Forum

Sony Closes Evolution Studios

Snak om Playstation relaterede nyheder.

Sony Closes Evolution Studios

Indlægaf Slimjay DK » tirs 22 mar 2016 18:25

Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: Sony Closes Evolution Studios

Indlægaf Vreki » tirs 22 mar 2016 18:37

Slimjay DK skrev::(

Gadvide hvad der så sker med DriveClub VR :roll:


Ja nu havde jeg lige sat næsen op efter at spille det i VR. Jeg har endda indkøbt MC delen, selv om det vist ikke er noget man kan spille i VR medmindre man har en meget stærk mave.

De skriver i en opdatering at Drive Club vil blive overtaget af "Playstation Teamet" og fortsætte der, men den slags udmeldinger fra topledelsen er altid noget tvivlsomme.


Noget andet er så at jeg ikke har hørt noget om at de havde gang i et nyt spil, så det kan godt være der er en hvis logik i at lukke dem ned frem for andre.
Senest rettet af Vreki ons 23 mar 2016 00:00, rettet i alt 1 gang.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Sony Closes Evolution Studios

Indlægaf Erroneus » tirs 22 mar 2016 23:12

Æv. De har gjort et kanon arbejde med Driveclub, efter den bumlet start og leveret nok det bedste season pass lavet til dags dato.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Sony Closes Evolution Studios

Indlægaf Jb » ons 23 mar 2016 08:52

Æv. Ja supporten af nye patches opdateringer og dlc til driveclub har været fantastisk, et spil jeg kommer tilbage til med jævne mellemrum
PSN: JB_dk // Xbox live: FyrstJB // Nintendo Switch friend code: SW-5059-3134-7520
Jb
Skribent
 
Indlæg: 3082
By: Hinnerup


Re: Sony Closes Evolution Studios

Indlægaf Rytteren » tors 24 mar 2016 14:06

Er overrasket over dette ikke skete for et år siden!
Scott Roddy og Shuhei Yoshida har længe været gode til at forklare, hvad der sker i SCEWS.

Oomkring uncharted 2 succesen og senere ved lukningen af liverpool. Der fandt sony udad, at det nu også i spilmediet, gav mening at skrive "from the creator off/makers off". Noget der ikke var tilfældet tidligere.

Sony vil nu have mindst to hold ved hvert studie, samt skabe "hubs". Sony santa monica i usa, Studio london i europa og sony japan (allerede en hub). Dette gælder ikke ND (der har 3 med deres ice team), samt deres hub. Llondon har f.eks 5, her er Xdev og leeds med. Japan f.eks også siren/gravity og TLG i deres hær af studier. Sony santa monica er dog stadig kun et 2 studie + foster city, men har derudover deres inkubation haløj (the giant sparrow blandt andet).

og nu mens de lukker evoultion, har de udvidet bend og san diego (ved at blive en "hub"). Åbnet north west, pixel opus og ForwardWorks. Der kastes penge i samarbejdsprojekter med David Cage, RAD, bloodborne og street fighter. Det er altså ikke penge, men NAVNET der skyldes lukningen af evolution. Dette bringer mig tilbage til, at det overrasker mig, det først sker nu!

Zipper døde grundet navnet mistede værdi. From the creators of socom.. det holdte ikke længere grundet socom 4. Et spil der døde grundet psnhacket. Fair nok. Studiet er ikke en del at "hub" eller har værdi i navnet. Væk.

Evolution dør ved Motorstorm apocalyps. Dette grundet naturkatastroferne der rammer omkring udgivelsen, og ødelægger det hårdt for PRholdet. Udgivelsen bliver spredt og nedtonet. Sony opløser en del ved evolution (herunder fleretalet af dem der kom fra liverpool). Nu er dette tilbage til et 1holdsstudie. Som jeg husker det fra et interview med scott ved ign beyond. Så for de en chance, takket være vitaen. De skal lave et lille spil, mens resten af holdet laver noget 3d. Vi for motorstorm 3dpakke til rift og motorstorm vr. En succes. Det forbliver et lille hold og for nu mulighed for at lave et ps4spil. Skabelsen kikser, herefter udgivelsen. PR bøvlet med en ps+udgivelse. Intet er med evolution.
Her troede jeg de ville blive skåret væk (de er også tæt på, og bliver et MEGET lille hold under rusty). Her laver de så dlc og VR.

Overraskende. Navnet er jo = meh/død.
Nu er de lukket. Navnet er intet værd. Væk.

Næste hold der kan stå i samme situation er Media molecule. De laver LBP 1+2. Sådan. Tearway dør på vitaen. Rødt lys. Nu laver de dreams. Hvis ikke de for vist noget lækkert frem med noget "story mode/gameplay" eller VR ved udgivelsen.. så står de som zipper og evolution.. med et navn der ikke forbindes med gode spil. Men fokus på "creation tools" ala RAD med deres "se vores flotte grafik.. gameplay? huh?"

/Rant
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar


Tilbage til Nyheder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster