JanR skrev:Det eneste som Bungie har lavet de seneste 20 år, har været Halo og Destiny.
Virker som et ret ligegyldigt selskab i det store strategiske billede.
Erroneus skrev:JanR skrev:Det eneste som Bungie har lavet de seneste 20 år, har været Halo og Destiny.
Virker som et ret ligegyldigt selskab i det store strategiske billede.
Det som Bungie kan finde ud af, det er at lave skydespil, noget som Sony mangler. Oven i det så kan Bungie finde ud af at live-service spil.
Så faktisk netop i et strategiske billede, giver det rigtig god mening. Det her handler ikke så meget om Destiny, men om hvad Bungie kan som studie og skal udvikle for PlayStation fremover.
Erroneus skrev:Så kom reaktionen fra Sony, de har købt Bungie.
https://twitter.com/hermenhulst/status/ ... 5062897667
pris: 3,6 milliarder dollars
BizzyVaping skrev:Det var godt nok noget af et overraskende køb imo.
Både pga det lige er Bungie, men også pga prisen. Jeg er da slet ikke i tvivl om at Bungie nok skal få sat noget fedt sammen, især med Sony i ryggen (Det plejer jo gerne give et større boost til kvaliteten) men forstår ikke man smider 3,6 milliarder for Bungie
Jeg har længe håbet på et fps med sony's stempel, men jeg havde nu regnet med de ville satse på et nyt killzone og ikke at de ville købe Bungie
JanR skrev:Mon ikke alle kan lave skydespil for over 24 milliarder kroner. Rimelig absurd beløb taget i betragtning af hvad de (ikke) har lavet det sidste årti.
Insomniac Games kostede 16 gange mindre, og tvivler på at Bungie kan lave noget som bliver en større succes end Spiderman spillene.
JanR skrev:Det eneste som Bungie har lavet de seneste 20 år, har været Halo og Destiny.
Virker som et ret ligegyldigt selskab i det store strategiske billede.
Activision Blizzards spilportefølje siger mig heller ingenting, men de har trods alt flere heste at spille på.
klatzen skrev:Øv øv.. Skuffende IMHO. Med mindre de kokkererer noget andet end Halo / Destiny universet, for det siger mig absolut intet.
Så var det bedre de brugte pengene på evt. at købe sådan noget som licenserne til Spyro og Crash Bandicoot tilbage fra Activision så vi kan få maskotterne på egne hænder igen
I det mindste er det godt vi stadig har en masse spændende indie / uafhængige developers der ude der formår at skabe oplevelser der ikke har følsen af at være lavet på et samlebånd som jeg efterhånden synes mange af de store AAA spil gør.
Med alt det opkøb der sker for tiden, og kommer til at ske fremadrettet tror jeg det her bliver min sidste generation på Playstation og hopper over på PC. Alt til Xbox kommer jo til PC, og når Playstation også begynder at udgive sine ekslusiver til hertil, er der jo ikke meget der længere taler for at blive hængende i 60 låste fps.
Så skulle det lige være Gran Turismo
BizzyVaping skrev:klatzen skrev:Øv øv.. Skuffende IMHO. Med mindre de kokkererer noget andet end Halo / Destiny universet, for det siger mig absolut intet.
Så var det bedre de brugte pengene på evt. at købe sådan noget som licenserne til Spyro og Crash Bandicoot tilbage fra Activision så vi kan få maskotterne på egne hænder igen
I det mindste er det godt vi stadig har en masse spændende indie / uafhængige developers der ude der formår at skabe oplevelser der ikke har følsen af at være lavet på et samlebånd som jeg efterhånden synes mange af de store AAA spil gør.
Med alt det opkøb der sker for tiden, og kommer til at ske fremadrettet tror jeg det her bliver min sidste generation på Playstation og hopper over på PC. Alt til Xbox kommer jo til PC, og når Playstation også begynder at udgive sine ekslusiver til hertil, er der jo ikke meget der længere taler for at blive hængende i 60 låste fps.
Så skulle det lige være Gran Turismo
MS ejer halo så det bliver det helt sikkert ikke
BizzyVaping skrev:Altså hvis man skal se positivt på det (ikke at jeg som sådan synes der er noget negativt i handlen, selvom jeg ikke forstår de vil betale så meget for Bungie) så kunne det her køb jo tyde på, at MS ikke har tænkt sig at ændre hvad deres nuværende studier laver.
De kunne jo f.eks let have sat Gorilla Games i gang med et Killzone eller et nyt liveservice skydespil, men de lader nok dem køre videre som de har gjort med singleplayer fokus.
Erroneus skrev:JanR skrev:Mon ikke alle kan lave skydespil for over 24 milliarder kroner. Rimelig absurd beløb taget i betragtning af hvad de (ikke) har lavet det sidste årti.
Insomniac Games kostede 16 gange mindre, og tvivler på at Bungie kan lave noget som bliver en større succes end Spiderman spillene.
Men det er jo netop ikke bare et skydespil og selv hvis det var det, så er Bungie mesterne i at lave skydespil.
Bungie er købt fordi de har været med til at sætte standarden for hvordan man laver live-service spil, som faktisk også rent fungerer. Hvis folk ikke har lagt mærke til det, så er det en sindssyg svær øvelse at lave et live-service spil der fungerer over længere tid, holder fast i spillerne uden at bruge gambling mekanismer, er af høj kvalitet og som tjener penge nok ind.
Ja prisen er høj, det er pga. markedet som det er lige nu, men igen det skillset som Bungie kommer med, er noget som Sony ikke pt. har i deres stald og noget som hele spil industrien pt. jagter. Så kan man syntes hvad man vil om live service spil, og det er også fair nok, fordi der har været mange dårlige eksempler, men det kan godt laves på en god måde og det har Bungie bevist.
Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster