Forum

FW 3.0 Features

Snak om Playstation relaterede nyheder.

FW 3.0 Features

Indlægaf Rytteren » ons 02 sep 2015 11:50

Stjålet fra blog.eu.playstation.com
http://blog.eu.playstation.com/2015/09/ ... ware-3-00/


the below list isn’t a final rundown of everything that’s included in the update, but we wanted to give you a glimpse at some of the exciting new features coming your way.

Events: A new hub for events has been added, giving an overview of activities taking place in the games you play most, as well as official broadcasts. For instance, you may see an update for a double XP weekend, a special enemy appearing at a scheduled time, or seasonal events like in-game towns being decorated for the winter.

YouTube live: PS4 owners will be able to live stream gameplay to YouTube. Live streams will be viewable across YouTube, including on the new YouTube Gaming mobile app and website.

Online storage capacity increase: PlayStation Plus members’ PS4 cloud storage capacity will increase from 1GB to 10GB

Favourite Groups: Favourite Groups has been added to the Friends app, letting you add new or existing groups as a Favorite Group and quickly access groups of people you like to play games with frequently. This will make the process of getting a game session up and running even easier.

Communities: PS4 users will have the ability to create communities based around shared interests, like games, genres and more. Communities include a message board with general discussion, screenshots shared by players and the ability to join parties or games. If you want to tackle a big multiplayer raid, but don’t have enough friends, this could be a great way to connect with other likeminded players.

Sharing video clips to Twitter: Users will have the ability to share video clips directly to Twitter. The maximum video length is 10 seconds, but you’ll have the ability to trim longer clips.

Live from PlayStation: We’ve added the ability for users to view popular broadcasts, video clips and screenshots on the Live From PlayStation area

Screenshots: We’ve listened to your feedback and we’re happy to confirm that PNG format is now an option for Screenshot saves

Now Playing: The Now Playing screen will display more information about what your friends are doing, and you’ll be able to quickly jump into a party, request a screen share, or jump to PlayStation Store to buy a game your friend is playing.
Request to watch: Want to view a friend’s gameplay session? Now you can send a ‘Request to Watch’ notification to a player, which will start a live broadcast or Share Play invitation to the person playing.

Stickers: Tired of typing out messages? With this update, you’ll be able to send stickers to friends through the messages.

There’s a lot more included in this update, but that’s a quick glance at some of the items we’re most excited about. Stay tuned for more information as we approach launch
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: FW 3.0 Features

Indlægaf Kimosabe » ons 02 sep 2015 12:27

Har kun et ønske, og det er at kunne opdele mine spil i mapper. Og så fjerne dem jeg ikke har mere/demoer fra oversigten.

OK det var vist to. Men kom nu med det, det kan ikke være aå svært.
Kimosabe
Niveau 4
 
Indlæg: 646


Re: FW 3.0 Features

Indlægaf Slimjay DK » ons 02 sep 2015 12:34

Kimosabe skrev:Har kun et ønske, og det er at kunne opdele mine spil i mapper. Og så fjerne dem jeg ikke har mere/demoer fra oversigten.

OK det var vist to. Men kom nu med det, det kan ikke være aå svært.



Enig ...
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: FW 3.0 Features

Indlægaf Krede1972 » ons 02 sep 2015 14:38

Slimjay DK skrev:
Kimosabe skrev:Har kun et ønske, og det er at kunne opdele mine spil i mapper. Og så fjerne dem jeg ikke har mere/demoer fra oversigten.

OK det var vist to. Men kom nu med det, det kan ikke være aå svært.



Enig ...


Enig.

Og så er en udvidelse af cloudsaves velkommen. Jeg har i hvert fald ikke nok plads til at overføre alle mine saves.
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: FW 3.0 Features

Indlægaf Erroneus » ons 02 sep 2015 14:46

PlayStation Plus members’ PS4 cloud storage capacity will increase from 1GB to 10GB

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH! Endelig :D Havde håbet på en uendelig plads, men 10GB er en god start.

Har iøvrigt lige fået en email med beta adgang til Firmware 3.0, prøver den af senere i dag.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: FW 3.0 Features

Indlægaf Vreki » ons 02 sep 2015 15:06

Krede1972 skrev:
Og så er en udvidelse af cloudsaves velkommen. Jeg har i hvert fald ikke nok plads til at overføre alle mine saves.


Jeps, jeg har lige opdaget at jeg ikke fik mine D3 saves med over da jeg skiftede harddisk. Og de er selvfølgeligt heller ikke i clouden, jeg kan ikke engang huske om jeg selv har slettet dem :(
Så jeg er ihvertfald glad for de 10 GB, det er bare mindst et år for sent.

Alt det sociale oversharing crap har jeg til gengæld ikke noget at bruge til.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: FW 3.0 Features

Indlægaf Slimjay DK » ons 02 sep 2015 15:33

Erroneus skrev:PlayStation Plus members’ PS4 cloud storage capacity will increase from 1GB to 10GB

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH! Endelig :D Havde håbet på en uendelig plads, men 10GB er en god start.

Har iøvrigt lige fået en email med beta adgang til Firmware 3.0, prøver den af senere i dag.


Hvorfor får jeg aldrig firmware beta adgang :roll:
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: FW 3.0 Features

Indlægaf Cena » ons 02 sep 2015 17:36

Vreki skrev:
Krede1972 skrev:
Og så er en udvidelse af cloudsaves velkommen. Jeg har i hvert fald ikke nok plads til at overføre alle mine saves.


Jeps, jeg har lige opdaget at jeg ikke fik mine D3 saves med over da jeg skiftede harddisk. Og de er selvfølgeligt heller ikke i clouden, jeg kan ikke engang huske om jeg selv har slettet dem :(
Så jeg er ihvertfald glad for de 10 GB, det er bare mindst et år for sent.

Alt det sociale oversharing crap har jeg til gengæld ikke noget at bruge til.


Det er sjovt. Jeg har oplevet nøjagtigt det samme med Diablo 3. De forsvandt også pist væk hos mig!
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: FW 3.0 Features

Indlægaf Erroneus » ons 02 sep 2015 17:57

Slimjay DK skrev:
Erroneus skrev:PlayStation Plus members’ PS4 cloud storage capacity will increase from 1GB to 10GB

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH! Endelig :D Havde håbet på en uendelig plads, men 10GB er en god start.

Har iøvrigt lige fået en email med beta adgang til Firmware 3.0, prøver den af senere i dag.


Hvorfor får jeg aldrig firmware beta adgang :roll:

Det har noget at gøre med størrelsen på ens p...latin samling :lol:
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: FW 3.0 Features

Indlægaf Bab » ons 02 sep 2015 18:02

Selvom jeg normalt køber en større HD, hver gang min er fyldt, så har jeg da prøvet at slette filer. Det samme kunne man jo gøre med sit online lager ;)

Jeg nægter at tro, at man kun har savefiler til spil, som man er i gang med eller forventer at spille igen.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: FW 3.0 Features

Indlægaf Erroneus » ons 02 sep 2015 18:14

Nej, men problemet var at nogle spil fylder helt vildt meget. Littlebigplanet 3 500MB, Apetheo 300MB, Driveclub 120MB og med sådan nogle størrelser skal man ikke have gang i mange spil, før det bliver et problem. 10GB hjælper meget på det, så kan han man have gang i de fleste spil, men de burde have sagt fri plads, som der er på Xbox Live Gold, men det kan jo være de skruer op når folk rammer 10GB grænsen.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: FW 3.0 Features

Indlægaf Erroneus » ons 02 sep 2015 18:33

PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: FW 3.0 Features

Indlægaf TheisDanishPride » ons 02 sep 2015 18:36

Kimosabe skrev:Har kun et ønske, og det er at kunne opdele mine spil i mapper. Og så fjerne dem jeg ikke har mere/demoer fra oversigten.

OK det var vist to. Men kom nu med det, det kan ikke være aå svært.


Lige nøjagtig! Fint med alt det andet, men dette har efter min mening manglet siden "launch", så få nu styr på prioriteterne, Sony!
Billede: Sony KDL50W805BBN
Lyd: Audio Pro T14 & Sennheiser Momentum 2.0
Konsoller: PS4 Pro (500GB SSD) & Xbox One S (2TB HDD)
TheisDanishPride
Niveau 3
 
Indlæg: 253
By: Roskilde


Re: FW 3.0 Features

Indlægaf Krede1972 » ons 02 sep 2015 18:38

Bab skrev:Selvom jeg normalt køber en større HD, hver gang min er fyldt, så har jeg da prøvet at slette filer. Det samme kunne man jo gøre med sit online lager ;)

Jeg nægter at tro, at man kun har savefiler til spil, som man er i gang med eller forventer at spille igen.

Bab



Så må du tro om ;-)

Jeg har efterhånden så mange forskellige saves at jeg altså blev nødt til benhårdt at slette eller undvære enkelte saves i forbindelse med isætning af ny harddisk. 1 GB er jo altså ikke særlig meget når spilsamlingen vokser og vokser og man altså efterhånden har en del spil som man vender tilbage til med jævne mellemrum. Der findes spil som jeg rent faktisk spiller igen og igen. Naturligvis findes der også spil som jeg ved jeg aldrig vender tilbage til, men 1 GB er bare ikke nok længere.
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: FW 3.0 Features

Indlægaf Vreki » ons 02 sep 2015 18:39

Bab skrev:Jeg nægter at tro, at man kun har savefiler til spil, som man er i gang med eller forventer at spille igen.


Så tro om igen :D
Der er sikkert mange der gennemfører et spil, og så er det slut.

Men personligt så skifter min interesse lidt frem og tilbage, så der er ikke mange spil jeg får gennemført 100%, og slet ikke til en grad så jeg ikke kunne tænke mig at vende tilbage senere.

Så jeg bliver lidt skuffet hvis jeg vender tilbage til et spil efter et års tid, og så er mit save væk.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Næste

Tilbage til Nyheder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst

cron