Forum

PlayStation 4 controller?

Snak om Playstation relaterede nyheder.

PlayStation 4 controller?

Indlægaf Morten Rask » tors 14 feb 2013 23:02

Faldt over dette billede på Destructoid, men jeg kan ikke finde den oprindelige kilde. Det skulle efter sigende være en prototype på PlayStation 4 controlleren, altså ikke det endelige design, som er tilsluttet et dev kit. Den ser nu meget interessant ud.

Billede

Hvad synes i?
Morten Rask
Niveau 7
 
Indlæg: 3407


Re: PlayStation 4 controller?

Indlægaf Rytteren » tors 14 feb 2013 23:07

move indbygget.. spænende..
en knap ved siden af dpaddet - hvad gør den? share?
højtaler og hvad der liner et jakindgang over og under psknappen.

også er det en skærm istedet for det rygtede trykflade(som bag på vitaen)

spænende
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: PlayStation 4 controller?

Indlægaf Morten Rask » tors 14 feb 2013 23:10

Rytteren skrev:move indbygget.. spænende..
en knap ved siden af dpaddet - hvad gør den? share?
højtaler og hvad der liner et jakindgang over og under psknappen.

også er det en skærm istedet for det rygtede trykflade(som bag på vitaen)

spænende


Du tænker at lyset i toppen kunne indikere Move? Havde jeg ikke lige tænkt over. Men jeg synes nu stadigvæk det ligner en berørings-følsom overflade og ikke en skærm.
Morten Rask
Niveau 7
 
Indlæg: 3407


Re: PlayStation 4 controller?

Indlægaf Rytteren » tors 14 feb 2013 23:23

Zejfur skrev:
Du tænker at lyset i toppen kunne indikere Move? Havde jeg ikke lige tænkt over. Men jeg synes nu stadigvæk det ligner en berørings-følsom overflade og ikke en skærm.


ja tænker move. MS og sony har begge været "smarte", og smidt deres move/kinect med fra start.. det gør at udviklerne "har masser af potentielle kunder".
og kan ikke se pointen i en trykfølsom overflade... en skærm/trykfølsom skærm. ja se der er muligheder. bare som et simpelt "hotkey" felt. (f.eks bæltet i diablo?). og lige en passende størrelse (skærmen på wii u er sku for voldsom).

herudover giver det muligheder for psmobile på ps3 - som med miniS.. hvorfor ikke?

men lad os nu se. der er ikke lang tid til den 20/2
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: PlayStation 4 controller?

Indlægaf hazzwar » tors 14 feb 2013 23:28

Jeg håber sådan set bare på en større controller; jeg får ondt i hænderne af at spille PS3 mere end 30-60 min.
hazzwar
Niveau 4
 
Indlæg: 386
By: Herning


Sv: PlayStation 4 controller?

Indlægaf Jb » fre 15 feb 2013 00:13

Jeg synes analog ser gode ud. Den nuværende controllers er ikke så gode når de er slidt til. Lidt for glatte i overfladen
PSN: JB_dk // Xbox live: FyrstJB // Nintendo Switch friend code: SW-5059-3134-7520
Jb
Skribent
 
Indlæg: 3082
By: Hinnerup


Re: PlayStation 4 controller?

Indlægaf Rytteren » fre 15 feb 2013 00:37

hazzwar skrev:Jeg håber sådan set bare på en større controller; jeg får ondt i hænderne af at spille PS3 mere end 30-60 min.


eller bare laver dem i flere størrelser... for syntes sku personligt at de passer perfekt.
men håber fandme de for styr på L2/R2 !
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: PlayStation 4 controller?

Indlægaf Bab » fre 15 feb 2013 00:49

Rytteren skrev:højtaler og hvad der liner et jakindgang over og under psknappen.

spænende


Mon ikke nærmere,at det er en mikrofon? Det vil give mere mening, da de fleste jo har lyd på tv'et :)

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: PlayStation 4 controller?

Indlægaf Rytteren » fre 15 feb 2013 01:00

Bab skrev:
Rytteren skrev:højtaler og hvad der liner et jakindgang over og under psknappen.

spænende


Mon ikke nærmere,at det er en mikrofon? Det vil give mere mening, da de fleste jo har lyd på tv'et :)

Bab


jo det kunne det jo godt tænkes (vil da give mening). men tænkte det var det samme som på wii. der er der jo højtaler (som giver specifike lyde i et spil - f.eks jubel i fifa, når man score). en ligegyldig gimmik. men en microfon ville da være smart.. gad vide hvad de vil bruge den til ?
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: PlayStation 4 controller?

Indlægaf Bab » fre 15 feb 2013 08:35

Teamspeak,evt. med muligheden, at man kan snakke med andre i andre spil, som en del jo ønsker sig allerede.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: PlayStation 4 controller?

Indlægaf Jb » fre 15 feb 2013 09:35

Rytteren skrev:
Bab skrev:
Rytteren skrev:højtaler og hvad der liner et jakindgang over og under psknappen.

spænende


Mon ikke nærmere,at det er en mikrofon? Det vil give mere mening, da de fleste jo har lyd på tv'et :)

Bab


jo det kunne det jo godt tænkes (vil da give mening). men tænkte det var det samme som på wii. der er der jo højtaler (som giver specifike lyde i et spil - f.eks jubel i fifa, når man score). en ligegyldig gimmik. men en microfon ville da være smart.. gad vide hvad de vil bruge den til ?


"start netflix" "bring beer" og diverse andre kommando :D
PSN: JB_dk // Xbox live: FyrstJB // Nintendo Switch friend code: SW-5059-3134-7520
Jb
Skribent
 
Indlæg: 3082
By: Hinnerup


Re: PlayStation 4 controller?

Indlægaf Proxzyn » fre 15 feb 2013 12:37

En anelse større skærm, så ville jeg være mere end tilfreds. Især hvis den er god nok, og de beholder Dual Shock modellen. Det har der jo været en del rygter om i den senere tid.

Skærmen kunne eventuelt gå "ud" af controlleren i toppen, op over der hvor lyset kommer ud. Men kun skærmen, ikke noget med at gære det andet større. Og bare lige en lille centimeter, eller noget.
Proxzyn
Niveau 6
 
Indlæg: 1703


Re: PlayStation 4 controller?

Indlægaf Jb » fre 15 feb 2013 12:43

De måtte for min skyld gerne lave 2 controllere.
en alm og en "pro"

til RPG/platforms spil mm. vil det være rigtig fedt med en touch skærm til diverse ting.

FPS, fighting spil mm. der vil ergonomi og tilgang til alle knapperne måske blive skadet af en for stor controller med skærm og andet fis.
PSN: JB_dk // Xbox live: FyrstJB // Nintendo Switch friend code: SW-5059-3134-7520
Jb
Skribent
 
Indlæg: 3082
By: Hinnerup


Re: PlayStation 4 controller?

Indlægaf Proxzyn » fre 15 feb 2013 12:43

Og så faldt jeg lige over IGN's side om controlleren. http://www.ign.com/articles/2013/02/14/ ... -prototype

De siger at de har fået det bekræftet fra deres kilder, at den er god, det er en ægte PS4 controller prototype.

De siger også at det skulle være en touch flade, ligesom bag på Vita'en, og ikke en egentlig skærm.

Billede
Proxzyn
Niveau 6
 
Indlæg: 1703


Re: PlayStation 4 controller?

Indlægaf Krisgebis » fre 15 feb 2013 13:30

Ser spændende ud. Synes det ligner, at der er kommet mange forbedringer i forhold til den nuværende model. Ellers ser det ud til, at de har smidt så meget efter den kontroller, som de lige kunne komme i tanke om. Håber det kan finde anvendelse, men nu har udviklerne i hvert fald nogle muligheder at lege med.
Jeg kan dog ikke se nogen anvendelig funktion i en så lille skærm, men nu må vi se om det bliver en skærm eller et touch område.
Krisgebis
Niveau 3
 
Indlæg: 200


Næste

Tilbage til Nyheder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster

cron