Forum

Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Snak om Playstation relaterede nyheder.

Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Vreki » tirs 19 apr 2016 21:27

Jeg syntes ikke man kan sammenligne med PSVR osv, det er udvidelser der bygger oven på eksisterende hardware, hvorimod NEO er en ny og forbedret version.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf ikkNico » tirs 19 apr 2016 21:38

Erroneus skrev:Tja Nintendo har gjort det med deres 3DS, det har ikke rigtigt givet de store problemer.

Præcis, man skal aldrig undervurdere et stærkt brand
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Egernboss » tirs 19 apr 2016 22:38

Jeg købte en ps4 for en uge siden. Kan man godt returnere, selvom den er pakket ud og taget, lidt, i brug?
Egernboss
Niveau 0
 
Indlæg: 5
By: København SV


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf ikkNico » tirs 19 apr 2016 22:46

Det tror jeg
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Volpi » tirs 19 apr 2016 23:05

Ja jeg ser sgu frem til noget ny maskine, men gad vide hvornår der vil være spil der reelt profitere af en ny ps4, når nu spillene skal kunne afvikles på alm ps4.
Der var nu forventet, men spændende at følge:)
Volpi
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf ikkNico » ons 20 apr 2016 00:48

Så en teori fra en af bloggerne på Forbes, som gik på at Sony ville have NEO ud for at få gang i salget af Bravia 4K TV. Det giver faktisk OK mening i en verden med meget få 4K tilbud.

Jeg tror bare jeg springer over både TV, VR og NEO. Håber så bare den holder stik med at alle spil skal virke på begge konsoller, og PS4 udgaverne ikke bliver gimped, fordi alle rykker til NEO
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf BizzyVaping » ons 20 apr 2016 04:31

Vreki skrev:Lidt nyt sladder: http://www.giantbomb.com/articles/sourc ... 1100-5437/

Jeg ved ikke hvad der er med den trend hvor de er begyndt at sige Sources:blablabla.
Så længe de ikke navngiver deres kilder så er det bare et tåbeligt forsøg på at virke troværdige.

Nå, men rygterne siger at det kommer til at se sådan her ud:

Original PS4
CPU 8 Jaguar Cores at 1.6 GHz
GPU AMD GCN, 18 CUs at 800 MHz
Memory 8 GB GDDR5, 176 GB/s


NEO
CPU 8 Jaguar Cores at 2.1 GHz
GPU Improved AMD GCN, 36 CUs at 911 MHz
Memory 8 GB GDDR5, 218 GB/s


Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg tænker om det. Umiddelbart ser det ud til at være nok forbedring til at det vil irritere mig, men ikke nok til at jeg vil opgradere. :-k


Hvis man sammenligner med pc, så ville en spec forskel som man ser der nærmest ingen mærkbar forskel gøre. Kan næsten ikke tro, at det kan passe, at det der skulle være de rigtige specs.

Det kan selvfølgeligt godt være, at en beskeden forskel i specs vil give en større forskel på konsol hvor spillene er lavet til en specifik hardware kombo,
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Major Oblivious » ons 20 apr 2016 05:37

Har en kraftig mistanke om, at som vi har set mange gange før, så fokuserer udviklerne på bedst tilgængelig hardware - tænker at fra udviklernes stol, så er deres udviklingsomkostninger alt andet lige blevet forøget nu - også selvom det er lidt, så er de stadig blevet forøget, og det står dem jo helt frit, at løse den udfordring som det passer dem. Her har Sony jo lille indflydelse, så længe spillet bare kan afvikles på PS4´eren
Major Oblivious
Niveau 3
 
Indlæg: 282


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Erroneus » ons 20 apr 2016 10:09

BizzyVaping skrev:Hvis man sammenligner med pc, så ville en spec forskel som man ser der nærmest ingen mærkbar forskel gøre. Kan næsten ikke tro, at det kan passe, at det der skulle være de rigtige specs.

Ehm, det er ikke korrekt.

Det er rigtigt på CPU og ram siden, er der ikke sket det store, det er omkring 30% mere hastighed, men på GPU siden, der hvor det virkelig vigtige ligger for en spille-konsol, der er det 2,3 mere ydelse, hvilket er en pæn opgradering.
Ud over det, så skulle der være ½GB ram mere tilrådighed for spil på Neo maskinen.

Læs Eurogamers analyse, den er fin: http://www.eurogamer.net/articles/digit ... o-revealed
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Erroneus » ons 20 apr 2016 19:35

Eurogamer har også en video om det:


Og så snakker de om hvordan de 2 systemer vil virke med hinanden: http://www.eurogamer.net/articles/digit ... l-co-exist
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Vreki » ons 20 apr 2016 21:15

Hvis jeg skulle købe en Neo så ville jeg stærkt forvente at den virkede fuldstændigt som en PS4 sådan at jeg ville være i stand til at dele mine digitale spil og PS+ med primær konsol tricket.

Muligheden for at spille visse spil sammen med ungerne og bruge den som mediecenter kunne godt tale for en ekstra PS4.
Selv om den bruger lidt rigeligt med strøm i sammenligning med chromecast eller ATV.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf wMikkel » fre 10 jun 2016 14:22

Så er den blevet bekræftet af Sony:

http://www.videogamer.com/news/sony_con ... at_e3.html
wMikkel
 
Indlæg: 1513


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Slimjay DK » fre 10 jun 2016 14:34

:roll:
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf wMikkel » fre 10 jun 2016 14:49

Slimjay DK skrev::roll:


?
wMikkel
 
Indlæg: 1513


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf ikkNico » fre 10 jun 2016 15:25

"It is intended to sit alongside and complement the standard PS4," he said. "We will be selling both [versions] through the life cycle."

Det har aldrig været en god ide.
Nintendo slap nogenlunde fra sin opgradering til N64, men ellers er historien en perlerække af hardware add-ons, der fejlede fælt. Jeg kan ike helt gennemskue fra artiklen, om dette er endnu en hardware dims ved siden af PSVR eller en erstatning. Når man benytter ord som 'komplementere', så lyder det for mig som det første.

Hardware opgradering hvert 3. år, for at kunne levere flottere grafik, er ikke et kapløb konsollerne kan vinde, men så længe 'The platform holder also expects the hardware to be profitable from launch, rather than selling it at a loss.' gør sig gældende, så er producenterne jo nok ligeglade. Det er jo penge i lommen

Det mest sørgelige er at alt hvad der hedder innovation er røget ud til højre. Computerspil idag handler åbenbart udelukkende om opløsning *suk*
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

ForegåendeNæste

Tilbage til Nyheder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster