Forum

Sony køber Bungie

Generelt snak om Playstation og services.

Re: Sony køber Bungie

Indlægaf Erroneus » ons 02 feb 2022 17:32

Muppetmilker skrev:MS fik zenimax for 7.5 milliarder, så er ikke helt enig i at det er markedets skyld, Sony betalte overpris.

At du så påstår at Destiny er et godt eksempel på hvordan et live service spil skal se ud ved jeg sgu ikke helt om jeg er enig i. Hvis vi udelukkende snakker om at rive penge ind, så ja, men hvis vi snakker om content så er spillet noget rod.

For at opleve alt den kommende expansion har at byde på skal du købe den dyreste udgave, da de billigere udgaver ikke giver adgang til de nye strikes og den udgave koster så svimlende 80 euro på steam(aner ikke hvad prisen er på PS), men det er så uden de 20 euro som det nye season pass koster, hvilket også giver afgang til eksklusive ting.

Udover det har de så tænkt sig at låse adgangen til en hel expansion ( så selvom du har betalt for den, kan du ikke længere spille den), som er en del af den historie den nye expansion drejer om, hvilket betyder at nye spillere for svært ved at sætte sig ind i historien, men oplevelsen for nye spillere har vist været et ringe i længe nu.

Der er ihvertfald plads til forbedring, især hvis man sammenligner det med andre live service MMO's som for eksempel Final Fantasy online.

Og Zenimax prisen blev fastlagt for 1½ år siden, der er sket en del siden der :)
Som jeg skriver er prisen høj, det kan vi godt kalde overpris, det er fint. Men markedet er altså påvirket af firmaer gerne vil opkøbe pt.

Jeg holder fast i min bedømmelse af at Bungie er gode til live-service. Har det været perfekt, nej nej og du giver nogle fine eksempler, men det er eksempler som er irriterende for dig og nogle brugere, men det har jo åbenbart ikke rigtig haft den store konsekvens. Fordi faktum er at Destiny stadigvæk findes i dag, stadigvæk er et live-service spil og stadigvæk klarer sig godt, noget som mange andre har haft svært ved. Og igen, det er noget Sony ikke rigtig har de store erfaringer med, så derfor giver Bungie mening.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Sony køber Bungie

Indlægaf Vreki » ons 02 feb 2022 18:51

Nu vi taler om at de køber Bungie for deres erfaring, så kommer jeg til at tænke på hvor mange af de folk der skabte Destiny ( og Halo ) som stadigt er i firmaet?

Det er jo som sagt ved at være en del år siden at de har produceret noget nyt, har firmaet stadigt den kerne af kreative folk og dygtige programmører som skabte det oprindeligt?
Det er efter min mening noget nemmere at vedligeholde et vellykket eksisterende koncept med nyt content, end det er at skabe en ny verden med velfungerende gameplay.

Det kan så nemt glippe. se f.eks. på Anthem som havde næsten alle forudsætningerne og så alligevel endte med et flop der kunne høres vidt omkring.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307

+1

Re: Sony køber Bungie

Indlægaf Erroneus » ons 02 feb 2022 19:00

Vreki skrev:Det kan så nemt glippe. se f.eks. på Anthem som havde næsten alle forudsætningerne og så alligevel endte med et flop der kunne høres vidt omkring.

Men Anthem var netop Biowares første live-service spil og bl.a. derfor det gik galt.

Sony's kommentarer på købet af Bungie, taget fra https://twitter.com/ZhugeEX/status/1488915249763864593

- Existing Destiny IP + Major new IP
- Can utilize live service experience across PS studios
- Aim to expand into live service games, launch more than 10 by March 2026
- Expand game IP to multiple platforms
- More than 2x first party game revenue by FY25
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Sony køber Bungie

Indlægaf Tupilak » fre 04 feb 2022 14:04

Siden Bungie købte sig fri fra Activision synes jeg spillet kun er blevet bedre. Det kan også ses på antal forudbestillinger til den nye expansion the Witch Queen som er over 1 million hvilket er rekord for franchisen.
Jeg kan sagtens godt se i at Sony ser potientiale i at udvide Destiny universet i underholdningsbranchen.
Tupilak
Niveau 2
 
Indlæg: 124

+1

Foregående

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster