Forum

PSVR 2 pris og dato

Generelt snak om Playstation og services.

PSVR 2 pris og dato

Indlægaf Erroneus » lør 05 nov 2022 09:07

Som i nok har set, så lander PSVR 2 den 22 februar til 600€, dvs. ca. 4600 kr. herhjemme https://blog.playstation.com/2022/11/02 ... at-549-99/

Personligt havde jeg måske håbet den var 100€ billigere, men efter at have tygget lidt på det, giver prisen nok okay mening når man tænker på den kommer med 2 controllers, og PSVR 1 bundle med 2 controllers lå på 500€, når man tænker på almindelig inflation og den høje dollars kurs pt.

Jeg er med fra dag et af, hvis jeg kan finde en, så må det grafikkort til PC'en vente til sommer 2023, det passer nok også meget godt med der er kort der som er til at betale sig fra :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+1

Re: PSVR 2 pris og dato

Indlægaf Viking » lør 05 nov 2022 09:38

Til den pris er jeg på ingen med. Det virker i min optik helt absurd at den er så dyr.

Må se hvor meget den reelt kan når den udkommer, men det undrer mig ikke at Sony smider så dyr en pris på.
Viking
Niveau 2
 
Indlæg: 115

+1

Re: PSVR 2 pris og dato

Indlægaf Moods » lør 05 nov 2022 09:50

Vil sq ikke give mere end min PS5 kostede.
Billede
Moods
Niveau 3
 
Indlæg: 263
By: Herning

+1

Re: PSVR 2 pris og dato

Indlægaf Erroneus » lør 05 nov 2022 10:55

Viking skrev:Til den pris er jeg på ingen med. Det virker i min optik helt absurd at den er så dyr..

Nej det er det faktisk ikke, når man kigger på hvad der sidder af hardware i PSVR 2.

Jeg kan godt forstå man syntes det er mange penge, det gør jeg også, og speciel det at det koster mere end hvad man gav for en PS5 er lidt en tærskel at skulle over. Man skal bare huske at en PS5 i dag koster næsten det samme og vi har en dollarskurs der ikke har været højere siden 2001, det har enormt meget at sige for alt tech i dag.

Specifikationer der er i PSVR2 er virkelig gode, med høj opløsning, OLED skærm som er super vigtig for en skærm så tæt på ens øjne pga. sort niveauer, høj opdateringshastighed, eye tracking, en FOV på 110, haptics i selve headsettet og to moderne controllers.

Sammenligner man den med andre headset, som leverer tilsvarende kvalitet, f.eks. Valve Index (index er bedre på FOV og kan gå lidt højere op på opdateringshastighed, men har dårligere opløsning og kører med LCD skærm), så snakker vi 3500 kr. billigere.

Det er naturligvis personligt, om man syntes det er okay at give så mange penge for en VR oplevelse, men prisen giver mening kontra specifikationerne. Men mon ikke den kommer lidt ned i pris efter lidt tid, det plejer det meste hardware, når vi ikke lige har en pandemi, men det pjat er vi forhåbenligt færdig med :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+2

Re: PSVR 2 pris og dato

Indlægaf Vreki » lør 05 nov 2022 11:41

Det kan godt være at prisen giver mening i forhold til specifikationerne, men giver det mening i forhold til målgruppen?
En Rolls Royce er måske pengene værd i forhold til kvaliteten, men jeg kommer alligevel aldrig til at eje en :lol:

PSVR var en forholdsvist billig intro til VR da både konsollen og headsettet lå væsentligt under et tilsvarende PC setup. Men nu syntes jeg at det begynder at være prissat noget mere high-end.
Og så skal man selvfølgeligt også ud og investere i nogle spil.

For mig ligger prisen i en gråzone . Ret meget dyrere så var det blevet et klart nej, men den ligger stadigt væsentligt over prisen for impulskøb.

Jeg er også spændt på at se helt konkret hvordan den bliver tilsluttet.
Herhjemme er brugen af det gamle PSVR i høj grad hæmmet af afhængigheden af kameraet og passthrough.
Hvis det virkeligt bare er et USB-C kabel fra headsettet til konsollen så vil det være et rigtigt stort plus i mine øjne O:)
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307

+1

Re: PSVR 2 pris og dato

Indlægaf Erroneus » lør 05 nov 2022 14:56

Uden tvivl, og derfor er oculus quest 2 også blevet stort, fordi det er simpelt og forholdsvis billigt. Igen hvis man kigger på inflation, så ligger PSVR2 på niveau med PSVR 1, men det er da uden tvivl mange penge. Personligt er jeg glad for de ikke er gået budget vejen, det gjorde de lidt med PSVR 1 og genbrug af move controllerne. Jo det var da lækkert personligt, ikke at kunne genbruge min gamle move controllers, men det blev også tydeligt efter et par år, at andre løsninger stak af i tracking muligheder.

Det er bare et USB-C kabel og intet andet som går til USB-C porten på fronten af PS5, manualen er allerede blevet lækket :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+1

Re: PSVR 2 pris og dato

Indlægaf Megajohn » søn 06 nov 2022 22:18

Jeg vil næsten påstå at det er decideret billigt.

Det er altså klasse-hardware til den pris.

Hvis man virkelig skal tage VR til next-level og udnytte kræfterne i PS5 + Eye Tracking skal man altså herop af.

Jeg er totalt på day one.
Megajohn
Niveau 2
 
Indlæg: 139
By: Greve

+1

Re: PSVR 2 pris og dato

Indlægaf Erroneus » man 16 jan 2023 18:17

Så fik jeg bestilt en, tog bundle med horizon.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+1

Re: PSVR 2 pris og dato

Indlægaf Kimosabe » tirs 17 jan 2023 10:26

Erroneus skrev:Så fik jeg bestilt en, tog bundle med horizon.

Hvor købte du ? Og synes det er svært at finde et sted hvor de beskriver at være sikre på at kunne sende på release.

Men det virker måske som om der ikke er så meget rift om den i DK.
Kimosabe
Niveau 4
 
Indlæg: 646


Re: PSVR 2 pris og dato

Indlægaf Erroneus » tirs 17 jan 2023 10:44

Jeg tog den bare fra Coolshop, de klarede min PS5 bestilling fint. Det er lidt svært at lure 100% ja, nu hvor vi ikke må købe direkte fra PlayStation af her i Danmark.

Jeg tror ikke der bliver store problemer med levering ved lancering, det er stadigvæk et niece produkt og i den lidt mere pebret ende. Jeg tror dog tilgengæld, at når den først er ude og folk opdager hvad headsettet kan, så kommer der mere rift om den.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+1


Re: PSVR 2 pris og dato

Indlægaf Erroneus » fre 20 jan 2023 14:34

Pæn lineup til launch, fedt med What the Bat? fra danske Triband
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+1

Re: PSVR 2 pris og dato

Indlægaf Megajohn » fre 20 jan 2023 19:19

Jeg bestilte den ved Bilka lige da den kom op. De er lige ved siden af, hvor jeg bor.

Det er virkelig et solidt lineup.

Jeg er virkelig hyped på det her. Har en stærk spand af en PC og diverse PC headsets, men det er virkelig next level stuff med de teknologier Sony bruger her. Det er faktisk ret billigt at kunne være med for 8000 kr., så jeg er helt enig. Når først det når ud til flere folk, som kan prøve det af, vil de sælge en del.

VR kan vise sig at være en stor differentiator på konsolmarkedet - det er et klogt valg af Sony. VR føles ofte mere next-gen end lidt bedre teksturer i flat gaming.
Megajohn
Niveau 2
 
Indlæg: 139
By: Greve

+2

Re: PSVR 2 pris og dato

Indlægaf Erroneus » ons 15 feb 2023 11:08



Husk at slå undertekster til, medmindre jeres japanske er rigtig godt :)

Det virker meget gennemtænkt, specielt med fokus på at mange af delene kan skilles af og kan dermed selv skiftes.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+1

Re: PSVR 2 pris og dato

Indlægaf Erroneus » ons 15 feb 2023 11:12

Også et kig ind i Sense controllerne

PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+1

Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster

cron