Forum

Sony laver spas med Microsoft Danmark

Snak om Playstation relaterede nyheder.

Re: Sony laver spas med Microsoft Danmark

Indlægaf wMikkel » man 08 sep 2014 11:07

too nizzle skrev:Ville i øvrigt ikke undre mig hvis MS laver et modsvar på en eller anden måde.


Det undrer heller ikke mig ;)

Billede
wMikkel
 
Indlæg: 1513


Re: Sony laver spas med Microsoft Danmark

Indlægaf Proxzyn » man 08 sep 2014 11:32

Core skrev:Det er rigtig nok lidt dumsmart. Sony er rigtig nok et skridt foran i denne generation, men teknisk set var det dem der noobede rundt i sidste, så det er nok lige hurtigt nok, at springe i tøjlerne på den høje hest.

Noobede rundt? Du er godt klar over at PS3 og 360 har solgt lige mange konsoller ik? Og det er endda selv om 360 har været ude 1 år længere...

Men det er lidt sjovt at MS synes godt om hilsnen, imens der sidder folk rundt omkring og har max ondt i røven over lidt sjov og spas, i form af en simpel lille velkomst hilsen...
Proxzyn
Niveau 6
 
Indlæg: 1703


Re: Sony laver spas med Microsoft Danmark

Indlægaf Stricker » man 08 sep 2014 16:08

Playstation does what Xboxon't.
Stricker
Niveau 6
 
Indlæg: 1674
By: Sønderborg


Re: Sony laver spas med Microsoft Danmark

Indlægaf iaurdae » man 08 sep 2014 16:14

hvis de her små ting ikke var en del af det hele, ville det altsammen da være meget, meget trist..

jeg synes det er super fedt, at Xbox laver sådan et fint svar til PS også, det kunne de have tacklet på en meget dårligere måde..

super fin ide og meget god office-humor.. ;)
Billede
iaurdae
Niveau 3
 
Indlæg: 205


Re: Sony laver spas med Microsoft Danmark

Indlægaf Core » man 08 sep 2014 18:35

Proxzyn skrev:Noobede rundt?...


Jeg tror nu ikke at der er nogen der "har max ondt i røven". I mit sprogbrug er der ret langt i mellem det, og at "syntes det er lidt dumsmart".

Men jeg ved ikke om det er dine facts eller din læse/forståelses-evne jeg skal pege på, for der er ikke nogen der skriver om salgstal, og ja, Sony noob'ede rundt i sidste generation.

Bare from the top of my mind:

- PS3 launchede et år senere, mens det dengang var Sony der syltede det danske launch med et halvt år yderligere,
- Den lovede bagudkompatibilitet blev droppet, for at holde prisen konkurrencedygtig,
- Et par af USB-portene røg samme vej, til stor irritation for Time Crisis-spillere og senere Move-brugere,
- Trophies-idéen blav lånt hos MS, så langt inde i konsollens levetid, at rigtig mange af de tidlige udgivelser aldrig kom til at understøtte det,
- Ovenstående går igen ved Dual Shock-integrationen i controllers,
- Online-strukturen var en joke i forhold til Live,
- Move var en joke ved siden af Kinect,
- Og så må vi ikke glemme the mother of all fuckups, da tusindvis af brugeres personlige oplysninger blev lækket og hele PSN lagt ned i en måned.

Så ja, noob'ede rundt syntes jeg er ganske rammende.
Spiller for tiden:
AC4: Black Flag (PS4), Battlefield 4 (PS4), Killzone: Mercenary (Vita)
Core
Niveau 4
 
Indlæg: 312


Re: Sony laver spas med Microsoft Danmark

Indlægaf Erroneus » man 08 sep 2014 18:55

Core skrev:- Move var en joke ved siden af Kinect.


Bortset fra at Move var klasser bedre i præcision og kontrol. Ja Kinect var et hit blandt børnefamilierne og folk der syntes det var fedt at danse foran deres konsol, pga. man ikke skulle have noget i hånden og så spillede kinect spillet for en, super smart. Men for resten af os, der faktisk gerne vil have præcision og spille vores spil, så var Move det bedste bud på ordenlig bevægelses-styring.

