Forum

Spil PS2 spil på din 40 eller 80GB PS3

Generelt snak om Playstation og services.

Spil PS2 spil på din 40 eller 80GB PS3

Indlægaf Crueltylizer » fre 23 jan 2009 23:03

En gamer har fundet ud af at både 40GB og 80GB modellen af PS3'en kan afspille alle PS2 spil. Problemet er sådan set bare at den del der åbner op for muligheden er låst af Sony.

Grunden til at delen er låst er at PS2 konsollen stadig sælger som den skal og det er blevet sagt at når PS2 konsollen går død i 2010 vil en firmware update åbne op for muligheden på PS3 konsollerne.

Der er dog en måde at gå uden om "låsen" på. Hvis konsollen bliver startet i "factory mode" er det muligt at sætte et PS2 spil i og spille det.

Da jeg ikke er sikker på hvordan og hvorledes reglerne på pslife.dk omgås med dette emne så vil jeg ikke poste det her. Man kan dog gå til den spanske kilde på linket nedenunder.

Jeg har desværre ikke selv et PS2 spil at prøve med. Ellers havde jeg gjort det og fået det bekræftet :)


http://www.teknoconsolas.es/foro/viewto ... 03&t=63095
Crueltylizer
Niveau 2
 
Indlæg: 103


Indlægaf Vinterbird » fre 23 jan 2009 23:16

1. Factory Mode kan ikke fås adgang til uden du er heldig at Sony laver en fejl, og ikke slår det fra når du sender den til rep.

2. Det er blevet bekræftet fake.
Vinterbird
Niveau 4
 
Indlæg: 341


Indlægaf Crueltylizer » fre 23 jan 2009 23:19

Vinterbird skrev:1. Factory Mode kan ikke fås adgang til uden du er heldig at Sony laver en fejl, og ikke slår det fra når du sender den til rep.

2. Det er blevet bekræftet fake.


Nogen mener det er fake. Andre har fortalt at det virker.

Og jeg har heller ikke haft min PS3 til service og jeg kan godt komme i factory mode.. :P
Crueltylizer
Niveau 2
 
Indlæg: 103


Indlægaf Vinterbird » fre 23 jan 2009 23:27

Crueltylizer skrev:
Vinterbird skrev:1. Factory Mode kan ikke fås adgang til uden du er heldig at Sony laver en fejl, og ikke slår det fra når du sender den til rep.

2. Det er blevet bekræftet fake.


Nogen mener det er fake. Andre har fortalt at det virker.

Og jeg har heller ikke haft min PS3 til service og jeg kan godt komme i factory mode.. :P


En af de mange grunde til det ikke vil fungere:

BC er baseret på 50% hardware og 50% software. Ved at gå i Factory Mode, så får man adgang til software delen, men den sidste hardware del mangler og voila. Så virker det sjovt nok ikke mere.


Og indtil jeg ser en video, hvor skiven sidder i, spillet fungerer, han spiller det og propper skiven ud, viser fejlbeskeden, skiven i igen og forfra. Så er det alt andet end på nogen måde bekræftet. Specielt ikke når det har været tilgængelig information i over 24 timer, og ingen er hoppet på den rent nyhedsmæssigt. Ergo ligger den op af fake land rimelig heftigt.
Vinterbird
Niveau 4
 
Indlæg: 341


Indlægaf Crueltylizer » fre 23 jan 2009 23:44

Vinterbird skrev:
Crueltylizer skrev:
Vinterbird skrev:1. Factory Mode kan ikke fås adgang til uden du er heldig at Sony laver en fejl, og ikke slår det fra når du sender den til rep.

2. Det er blevet bekræftet fake.


Nogen mener det er fake. Andre har fortalt at det virker.

Og jeg har heller ikke haft min PS3 til service og jeg kan godt komme i factory mode.. :P


En af de mange grunde til det ikke vil fungere:

BC er baseret på 50% hardware og 50% software. Ved at gå i Factory Mode, så får man adgang til software delen, men den sidste hardware del mangler og voila. Så virker det sjovt nok ikke mere.


Det er jo netop det der er pointen. Teorien er at 40 og 80GB har software emulation gemt i sig. Det er blevet sagt da 40gb først blev annonceret, men ingen har fundet frem til hvor det gemmer sig.. Før nu!
Crueltylizer
Niveau 2
 
Indlæg: 103


Indlægaf mipeha » fre 23 jan 2009 23:52

Crueltylizer skrev:
Vinterbird skrev:
Crueltylizer skrev:
Vinterbird skrev:1. Factory Mode kan ikke fås adgang til uden du er heldig at Sony laver en fejl, og ikke slår det fra når du sender den til rep.

2. Det er blevet bekræftet fake.


Nogen mener det er fake. Andre har fortalt at det virker.

Og jeg har heller ikke haft min PS3 til service og jeg kan godt komme i factory mode.. :P


En af de mange grunde til det ikke vil fungere:

BC er baseret på 50% hardware og 50% software. Ved at gå i Factory Mode, så får man adgang til software delen, men den sidste hardware del mangler og voila. Så virker det sjovt nok ikke mere.


Det er jo netop det der er pointen. Teorien er at 40 og 80GB har software emulation gemt i sig. Det er blevet sagt da 40gb først blev annonceret, men ingen har fundet frem til hvor det gemmer sig.. Før nu!


Ønsketænkning.

Beklager, men det er meget muligt, at de 50% af emulationen (den som foregår i Software som kompensation for den manglende Emotion Engine chip) eksisterer i en eller anden form i system softwaren på de nuværende PS3'ere. Der mangler dog stadig den sidste 50% (GPU chippen) hardware, som er inkluderet på motherboardet på 60gb maskinerne (her i europa).

Muligvis kan de finde en løsning, hvor der laves en profil til hvert spil, a la det Microsoft har gjort med bagudkompatibiliteten på Xbox 360, men det vil i så fald kræve en opdatering til hver eneste titel for at sikre, at emuleringen kører optimalt og bliver tilpasset til lige netop den titel.

Vil Sony være villig til at sætte ressourcer af til et så massivt arbejde, når man tænker på deres nuværende økonomiske situation? Jeg tvivler på det.

Hvis de gør, bliver det i et langt mindre omfang end understøttelse af alle PS2 titler. Det bliver kun de titler, som de vil sælge fra PSN Store. Og det bliver langt fra alle PS2 titler. Det bliver med stor sandsynlighed (hvis de overhovedet vælger at gå denne vej) deres egne store titler og de tredjeparts titler, som virkelig definerer Playstation brandet.
mipeha
Niveau 2
 
Indlæg: 195



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster

cron