Forum

Sony køber Bungie

Generelt snak om Playstation og services.

Sony køber Bungie

Indlægaf Erroneus » man 31 jan 2022 20:09

Så kom reaktionen fra Sony, de har købt Bungie.

https://twitter.com/hermenhulst/status/ ... 5062897667

pris: 3,6 milliarder dollars
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+2

Re: Sony køber Bungie

Indlægaf Erroneus » man 31 jan 2022 20:20

Og nej, man sparker ikke sådan en deal sammen på 1½ uge, de har haft gang i snakken før Microsoft købte Activision, men det er ikke utænkeligt at det har skubbet dealen hurtigere i mål, og Bungie måske har fået en højere pris pga. markedet er som det er pt.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+1

Re: Sony køber Bungie

Indlægaf JanR » man 31 jan 2022 20:59

Det eneste som Bungie har lavet de seneste 20 år, har været Halo og Destiny.
Virker som et ret ligegyldigt selskab i det store strategiske billede.

Activision Blizzards spilportefølje siger mig heller ingenting, men de har trods alt flere heste at spille på.
JanR
Niveau 6
 
Indlæg: 1989
By: København


Re: Sony køber Bungie

Indlægaf Erroneus » man 31 jan 2022 21:02

JanR skrev:Det eneste som Bungie har lavet de seneste 20 år, har været Halo og Destiny.
Virker som et ret ligegyldigt selskab i det store strategiske billede.

Det som Bungie kan finde ud af, det er at lave skydespil, noget som Sony mangler. Oven i det så kan Bungie finde ud af at live-service spil.

Så faktisk netop i et strategiske billede, giver det rigtig god mening. Det her handler ikke så meget om Destiny, men om hvad Bungie kan som studie og skal udvikle for PlayStation fremover.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+2

Re: Sony køber Bungie

Indlægaf JanR » man 31 jan 2022 21:46

Erroneus skrev:
JanR skrev:Det eneste som Bungie har lavet de seneste 20 år, har været Halo og Destiny.
Virker som et ret ligegyldigt selskab i det store strategiske billede.

Det som Bungie kan finde ud af, det er at lave skydespil, noget som Sony mangler. Oven i det så kan Bungie finde ud af at live-service spil.

Så faktisk netop i et strategiske billede, giver det rigtig god mening. Det her handler ikke så meget om Destiny, men om hvad Bungie kan som studie og skal udvikle for PlayStation fremover.


Mon ikke alle kan lave skydespil for over 24 milliarder kroner. Rimelig absurd beløb taget i betragtning af hvad de (ikke) har lavet det sidste årti.

Insomniac Games kostede 16 gange mindre, og tvivler på at Bungie kan lave noget som bliver en større succes end Spiderman spillene.
JanR
Niveau 6
 
Indlæg: 1989
By: København


Re: Sony køber Bungie

Indlægaf BizzyVaping » man 31 jan 2022 22:15

Erroneus skrev:Så kom reaktionen fra Sony, de har købt Bungie.

https://twitter.com/hermenhulst/status/ ... 5062897667

pris: 3,6 milliarder dollars


Det var godt nok noget af et overraskende køb imo.

Både pga det lige er Bungie, men også pga prisen. Jeg er da slet ikke i tvivl om at Bungie nok skal få sat noget fedt sammen, især med Sony i ryggen (Det plejer jo gerne give et større boost til kvaliteten) men forstår ikke man smider 3,6 milliarder for Bungie

Jeg har længe håbet på et fps med sony's stempel, men jeg havde nu regnet med de ville satse på et nyt killzone og ikke at de ville købe Bungie
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Sony køber Bungie

Indlægaf JanR » man 31 jan 2022 22:33

BizzyVaping skrev:Det var godt nok noget af et overraskende køb imo.

Både pga det lige er Bungie, men også pga prisen. Jeg er da slet ikke i tvivl om at Bungie nok skal få sat noget fedt sammen, især med Sony i ryggen (Det plejer jo gerne give et større boost til kvaliteten) men forstår ikke man smider 3,6 milliarder for Bungie

Jeg har længe håbet på et fps med sony's stempel, men jeg havde nu regnet med de ville satse på et nyt killzone og ikke at de ville købe Bungie


I følge Jim Ryan vil de gerne satse på live services. Dvs. ufærdige spil, mikrotransaktioner og season passes.
Der er desværre ufattelige summer at hente fra casual gamere der.

https://www.pushsquare.com/news/2022/01 ... vice-games
JanR
Niveau 6
 
Indlæg: 1989
By: København


Re: Sony køber Bungie

Indlægaf Erroneus » man 31 jan 2022 22:53

JanR skrev:Mon ikke alle kan lave skydespil for over 24 milliarder kroner. Rimelig absurd beløb taget i betragtning af hvad de (ikke) har lavet det sidste årti.

Insomniac Games kostede 16 gange mindre, og tvivler på at Bungie kan lave noget som bliver en større succes end Spiderman spillene.

Men det er jo netop ikke bare et skydespil og selv hvis det var det, så er Bungie mesterne i at lave skydespil.

Bungie er købt fordi de har været med til at sætte standarden for hvordan man laver live-service spil, som faktisk også rent fungerer. Hvis folk ikke har lagt mærke til det, så er det en sindssyg svær øvelse at lave et live-service spil der fungerer over længere tid, holder fast i spillerne uden at bruge gambling mekanismer, er af høj kvalitet og som tjener penge nok ind.

Ja prisen er høj, det er pga. markedet som det er lige nu, men igen det skillset som Bungie kommer med, er noget som Sony ikke pt. har i deres stald og noget som hele spil industrien pt. jagter. Så kan man syntes hvad man vil om live service spil, og det er også fair nok, fordi der har været mange dårlige eksempler, men det kan godt laves på en god måde og det har Bungie bevist.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+1

Re: Sony køber Bungie

Indlægaf Vreki » man 31 jan 2022 23:33

JanR skrev:Det eneste som Bungie har lavet de seneste 20 år, har været Halo og Destiny.
Virker som et ret ligegyldigt selskab i det store strategiske billede.

Activision Blizzards spilportefølje siger mig heller ingenting, men de har trods alt flere heste at spille på.


Jeg skrev ca det samme i selve nyhedstråden.
Destiny 2 var i 2017, så det er 5 år siden de har lavet andet addons til et eksisterende produkt.
Og Destiny var i 2014, så de har vel basalt set levet højt på det ene koncept i 8 år.

Jeg ved godt at spillet har mange fans, men jeg er personligt heller ikke fans af den måde de håndtere live services på. Alt for stor en del af content var låst inde bag raids, som effektivt set kunne være utilgængelige for de mere casual spillere.

Raid-content generede mig ikke da jeg spillede WoW, men der var der også en enorm mængde content tilgængelig uden for raids. Det syntes jeg Destiny manglede.

Så i mine øjne så har Sony købt en masse fortid, spørgsmålet er om der følger nogen fremtid med?
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307

+2

Re: Sony køber Bungie

Indlægaf BizzyVaping » tirs 01 feb 2022 06:04

Altså hvis man skal se positivt på det (ikke at jeg som sådan synes der er noget negativt i handlen, selvom jeg ikke forstår de vil betale så meget for Bungie) så kunne det her køb jo tyde på, at MS ikke har tænkt sig at ændre hvad deres nuværende studier laver.

De kunne jo f.eks let have sat Gorilla Games i gang med et Killzone eller et nyt liveservice skydespil, men de lader nok dem køre videre som de har gjort med singleplayer fokus.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Sony køber Bungie

Indlægaf klatzen » tirs 01 feb 2022 09:23

Øv øv.. Skuffende IMHO. Med mindre de kokkererer noget andet end Halo / Destiny universet, for det siger mig absolut intet. :-)

Så var det bedre de brugte pengene på evt. at købe sådan noget som licenserne til Spyro og Crash Bandicoot tilbage fra Activision så vi kan få maskotterne på egne hænder igen :)

I det mindste er det godt vi stadig har en masse spændende indie / uafhængige developers der ude der formår at skabe oplevelser der ikke har følsen af at være lavet på et samlebånd som jeg efterhånden synes mange af de store AAA spil gør.

Med alt det opkøb der sker for tiden, og kommer til at ske fremadrettet tror jeg det her bliver min sidste generation på Playstation og hopper over på PC. Alt til Xbox kommer jo til PC, og når Playstation også begynder at udgive sine ekslusiver til hertil, er der jo ikke meget der længere taler for at blive hængende i 60 låste fps.

Så skulle det lige være Gran Turismo :D :D :D
Billede
klatzen
Niveau 4
 
Indlæg: 438


Re: Sony køber Bungie

Indlægaf BizzyVaping » tirs 01 feb 2022 10:42

klatzen skrev:Øv øv.. Skuffende IMHO. Med mindre de kokkererer noget andet end Halo / Destiny universet, for det siger mig absolut intet. :-)

Så var det bedre de brugte pengene på evt. at købe sådan noget som licenserne til Spyro og Crash Bandicoot tilbage fra Activision så vi kan få maskotterne på egne hænder igen :)

I det mindste er det godt vi stadig har en masse spændende indie / uafhængige developers der ude der formår at skabe oplevelser der ikke har følsen af at være lavet på et samlebånd som jeg efterhånden synes mange af de store AAA spil gør.

Med alt det opkøb der sker for tiden, og kommer til at ske fremadrettet tror jeg det her bliver min sidste generation på Playstation og hopper over på PC. Alt til Xbox kommer jo til PC, og når Playstation også begynder at udgive sine ekslusiver til hertil, er der jo ikke meget der længere taler for at blive hængende i 60 låste fps.

Så skulle det lige være Gran Turismo :D :D :D


MS ejer halo så det bliver det helt sikkert ikke
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Sony køber Bungie

Indlægaf klatzen » tirs 01 feb 2022 10:46

BizzyVaping skrev:
klatzen skrev:Øv øv.. Skuffende IMHO. Med mindre de kokkererer noget andet end Halo / Destiny universet, for det siger mig absolut intet. :-)

Så var det bedre de brugte pengene på evt. at købe sådan noget som licenserne til Spyro og Crash Bandicoot tilbage fra Activision så vi kan få maskotterne på egne hænder igen :)

I det mindste er det godt vi stadig har en masse spændende indie / uafhængige developers der ude der formår at skabe oplevelser der ikke har følsen af at være lavet på et samlebånd som jeg efterhånden synes mange af de store AAA spil gør.

Med alt det opkøb der sker for tiden, og kommer til at ske fremadrettet tror jeg det her bliver min sidste generation på Playstation og hopper over på PC. Alt til Xbox kommer jo til PC, og når Playstation også begynder at udgive sine ekslusiver til hertil, er der jo ikke meget der længere taler for at blive hængende i 60 låste fps.

Så skulle det lige være Gran Turismo :D :D :D


MS ejer halo så det bliver det helt sikkert ikke


Det er jeg udemærket klar over de gør, derfor jeg også nævner universet og ikke halo som sådan ;)
Billede
klatzen
Niveau 4
 
Indlæg: 438


Re: Sony køber Bungie

Indlægaf ShadowFlame » ons 02 feb 2022 11:17

BizzyVaping skrev:Altså hvis man skal se positivt på det (ikke at jeg som sådan synes der er noget negativt i handlen, selvom jeg ikke forstår de vil betale så meget for Bungie) så kunne det her køb jo tyde på, at MS ikke har tænkt sig at ændre hvad deres nuværende studier laver.

De kunne jo f.eks let have sat Gorilla Games i gang med et Killzone eller et nyt liveservice skydespil, men de lader nok dem køre videre som de har gjort med singleplayer fokus.


Det ser ud til at også SONY hopper på GAAS vognen

PlayStation says they plan to launch 10 live service games by March 2026

~Via Sony Q3 Earnings Call
https://twitter.com/shinobi602/status/1488764762796273664
ShadowFlame
Niveau 0
 
Indlæg: 26
By: Silkeborg


Re: Sony køber Bungie

Indlægaf Muppetmilker » ons 02 feb 2022 15:10

Erroneus skrev:
JanR skrev:Mon ikke alle kan lave skydespil for over 24 milliarder kroner. Rimelig absurd beløb taget i betragtning af hvad de (ikke) har lavet det sidste årti.

Insomniac Games kostede 16 gange mindre, og tvivler på at Bungie kan lave noget som bliver en større succes end Spiderman spillene.

Men det er jo netop ikke bare et skydespil og selv hvis det var det, så er Bungie mesterne i at lave skydespil.

Bungie er købt fordi de har været med til at sætte standarden for hvordan man laver live-service spil, som faktisk også rent fungerer. Hvis folk ikke har lagt mærke til det, så er det en sindssyg svær øvelse at lave et live-service spil der fungerer over længere tid, holder fast i spillerne uden at bruge gambling mekanismer, er af høj kvalitet og som tjener penge nok ind.

Ja prisen er høj, det er pga. markedet som det er lige nu, men igen det skillset som Bungie kommer med, er noget som Sony ikke pt. har i deres stald og noget som hele spil industrien pt. jagter. Så kan man syntes hvad man vil om live service spil, og det er også fair nok, fordi der har været mange dårlige eksempler, men det kan godt laves på en god måde og det har Bungie bevist.



MS fik zenimax for 7.5 milliarder, så er ikke helt enig i at det er markedets skyld, Sony betalte overpris.

At du så påstår at Destiny er et godt eksempel på hvordan et live service spil skal se ud ved jeg sgu ikke helt om jeg er enig i. Hvis vi udelukkende snakker om at rive penge ind, så ja, men hvis vi snakker om content så er spillet noget rod.

For at opleve alt den kommende expansion har at byde på skal du købe den dyreste udgave, da de billigere udgaver ikke giver adgang til de nye strikes og den udgave koster så svimlende 80 euro på steam(aner ikke hvad prisen er på PS), men det er så uden de 20 euro som det nye season pass koster, hvilket også giver afgang til eksklusive ting.

Udover det har de så tænkt sig at låse adgangen til en hel expansion ( så selvom du har betalt for den, kan du ikke længere spille den), som er en del af den historie den nye expansion drejer om, hvilket betyder at nye spillere for svært ved at sætte sig ind i historien, men oplevelsen for nye spillere har vist været et ringe i længe nu.

Der er ihvertfald plads til forbedring, især hvis man sammenligner det med andre live service MMO's som for eksempel Final Fantasy online.
Muppetmilker
Niveau 2
 
Indlæg: 158
By: Esbjerg


Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster

cron