Nej det blev aldrig et hit, men på det tidspunkt var bevægelses-styring på vej tilbage, noget som Microsoft nok sq have luret inden de tvangsfodrede alle Xbox One ejere med en Kinect.

Men ellers ja, så noobede Sony godt rundt i starten af sidste generation :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Sony laver spas med Microsoft Danmark

Indlægaf Core » man 08 sep 2014 19:08

Se på 3.party-supporten. Alle mente Kinect var vejen frem, mens de fleste så Move som en Wii-klon. Jeg var (og er) ikke selv den store tilhænger af nogle af dem, og fandt overhovedet ikke Move præcist i den sammenhæng jeg kunne bruge den, nemlig Time Crisis. Vi humlehyggede dog en del med Fruit Ninja via Kinect.

'Starten' kan vist ikke rigtig gøre det. Hacket var langt inde i dens levetid.
Spiller for tiden:
AC4: Black Flag (PS4), Battlefield 4 (PS4), Killzone: Mercenary (Vita)
Core
Niveau 4
 
Indlæg: 312


Re: Sony laver spas med Microsoft Danmark

Indlægaf Proxzyn » man 08 sep 2014 20:06

Core skrev:Jeg tror nu ikke at der er nogen der "har max ondt i røven". I mit sprogbrug er der ret langt i mellem det, og at "syntes det er lidt dumsmart".

"Nogen", er ikke bare dig. Og jo, der er nogen der har ondt i røven over det her.

PS3 launchede et år senere, mens det dengang var Sony der syltede det danske launch med et halvt år yderligere,

Xbox 360 udkom heller ikke worldwide samtidigt...

Den lovede bagudkompatibilitet blev droppet, for at holde prisen konkurrencedygtig,

Min PS3 er da bagud kompatibel, så helt droppet blev det jo så nok ikke... Men at gøre en ting billigere er åbenbart et minus.

Et par af USB-portene røg samme vej, til stor irritation for Time Crisis-spillere og senere Move-brugere,

Den forstod jeg så heller ikke, selv om jeg ikke har brugt mere end 2 på én gang.

Trophies-idéen blav lånt hos MS, så langt inde i konsollens levetid, at rigtig mange af de tidlige udgivelser aldrig kom til at understøtte det,

MS var da ikke først med en completion liste, de gjorde den bare kendt, og gav nogle overordnet digitale point til det. Sony implementerede det fordi det blev mere populært end forventet. Men ok, det var vel dumt af Sony at tro at folk spillede spil for spillets skyld, og ikke for digital e-peen. Og skam jer Sony for at tilføje en feature som folk vil have...

Ovenstående går igen ved Dual Shock-integrationen i controllers

Ved ikke hvorfor den ikke var der fra start, men... Nu sagde du at Sony kopierede trophy support. Dual Shock var ude i 1997. 4 år før den første Xbox...

Online-strukturen var en joke i forhold til Live

En joke? Har aldrig haft store problemer med det. Og ja, så var det jo gratis...

Move var en joke ved siden af Kinect

De nye XboxOne bliver solgt uden Kinect, selv om MS har holdt fast i at den skulle være der. Kinect er mindst lige så stor en joke. Hvis man tager overvågningen med, så må den vidst overgå!

Og så må vi ikke glemme the mother of all fuckups, da tusindvis af brugeres personlige oplysninger blev lækket og hele PSN lagt ned i en måned.

Så Sony bliver angrebet, og det er deres skyld? Indbrud hos dig? Din skyld. Kvinder voldtaget? Deres egen skyld.
Sony lukkede det forresten selv i en måned, for at lukke alle huller, og sørge for at alt var iorden. Men igen, skam jer Sony, for at sørge for os.
Proxzyn
Niveau 6
 
Indlæg: 1703


Re: Sony laver spas med Microsoft Danmark

Indlægaf Core » man 08 sep 2014 20:24

Proxzyn skrev:"Nogen", er ikke bare dig. Og jo, der er nogen der har ondt i røven over det her.

Da ikke her...

Proxzyn skrev:Xbox 360 udkom heller ikke worldwide samtidigt...

Nej, men på den oprindeligt annonceret dato i DK

Proxzyn skrev:Min PS3 er da bagud kompatibel, så helt droppet blev det jo så nok ikke... Men at gøre en ting billigere er åbenbart et minus.

Udgået af produktion inden markedet var mættet = droppet.

Proxzyn skrev:MS var da ikke først med en completion liste, de gjorde den bare kendt, og gav nogle overordnet digitale point til det. Sony implementerede det fordi det blev mere populært end forventet. Men ok, det var vel dumt af Sony at tro at folk spillede spil for spillets skyld, og ikke for digital e-peen. Og skam jer Sony for at tilføje en feature som folk vil have...

Men ikke grundigt nok, til at dække det hele.

Proxzyn skrev:Ved ikke hvorfor den ikke var der fra start, men... Nu sagde du at Sony kopierede trophy support. Dual Shock var ude i 1997. 4 år før den første Xbox...

Mindre vigtigt, men først integreret af Nintendo. Der har aldrig været en Xbox uden. Sony fravalgte den selv til at starte med.


Proxzyn skrev:En joke? Har aldrig haft store problemer med det. Og ja, så var det jo gratis...

(Online-struktur) Stadig langt ringere end Live, for anden generation i træk. Men har man ikke prøvet alternativet, ved man ikke hvor ringe man var stillet. Man får hvad man betaler for.

Proxzyn skrev:De nye XboxOne bliver solgt uden Kinect, selv om MS har holdt fast i at den skulle være der. Kinect er mindst lige så stor en joke. Hvis man tager overvågningen med, så må den vidst overgå!

Jeg tror du blander generationerne sammen nu.

Proxzyn skrev:Så Sony bliver angrebet, og det er deres skyld? Indbrud hos dig? Din skyld. Kvinder voldtaget? Deres egen skyld.
Sony lukkede det forresten selv i en måned, for at lukke alle huller, og sørge for at alt var iorden. Men igen, skam jer Sony, for at sørge for os.

Igen, ringe onlinestruktur. Hvor der er lukket sker det ikke, hvor der er åbent gør det. Man får hvad man betaler for.

Altså...noob'ede rundt. Især i sammenligning med at det alene er en launch-dato der får dig op af stolen her.

Jeg tror at det er dig selv, du prøver at overbevise her. Jeg er bruger af begge formater, og kan pege på fejl ved både disse og flere til. Jeg tror du får en bedre oplevelse som forbruger, hvis du letter på skyklapperne, og indser at alle dårlige valg ikke behøver at blive accepteret af dig, bare fordi at du allerede har valgt din egen yndlingskonsol.

Din Playstation begynder ikke at hade dig, hvis du indser at intet er fejlfrit.
Spiller for tiden:
AC4: Black Flag (PS4), Battlefield 4 (PS4), Killzone: Mercenary (Vita)
Core
Niveau 4
 
Indlæg: 312


Re: Sony laver spas med Microsoft Danmark

Indlægaf Proxzyn » man 08 sep 2014 21:23

Sjovt som at man åbenbart er fanboy bare fordi man ikke deler mening...
Core skrev:Da ikke her...

Var der nogen der sagde det da?

Core skrev:Jeg tror du blander generationerne sammen nu.

Nej.

Core skrev:Igen, ringe onlinestruktur. Hvor der er lukket sker det ikke, hvor der er åbent gør det. Man får hvad man betaler for.

Hvad så med alle de sikkerhedshuller hos MS bl.a. i forhold til Halo 4 hacked fra Xbox Live før release, cheats online? Er det god struktur? Jeg ville godt nok være sur hvis jeg betalte for at spille med snydere...

Core skrev:Især i sammenligning med at det alene er en launch-dato der får dig op af stolen her.

Kunne ikke være mere rolig. Det er dig der prøver at piske stemningen op her, ved at male et fanboy billede af mig.

Core skrev:Jeg tror at det er dig selv, du prøver at overbevise her. Jeg er bruger af begge formater, og kan pege på fejl ved både disse og flere til. Jeg tror du får en bedre oplevelse som forbruger, hvis du letter på skyklapperne, og indser at alle dårlige valg ikke behøver at blive accepteret af dig, bare fordi at du allerede har valgt din egen yndlingskonsol.

Jeg prøver ikke at overbevise nogen. Jeg kom bare med lidt input, og en mening. At du så straks fare op og kaster om dig med fanboy kortet må stå for egen regning. Jeg ved jeg ikke er. Men ser heller ingen grund til at blive kaldt det, eller forsvare at jeg ikke er...
Dual Shock? Slår det fra. Det er irriterende i længden. Trophies? Kunne ikke være mere ligeglad, om de er der eller ej. Jeg driller kun hvis jeg kommer før trophy hunters, uden at jeg går efter det. De ville ikke blive savnet. Online? Jeg har ingen problemer eller mangler.

Og jeg sagde på intet tidspunkt at PS var fejlfri.
Senest rettet af Proxzyn man 08 sep 2014 21:35, rettet i alt 1 gang.
Proxzyn
Niveau 6
 
Indlæg: 1703


Re: Sony laver spas med Microsoft Danmark

Indlægaf Core » man 08 sep 2014 21:34

Du lyder ærlig talt forvirret nu. Du snakker om folk med ondt i røven, og vedkender at de ikke er her. Mener dig kaldt fanboy, selvom det kun er dig selv der bruger det ord. Sammenligner spilsnyd med lækkede personlige oplysninger. Snakker om Xbox One inkl. Kinect i en last-gen-sammenhæng, men mener ikke at du blander tingene sammen. Forsvarer ting du selv hævder at være ligeglad med. Nægter at anerkende mangler, mens du selv nævner at de er her, og indleder med salgstal og kalder det en mening, i en dialog om fakta.

Der er måske ikke så meget at sige til, at du overser noget ;)
Spiller for tiden:
AC4: Black Flag (PS4), Battlefield 4 (PS4), Killzone: Mercenary (Vita)
Core
Niveau 4
 
Indlæg: 312


Re: Sony laver spas med Microsoft Danmark

Indlægaf Proxzyn » man 08 sep 2014 21:47

Vidste ikke at folk skulle være her, for at sige det...
Dine sidste sætninger maler ikke fanboy på væggen eller hvad? Hvem prøver du at overbevise?
Du sagde at strukturen var bedre, og jeg pointerede at alt ikke er perfekt hos MS. Personlige oplysninger er nemme at få fat på. Og der var ingen skade sket, så vidt jeg ved. (Jeg forsvare heller ikke noget her, så ro på)
Du sagde at Kinect var bedre osv. og jeg pointerde at MS lige har droppet den med X1 fordi den har fejlet, selv om X1 er bygget op til fuld support.
Jeg forsvarede dem ikke. Jeg kom med input om hvordan tingene hang sammen. Altså facts...
Hvad er det jeg ikke anerkender?
Proxzyn
Niveau 6
 
Indlæg: 1703


Re: Sony laver spas med Microsoft Danmark

Indlægaf Core » man 08 sep 2014 22:08

Problemet er jo netop at dine inputs ikke hænger sammen. Det syntes jeg da at jeg har remset op en gang, men du kan da godt få den igen:

Du snakker om folk med ondt i røven, og vedkender at de ikke er her. Mener dig kaldt fanboy, selvom det kun er dig selv der bruger det ord. Sammenligner spilsnyd med lækkede personlige oplysninger. Snakker om Xbox One inkl. Kinect i en last-gen-sammenhæng, men mener ikke at du blander tingene sammen. Forsvarer ting du selv hævder at være ligeglad med. Nægter at anerkende mangler, mens du selv nævner at de er her, og indleder med salgstal og kalder det en mening, i en dialog om fakta.

Sikkerhedlæk er sikkerhedslæk, det kan der ikke laves om på. En svag struktur kan angribes, en stærk kan ikke. Men for at spare både dig og andre for at gentage ting yderligere, vil jeg opfordre til at du bare starter forfra i tråden. Du får ikke ret i dine postulater, bare fordi at du vælger at se bort fra facts, tager ting ud af sammenhæng, og selv finder på ting der aldrig har været skrevet. Det lærer du nok en dag, når du er ældre. I mellemtiden kan du jo udvide din horisont, og få prøvet lidt flere formater. God fornøjelse ;)
Spiller for tiden:
AC4: Black Flag (PS4), Battlefield 4 (PS4), Killzone: Mercenary (Vita)
Core
Niveau 4
 
Indlæg: 312


Re: Sony laver spas med Microsoft Danmark

Indlægaf Proxzyn » man 08 sep 2014 22:34

Core skrev:Jeg tror at det er dig selv, du prøver at overbevise her.
Jeg tror du får en bedre oplevelse som forbruger, hvis du letter på skyklapperne, og indser at alle dårlige valg ikke behøver at blive accepteret af dig, bare fordi at du allerede har valgt din egen yndlingskonsol.

Din Playstation begynder ikke at hade dig, hvis du indser at intet er fejlfrit.

= Fanboy. Om du vil stå ved det eller ej.

Og som allerede sagt; skal folk så være her før jeg må sige nogen eller hvad? Jeg henvendte mig ikke til nogen specifikt. Konstaterede bare at der er folk der blæser Sony's lille hilsen helt ude af proportioner.

Igen, jeg hverken forsvarede Sony's hack, eller sammenlignede det med snyd...
Last gen sammenhæng? Nu er tråden jo så faktisk om X1...
Igen, igen... Jeg forsvarede ikke ting jeg var ligeglad med. Jeg kom med facts om hvordan tingene hang sammen.
Core skrev:Sikkerhedlæk er sikkerhedslæk, det kan der ikke laves om på. En svag struktur kan angribes, en stærk kan ikke.

Men angreb hos Microsofts stærke struktur vælger du at se bort fra. Hvad med andres? Valve f.eks.? Du får det til at lyde som om det kun er Sony, hvilket det ikke er.

Core skrev:Det lærer du nok en dag, når du er ældre. I mellemtiden kan du jo udvide din horisont, og få prøvet lidt flere formater. God fornøjelse

Og her kommer vi så ind igen, hvor dette indlæg starter. Du bliver godt nok personlig, snakker om noget du intet ved om, og kommer igen med en fin lille fanboy hentydning.
Proxzyn
Niveau 6
 
Indlæg: 1703


Re: Sony laver spas med Microsoft Danmark

Indlægaf Core » man 08 sep 2014 22:54

Du henvender dig til mig, og generaliserer i en tråd herinde, så må man også forholde sig til det herinde fra.

Du er da frit stillet til at fortælle mig om alle dine oplevelser på andre formater, inden du modargumenterer. Men det har du ikke benyttet dig af en eneste gang. Og jo, du sammenlignede hacket, med snyd i Halo, tjek selv efter.

X1+Kinect bragte du på bane i en Kinect ver. 1 kontra Move sammenhæng. News flash, disse var i sidste generation, helt samme generation som den vi to har skrevet om længe nu, hvis du ikke skulle have opdaget det.

Samtidig du skifter du meget lemfældigt i mellem at mene, at du skriver din mening og du skriver facts. Med mindre du er en eller anden guddommelig skabning, er de to ikke de samme ting.

Jeg er såmænd hverken personlig eller skrivende om ting hvorom jeg er uvidende, at man bliver klogere med alderen, er simpel fakta. Og indtil da har jeg et par facts mere til dig:

Valve er ikke en konsol. Og Xbox Live har aldrig haft så stor en sikkerhedslækage. Så uanset hvilke andre udbydere af alverdens ting du hiver op af hatten, stiller det ikke Sonys hack bedre. Det har de sagsanlæg liggende til at minde dem om.

Fanboy-snakken må du selv ligge og rode med. Den har du selv bragt på bane, hidset dig op over og holdt i live, helt på egen hånd.

Jeg er meget træt nu, så hvis du virkelig gerne vil høre at Sony (eller NFI som det retteligt er) er superseje fordi de smider lidt graf op på en væg, så værsgo, tag bare for dig. Det ændrer bare ikke på, at de selv noob'ede rundt i sidste generation ;)

Godnat, og sov godt.
Spiller for tiden:
AC4: Black Flag (PS4), Battlefield 4 (PS4), Killzone: Mercenary (Vita)
Core
Niveau 4
 
Indlæg: 312


ForegåendeNæste

Tilbage til Nyheder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron