Forum

5 dage med gratis Playstation Plus!

Snak om Playstation relaterede nyheder.

5 dage med gratis Playstation Plus!

Indlægaf jonathanplov » fre 02 jan 2015 13:17

På grund af ddos angrebet mod Sony i julen, har Sony valgt at give os Playstation-brugere 5 dages gratis Playstation Plus! =D>
Jeg synes at 5 dage er alt for lidt, nu når det var midt i juletiden! Hvad synes I?
jonathanplov
Niveau 0
 
Indlæg: 20
By: Aarhus


Re: 5 dage med gratis Playstation Plus!

Indlægaf Erroneus » fre 02 jan 2015 13:29

Det var nede 2½ dag for de fleste, så jeg syntes 5 dage i retur er ganske oki. Microsoft har ikke givet noget tilbage for den nedetid Live havde, også i julen. Ja det var da irriterende, men ens konsol var jo ikke ubrugelig i perioden.

Ud over det så får man en 10% rabat kupon, der kan bruges på det man vil fra PS Store.

Hvis man havde forventet at få gratis spil, for 2-3 dages nedetid, så er skal man nok lære at afstemme sine forventninger og lave regnestykket på hvor meget det vil have kostet.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: 5 dage med gratis Playstation Plus!

Indlægaf Rytteren » fre 02 jan 2015 13:35

syntes faktisk ikke sony skulle give noget.
live, steam, amazon,netflix, hulu, kino, ryanair mm. er alle blevet ramt af DDoS. her for man intet. og hvorfor skulle man også dette? begynder man at få noget, når "terrorister" angriber, ja så for de sgu mere blod på tanden, for nu vendes forbrugerens fokus fra "øglerne er nogle padehatte" til "nede igen, sony giv mig x y og z".

skal siges der i min optik er stor forskel på situationen, når det drejer sig om DDoS angreb, hvor vi stresser, og et desideret hackerangreb hvor sikkerheden ikke er i orden.
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: 5 dage med gratis Playstation Plus!

Indlægaf Proxzyn » fre 02 jan 2015 13:40

2½ dage med nedetid. 2½ dage med log in problemer (for nogen), pga overbelastning.
2½ + 2½ = wait for it........ 5 !!!!

Det de giver er MERE end rigeligt ! Det er Sony der er blevet angrebet her FFS.
Har faktisk helt det samme syn på sagen som Rytteren har.
Proxzyn
Niveau 6
 
Indlæg: 1703


Re: 5 dage med gratis Playstation Plus!

Indlægaf Zt3pH » fre 02 jan 2015 13:43

Det er vidst bare symbolsk
Zt3pH
Niveau 0
 
Indlæg: 13


Re: 5 dage med gratis Playstation Plus!

Indlægaf Rene1980 » fre 02 jan 2015 13:49

Jeg synes ikke at vi er berettiget til en kompensation og er derfor yderst tilfreds med deres handling.

Jeg betaler mit PSN for et år så mærker nok ikke de ekstra 5 dage. Herudover køber jeg uhørt sjældent på PSN så får formentlig heller ikke brugt de 10% i rabat.
Personligt ville jeg hellere have haft fx 5 dages fri adgang til et spil og herefter 10% i rabat såfremt man køber spillet.

Men igen så synes jeg at det er flot af dem at give kompensation for et dages ustabilitet.
Rene1980
Niveau 1
 
Indlæg: 85


Re: 5 dage med gratis Playstation Plus!

Indlægaf jonathanplov » fre 02 jan 2015 13:54

Jeg ved godt at de ikke behøver at give noget til os, og så er det jo bare fedt at de gør. Men jeg føler bare at 5 dage er ret lidt. Det er jo heller ikke første gang i 2014 at Playstation er blevet ramt af ddos.
jonathanplov
Niveau 0
 
Indlæg: 20
By: Aarhus


Re: 5 dage med gratis Playstation Plus!

Indlægaf Erroneus » fre 02 jan 2015 13:59

Det hele kan så ikke ligges på børn der laver DDoS angreb, fordi den sidste dag, der var det pga. overbelastning fra mange nye brugere og Sony der skulle tilpasse netværket til at kunne håndtere det, hvilket man så tydeligt med folk der ændrede deres MTU værdi en overgang for at få det til at virke og så en dag efter var det ikke nødvendigt mere, fordi de havde lavet ændringer i deres infrastruktur.

Jeg tror også mere at Sony giver dage tilbage, pga. den nedetid der har været fordi PSN ikke kunne følge med nye brugere, end fra den nedetid der var pga. DDoS. Og skal de give noget tilbage, skal det netop være pga. deres egen fejl og ikke pga. DDoS, fordi vi vil ikke ud i folk tror de kan DDoS sig til gratis ting.

Ja det er et symbolsk "beløb", men hvis man regner på det, så er det ikke småkroner det koster Sony at give fem dage tilbage. I starten af november var der 7,9 millioner PS+ brugere og med julesalget i november og december, så er det nok tæt på 9 millioner nu. Et PS Plus abb. koster 50$ (306 kr) i USA og 375 kr. i Danmark, så en snit pris på 340 kr. og det er endda hvis man går ud fra at alle 9 millioner abonnementer vil købe helårs, som er billigst set i antal kroner per dag.

(340 kr / 365) * 5 = 4,66 kr per bruger
4,66 * 9 millioner PS+ brugere = 41,94 millioner danske kroner eller 6,85 millioner USD "koster" det Sony at give 5 dages PS+ abb til 9 millioner brugere.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: 5 dage med gratis Playstation Plus!

Indlægaf Vreki » fre 02 jan 2015 14:09

Erroneus skrev:Ja det er et symbolsk "beløb", men hvis man regner på det, så er det ikke småkroner det koster Sony at give fem dage tilbage. I starten af november var der 7,9 millioner PS+ brugere og med julesalget i november og december, så er det nok tæt på 9 millioner nu. Et PS Plus abb. koster 50$ (306 kr) i USA og 375 kr. i Danmark, så en snit pris på 340 kr. og det er endda hvis man går ud fra at alle 9 millioner abonnementer vil købe helårs, som er billigst set i antal kroner per dag.

(340 kr / 365) * 5 = 4,66 kr per bruger
4,66 * 9 millioner PS+ brugere = 41,94 millioner danske kroner eller 6,85 millioner USD "koster" det Sony at give 5 dages PS+ abb til 9 millioner brugere.


Og det er nemlig det der er vigtigt for mig. Hvis det er gratis for Sony at have dårlig service, så er de ikke motiverede til at forbedre det. Og det gælder også hvis det ikke direkte er deres egen skyld, så kan de istedet bruge pengene på bedre sikkerhed eller til at sende Ninjaer ud og samle hacker-hoveder.

Og hvis man syntes at 5 dage er for lidt, så husk at rabatten hurtigt kan svare til en månedes PSN. Så er årets nedetid vist betalt.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: 5 dage med gratis Playstation Plus!

Indlægaf jonathanplov » fre 02 jan 2015 14:16

Det har du ret i Vreki! :)
jonathanplov
Niveau 0
 
Indlæg: 20
By: Aarhus


Re: 5 dage med gratis Playstation Plus!

Indlægaf Paddehansen » fre 02 jan 2015 15:02

Syntes det er flot af dem. Helt fair at give de dage tilbage.
Paddehansen
Niveau 0
 
Indlæg: 5


Re: 5 dage med gratis Playstation Plus!

Indlægaf TheGodFatherDK » fre 23 jan 2015 17:32

jeg har ikke fået mine 5 dages plus ?:(
TheGodFatherDK
Niveau 2
 
Indlæg: 136


Re: 5 dage med gratis Playstation Plus!

Indlægaf JanR » fre 23 jan 2015 17:41

TheGodFatherDK skrev:jeg har ikke fået mine 5 dages plus ?:(


De kommer automatisk snarligt, og man vil modtage en bekræftelsesmail skrev Sony.
JanR
Niveau 6
 
Indlæg: 1989
By: København


Re: 5 dage med gratis Playstation Plus!

Indlægaf morfar » lør 24 jan 2015 00:39

375 kr / 365 dage = ca 1 krone

5 dage = 5 kr.

De kunne sgu da lige så godt lade være.
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: 5 dage med gratis Playstation Plus!

Indlægaf Erroneus » lør 24 jan 2015 01:20

Lige før jeg heller vil have undværet de 5 dage, fordi nu er ens download liste lige smadret rundt :P
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Næste

Tilbage til Nyheder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster