Forum

Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Snak om Playstation relaterede nyheder.

Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Erroneus » fre 10 jun 2016 16:10

ikkNico skrev:Det mest sørgelige er at alt hvad der hedder innovation er røget ud til højre. Computerspil idag handler åbenbart udelukkende om opløsning *suk*

Det modbeviser VR jo faktisk. VR er noget af det mest innovative der findes, men det kræver godt hardware.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf wMikkel » fre 10 jun 2016 16:44

Jeg synes virkelig det er alt for tidligt. Det vidner måske lidt om, at Sony var lidt for hurtige med at lancere PS4. (PS4.1?)
Hvis vi skal til at købe ny konsol hvert tredje år, så virker PC som en mere fornuftig vej, dog vil man gå glip af diverse eksklusive titler, selvfølgelig.

Men de er smarte Sony, det er ren forretning. De er jo ved at lægge den originale PS4 i graven og derfor kommer de ikke ud på E3 og siger; "Den nye PS4 Neo er bedre end nogen anden konsol, den kan det her og det her og bla bla bla". Det ville sætte et totalt stop, mere eller mindre, for PS4 salget lige nu. Folk gider ikke købe en PS4 konsol nu, når der er en anden lige på trapperne. Slet ikke hvis Sony går ud med de store skyts og skal kalde den et vidunder af en maskine indenfor gaming branchen.

Jeg tænker også på den opdeling der måtte blive i Playstations community.
Har du PS4 Neo og skal spille et bestemt spil online, ja så kører det altså mere flydende for dig end din ven du er på samme hold med, som har den originale PS4. Eller ... ?
wMikkel
 
Indlæg: 1513


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Megajohn » fre 10 jun 2016 18:04

ikkNico skrev:
"It is intended to sit alongside and complement the standard PS4," he said. "We will be selling both [versions] through the life cycle."

Det har aldrig været en god ide.
Nintendo slap nogenlunde fra sin opgradering til N64, men ellers er historien en perlerække af hardware add-ons, der fejlede fælt. Jeg kan ike helt gennemskue fra artiklen, om dette er endnu en hardware dims ved siden af PSVR eller en erstatning. Når man benytter ord som 'komplementere', så lyder det for mig som det første.

Hardware opgradering hvert 3. år, for at kunne levere flottere grafik, er ikke et kapløb konsollerne kan vinde, men så længe 'The platform holder also expects the hardware to be profitable from launch, rather than selling it at a loss.' gør sig gældende, så er producenterne jo nok ligeglade. Det er jo penge i lommen

Det mest sørgelige er at alt hvad der hedder innovation er røget ud til højre. Computerspil idag handler åbenbart udelukkende om opløsning *suk*


Jeg er enig. Specielt med det sidste.
Megajohn
Niveau 2
 
Indlæg: 139
By: Greve


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf ikkNico » fre 10 jun 2016 18:25

Erroneus skrev:
ikkNico skrev:Det mest sørgelige er at alt hvad der hedder innovation er røget ud til højre. Computerspil idag handler åbenbart udelukkende om opløsning *suk*

Det modbeviser VR jo faktisk. VR er noget af det mest innovative der findes, men det kræver godt hardware.

Jo men VR er jo ikke en nyskabemnde. Det er bare en gammel genbrugt ide. Jeg kan huske da de havde maskinerne stående inde i Palads for snart 25 år siden


wMikkel skrev:Men de er smarte Sony, det er ren forretning. De er jo ved at lægge den originale PS4 i graven og derfor kommer de ikke ud på E3 og siger; "Den nye PS4 Neo er bedre end nogen anden konsol, den kan det her og det her og bla bla bla". Det ville sætte et totalt stop, mere eller mindre, for PS4 salget lige nu. Folk gider ikke købe en PS4 konsol nu, når der er en anden lige på trapperne. Slet ikke hvis Sony går ud med de store skyts og skal kalde den et vidunder af en maskine indenfor gaming branchen.

Det er jo derfor ordlyden complement er smart. de får det til at lyde som en hardware add-on a la 32X (hed den vist) til MegaDrive. Så lukker man ikke ned for salget af PS4.

Hvis NEO er en stand-alone maskine, så giver jeg PS4 til E3 2017 før de første Neo eksklusiv titler bliver annonceret.
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Erroneus » fre 10 jun 2016 18:37

ikkNico skrev:Jo men VR er jo ikke en nyskabemnde. Det er bare en gammel genbrugt ide. Jeg kan huske da de havde maskinerne stående inde i Palads for snart 25 år siden


Ja men den gang suttede det røv, fordi teknologien ikke var til det og VR den gang er en skygge af hvad vi ser nu. Teknologien er der endelig i dag, da skærmene er blevet gode nok og hardwaren til at trække det findes. Jeg syntes VR er noget af det mest innovative vi finder i dag, det er en ny måde at opleve spil på og åbner op for nye mere indlevende oplevelser.

Jeg kan godt se mange er i mod det, men jeg er personligt spændt på det og jeg føler at en kortere cyklus er hvad konsollerne har manglet, fordi de kommer til at halte for meget efter PC.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Dantyr » fre 10 jun 2016 21:02

wMikkel skrev:Jeg synes virkelig det er alt for tidligt. Det vidner måske lidt om, at Sony var lidt for hurtige med at lancere PS4. (PS4.1?)
Hvis vi skal til at købe ny konsol hvert tredje år, så virker PC som en mere fornuftig vej, dog vil man gå glip af diverse eksklusive titler, selvfølgelig.


Forstår ikke hvad problemet er med en ny konsol hvert tredje år.
Hvorfor skulle en PC var mere fornuftig? der kommer da nyt grafikkort hver år til en pc.
Dantyr
Niveau 0
 
Indlæg: 3


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Major Oblivious » man 13 jun 2016 10:39

Dantyr skrev:
wMikkel skrev:Jeg synes virkelig det er alt for tidligt. Det vidner måske lidt om, at Sony var lidt for hurtige med at lancere PS4. (PS4.1?)
Hvis vi skal til at købe ny konsol hvert tredje år, så virker PC som en mere fornuftig vej, dog vil man gå glip af diverse eksklusive titler, selvfølgelig.


Forstår ikke hvad problemet er med en ny konsol hvert tredje år.
Hvorfor skulle en PC var mere fornuftig? der kommer da nyt grafikkort hver år til en pc.


Man står vel med en meget voldsommere nedskrivning på konsol fremfor PC?
Bevares kommer der nye grafikkort, men som jeg har forstået det, så er den teknologiske udvikling hurtigere end den grafiske udvikling (på spil-siden)

Allerede nu, hvor PS4 v. 2.0 er blevet bekræftet er PS4 v. 1.0 jo blevet meget mindre værd, og med en tre årig cyklus, så vil alt skulle udskiftes hyppigt, hvor på PC er det kun dele, som udskiftes. + man kan kan stadig spille sine gamle spil, hvor man skal håbe på bagud kompatibilitet.. Jeg er ikke glad for, at der kommer en PS4.5 så hurtigt [-X
Major Oblivious
Niveau 3
 
Indlæg: 282


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf ikkNico » man 13 jun 2016 16:47

Dantyr skrev:Forstår ikke hvad problemet er med en ny konsol hvert tredje år.
Hvorfor skulle en PC var mere fornuftig? der kommer da nyt grafikkort hver år til en pc.

Til en helt anden (lavere) pris og en væstentlig større performanceforbedring.
Det er så synd hvis konsoller skal til at konkurrere på grafik med PC. Det har de aldrig kunnet, og det kommer de heller ikke til at kunne nu.
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Dantyr » man 13 jun 2016 17:51

ikkNico skrev:
Dantyr skrev:Forstår ikke hvad problemet er med en ny konsol hvert tredje år.
Hvorfor skulle en PC var mere fornuftig? der kommer da nyt grafikkort hver år til en pc.

Til en helt anden (lavere) pris og en væstentlig større performanceforbedring.
Det er så synd hvis konsoller skal til at konkurrere på grafik med PC. Det har de aldrig kunnet, og det kommer de heller ikke til at kunne nu.

som jeg husker det var det først fra ps3 at konsoller ikke var foran med grafik. Da ps2 og Xbox kom frem havde de bedre grafik end pc.
Dantyr
Niveau 0
 
Indlæg: 3


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf weissmuller » man 13 jun 2016 20:04

Well, nu har microsoft lige annonceret deres Scorpio der deler filosofien med Neo om at ingen nuværende brugere bliver efterladt i støvet. Den er til gengæld en ret beefy maskine i sådan en grad at jeg tror Sony må reagere efter det. :-)
weissmuller
Niveau 4
 
Indlæg: 531


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Erroneus » man 13 jun 2016 20:43

Men først julen 2017. Ganske interessant, det kunne lugte af at Neo også først bliver der. Jeg tror mere på en Neo afsløring på PSX og ja interessant hvad specs Sony kommer ud med og hvad prisen bliver på de 2 konsoller.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Slimjay DK » man 13 jun 2016 21:33

Streamer i Sony's conf her på sitet ?
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Erroneus » man 13 jun 2016 22:19

Ja :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf ikkNico » man 13 jun 2016 22:24

Erroneus skrev:Men først julen 2017.

Medmindre de annoncerer "indbyt alle XBO for en Scorpe", så har MS da skudt sig selv i foden. Hvad skulle incitamentet være for at købe en XBO nu? (all tænker jo kun "more powah")
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Blauwy » man 13 jun 2016 22:40

ikkNico skrev:
Erroneus skrev:Men først julen 2017.

Medmindre de annoncerer "indbyt alle XBO for en Scorpe", så har MS da skudt sig selv i foden. Hvad skulle incitamentet være for at købe en XBO nu? (all tænker jo kun "more powah")


Lige min tanke. Har svært ved at se hvad der er positivt for dem ved at annoncere det allerede nu.
Jeg tænker også, med den udvikling vi har nu med graffikkort på PC fronten, så vil Scorpio da være uheldig outdated allerede på launch. Ligesom XBO var dengang.

Bliver i hvertfald spændende at følge nyhederne omkring den. Prisen bliver nok heller ikke ligefrem billig.
Billede
Blauwy
Niveau 4
 
Indlæg: 521

Brugeravatar

ForegåendeNæste

Tilbage til Nyheder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron