Forum

Microsoft køber Activision Blizzard

Generelt snak om Playstation og services.

Microsoft køber Activision Blizzard

Indlægaf Erroneus » tirs 18 jan 2022 16:17

For ca. 70$ milliarder https://news.microsoft.com/features/mic ... ry-device/

Det bringer mange spørgsmål. Hvor mange titler vil de køre eksklusive, man har svært ved at se de vil gøre Call of Duty til en Xbox/PC eksklusiv titel.

Vil de virkelig bringe alle nye spil fra dem til gamepass. Er det nu, vi begynder at høre om Gamepass igen til andre platforme, fordi det begynder næsten snart at give mening, hvis de kan få lov.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+2

Re: Microsoft køber Activision Blizzard

Indlægaf darkandel » tirs 18 jan 2022 16:25

Det vildt har du penge kan du købe og det må man sige Microsoft har. Frygtet at cod bliver pc/Xbox. Men kan læse folk siger Sony bliver nød til at købe dit og dat men folk glemmer at Sony slet ikke har den form for penge, Sony PlayStation afdeling er 38$ Milliarder værd, men lad os nu se Microsoft har penge til at gøre hvad de har lyst til
darkandel
Niveau 5
 
Indlæg: 806
By: 9400 Nørresundby


Re: Microsoft køber Activision Blizzard

Indlægaf BizzyVaping » tirs 18 jan 2022 16:40

Erroneus skrev:For ca. 70$ milliarder https://news.microsoft.com/features/mic ... ry-device/

Det bringer mange spørgsmål. Hvor mange titler vil de køre eksklusive, man har svært ved at se de vil gøre Call of Duty til en Xbox/PC eksklusiv titel.

Vil de virkelig bringe alle nye spil fra dem til gamepass. Er det nu, vi begynder at høre om Gamepass igen til andre platforme, fordi det begynder næsten snart at give mening, hvis de kan få lov.


Vildt beløb.

Selv hvis MS er villige til at putte gamepass på playstation, så har jeg et eller andet sted en fornemmelse af, at Sony sikkert ville være for stædige og sige nej bare fordi det er xbox/microsoft.

Jeg tror godt vi kan regne med at COD kun bliver PC/Xbox fremover.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Microsoft køber Activision Blizzard

Indlægaf Erroneus » tirs 18 jan 2022 17:18

"Microsoft plans to keep making some of Activision’s games for PlayStation consoles but will also keep some content exclusive to Xbox"

I følge Bloomberg https://www.bloomberg.com/news/articles ... aming-deal
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Microsoft køber Activision Blizzard

Indlægaf BizzyVaping » tirs 18 jan 2022 17:30

Erroneus skrev:"Microsoft plans to keep making some of Activision’s games for PlayStation consoles but will also keep some content exclusive to Xbox"

I følge Bloomberg https://www.bloomberg.com/news/articles ... aming-deal


COD som eksklusiv til xbox er imo den ene titel fra aktivision som virkeligt kunne rykke nogen xbox konsoller og gamepass subs og kunne få xbox til at indhente Sony's markedsandel.

Alt kan ske, men hvis var i direktionen hos Xbox/Microsoft havde jeg da helt sikkert annonceret COD som exclusivt uden at blinke.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Microsoft køber Activision Blizzard

Indlægaf Erroneus » tirs 18 jan 2022 17:41

Ja uden tvivl, Microsoft skal dog passe på med at tage for meget væk. Naturligvis har de ret til det, sådan virker det når man køber rettigheder :) Men det kan på et tidspunkt give lidt bagslag, som ikke virker til at passe ind med Microsoft's nuværende filosofi.

Jeg tror faktisk at netop Call of Duty ikke vil gå eksklusivt. Cold War og Vanguard var de 2 bedst sælgende spil for 2021, jeg tror netop det, gør de ikke går eksklusive. Men de går nok gamepass, hvilket også er vildt.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Microsoft køber Activision Blizzard

Indlægaf BizzyVaping » tirs 18 jan 2022 17:43

Erroneus skrev:Ja uden tvivl, Microsoft skal dog passe på med at tage for meget væk. Naturligvis har de ret til det, sådan virker det når man køber rettigheder :) Men det kan på et tidspunkt give lidt bagslag, som ikke virker til at passe ind med Microsoft's nuværende filosofi.

Jeg tror faktisk at netop Call of Duty ikke vil gå eksklusivt. Cold War og Vanguard var de 2 bedst sælgende spil for 2021, jeg tror netop det, gør de ikke går eksklusive. Men de går nok gamepass, hvilket også er vildt.


Ja jeg tager da COD på PC gamepass fremover :D
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922

+1

Re: Microsoft køber Activision Blizzard

Indlægaf Vreki » tirs 18 jan 2022 18:00

Øv, den slags kommer aldrig til at gavne kunderne. :cry:
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Microsoft køber Activision Blizzard

Indlægaf darkandel » tirs 18 jan 2022 19:06

Det køber nok take-two interactive til sommer så lol
darkandel
Niveau 5
 
Indlæg: 806
By: 9400 Nørresundby


Re: Microsoft køber Activision Blizzard

Indlægaf Erroneus » tirs 18 jan 2022 20:03

Det må man ikke håbe, det er ikke godt for spil verden, hvis det hele bliver samlet på for få firmaer.

Men det er klart når de er villige til at bruge så mange penge, så er alt da oppe i luften. Men mon ikke de tager en slapper, det er en større process at lave sådan et indkøb, de siger selv at processen kan tage op til 18 måneder.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Microsoft køber Activision Blizzard

Indlægaf Megajohn » tirs 18 jan 2022 20:20

Power move udover alle grænser.

Jeg kan snart ikke se, hvorfor jeg snart behøver købe spil, når keg har Game Pass. Der er alt for mange fede titler at gå igang med, og de nye kommer jo snart i en lind strøm day one. Jeg har i forvejen ikke ret meget tid til alle de spil.

Og det fact at hele familien kan bruge det til multiplayer uden at skulle købe 4 versioner af samme spil.

For satan Sony er heldige/dygtige at de laver så forbandet gode ekslusiver og har VR. Ellers var der ikke ret mange grunde til at eje en ps5.

Vanvittige tider.
Megajohn
Niveau 2
 
Indlæg: 139
By: Greve


Re: Microsoft køber Activision Blizzard

Indlægaf khede » ons 19 jan 2022 01:23

Megajohn skrev:Power move udover alle grænser.

Jeg kan snart ikke se, hvorfor jeg snart behøver købe spil, når keg har Game Pass. Der er alt for mange fede titler at gå igang med, og de nye kommer jo snart i en lind strøm day one. Jeg har i forvejen ikke ret meget tid til alle de spil.

Og det fact at hele familien kan bruge det til multiplayer uden at skulle købe 4 versioner af samme spil.

For satan Sony er heldige/dygtige at de laver så forbandet gode ekslusiver og har VR. Ellers var der ikke ret mange grunde til at eje en ps5.

Vanvittige tider.


Ro på, man kunne også spørge hvad det skulle gøre ved Playstation at COD røg, ja der ryger nogle spillere til Xbox med de er stadig ikke i nærheden af de spil som Playstation har i deres lineup. Så ro på, men håber da det skubber til Playstation og deres kommende klon af ps+ og ps now så det kommer til at ligne gamepass
Billede
khede
Niveau 4
 
Indlæg: 494


Re: Microsoft køber Activision Blizzard

Indlægaf Vreki » ons 19 jan 2022 08:04

Jeg tror der er en meget stor gruppe af spillere der går efter at kunne spille det der er populært sammen vennerne
Og der er COD både meget kendt og massivt til stede i medierne med reklamer. Jeg blev nærmest bombarderet med COD reklamer på Youtube mens jeg ikke kan huske at have set en eneste for Battlefield.

Så det kan godt have stor effekt hvis et af de mest hypede spilserier forsvinder fra PS
Bare muligheden kan få folk til at tænke sig om allerede nu, hvis de står og skal bruge mange tusinde på en konsol.

Trist at konsolmarked tilsyneladende handler mere om at blokere for modparten end kvaliteten af selve konsollen og dens services.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Microsoft køber Activision Blizzard

Indlægaf BizzyVaping » ons 19 jan 2022 08:07

khede skrev:
Megajohn skrev:Power move udover alle grænser.

Jeg kan snart ikke se, hvorfor jeg snart behøver købe spil, når keg har Game Pass. Der er alt for mange fede titler at gå igang med, og de nye kommer jo snart i en lind strøm day one. Jeg har i forvejen ikke ret meget tid til alle de spil.

Og det fact at hele familien kan bruge det til multiplayer uden at skulle købe 4 versioner af samme spil.

For satan Sony er heldige/dygtige at de laver så forbandet gode ekslusiver og har VR. Ellers var der ikke ret mange grunde til at eje en ps5.

Vanvittige tider.


Ro på, man kunne også spørge hvad det skulle gøre ved Playstation at COD røg, ja der ryger nogle spillere til Xbox med de er stadig ikke i nærheden af de spil som Playstation har i deres lineup. Så ro på, men håber da det skubber til Playstation og deres kommende klon af ps+ og ps now så det kommer til at ligne gamepass


Der er utroligt mange som mere eller mindre køber en konsol bare for at kunne spille COD og/eller FIFA hvert år.

Når man kigger på listen over aktivision spil, så kan jeg ikke tro andet end at det køb ene og alene er for at få COD, og alt andet bare er bonus. (Alt andet er mere eller mindre døde franchises)

Jeg skal da ærligt indrømme at jeg var lige ved at snuppe en Series X igår efter nyheden kom frem. Bare for at kunne spille gamepass både på min PC og TV i stuen uden at skulle til at rykke PCen.

MS gør det sgu godt nok til at jeg efterhånden synes de har fortjent mine penge igen, selvom jeg ikke regnede med det ville ske efter 360'erens red ring of death fiasko.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Microsoft køber Activision Blizzard

Indlægaf enfen » ons 19 jan 2022 09:49

Hvis Warzone/COD skulle gå hen og blive Xbox/PC eksklusiv, så har jeg ingen grund til at have en PS5 (eller anden PS for den sags skyld). Det er stort set eneste spil, jeg spiller år efter år.

Tidligere spillede jeg også en del singleplayer spil (hvoraf nogle var PS eksklusive). Men de sidste par år har lysten ikke været lige så stor, hvilket faktisk ærgrer mig.

Men skulle førstnævnte være tilfældet, vælger jeg højst sandsynligt at gå PC vejen igen. Warzone(COD) er pt også flottere på PC - og kan stadig spilles med controller.
enfen
Niveau 3
 
Indlæg: 245


Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google Adsense [Bot] og 6 gæster