Forum

FW 3.0 Features

Snak om Playstation relaterede nyheder.

Re: FW 3.0 Features

Indlægaf Bab » ons 02 sep 2015 18:53

Der findes jo også funktionen "Kopiere til USB-lagerenhed" :)

En glemt funktion, efter online lageret kom. Man ved jo aldrig hvad Sony finder på i fremtiden, så hvis man vil være helt sikker på, at et savegame også er der om 1-2 år, så findes der muligheder med flere Terabytes plads.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: FW 3.0 Features

Indlægaf Erroneus » ons 02 sep 2015 19:00

Kopiere til USB er bestemt ikke glemt, det er jeg blevet tvunget til at bruge ofte pga. 1GB grænsen, som så ikke er nødvendige mere.

Youtube stream spiller.

PNG screenshots er dejligt

Billede
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: FW 3.0 Features

Indlægaf Krede1972 » ons 02 sep 2015 19:54

Bab skrev:Der findes jo også funktionen "Kopiere til USB-lagerenhed" :)

En glemt funktion, efter online lageret kom. Man ved jo aldrig hvad Sony finder på i fremtiden, så hvis man vil være helt sikker på, at et savegame også er der om 1-2 år, så findes der muligheder med flere Terabytes plads.

Bab


Det er rigtigt. Jeg har bare ikke et USB-stick - hvor utroligt det end lyder.
Ved heller ikke om man skal til at formatere USB-stickket til et bestemt format eller om man kan stikke det i dyret uden indledende knæbøjninger.
Jeg er dog for nærig og doven til at bevæge mig ud i byen for at købe et USB-stick til min PS - så vil jeg hellere brokke mig over at der ikke er nok plads til cloudsaves, hvilket der så er nu :mrgreen:
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: FW 3.0 Features

Indlægaf Vreki » ons 02 sep 2015 20:23

Bab skrev:Der findes jo også funktionen "Kopiere til USB-lagerenhed" :)

En glemt funktion, efter online lageret kom. Man ved jo aldrig hvad Sony finder på i fremtiden, så hvis man vil være helt sikker på, at et savegame også er der om 1-2 år, så findes der muligheder med flere Terabytes plads.

Bab


Joh, men manuel backup er ærligt talt noget lort. Hvis ikke man har rigtig god selvdiciplin, så er kopien pludseligt 6 måneder gammel når man skal bruge den.
Det er netop det jeg kan lide ved cloud backup, det sker automatisk uden at man behøves tænke over det.

Jeg vil selvfølgeligt ikke løbe 100% an på at Sony opbevarer mine data uden at lave SNAFU i det, men så har jeg jo stadigvæk originalen på min harddisk.
Der fik jeg så en over fingeren i forbindelse med udskiftningen af harddisken, men dels er det en sjælden situation, og dels så mener jeg at Sony har forbedret backup funktionen siden dengang, sådan at jeg ikke behøves at kopiere mine savegames ud een ad gangen.

Så til almindelig hverdagsbackup, der er clouden langt at foretrække.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: FW 3.0 Features

Indlægaf Krede1972 » ons 02 sep 2015 22:09

I'm with Vreki on that one...
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: FW 3.0 Features

Indlægaf Vreki » tors 03 sep 2015 09:44

Det ville forøvrigt være fint hvis de fandt en løsning så andre brugere også kunne oplade deres saves til clouden, så længe en PS+ ejer har konsollen som primær.
Jeg er altså for nærig til at købe PS+ til mine unger bare for at de kan lave cloud backup.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: FW 3.0 Features

Indlægaf Slimjay DK » søn 06 sep 2015 12:31

Erroneus skrev:
Slimjay DK skrev:
Erroneus skrev:PlayStation Plus members’ PS4 cloud storage capacity will increase from 1GB to 10GB

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH! Endelig :D Havde håbet på en uendelig plads, men 10GB er en god start.

Har iøvrigt lige fået en email med beta adgang til Firmware 3.0, prøver den af senere i dag.


Hvorfor får jeg aldrig firmware beta adgang :roll:

Det har noget at gøre med størrelsen på ens p...latin samling :lol:


Ja, det må det være, for hvis det var størrelsen på noget andet, burde jeg min. sidde med FW4.0 :lol:
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: FW 3.0 Features

Indlægaf Rytteren » tirs 29 sep 2015 13:25

Så kommer den. I morgen.

http://blog.eu.playstation.com/2015/09/ ... -tomorrow/

4’s 3.00 system software, codename: Kenshin, is available tomorrow. We want to extend our sincere thanks to everyone that participated in the beta. We’ve listened to your feedback and made this system software update even better.

There are a lot of changes in this update, from entirely new features to UI enhancements. While we detailed its key features earlier this month, we wanted to give you an overview of our favourite new additions. This update is focused on creating new ways to connect with friends and players around the world, expanding the social capabilities of the system even further.

Events: A new Events app has been added to PS4, accessible from the home screen. This will give you an overview of activities taking place in the games you play most, as well as official broadcasts.

For instance, this week we have a double XP racing event in Driveclub and a Team of the Week Event in FIFA 16, you can register directly from the Events app. Once registered you can utilise the auto-boot functionality to set your PS4 to automatically turn on and launch the game and Event at the Event start time. Stay tuned for new gaming events and broadcasts.
Communities: PS4 users will have the ability to create and join communities based around shared interests, like games, genres, and more. Communities include a message board with general discussion, screenshots shared by players, and the ability to join parties/games. You can find the Communities for the games you own on the game’s live detail page. See the Communities your friends have joined in the Friends app.

PlayStation Plus: We’ve made a dedicated section for PlayStation Plus, which you can access from your PS4’s home screen. Once there you can easily manage your membership, see the monthly free games to download, as well as deals for PS Plus members, and all of the games you’ve redeemed through PS Plus on PS4. And a reminder to PS Plus members, your online storage for PS4 saves has now increased to 10GB.

Sharing video clips to Twitter: Now it’s easy to share video clips to Twitter directly from your PS4. Maximum video length is 10 seconds, though you’ll have the ability to trim longer clips. Don’t forget – you can double tap the SHARE button to start recording a video, and press it again to stop.
YouTube live: Now you can livestream directly from your PS4 to YouTube. Livestreams will be viewable across YouTube.
Request to Share Play and Broadcast: Want to try out your friend’s new game? Now you can Request to start a Share Play session or watch your friend play via a Broadcast. Your friend can chose to start a Share Play session or begin a Broadcast.
Live from PlayStation: Keep up with the hottest gaming trends by viewing the most popular broadcasts, video clips, and screenshots uploaded from around the world.
PNG Screenshots: If you’d like your game screenshots to be in a higher quality format, you can now select PNG instead of JPEG. To access, press Share > Share Settings > Screenshot Settings > Image Format. We took some comparison shots.
Favourite Groups: We’ve added the option for Favourite Groups to the Friends app, making it easier to access groups of people you play games with frequently. You can see we have favorite groups for Call of Duty, Rocket League, and (of course) our Destiny fireteam. Once you’re in the favourite group, you’ll see the online status for players, what games they are playing, and the option to message or chat in party.

Stickers: From the PS4 system’s Messages app, you’ll see a new option for Stickers. The 3.00 update will contain stickers themed around Uncharted 4, Knack, Little Big Planet3, Resogun, and more.
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: FW 3.0 Features

Indlægaf Slimjay DK » tirs 29 sep 2015 13:42



Det her lyder til at være et udemærket tiltag :

PlayStation Plus: We’ve made a dedicated section for PlayStation Plus, which you can access from your PS4’s home screen. Once there you can easily manage your membership, see the monthly free games to download, as well as deals for PS Plus members, and all of the games you’ve redeemed through PS Plus on PS4. And a reminder to PS Plus members, your online storage for PS4 saves has now increased to 10GB.

Så ville jeg ønske at jeg kunne smide spil i mapper og slette demo'er fra mit library. Men det kommer nok en dag :mrgreen:

Alt det andet Social shit, får jeg nok ikke brug for .. men det er der vel andre der gør.
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: FW 3.0 Features

Indlægaf Jb » tirs 29 sep 2015 14:01

Online storage plads! Jaaah [WHITE SMILING FACE]
PSN: JB_dk // Xbox live: FyrstJB // Nintendo Switch friend code: SW-5059-3134-7520
Jb
Skribent
 
Indlæg: 3082
By: Hinnerup


Re: FW 3.0 Features

Indlægaf Vreki » tirs 29 sep 2015 15:23

Rytteren skrev: This update is focused on creating new ways to connect with friends and players around the world, expanding the social capabilities of the system even further.


Det er sgu fokuset på hver eneste update.

Hvad med at lade facebook springe en omgang over, og i stedet for få fikset det dashbord?
Det nuværende design er velegnet for folk der ejer op til 10 spil, derefter bliver det noget rod.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: FW 3.0 Features

Indlægaf Erroneus » tirs 29 sep 2015 15:44

PNG screenshots er super nice, vi går altså fra billeder på 400KB til 4MB og det kan godt ses :)

Commnunites og events virker også rigtigt godt, samt de 10GB Plus plads var nok det vigtigste ved den her opgradering. PS Plus sektionen de har lavet er vel oki, hvis man er typen der glemmer de ting, man har dog ikke kunne bedømme administrationsdelen af det, da det ikke har været tilgængeligt i betaen.

Stream til Youtube Gaming virker i øvrigt rigtigt godt, man skal bare passe på med at streame indhold hvor der er musik, fordi så skal man forvente at få et content id match for kopibeskyttet indhold, det oplevede jeg selv med de streams jeg prøvede af, så måtte pænt ind og mute hele dele hvor musikken var ^^
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: FW 3.0 Features

Indlægaf Rechain » tirs 29 sep 2015 20:37

Ja, jeg har opdateringen allerede..haft BETA 3 i nogle uger :) det er faktisk en god en ad slagsen denne her gang, DOG mangler der finjusteringer endnu udover visse ting som jeg også savner. Men det kommer forhåbentlig lidt efter lidt. Kan godt lide det nye community system, mht fællesskaber hvor man kan dele ting med dem man helst vil..hurtigt og nemt. Jeg syntes dog at Live fra Playstation delen er blevet mærkelig mht udsendelser og arkiverede klip. Selvom man hurtigere kan finde bestemte spil streaminger og alt efter hvilken tjeneste, så finder jeg ikke ligeså mange LIVE udsendelser på selve forsiden som før og det går mig en smule på. Også meget godt med den Media player, dog er der ret meget som ikke kan vises via min NAS på netværket + den går i stå #-o der er plads til forbedringer! Er også på den med MAPPER, spil sortering tak!

/Rechain
Billede
Rechain
Niveau 5
 
Indlæg: 962


Re: FW 3.0 Features

Indlægaf Erroneus » tors 01 okt 2015 18:35

Vi har i øvrigt lavet et PSlife community derinde, find min profil, så kan man lettest finde det community.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: FW 3.0 Features

Indlægaf Erroneus » tirs 13 okt 2015 21:31

En anden ting jeg har bemærket med FW 3.0, og det er måske ikke relateret direkte til FW 3.0, men ændringen kom samtidigt, det er download hastighederne fra PSN. Det går BETYDELIGT hurtigere, jeg har lige hentet 8GB patch på under 10 mins, det er glimrende.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Foregående

Tilbage til Nyheder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster