Forum

4K film service fra Sony

Snak om Playstation relaterede nyheder.

4K film service fra Sony

Indlægaf Bab » tirs 05 mar 2013 11:17

Sony starter en film service op til sommer. Nogle film bliver i 4K og man skal forvente, at de ligger over 100 GB pr film. Servicen kommer også til PS4, men kommer den til Danmark?

http://www.theverge.com/2013/2/28/40409 ... -downloads

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: 4K film service fra Sony

Indlægaf Krede1972 » tirs 05 mar 2013 12:47

Bab skrev:(...)men kommer den til Danmark?

Det skal du nok ikke regne med...Vi har set det så mange gange før at en del lande bliver "snydt" for visse tjenester. Specielt når det drejer sig om services der involverer rettigheder og teknikaliteter til film/sprog/regioner.

Der står Danmark altså desværre sidst i køen...
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: 4K film service fra Sony

Indlægaf Erroneus » tirs 05 mar 2013 18:17

100gb per film.... nope nope og nope. Det sker ikke. De lancerer ikke en streaming service som kræver man har over 100mbit internet forbindelse, det er simpelthen ikke muligt.

Det tal på 100gb er grebet ud af den blå luft, fordi det lyder godt. 4K vil benytte sig af f.eks. H265 og så vil bitrates blive holdt nede og ikke ligge i niveau som man f.eks. kender fra en blu-ray skive. Andre streaming services gør noget lign., de bruger en effektiv komprimering og nedjusteret bitrate, så kan de opnå film der nærmer sig blu-ray kvalitet, men fylder 25%.

Mit bud er at de her 4K film vil komme til at ligge omkring 25gb, så kan selv en 30mbit forbindelse trække det.

Gennemsnit forbindelsen for en amerikaner er i øvrigt 7mbit, Danmark er ikke meget højere. Japan som er et af de bedste lande på den front, har en snit forbindelse på 12mbit.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: 4K film service fra Sony

Indlægaf Bab » tirs 05 mar 2013 18:31

Det kan være 100 GB ukomprimeret.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: 4K film service fra Sony

Indlægaf Erroneus » tirs 05 mar 2013 19:46

Det er så rigtigt, men det lyder også for lavt og anyways så er størrelsen på det man skal hente vel også mest interessant :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: 4K film service fra Sony

Indlægaf Bab » tirs 05 mar 2013 20:04

Joo, men man siger, at H.264 kan komprimere 2x. Jeg har ikke hørt noget om H.265 endnu, men hvis den kan klare 4x, så passer det med dine 25 GB.

Desuden kan det godt være, at tjenesten kommer til Danmark. Vi har jo trods alt fået åbnet op for andre streaming tjenester, Netflix mm. Det kan være, at nogen er begyndt at læse reglerne lidt mindre ordret.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: 4K film service fra Sony

Indlægaf Krede1972 » tirs 05 mar 2013 21:21

Bab skrev:Desuden kan det godt være, at tjenesten kommer til Danmark. Vi har jo trods alt fået åbnet op for andre streaming tjenester, Netflix mm. Det kan være, at nogen er begyndt at læse reglerne lidt mindre ordret.


Jeg tror stadig ikke på at vi er så heldige... Mangler stadig Netflix og noget så normalt som youtube til Vita og Leje/Købe-tjeneste fra Amazon til PS3...som man kan downloade til PS3 men ikke bruge på grund af ... ? Rettigheder/sprog?

Er man pessimistisk hvad filmtjenester til PS3/PS4 angår så bliver man ikke skuffet når det viser sig at DK endnu engang bliver snydt...
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: 4K film service fra Sony

Indlægaf Bab » tirs 05 mar 2013 22:18

Jeg tror ikke, at det kræver særlige rettigheder for at lave det til Vita, når man har rettighederne til PS3. Så det er måske mere et spørgsmål om .....? Maskinkraft ;)

Jeg vælger ofte at starte midt på bakken i stedet for et sted, hvor det kun kan gå op eller ned. Desuden skal der mere til at skuffe mig end en film tjeneste.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: 4K film service fra Sony

Indlægaf Portuz » tors 07 mar 2013 12:06

Skal vi ikke lige have 4K på gaden i form at TV som kan trække det, før noget andet er aktuelt?

Lige som PS4 kommer sidst på året, men lige som med næsten alle spil, bruges de første mange måneder på at rette børnefejl.
Portuz
Niveau 5
 
Indlæg: 1263
By: Smørum


Re: 4K film service fra Sony

Indlægaf Krede1972 » tors 07 mar 2013 15:32

Bab skrev:Jeg tror ikke, at det kræver særlige rettigheder for at lave det til Vita, når man har rettighederne til PS3. Så det er måske mere et spørgsmål om .....? Maskinkraft ;)


Nej for det fåes i US/UK og ikke i DK.
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad



Tilbage til Nyheder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster