Le Bump.
Elite har jo været ude til PS4 i nogle dage nu, så jeg tænkte at der måske var andre end mig der havde prøvet det?
Jeg må indrømme at jeg var lige ved at droppe det i starten, især efter at mit skib to gange i træk smeltede væk pga overophedning, noget der absolut ikke bliver advaret mod i spillets tutorials.
Men efter at have brugt noget tid i spillet, og ca lige så meget tid med at google forskellige forvirrende aspekter af det, så er jeg kommet til at syntes om det.
Landinger er lidt hårde de første par gange, men så er det hellere ikke værre. Jeg har et autodock modul, men jeg bruger det kun når jeg skal lave hurtige leveringer frem og tilbage.
Selv om jeg godt kan lande, så er den væsentligt hurtigere end mig til at få lavet den optimale indflyvning osv.
Jeg fik finansieret min Cobra Mk III hovedsageligt ved at lave Boom Time deliveries. Hvis man ikke kender spillet, så er det hurtige levering af data eller varer, tit med en ekstra bonus hvis man er rigtigt hurtig.
Andre handelsmissioner kræver at man skal ud og skaffe varene først, men denne type er bare direkte til modtageren.
Efter at have leget ekspressbud et stykke tid, er jeg begyndt på mining. Til dels fordi jeg også spiller det i MP med min søn, og det er hvad han har mod på lige nu.
Så jeg har købt en T6 transporter, bare for at kunne have det nødvendige udstyr.
Mining er noget mindre action-præget, i hvert fald hvis man vælger de sikre zoner.
Det er nok mest for folk med Von And mentalitet, der kan lide bare at sidde og kigge på at stakken af Platin bliver større og større
Det kan anbefales at finde et godt sted ved hjælp af
https://eddb.io/ , den kan også bruges til at finde gode handelsruter osv.
Det forlyder at PC Multiplayer er fyldt med pirater og generelle grieferes, men det har jeg ikke rigtigt set noget til på PS4. Det er måske fordi spillet endnu er så ungt, så de ikke har haft tid til at skaffe skibe der er 10x så stærke som deres ofres, det plejer jo sjældent at være en fair kamp de går efter.
Forresten, hvis man starter som ny, så findes der en udgave af manualen til PC her:
http://hosting.zaonce.net/elite/website ... ACTIVE.pdfSå kan man måske undgå nogle af de overraskelser som jeg kom ud for