Forum

PS+ spil for december afsløret

Snak om Playstation relaterede nyheder.

Re: PS+ spil for december afsløret

Indlægaf Da Senzai » tors 01 dec 2016 00:07

Tjah! Om det er gratis eller gratis, det er for mig det samme! :P.

Jeg ved godt, at jeg betaler 30-35 kroner om måneden, men hvis jeg ikke havde råd til det, så havde jeg større problemer at tænke på end, hvilke spil, der er på PS+ xD

Jeg synes, at der er god value med PS+, Problemet er snarere, at jeg ikke har tid til alle de spil, jeg vil.
Senest rettet af Da Senzai tors 01 dec 2016 00:10, rettet i alt 1 gang.
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Re: PS+ spil for december afsløret

Indlægaf Sethos » tors 01 dec 2016 00:09

Ja, lige til affaldsspanden.
Sethos
Niveau 6
 
Indlæg: 1859


Re: PS+ spil for december afsløret

Indlægaf Volpi » tors 01 dec 2016 07:23

Overordnet set syntes jeg der er fin value i et +abonnement, PS3 spillene er ok syntes når jeg rent faktisk får kigget på dem.
MEN jeg har ikke en PS3 og betaler udelukkende for online adgang. Har endnu ikke spillet et eneste spil fra +pakken. De siger mig intet. Jeg har ikke tid nok i min hverdag til at sætte mig ved min ps4 og så her beslutte hvad jeg skal kaste mig igang med. Jeg har et spil jeg ved jeg går direkte til når tiden er der og så ligger de forskellige indie spil meeeeget langt nede i køen. Så vil jeg alligvel hellere tage en ekstra lorte-ble.
Så jeg kunne sagten bifalde et rent online abonnement istedet, som jeg er ret sikker på ville passe mange, men ja så gik det nok ud over jeg der godt kan lide månedens spil:).

Umiddelbart syntes jeg så heller ikke månedens spil reelt er en del af PS plus markedsføringen. De virkede mere stolte af "gratis spil" i starten end de gør nu.
Volpi
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: PS+ spil for december afsløret

Indlægaf Erroneus » tors 01 dec 2016 08:55

Ingen tvivl om at de strækker sig for tyndt nu, med 3 konsoller. Den her måned giver det så bonus, fordi der er crossplay på mange af titlerne, men det er langt fra alle måneder. Jeg er en af dem, som ikke har noget mod at få en masse indiespil, som vi har fået den her måned, men det må bare ikke være sådan hver måned og hvis man kigger på de sidste 3 måneder inkl. denne, har der været god variation og større titler også.

Det overrasker mig at de stadigvæk holder fast i både PS3 og Vita spil, men de må jo have nogle tal der viser at der stadigvæk er en del PS3 og Vita PS+ ejere. Omend kan det ikke blive ved, men det har vi snart sagt i et år, og de dropper PS3 spil, skifter til evt. 2 PS4 spil og et enkelt PS Vita spil.

"Problemet" er at PS4 har solgt rigtigt godt og selv om Xbox One har solgt bedre de sidste par måneder, så er det vendt igen, bl.a. pga. både slim og pro i butikkerne. De mange PS4 ejere er nød til at vælge PS+ for at spille online og det er samme situation hos Microsoft, som heller ikke ligefrem pumper store spil ud med Live Gold. Så lige nu mangler konkurrencen og motivationen for at ændre PS+ voldsomt. Hvor det i starten var 50% af PS4 ejere som havde PS+, så tilbage i starten af 2016 var det omkring 40%, så det store spørgsmål er hvad det ligger på nu og om det kan være en motivation for Sony til at ændre PS+. Det er PSX her om 19 timer, kl. 03:00, måske en afsløring der, måske ikke :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: PS+ spil for december afsløret

Indlægaf Rytteren » tors 01 dec 2016 09:19

Erroneus skrev:..og selv om Xbox One har solgt bedre de sidste par måneder


På verdensplan ??
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: PS+ spil for december afsløret

Indlægaf Vreki » tors 01 dec 2016 09:34

Da Senzai skrev:Tjah! Om det er gratis eller gratis, det er for mig det samme! :P.

Jeg ved godt, at jeg betaler 30-35 kroner om måneden, men hvis jeg ikke havde råd til det, så havde jeg større problemer at tænke på end, hvilke spil, der er på PS+ xD

Jeg synes, at der er god value med PS+, Problemet er snarere, at jeg ikke har tid til alle de spil, jeg vil.


Det er ikke et spørgsmål om jeg har råd til 40 kroner om måneden. Det er en generel betragtning om at hvis jeg betaler overpris for tingene så får jeg mindre råd til andre ting.
Du kan hurtigt ende med ekstra-udgifter for 1000 kr hvis du har en stak ikke-ret-dyre abonnementer.

Og på nuværende tidspunkt er det vist fair at spørge hvad vi egenligt får for PS+ pengene?
Spilservere? De bliver normalt leveret af firmaet bag spillet
Party funktioner, vennelister og trofæer? Det virker med almindelig gratis PSN
Cloud saves? De er fine, men det kan gøres langt billigere.

Og så er der spillene, et bundle som man ikke kan vælge fra og som der er meget delte meninger om.

Erroneus skrev:Det overrasker mig at de stadigvæk holder fast i både PS3 og Vita spil, men de må jo have nogle tal der viser at der stadigvæk er en del PS3 og Vita PS+ ejere. Omend kan det ikke blive ved, men det har vi snart sagt i et år, og de dropper PS3 spil, skifter til evt. 2 PS4 spil og et enkelt PS Vita spil.


Jeg tror det ganske simpelt drejer sig om at de kan padde PS+ indholdet for næsten inden penge.
Lige nu ser folk 6 titler, fjern de gamle platforme og der er pludseligt kun to indie titlel.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PS+ spil for december afsløret

Indlægaf morfar » tors 01 dec 2016 10:10

30 kr om måneden er ingenting. 1 specialøl om måneden ville koste det samme :-)

Jeg er ekstremt glad for PS+ og nyder når der engang imellem er tid til at prøve et af de mange små spil som vi får af sony. Jeg ville aldrig vide at de eksisterede, hvis ikke Sony, næsten gratis, hælder dem ud over mig måned for måned.

Seneste gode oplevelse har jeg haft med Deadly Tower of Monsters. En fantastisk platformer, tilpas kort (6 timer) og en fin trofæliste.

Jeg ejer både PS4, PS3 og vita, så jeg får virkeligt meget for pengene.

(At Sony ikke vil deaktivere min gamle PS4 Us account, så jeg kan spille mine spil købt på US storen, gør dem stadig til et kæmpe lortefirma overall!!! :evil: :evil: )
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: PS+ spil for december afsløret

Indlægaf Erroneus » tors 01 dec 2016 12:30

Rytteren skrev:
Erroneus skrev:..og selv om Xbox One har solgt bedre de sidste par måneder


På verdensplan ??

Sandsynligvis ikke, fordi generelt sælger PlayStation bedre end Xbox uden for US og UK. Men de sidste par måneder har Xbox solgt bedst i US og det er første gang i flere år det er sket. Men med Xbox One S lanceringen, billige Xbox One non-s maskiner der skulle væk fra lager og så folk der venter på ps4 slim/pro var det også chancen for Microsoft at få et par måneder i føretrøjen. Xbox One har dog aldrig solgt dårligt, den er stadigvæk foran 360, det er bare PS4 som har solgt ekstraordinær godt.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: PS+ spil for december afsløret

Indlægaf Erroneus » fre 02 dec 2016 08:32

Ups rettelse, det var The Game Awards som der var i nat, PSX er her i weekenden. Er tydeligvis ikke helt over min feber-vildelser :D
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: PS+ spil for december afsløret

Indlægaf ikkNico » fre 02 dec 2016 10:08

Øv, de kommer først den 6/12. Havde ellers planlagt at hygge med Invisble Inc hele weekenden
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: PS+ spil for december afsløret

Indlægaf Fiisker » lør 10 dec 2016 15:07

Cannon Fodder har vist fået sig en opdatering. Meget sjovt spil, men kan bedre lide det gamle. Det var også noget mere dystert med gravstenene og køen til indskrivning til tjeneste...
Fiisker
Niveau 2
 
Indlæg: 118
By: Solrød


Re: PS+ spil for december afsløret

Indlægaf wMikkel » lør 10 dec 2016 19:09

Hold nu kææææææft nogle kedelige spil.
Snakkede med nogle venner for at høre om det kun er mig der synes det er skrammel som PS+ for meste "giver". De var enig.

Håber Sony strammer op.
wMikkel
 
Indlæg: 1513


Re: PS+ spil for december afsløret

Indlægaf morfar » lør 10 dec 2016 20:16

Joint ops er en perfekt lille tidsrøver. Jeg hygger mig gevaldigt med det på vitaen
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: PS+ spil for december afsløret

Indlægaf ikkNico » søn 11 dec 2016 09:32

Jeg er stadig på det hold, der bare ser spillene som en gratis bonus. Hvis PS+ kun indeholdte muligheden for at spille online, så havde jeg stadig betalt de 400kr om året for det abonnement. Så set fra mnin stol, så er spillene helt gratis, og gratis ting skal man ikke brokke sig over.

Hvis man har PS+ for de spillenes skyld, og ikke skal bruge online delen, så er det selvfølgelig nopget andet. Så må man jo kigge på om man henter spil til en samlet værdi på over eller under 400kr pr. år. Hvis det er under, så bør man nok opsige sit abonnement. Det gjorde jeg fx efter 1 år med EAccess
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: PS+ spil for december afsløret

Indlægaf Vreki » søn 11 dec 2016 10:55

ikkNico skrev:Jeg er stadig på det hold, der bare ser spillene som en gratis bonus. Hvis PS+ kun indeholdte muligheden for at spille online, så havde jeg stadig betalt de 400kr om året for det abonnement. Så set fra mnin stol, så er spillene helt gratis, og gratis ting ska.l man ikke brokke sig over.


Jeg tror det er på plads med en analogi

Der er to broer
Bro A bliver bygget og vedligeholdt af et firma der til gengæld har stillet et toldbod op. Jeg har det fint med at betale 1 guldmønt for at passere.

Bro B er en ældre bro som plejer at være gratis, men nu er der flyttet en trold ind under broen. Hvis du vil over broen så må du hoste op med en guldmønt til ham. Til "gengæld" får du så en fisk som nærmere sig sidste salgsdato.
Jeg er ikke tilfreds med at betale til trolden, heller ikke selv om det koster det samme som andre broer.

Jeg har svært ved at se Sony som andet en trolden i denne historie.
Hvilke ekstra udgifter har de for PS+ bruger i forhold til andre?
De levere ikke spilserverne, og spillene er for størstepartens vedkommende billige spil som ikke har haft noget salg et stykke tid. Cloud er fint, men det er også det hele.
Hvad får jeg for mine penge, ud over at et tjek på deres loginservere returnere "Ja" i stedet for "Nej"?
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


ForegåendeNæste

Tilbage til Nyheder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster

cron