Forum

PS+ nye abonnementer

Generelt snak om Playstation og services.

PS+ nye abonnementer

Indlægaf Dental Floss » tors 16 jun 2022 21:19

Har modtaget en mail fra Sony hvor de bl.a. skriver følgende:
Når overgangen er fuldført, kan du nemt opgradere til et abonnement med bedre fordele når som helst. For at gøre dette skal du betale forskellen mellem dit nuværende abonnement og det abonnement, du vil opgradere til, tilpasset den resterende tid i dit betalingsinterval.


Jeg har lidt svært ved at tolke denne tekst....

Mit nuværende abonnement udløber juni 2024. Når de nye abonnementtyper træder i kraft så hedder mit abonnement 'Essential'. Hvis jeg eksempelvis vil prøve 'Extra', så er jeg tvunget til at betale prisforskellen mellem Essential og Extra for de næste to år til mit nuværende abonnement udløber. Kan det virkelig passe? Har nogen gennemskuet det?
Dental Floss
Niveau 1
 
Indlæg: 63


Re: PS+ nye abonnementer

Indlægaf Erroneus » tors 16 jun 2022 21:39

Det korrekt.

Det ser dog ud til at i Japan er der en max opgraderingspris på 12750 yen, svarende til ca 680 kr. Hvad max opgraderingsprisen bliver i Europa, er pt. ikke kendt.

Fandt lidt info USA, der er det $150 for premium og 100$ for extra, så mon ikke det bliver 150€/100€ i Europa, så ca. 1120 kr og 750 kr. i Danmark.

Så hvis man har mere end 2½ år tilbage, slipper man med at "kun" betale for 2½ år.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PS+ nye abonnementer

Indlægaf Erroneus » tors 16 jun 2022 21:51

Jeg blev nysgerrig, jeg har PS+ til december 2027, så ser ud til jeg får 3 års "gratis" opgradering, hvis de forsætter med at have en max pris på også i Europa, og det må man forvente. Så kan lige så godt give den sjat ekstra, og få premium med i så mange år.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PS+ nye abonnementer

Indlægaf HrDanish » tors 16 jun 2022 23:05

Var ikke klar over at man skulle opgradere for hele ens nuværende periode, må indrømme at det ved jeg ikke helt om jeg synes er gennemtænkt.

Men den øvre limit betyder da i det mindste at nogle kan få noget godt ud af det.

For mit vedkommende hvor jeg normalt bare har fyldt et år på når der var sales og nu udløber i maj næste år så betyder det reelt at jeg intet rigtigt sparer og samtidigt er tvunget til at skulle have det i et helt år. Oh well så får de bare ikke mig som en potentiel kunde til Extra/Premium, jeg ville ellers gerne have prøvet premium af i et par måneder, men gider ikke smide pengene på en service jeg ikke ved om jeg reelt ville bruge nok til at det kunne svare sig.
HrDanish
Niveau 4
 
Indlæg: 300

+1

Re: PS+ nye abonnementer

Indlægaf Dental Floss » fre 17 jun 2022 18:48

Tak for svaret, selvom det ikke lige var det svar jeg håbede på.
Der er squ lidt røv og nøgler og jeg forstår ærlig talt ikke hvorfor der skal være sådan.

At der er en maks opgraderingspris er da bare dybt underligt (ikke noget jeg har hørt om før). Hvorfor skal Sony gøre det så uigennemskueligt?
Dental Floss
Niveau 1
 
Indlæg: 63


Re: PS+ nye abonnementer

Indlægaf Erroneus » fre 17 jun 2022 19:06

At der er en max opgraderingspris, giver sådan set god mening, fordi så vil det være være en voldsom pris at opgradere, hvis man f.eks. som mig har 5 års PS Plus på kontoen.

Men de skulle naturligvis have gjort sådan, at man kan vælge X antal måneder, at kunne afprøve den nye service, og så betaler man kun for forskellen imellem de måneder. Eller have gjort som Microsoft, og bare været large og givet opgradering til de højere pakker for en meget lav pris. Enten kan de ikke finde ud af det, eller mere sandsynligt, så er det bare fordi de tjener flere penge på den her løsning, og vi ved de godt kan lide penge, og modsat Microsoft så er gaming og dermed PlayStation, en vital del for Sony's overlevelse som firma.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PS+ nye abonnementer

Indlægaf Dental Floss » fre 17 jun 2022 20:12

Tja, det kan jeg sådan set godt følge dig i, men det er da ulogisk. Har det været meldt ud at det var sådan det blev eller har folk selv fundet ud af det? Og hvem siger at du ikke skal tilkøbe en ny opgradering efter 2½ år?
Jeg synes nu stadigvæk at Sony har håndteret dette ret uelegant og jeg føler mig lidt provokeret af det.
Dental Floss
Niveau 1
 
Indlæg: 63


Re: PS+ nye abonnementer

Indlægaf Erroneus » fre 17 jun 2022 23:59

Nej det har ikke været meldt ud, det er noget folk har fundet ud af. Jeg tænker de ikke har meldt det ud, for at undgå folk når at misbruge det inden. Deres support har bekræftet at opgraderings prisen gælder hele perioden.

Jeg er ikke uenig i at de ikke har håndteret det forkert, som jeg skrev skulle der være mulighed for mindre perioder eller de bare opgraderede folk billigt.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PS+ nye abonnementer

Indlægaf Vreki » lør 18 jun 2022 09:05

Erroneus skrev:Nej det har ikke været meldt ud, det er noget folk har fundet ud af. Jeg tænker de ikke har meldt det ud, for at undgå folk når at misbruge det inden. Deres support har bekræftet at opgraderings prisen gælder hele perioden.

Jeg er ikke uenig i at de ikke har håndteret det forkert, som jeg skrev skulle der være mulighed for mindre perioder eller de bare opgraderede folk billigt.


Tilfældigvis så har jeg kun lidt over et års psplus tilbage, så det ændrer ikke så meget på mine planer
Men på andre tidspunkter har jeg haft væsentligt mere tid stående på kontoen, og så kunne sådan et nummer nemt have betydet at de gik glip af mig som kunde.

Jeg ved ikke hvor stor en del af deres brugere der bliver ramt af det her, men det er nok nogle af deres mest trofaste. En dårlig beslutning rent pr-mæssigt.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PS+ nye abonnementer

Indlægaf Erroneus » tors 23 jun 2022 08:50

Så er det oppe.

Max pris for opgradering til Extra er 755 kr. og til Premium: 1125 kr :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+1

Re: PS+ nye abonnementer

Indlægaf Viking » fre 24 jun 2022 13:19

Hvordan kan det være de ikke engang har The Last of Us 1 + 2 i spilkataloget?

Forstår ikke helt deres valg af titler.
Viking
Niveau 2
 
Indlæg: 115


Re: PS+ nye abonnementer

Indlægaf Erroneus » fre 24 jun 2022 13:31

The Last Of Us Remastered er med, men ja 2'eren mangler. Tænker ikke der går lang tid, før man ser den, specielt med remake af 1'eren på vej.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PS+ nye abonnementer

Indlægaf Viking » tirs 28 jun 2022 09:00

Erroneus skrev:The Last Of Us Remastered er med, men ja 2'eren mangler. Tænker ikke der går lang tid, før man ser den, specielt med remake af 1'eren på vej.


Ja okay ..
Jeg synes godt nok ikke udvalget er super tiltrækkende til prisen. Jeg har ikke Xbox længere, men Gamepass er langt længere fremme der.
Viking
Niveau 2
 
Indlæg: 115


Re: PS+ nye abonnementer

Indlægaf Erroneus » tirs 28 jun 2022 17:08

Viking skrev:
Erroneus skrev:The Last Of Us Remastered er med, men ja 2'eren mangler. Tænker ikke der går lang tid, før man ser den, specielt med remake af 1'eren på vej.


Ja okay ..
Jeg synes godt nok ikke udvalget er super tiltrækkende til prisen. Jeg har ikke Xbox længere, men Gamepass er langt længere fremme der.

Uden tvivl, og jeg får svært ved at se Sony leverer lige så meget value som Gamepass, fordi Microsoft er villig til at kaste rundt med flere penge. Men det positive er at de presser Sony til at levere mere værdi, også selv om det ikke helt er på niveau.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+4

Re: PS+ nye abonnementer

Indlægaf thomsen83 » ons 29 jun 2022 22:58

Synes virkelig Sony mangler noget hjerte i de her tjenester. PSNOW var ligeså intetsigende som eaAccess. Extra er gammel vin på nye flasker, eksempelvis var Uncharted 4 tidligere gratis, og nu skal jeg have premium for at genvinde access til det.
thomsen83
Niveau 4
 
Indlæg: 367


Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 9 gæster