Forum

Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Snak om Playstation relaterede nyheder.

Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf daneus84 » man 21 mar 2016 14:54

pyyyh en ny opgraderet udgave af ps4 (ny cpu, ny gpu) til 4k gaming og VR. øv for pengepungen hvis det er sandt.
daneus84
Niveau 0
 
Indlæg: 17
By: Hammel


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Erroneus » man 21 mar 2016 15:08

Tja, lad os nu se hvad det ender med. Fact er bare at nuværende konsol generation ikke er stærk nok til at leve helt til 2020, så en opdateret model i 2017 (blive næppe før), vil være oki med mig.

Men der er mange ting som skal afklares, vil spil virke med begge modeller f.eks.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Volpi » man 21 mar 2016 17:02

Jeg syntes faktisk det er ok. Jeg kan nu ellers godt lide det simple i playstation, når den er købt er der ikke så meget mere.
Men jeg syntes eks PS3 var for længe om at få en afløser. PS gaming behøver ikke tilstræbe pc gaming, men jeg syntes især med PS3 at den var Way outdateret.
Hvis der skulle komme en ps4k i 2017, syntes jeg det er passende. Jeg giver ihvertfald gerne 3500 hver 4 år for en ny maskine og dermed bedre hardware, hvis det skulle komme dertil. Imo en ok tidsperiode. Jeg syntes det kunne være friskt med en 4.5 med bedre ydelse, mens en alm ps4 måske kunne håndtere et spil nedskaleret, så ingen direkte ikke har muligheden for et givent spil.
Volpi
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Cena » man 21 mar 2016 17:38

Jeg håber på en ny i 2017. Syntes den gamle generation blev trukket for længe. Så en 4k maskine næste år - Ja tak!
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Slimjay DK » man 21 mar 2016 22:05

Kommer der en PS4.5 så tror jeg kun det bliver for at kunne smide et 4K Blu-Ray drev i maskinen, så man kan se de 4K blu-ray film der så småt er på vej ud på marked. Jeg nægter at tro på der kommer helt ny hardware, som man kun vælger at kalde PS4.5 ...
Og en PS5 allerede i 2017, ville være alt for tidligt. De store spillere som F.eks Quantic Dreams & Naughty Dogs har jo intet vist endnu. Så et skift så hurtigt er jo hurtigere end udviklerne kan følge med :roll:

E3 2016 = en PS4 Slim / PS4k med nyt drev ..

Jeg håber ikke på en ny allerede i 2017, det er sku for tidligt. Slutningen af 2018 ville være fint med mig.
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Vreki » tirs 22 mar 2016 02:02

Konsollen er på nuværende tidspunkt 2.5 år gammel, det er alt for tidligt at tale om en opgradering.
slutningen af 2017 er noget andet, så har den rundet de 4 år, og vi er klar til en ny generation.

Men halve versioner kan de godt droppe, ad den vej ligger konstante opgraderinger i stil med PCen.
Og det ville også være rart hvis man fortsat kunne bruge DS4.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Hasani94 » tirs 22 mar 2016 02:26

Jeg vil føle mig godt "røvrendt", hvis der allerede nu er tale om en ny konsol... Synes på ingen måde, at de nuværende konsoller har leveret alt det som blev "lovet" os, men det er vi vel vant til efterhånden... ;)
Final Fantasy XIV Online: A Realm Reborn - Server: ODIN (EU) - Behemoth (US)
Billede
Hasani94
Niveau 4
 
Indlæg: 752


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf BizzyVaping » tirs 22 mar 2016 05:03

Det bliver sgu en dyr konsol hvis den skal kunne kører spil i 4K. På pc kræver det enten 2 stk 980TI eller 2 stk Titan X for at kunne kører 4K i en nogenlunde udholdelig framerate.

Det er mellem 12.000 og 18.000kr bare i grafikkort alene :)
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Slimjay DK » tirs 22 mar 2016 09:32

BizzyVaping skrev:Det bliver sgu en dyr konsol hvis den skal kunne kører spil i 4K. På pc kræver det enten 2 stk 980TI eller 2 stk Titan X for at kunne kører 4K i en nogenlunde udholdelig framerate.

Det er mellem 12.000 og 18.000kr bare i grafikkort alene :)



Ja, derfor tror jeg også kun på at vi snakker et 4K Blu-ray drev til film og intet andet. :mrgreen:
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf tue69 » tirs 22 mar 2016 10:24

En ny ps4 i 2017 ville betyde mit farvel til konsollerne.

Den nuværende generation har i min optik budt på næsten ingenting, så at man allerede 3 år inde i den snakker næste generation (som en opgradering reelt vil være) er at ignorere køberne.

Men så slipper man da for at tænke på det :)
Billede
tue69
Niveau 7
 
Indlæg: 2200
By: Aarhus


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Vreki » tirs 22 mar 2016 11:07

Et opgraderet Blu_ray ville være uskadeligt, men ud fra artiklen virker det nu som om det drejer sig om ny GPU osv.

Men noget andet er at at den eneste primære kilde jeg har kunne finde er Kotaku, og dem har jeg ikke overvældende tillid til.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Erroneus » tirs 22 mar 2016 11:22

tue69 skrev:En ny ps4 i 2017 ville betyde mit farvel til konsollerne.

Den nuværende generation har i min optik budt på næsten ingenting, så at man allerede 3 år inde i den snakker næste generation (som en opgradering reelt vil være) er at ignorere køberne.

Men så slipper man da for at tænke på det :)

Det kommer vel an på hvordan det bliver lavet.

Hvis PS4 spil frem over stadigvæk vil kunne bruges til begge konsoller, men PS4K udgaven skal bruges, hvis man vil have 4K.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Slimjay DK » tirs 22 mar 2016 11:37

Erroneus skrev:
tue69 skrev:En ny ps4 i 2017 ville betyde mit farvel til konsollerne.

Den nuværende generation har i min optik budt på næsten ingenting, så at man allerede 3 år inde i den snakker næste generation (som en opgradering reelt vil være) er at ignorere køberne.

Men så slipper man da for at tænke på det :)

Det kommer vel an på hvordan det bliver lavet.

Hvis PS4 spil frem over stadigvæk vil kunne bruges til begge konsoller, men PS4K udgaven skal bruges, hvis man vil have 4K.


Ikke enig .. Da udviklerne vil bruge tiden på PS4 4K fremfor PS4 .. Så alle de mange millioner PS4'ere der er solgt er intet værd, når man ikke kan spille spillene, medmindre man upgrader [-X

En ny PS4 4K der er bagudkompatibel kommer jo kun dem til gode der skifter .. resten bliver bollet i røven :mrgreen:

Som Tue skriver så har denne generation jo næsten ingenting vist endnu. Det er først nu at udviklerne begynder at bruge hardwaren
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Vreki » tirs 22 mar 2016 11:44

Erroneus skrev:Det kommer vel an på hvordan det bliver lavet.

Hvis PS4 spil frem over stadigvæk vil kunne bruges til begge konsoller, men PS4K udgaven skal bruges, hvis man vil have 4K.


I min optik er det det samme som, at udgive en helt ny konsol der er bagud kompatibel.
Ja, du er ikke tvunget til at købe den, men lige som PCen ender vi med en situation hvor du skal opgradere regelmæssigt eller nøjes med ned-droslede udgaver af spillene.

Een af de ting jeg kan lide ved konsollen er at når man først har købt den, så er man garanteret den fulde oplevelse indtil næste generation.

Hvis vi begynder at tale nye konsoller hvert tredje år så begynder regnestykket at tippe til fordel for PCen.
Især når man tager de billigere spil med i betragtning.
PCen vil altid være den kraftigste, det er en misforståelse hvis man begynder at jagte den på det område. Konsollerne har andre styrker som bygger på selve konceptet frem for den nyeste hardware.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Erroneus » tirs 22 mar 2016 12:02

Det er overhovedet ikke det samme som at udgive en ny konsol, hold nu op :) Det er jo ganske simpelt fra Sony's side, de siger til udviklerne at spil skal kunne køre på begge udgaver og de kan endda opsætte krav for hvordan det skal kunne køre på PS4.0, det gør de f.eks. allerede nu med VR, hvor VR spil SKAL levere 60FPS.

En ny konsol har nye funktioner, nye services og fremtidige spil vil kun udkomme til den nye konsol. Det er en kæmpe forskel fra at en PS4K vil kunne tilbyde 4K i kommende spil og hvis man ikke har det, så vil de selvsamme spil kunne spilles i alm FuldHD opløsning på ens gamle PS4 :)

Men uden vi har nogle detaljer, er det svært at forholde sig til hvad det præcist ville indebære.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Næste

Tilbage til Nyheder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster

cron