Forum

PSVR 2 pris og dato

Generelt snak om Playstation og services.

Re: PSVR 2 pris og dato

Indlægaf Vreki » fre 24 feb 2023 19:13

Er der tilfældigvis nogen af jer der bruger headsettet med briller?
Jeg er godt klar over at diverse anmeldelser siger at det kan lade sig gøre, men man er måske lidt mere kritisk når det er ens egen hardware og ikke et udlånt demo-sæt :-)

Jeg havde aldrig problemer med mit PSVR på trods af de historier der var i omløb, men jeg monterede dog også relativt tidligt et par "afstandsklodser".
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PSVR 2 pris og dato

Indlægaf Erroneus » fre 24 feb 2023 21:45

Beklager, det er uden briller her :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: PSVR 2 pris og dato

Indlægaf Dental Floss » fre 24 feb 2023 22:26

Jeg bærer briller og jeg kan godt have headset'et på uden at brillerne genere. Man skal dog ikke presse linserne helt ind i hovedet.
Jeg har andre udfordringer med at få placeret headset'et ordentligt, så det sidder behageligt uden at der kommer lys ind.
Dental Floss
Niveau 1
 
Indlæg: 63

+1

Re: PSVR 2 pris og dato

Indlægaf Moods » lør 25 feb 2023 21:07

Er virkelig mange tråde på reddit om folk der har ridset linserne pga briller :/ Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal gøre, mit headset er på vej, men overvejer godt nok lidt at returnere. Kontaktlinser er ikke en mulighed for mig.
Billede
Moods
Niveau 3
 
Indlæg: 263
By: Herning


Re: PSVR 2 pris og dato

Indlægaf Vreki » lør 25 feb 2023 22:12

Moods skrev:Er virkelig mange tråde på reddit om folk der har ridset linserne pga briller :/ Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal gøre, mit headset er på vej, men overvejer godt nok lidt at returnere. Kontaktlinser er ikke en mulighed for mig.


Jeg går ud fra at trådene mest er om den gamle version, PSVR2 har jo ikke være ude ret længe?

Der var en del tråde, men det skal også ses i forhold til hvor mange der er blevet solgt.
Jeg ved ikke om du har haft etteren, men det der kan give problemer er at man fokusere ved at køre linserne tættere på hovedet. Hvis man kvaser det helt op i brillestellet så kan det selvfølgeligt give ridser.

Det er nok især farligt hvis man låner headsettet ud til gæster som ikke kender det, og derfor bare strammer løs.

Jeg købte et par afstandsstykker til mit PSVR1 som forhindrer at brillestel kan ramme selve linserne, og har ikke oplevet problemer med ridser.

Der kommer sikkert noget tilsvarende til PSVR2, og jeg har også set at der allerede er nogen der har lagt STL filer ud så man selv kan 3D-printe nogen i den ønskede højde
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PSVR 2 pris og dato

Indlægaf Erroneus » lør 25 feb 2023 22:56

De tråde jeg har set, fra folk med briller og John fra Eurogamer, der også har briller, har sagt der ikke var problemer med briller. Også en sjov detalje, at ingeniørerne fra PlayStation de har brugt i deres videoer, alle havde briller, det er naturligvis ikke et endelig bevis, men den er da blevet brugt af folk med briller i udviklingen.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg

+1

Re: PSVR 2 pris og dato

Indlægaf Moods » lør 25 feb 2023 23:08

Bare kig på PSVR subreddit, er massere af folk der har ridset deres allerede.

Jeg skal ikke kunne sige om de har gjort noget "forkert", men der er efterhånden en hel del af de tråde.

Tror jeg annullere min ordre og venter på der er lidt mere info omkring det, eller der kommer nogle bumpers eller prescription linser til det.
Billede
Moods
Niveau 3
 
Indlæg: 263
By: Herning

+2

Re: PSVR 2 pris og dato

Indlægaf Vreki » søn 26 feb 2023 10:50

Moods skrev:Bare kig på PSVR subreddit, er massere af folk der har ridset deres allerede.

Jeg skal ikke kunne sige om de har gjort noget "forkert", men der er efterhånden en hel del af de tråde.

Tror jeg annullere min ordre og venter på der er lidt mere info omkring det, eller der kommer nogle bumpers eller prescription linser til det.


Ja, jeg kan godt se de er begyndt at dukke op på reddit nu.
Jeg forstår godt dine bekymringer, det er halvdyrt legetøj og vi ved ikke endnu om det overhoved er muligt at reparere skadede linser eller hele headsettet er kaput.

Det ser ud til at nogen af linse-firmaerne forventer at være klar i midten af marts, så jeg tænker også at jeg venter med at beslutte mig angående indkøb indtil da.
For mit tilfælde vil det nok give mere mening med linser uden styrke da vi er flere forskellige brugere herhjemme, men det bør også fint beskytte selve VR linserne.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307

+2

Re: PSVR 2 pris og dato

Indlægaf Vreki » tors 02 mar 2023 08:00

Moods skrev:Bare kig på PSVR subreddit, er massere af folk der har ridset deres allerede.

Jeg skal ikke kunne sige om de har gjort noget "forkert", men der er efterhånden en hel del af de tråde.

Tror jeg annullere min ordre og venter på der er lidt mere info omkring det, eller der kommer nogle bumpers eller prescription linser til det.


Det er nu blevet muligt at bestille linser til PSVR2, hvis man som mig sidder og venter på det før man beslutter sig :D
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307

+2

Re: PSVR 2 pris og dato

Indlægaf Moods » tors 02 mar 2023 15:09

Vreki skrev:
Moods skrev:Bare kig på PSVR subreddit, er massere af folk der har ridset deres allerede.

Jeg skal ikke kunne sige om de har gjort noget "forkert", men der er efterhånden en hel del af de tråde.

Tror jeg annullere min ordre og venter på der er lidt mere info omkring det, eller der kommer nogle bumpers eller prescription linser til det.


Det er nu blevet muligt at bestille linser til PSVR2, hvis man som mig sidder og venter på det før man beslutter sig :D


Ja jeg fik lige email fra https://vroptician.com/prescription-len ... tation-vr2 om at de nu kan bestilles.

I øvrigt kan man bruge voucher koden "mixed" og få 5% i rabat. Blev lige godt 600 kr for et sæt til mig.
Billede
Moods
Niveau 3
 
Indlæg: 263
By: Herning

+1

Re: PSVR 2 pris og dato

Indlægaf Moods » tors 02 mar 2023 15:30

Hvis man hellere bare vil have noget billig beskyttelse kan man købe et par lens protectors på Etsy:

https://www.etsy.com/nz/listing/1413430 ... rd-glasses

Koster 15 euro + fragt.
Billede
Moods
Niveau 3
 
Indlæg: 263
By: Herning

+1

Re: PSVR 2 pris og dato

Indlægaf Moods » tors 02 mar 2023 18:39

Synes det bliver nemmere og nemmere at finde sweet spot :) har virkelig nydt at spille Moss idag.
Billede
Moods
Niveau 3
 
Indlæg: 263
By: Herning

+1

Re: PSVR 2 pris og dato

Indlægaf Erroneus » tors 02 mar 2023 18:53

Jeg har desværre ikke kunne spille i et par dage, pga. travlhed med andre ting, men det var også min fornemmelse allerede på aften 2 og 3, at man hurtigere finder det.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg

+1

Re: PSVR 2 pris og dato

Indlægaf RadeonXRay » lør 04 mar 2023 01:19

Pavlov er uden DK nu… nøj, det er sjovt og hæsblæsende :D
Havde problemer med venstre sense stick lige da jeg havde sat mit udstyr op, blev fikset efter jeg nulstillede PSVR og så virkede alt fint i “Pistol Whip” (også ganske underholdende!)

Dog er der problemer med star Wars Galaxy demoen… den vil simpelthen ikke ordentlig registrere input fra venstre sense (sidst jeg prøvede, som var ved launch)

Ganske godt erholdt af PSVR2 indtil videre.

Krydser fingre for ar Super Hot kommer på et tidspunkt
I'm No Hero
RadeonXRay
Niveau 2
 
Indlæg: 110

+1

Re: PSVR 2 pris og dato

Indlægaf Erroneus » lør 04 mar 2023 10:35

Der har været problemer med, at nogle blev ramt af, at enten virker deres venstre eller højre controller ikke ordenligt i spil, virker fint i PS menuerne.
Jeg havde samme problem første dag (troede første det var en bug i et spil), men efter de fik lov til at oplade fuldt over et par dage og jeg lavede en reset af dem, ved at klikke med en nål i reset hullet controlleren, så gik det væk. Efter reset og controlleren slukker, trykker på Playstation knappen på controlleren, IMENS du er inde i spillet. Efterfølgende har jeg startet min PS5 op med VR controllerne, har ikke haft nogle problemer.

Ser ud til der er en bug, hvor nogle controllers ikke bliver korrekt parret. Sony skulle arbejde på et fix, som man håbe de snart får ud.

Der er en længere tråd på https://www.reddit.com/r/PSVR/comments/ ... t_press_x/ - Bemærk dog, at det er tydeligt det er lidt en blanding af, at nogle har fået defekte controllers hvor triggers eller knapper sidder fast, og hvor nogle "bare" er ramt af den software parrings fejl. Hvis man har en fysisk fejl på en controller, skal man naturligvis få den byttet.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster