Forum

M2 NVME i PS5

Generelt snak om Playstation og services.

M2 NVME i PS5

Indlægaf thomsen83 » fre 04 mar 2022 14:12

Så blev jeg træt af den efterhånden meget begrænsede plads som PS5 tilbyder, kontra størrelsen spillene efterhånden har.

Smed en Corsair LPX600 PRO 1TB i, og sofar ganske ganske positivt overrasket - har ikke mærket den store forskel på de spil jeg lige fik testet lidt.

Er der nogle har haft en i, igennem længere tid som kan gøre mig klogere på varmen fra dem?
thomsen83
Niveau 4
 
Indlæg: 367


Re: M2 NVME i PS5

Indlægaf Erroneus » fre 04 mar 2022 17:20

Hvad tænker på du ang. varmen? Tænker du varmeudvikling fra selve NVMe drevet? Det er forholdsvis begrænset, også derfor tests har vist at man sagtens kan køre de modeller uden heatsink, men anbefalingen af heatsink er mere for at være på den sikre side, specielt fordi der bor folk i mere varme områder af verden :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: M2 NVME i PS5

Indlægaf BizzyVaping » lør 05 mar 2022 10:36

thomsen83 skrev:Så blev jeg træt af den efterhånden meget begrænsede plads som PS5 tilbyder, kontra størrelsen spillene efterhånden har.

Smed en Corsair LPX600 PRO 1TB i, og sofar ganske ganske positivt overrasket - har ikke mærket den store forskel på de spil jeg lige fik testet lidt.

Er der nogle har haft en i, igennem længere tid som kan gøre mig klogere på varmen fra dem?


Det er nok de færreste herinde som har mulighed for at måle på det :D

Som Erroneus er inde på er der dog lavet flere tests online, som er kommet frem til at en heatsink som sådan ikke engang er nødvendig i Ps5, Temperaturen holder sig stadig indenfor "safe operating temperatur" selv uden en heatsink.

SSDen køler lidt hurtigere ned igen med en heatsink end uden. I teorien burde det gøre at SSDens levetid bliver lidt længere. Med en gennemsnitlig SSD's levetid vil du dog aldrig nå at slide den op i løbet af en konsolgeneration (Ps7 er ude inden din SSD når at være slidt op)
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922

+1


Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster

cron