Forum

Dualsense med backpaddles

Generelt snak om Playstation og services.

Dualsense med backpaddles

Indlægaf Erroneus » fre 06 jan 2023 00:12

Dualsense Edge er på vej, men den har kun to paddles og er super pebret.

Jeg valgte derfor at købe eXtremeRate RISE4 RMB med gummi-belægning (det er modellen med metal-paddles) via amazon UK, hvor man selv skal montere det, som indebærer man skiller sin controller af for at montere flex-kabler og ja naturligvis selve de paddles. Amazon DE har også nogle af varianterne, dog ikke lige RISE 4 RMB da jeg kiggede. Der findes også en udgave med to paddles, den kaldes RISE 2. Man skal tjekke om ens Dualsense supporteres, der er en variant som ikke gør.

Hvis man undlader at touchpad og L3+R3 skal kunne mappes, så behøver man ikke skulle lodde noget. Jeg ville dog gerne kunne remap L3 og R3, så der skulle to lodninger til, som dog var ret simple lodninger til nogle kontaktpunkter.

Selve processen tager 2-4 timer, alt efter hvor god man er til den slags og hvor rolig man er på hånden, samt hvor godt ens syn er. Jeg vil anbefale godt med lys, evt. en lup der kan stå af sig selv, fordi noget af det er ret småt. Der er gode videoer til det, men man skal have lidt tålmodighed, fordi det lidt noget pillearbejde og ham på videoen har tydeligvis gjort det mange gange før :lol:

Jeg fik det samlet i dag, i min originale Dualsense controller som kom med min PS5, og det er super nice, kan anbefales hvis man er til den slags gør det selv projekter.

Det skal bemærkes, at det naturligvis tilføjer lidt vægt og udvidelsen kan komme i vejen, i en oplader stand.

Billede
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+5

Re: Dualsense med backpaddles

Indlægaf klatzen » fre 06 jan 2023 08:55

Nice! Så godt en video igår omhandlende produktet som alternativ til Edge!

Det der afholder mig lidt ift. netop edge er den forringede batterilevetid, som jo i forvejen ikke er skide god, samt at batteriet ikke som sådan er udskifteligt ab fabrik.

Kunne godt overveje lige at svinge forbi Amazon :)! Tak for posten!
Billede
klatzen
Niveau 4
 
Indlæg: 438

+2

Re: Dualsense med backpaddles

Indlægaf Dasiima » fre 06 jan 2023 12:59

Savner backpaddles på min controller, men savner nok mest af alt asymmetriske analog sticks.

Edge er alt for dyr, så dette virker som en super erstatning. Dog vil prisen for produktet + forsendelse, samt loddekit og lup nok trække op, da sidstnævnte ikke er noget jeg har liggende i forvejen.
Billede
Dasiima
Niveau 2
 
Indlæg: 174
By: København

Brugeravatar
+1

Re: Dualsense med backpaddles

Indlægaf Erroneus » fre 06 jan 2023 14:43

Hvis du kan undvære remap af touchpad og L3+R3, så er lodning ikke nødvendigt. Jeg ved faktisk ikke om jeg får brug for L3 og R3, normalt vil man remap til knapper som ikke ligger på ens sticks, men nu havde jeg muligheden, så gjorde jeg det.

Prisen var 64.78 pund fra UK af, så 545,61 kr. Jeg havde et gavekort liggende til UK, som skulle bruges på et tidspunkt, så det blev betydeligt billigere for mig.

Men hold øje med den på amazon.de, der ligger priserne lavere og inkl. gratis forsendelse på køb over 35€. F.eks. metal 2-paddle udgaven koster omkring 350 kr.

Men kan sagtens forstå, hvis man køber sig en controller, hvor det er indbygget, man skal jo også finde tiden til at gøre det.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+1


Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster