Forum

PS+ spil for december afsløret

Snak om Playstation relaterede nyheder.

Re: PS+ spil for december afsløret

Indlægaf ikkNico » søn 11 dec 2016 11:31

Vreki skrev:Der er to broer
Bro A bliver bygget og vedligeholdt af et firma der til gengæld har stillet et toldbod op. Jeg har det fint med at betale 1 guldmønt for at passere.

Jeg har kun haft PS4 i lidt over et år, og inden hørte jeg en masse skræk historier om hvor forfærdeligt PSN kørte. De gange jeg har oplevet nedetid indenfor det sidste år kan tælles på en hånd, så jeg kan kun antage at broen (PSN) rent faktisk bliver vedligeholdt (nu).

Vreki skrev:Bro B er en ældre bro som plejer at være gratis, men nu er der flyttet en trold ind under broen. Hvis du vil over broen så må du hoste op med en guldmønt til ham. Til "gengæld" får du så en fisk som nærmere sig sidste salgsdato.

Det er uvigtigt om broen en gang var gratis. Der var også engang hvor smøger var billige og det kun kostede 250kr at blive stoppet i toget uden billet. Alting stiger. Den tidligere gratis bro er jo stadig blevet mere stabil efter betalingsboden kom op.
Hvor gammel den fisk du får af trolden, ændrer jo ikke på om den er gratis eller ej, da du stadig skal betale for at passere broen. Du kan bare vælge ikke at tage imod fisken, eller smide den ud.

Vreki skrev:Jeg er ikke tilfreds med at betale til trolden, heller ikke selv om det koster det samme som andre broer.

Og så har du et valg som forbruger. Du kan vælge ikke at betale. Måske benytte en bro af et helt andet selskab.

Vreki skrev:Hvilke ekstra udgifter har de for PS+ bruger i forhold til andre?

En smule vil der nok altid være, da de skal udstille din PS4 via eksterne services, så andre online services kan "tale" med den, fx. i forbindelse med online spil.

Vreki skrev:De levere ikke spilserverne, og spillene er for størstepartens vedkommende billige spil som ikke har haft noget salg et stykke tid. Cloud er fint, men det er også det hele.
Hvad får jeg for mine penge, ud over at et tjek på deres loginservere returnere "Ja" i stedet for "Nej"?

Nogle spilservere leverer de nu, fx til Planetside 2 (hvilket vist endda er gratis for ikke-PS+ medlemmer). Uden at have undersøgt det nærmere, så får du også Shareplay og noget Vita + PS4 cross-play.

Jeg ved godt at mottoet er #ThisIs4ThePlayers, men man skal hele tiden holde sig for øje, at disse firmaer kun laver spil og leverer online services for at tjene penge. Det gælder Sony, Valve, MS, Nintendo og hvem du ellers kan nævne, derfor koster alting penge. Som forbruger er det altid dit valg om du så vil betale for de services eller ej.
Jeg ser PS+ som det nye online pass (ligesom jeg gør med Live), og alle spil jeg henter er ren bonus, der bare gør mit online pass billigere. I år har jeg hentet 9 spil, og de 3 af dem var endda på min shortlist, og har fået en masse spilletid.

*edit*
Tænkte lidt mere over den, og jeg kan sagtens se hvor du kommer fra Vreki.
Sony sælger PS+ på 3 ting: online spil, gratis spil og gode rabatter. Det gør EA Access også, men forskellen er at EA Access ikke er nødvendig for at kunne spille EA spil online. Så jo, jeg kan sagtens se at dette ligner et tvunget abonnement. Online Pass for den nye generation.
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: PS+ spil for december afsløret

Indlægaf Ubertracker77 » søn 11 dec 2016 14:30

Kan godt se det fra begge sider. Umiddelbart er jeg da grundlæggende irriteret over at betale for at spille online, da man jo fra computer er vant til blot at betale for spil og så internet selvfølgelig. Men det er jo firmaer, der skal skabe overskud. Og deres punchline - 4theplayers, skal nok bare opfattes som marketing.

Jeg kan se jeg er oprettet herinde i slutningen af 2014. Altså har jeg haft PS+ I ca. 2 år. 375 x 2 = 750 spir. På min trofæliste kan jeg se, at jeg har spillet 59 spil. Ud af dem var 24 "gratis" ps+ spil. Så for mig har ps+ haft god value synes jeg.

Hvis man overhovedet ikke rør ps+ spillene, så er det selvfølgelig lidt træls. Men jeg har fået spillet nogle spil jeg normalt aldrig ville have købt/spillet, som faktisk var ret sjove og spændende.

Hvis de lavede et ps+ light til halv pris uden spil, ville jeg ikke vælge ca. 12 titler fra om året til ca. 190 kr. Ialt.

Desværre finder de sikkert på at man købe ps+ uden spil til 300 om året og så stiger ps+ med spil istedet til 600. Det plejer at være sådan firmaer tænker. Jeg tror ikke på de lige pludselig laver en ps+ light udgave, der kun er til fordel 4theplayers. Det vil ikke rigtig være i den kapitalistiske ånd ;) ;)
Ubertracker77
Niveau 3
 
Indlæg: 235
By: Skanderborg


Re: PS+ spil for december afsløret

Indlægaf Vreki » søn 11 dec 2016 20:43

ikkNico skrev:Nogle spilservere leverer de nu, fx til Planetside 2 (hvilket vist endda er gratis for ikke-PS+ medlemmer).
.

Dårligt eksempel, ud over at være F2P så er Planetside også et Sony spil, så de levere servere i deres egenskab af publisher, ikke som en del af PS+ :D
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PS+ spil for december afsløret

Indlægaf Erroneus » søn 11 dec 2016 20:48

Men set bort fra spilservere, så kræver det faktisk en ret stor server infrastruktur at levere en service som PlayStation Network, det er lidt mere end bare et tjek om personen kan logge ind eller ej :)
I den perfekte verden betalte vi ikke for det, men kvaliteten af PSN er blevet meget meget bedre, efter PS+ er blevet en "krav", så den pris det koster, det betaler jeg personligt gerne og ja så er spillene en bonus. Var der for mange ensartet spil en overgang? Yup!. Er det blevet bedre, helt bestemt.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PS+ spil for december afsløret

Indlægaf Krede1972 » søn 11 dec 2016 22:04

Er det ikke kun til PS4 at det er et krav for at spille online?

Det er vel stadigt gratis at spille online på PS3 og Vitaen?
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: PS+ spil for december afsløret

Indlægaf Erroneus » søn 11 dec 2016 23:54

Korrekt :) Nen det er også fra PS4 de fleste PS+ kunder kommer.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Foregående

Tilbage til Nyheder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster