022 14:59

Der sker noget temmeligt interessant på markederne lige nu. Handlen er prisfastsat til 95 USD per share men Activision handler stadigvæk i 80'erne. Immervæk en halvstor præmie.

MS har gigantiske økonomiske muskler, så de kan være ligeglade, men læste så sent som i morges analytikere, der netop frygter for konsoleksklusiviteten hvis man kigger ud fra et forretningsmæssigt perspektiv.

Man skal ikke underkende, at MS er mere end GamesPass. Og man har lige budt 40 procents præmie for et selskab, der kun har halvt så meget vækst som resten af MS (og en helvedes masse bad-will).

Det bliver næppe med investorernes velsigenelse, at MS gør COD konsoleksklusivt. Medmindre det selvfølgelig er som et led i en større plan, som det jo sagens kan være.

Men ja, absolut et power move.
Senest rettet af tue69 ons 19 jan 2022 15:50, rettet i alt 1 gang.
Billede
tue69
Niveau 7
 
Indlæg: 2200
By: Aarhus


Re: Microsoft køber Activision Blizzard

Indlægaf Megajohn » ons 19 jan 2022 15:26

Den her forretningsmodel med online subscription handler om at have ekslusivt content til platformen.

Netflix og Disnyes egne (eller opkøbte) produktioner forbliver på deres respektive platforme.

Den store revenue stream er deres subscription og ikke salg på andre platforme.

Gaming industrien er i total forandring. Sony skal forny sig. Ellers ender de som Sega (som dengang også havde klasse eksklusiver).

Der er så meget værdi i Game Pass, at det bliver en no-brainer at have for masserne - ligesom Netflix.
Megajohn
Niveau 2
 
Indlæg: 139
By: Greve


Re: Microsoft køber Activision Blizzard

Indlægaf tue69 » ons 19 jan 2022 15:54

Men nu er Netflix kun Netflix og deres primærforretning er streaming.

Microsoft er meget, meget mere end GamesPass og "udfordringen" består i at overbevise investorerne om, at det er en god ide at betale en gigantisk premium for et lavvækstselskab og derefter skære halvdelen af omsætningen fra et af selskabets største varer.

Igen, det kan sagtens give mening med de lange briller på, men indtil videre kan det blot konstateres at investorerne ikke er voldsomt imponerede.

Jeg er dog fuldstændigt enig i, at spilbranchen er i opbrud og at Sony også skal genopfinde sig selv. De har ikke musklerne til at lave en Disney og opkøbe sig til succes, så de skal fortsætte det spor, der hedder det bedste content.
Billede
tue69
Niveau 7
 
Indlæg: 2200
By: Aarhus


Re: Microsoft køber Activision Blizzard

Indlægaf tue69 » ons 19 jan 2022 16:04

Anyways så kan jeg stadigvæk ikke helt finde ud af, hvorfor der er et 15 procents gab op til købsprisen. Jeg kender ikke Actis ejerkreds, men der må jo alt andet lige blive spekuleret i, at handlen falder til jorden. Ellers er det da en gigantisk arbitragemulighed.
Billede
tue69
Niveau 7
 
Indlæg: 2200
By: Aarhus


Re: Microsoft køber Activision Blizzard

Indlægaf tue69 » ons 19 jan 2022 16:10

Ah, regnskabsåret 2023. Så det kan tage op til 18 måneder at køre den igennem. Se bort fra ovenstående, det forklarer arbitragen.
Billede
tue69
Niveau 7
 
Indlæg: 2200
By: Aarhus


Re: Microsoft køber Activision Blizzard

Indlægaf Erroneus » ons 19 jan 2022 16:23

Jeg mener jeg læste, at hvis handlen ikke går igennem, så kommer det til at koste Microsoft 3 milliarder dollars til Activision.

Bare lige for at sætte det i lidt andet lys, så betalte Sony 229 millioner dollars for Insomniac Games :lol:
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10983
By: Nyborg


Re: Microsoft køber Activision Blizzard

Indlægaf tue69 » ons 19 jan 2022 16:34

Ha ha USD 3 mia. Eller et greb i lommen.

De har godt nok afsindigt mange penge, MS.
Billede
tue69
Niveau 7
 
Indlæg: 2200
By: Aarhus


Re: Microsoft køber Activision Blizzard

Indlægaf Megajohn » ons 19 jan 2022 17:05

Regnskabet i november 2021 viste, at de havde 143 mia. dollars i cash, og de vil gerne bruge så meget af det som mulig pga. den høje inflation. Så de har vel 70 mia. dollars tilbage nu af den pulje ;)
Megajohn
Niveau 2
 
Indlæg: 139
By: Greve


Re: Microsoft køber Activision Blizzard

Indlægaf Erroneus » ons 19 jan 2022 18:30

Jo, men et firma som Microsoft tømmer ikke helt deres cash reserve, det kan de ikke tillade sig. Men ja firmaer har samme problem som alle andre, der har penge stående, at de bestemt ikke får noget for dem, tværtimod. Så det er da ikke utænkeligt at de vil ud at anskaffe sig mere, men det er de jo ikke ene om og Microsoft skal stadigvæk formå at integrere de studier i deres firma og kultur, noget som de har haft svært ved før, men tydeligvis er blevet bedre til.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10983
By: Nyborg


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster

cron