Forum

Elite Dangerous til PS4

Snak om Playstation relaterede nyheder.

Elite Dangerous til PS4

Indlægaf MikeTheDane327 » tors 05 mar 2015 22:04

Ser endelig ud til at der kommer et godt Space/flight sim til PS4 dog først efter en timed exclusive til Xbone

Der skulle dog ikke være en dato sat men rygtet vil at det skulle komme i slutningen af sommeren. dog tror ejg det er ønsketænkning
MikeTheDane327
Niveau 4
 
Indlæg: 393


Re: Elite Dangerous til PS4

Indlægaf BizzyVaping » fre 06 mar 2015 18:54

MikeTheDane327 skrev:Ser endelig ud til at der kommer et godt Space/flight sim til PS4 dog først efter en timed exclusive til Xbone

Der skulle dog ikke være en dato sat men rygtet vil at det skulle komme i slutningen af sommeren. dog tror ejg det er ønsketænkning


Jeg synes Elite Dangerous ser lidt øv ud. Jeg glæder mig mere til at prøve "No mans sky" :)
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Elite Dangerous til PS4

Indlægaf MikeTheDane327 » fre 06 mar 2015 19:21

Jeg skal klart have begge men jeg syntes at ED er nok mere for de "hardcore" "pilot" fans da der er meget med at holde øje med fart og afstande til div. mål og det at lande skulle vist også være en udfordring. og No Mans sky virker mere.. "arcade" agtig men er det sikkert ikke..
MikeTheDane327
Niveau 4
 
Indlæg: 393


Re: Elite Dangerous til PS4

Indlægaf Erroneus » fre 06 mar 2015 19:40

Jeg holder mig til No Man's Sky og yeah jeg ved godt det er 2 meget forskellige spil :)
Jeg fik pengene tilbage for min PC udgaven af Elite Dangerous efter det lige pludselig ikke skulle på Steam.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Elite Dangerous til PS4

Indlægaf Sethos » fre 06 mar 2015 19:48

Har det til PC. Er godt nok en skuffende kande sovs. Ikke fantastisk meget at lave, plus mange ender med bare at fragte en masse gods for at tjene penge. Kan man spille Euro Spaceship Simulator 2015. Fortryder jeg kastede penge mod det.
Sethos
Niveau 6
 
Indlæg: 1859


Re: Elite Dangerous til PS4

Indlægaf Vreki » man 10 jul 2017 13:15

Le Bump.
Elite har jo været ude til PS4 i nogle dage nu, så jeg tænkte at der måske var andre end mig der havde prøvet det?

Jeg må indrømme at jeg var lige ved at droppe det i starten, især efter at mit skib to gange i træk smeltede væk pga overophedning, noget der absolut ikke bliver advaret mod i spillets tutorials.
Men efter at have brugt noget tid i spillet, og ca lige så meget tid med at google forskellige forvirrende aspekter af det, så er jeg kommet til at syntes om det.

Landinger er lidt hårde de første par gange, men så er det hellere ikke værre. Jeg har et autodock modul, men jeg bruger det kun når jeg skal lave hurtige leveringer frem og tilbage.
Selv om jeg godt kan lande, så er den væsentligt hurtigere end mig til at få lavet den optimale indflyvning osv.

Jeg fik finansieret min Cobra Mk III hovedsageligt ved at lave Boom Time deliveries. Hvis man ikke kender spillet, så er det hurtige levering af data eller varer, tit med en ekstra bonus hvis man er rigtigt hurtig.
Andre handelsmissioner kræver at man skal ud og skaffe varene først, men denne type er bare direkte til modtageren.

Efter at have leget ekspressbud et stykke tid, er jeg begyndt på mining. Til dels fordi jeg også spiller det i MP med min søn, og det er hvad han har mod på lige nu.
Så jeg har købt en T6 transporter, bare for at kunne have det nødvendige udstyr.
Mining er noget mindre action-præget, i hvert fald hvis man vælger de sikre zoner.
Det er nok mest for folk med Von And mentalitet, der kan lide bare at sidde og kigge på at stakken af Platin bliver større og større :lol:
Det kan anbefales at finde et godt sted ved hjælp af https://eddb.io/ , den kan også bruges til at finde gode handelsruter osv.

Det forlyder at PC Multiplayer er fyldt med pirater og generelle grieferes, men det har jeg ikke rigtigt set noget til på PS4. Det er måske fordi spillet endnu er så ungt, så de ikke har haft tid til at skaffe skibe der er 10x så stærke som deres ofres, det plejer jo sjældent at være en fair kamp de går efter.

Forresten, hvis man starter som ny, så findes der en udgave af manualen til PC her: http://hosting.zaonce.net/elite/website ... ACTIVE.pdf
Så kan man måske undgå nogle af de overraskelser som jeg kom ud for :wink:
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Elite Dangerous til PS4

Indlægaf Dasiima » man 10 jul 2017 18:41

Her ligeledes nogle gode videoer, hvis man lige er startet.







Elite er ikke særlige selvforklarende omkring de små detaljer, så det giver rigtig god mening at bruge youtube eller deres officielle forum. Jeg har spillet det i et stykke tid på Xbox, og jeg føler egentlig at jeg "kun" kender spillet 30%. Der er virkelig meget at tage sig til, så længe at man selv er okay med at sætte dagsorden.

Mit nuværende mål er at flyve til Sagittarius A - universets centrum. En rejse der kommer til at tage mellem 10-20 timer, alt efter hvilket skib og jumpmodul man er udrustet med 8)
Billede
Dasiima
Niveau 2
 
Indlæg: 174
By: København

Brugeravatar

Re: Elite Dangerous til PS4

Indlægaf Egeberg » tirs 11 jul 2017 12:52

Jeg overvejer selv at spring på spillet, men jeg har hørt lidt rygter om, at det er enormt tidskrævende. Det harmonerer ikke helt med familielivet, men kan man få noget fra hånden på et par timer? Eller kræver det sessioner af 4-6 timers varighed?
Egeberg
Niveau 2
 
Indlæg: 158
By: Skanderborg


Re: Elite Dangerous til PS4

Indlægaf Vreki » tirs 11 jul 2017 13:01

Egeberg skrev:Jeg overvejer selv at spring på spillet, men jeg har hørt lidt rygter om, at det er enormt tidskrævende. Det harmonerer ikke helt med familielivet, men kan man få noget fra hånden på et par timer? Eller kræver det sessioner af 4-6 timers varighed?


Det kan du sagtens.
Når man lige har fået styr på navigation osv vil jeg mene at man kan lave hurtige missioner ned til en halv times spilletid.
Det er ikke ligesom visse andre online spil hvor man føler at man har spildt flere timer fordi man er nødt til at logge af før man har gennemført en quest.

Jeg mener faktisk også at man kan logge af hvor som helst i spillet, hvis man ikke har tid til at tøffe tilbage til en station. Det har jeg dog kun prøvet i forbindelse med at spillet crashede :wink:

ETA: Missioner er timede i realtime, men dem jeg ser ligger imellem 24 timer og en uge, så det er også til at håndtere hvis man ikke lige når at blive færdig på een gang.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307



Tilbage til Nyheder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster