Forum

DiRT Rally får PSVR Support

Snak om Playstation relaterede nyheder.

DiRT Rally får PSVR Support

Indlægaf Slimjay DK » fre 13 jan 2017 00:55



8)
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: DiRT Rally får PSVR Support

Indlægaf Erroneus » fre 13 jan 2017 14:29

Feeeedt. Så kulle jeg ikke have solgt den :P Nå kan nok finde den forholdsvis billigt igen snart :)

Har spillet det i VR på PC, det er rigtigt fint. Er spændt på at se hvordan de udnytter PS4 Pro med det.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: DiRT Rally får PSVR Support

Indlægaf Vreki » fre 13 jan 2017 16:21

Jeg er meget spændt på om de kan lave en bedre grafik end DriveClub.
Bilspil er næsten ideelle for VR, men den utydelige grafik i DriveClub var et skud for boven.

Klodset programmering, eller en begrænsning i PSVR? Jeg krydser mine fingre.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: DiRT Rally får PSVR Support

Indlægaf Erroneus » fre 13 jan 2017 16:42

Ret sikker på at grafikken i Driveclub er klodset programmering / forkert valg af grafiske elementer. pga. den lavere opløsning, skal man vælge den grafiske stil med omhu. Der er masser af andre VR spil som står meget meget pænere.

Man kan dog frygte lidt at vi ser lidt det samme i Dirt Rally, fordi spillet ikke oprindeligt er lavet til VR.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: DiRT Rally får PSVR Support

Indlægaf Erroneus » lør 14 jan 2017 22:49

PS4 Pro support er blevet bekræftet til det og man kan købe Dirt Rally pt. for 144 kr. på PSN: https://store.playstation.com/#!/en-dk/ ... LLYLABELNA

PS VR DLC bliver omkring 90kr, så det er fint :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: DiRT Rally får PSVR Support

Indlægaf Cena » søn 15 jan 2017 10:16

Er det værd at købe selvom man ikke har planer om VR? Elskede de gode gamle rally spil før der kom alt det andet fis med :)
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: DiRT Rally får PSVR Support

Indlægaf Vreki » søn 15 jan 2017 10:40

Ja, jeg kunne egenligt godt tænke mig at høre folks mening om spillet?
Jeg spillede Dirt2 en del på PC, men det var til dels fordi det var så smukt på 3 skærme i EyeFinity.

Hvordan med MP? Der er vel næppe splutscreen, men kan man køre to mod hinanden?
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: DiRT Rally får PSVR Support

Indlægaf Erroneus » søn 15 jan 2017 11:24

Ja det er et super rally spil, men det er til den hardcore side, så intet Need for Speed drift her :D Men det holder 100% og er uden tvivl det bedste Rally spil udgivet i en del år.

MP må jeg melde pas på.
Senest rettet af Erroneus søn 15 jan 2017 16:40, rettet i alt 1 gang.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: DiRT Rally får PSVR Support

Indlægaf Cena » søn 15 jan 2017 11:37

Erroneus skrev:Ja det er et super rally spil, men det er til den hardcore side, så intet Need for Speed drift her :D Men det holder 100% og er uden tvivl det bedste Rally spil udgivet i en del år.

MÅ må jeg melde pas på.


Tak. Køber det sku mens det er på tilbud så. Der er godt nok lange udsigter til jeg køber rat. Men det er en super skarp pris :)
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: DiRT Rally får PSVR Support

Indlægaf Vreki » søn 15 jan 2017 12:55

Jah, jeg tror jeg giver det en chance til den pris, selv om simulationer normalt ikke er mig.
Men muligheden for PSVR support skubber den lige over mållinjen.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: DiRT Rally får PSVR Support

Indlægaf Cena » man 16 jan 2017 12:14

Købte det igår og fik lige prøvet første race event som man kan køre mens den downloader. Som Erroneus siger hører det her spil til det hardcore racing segment. Det lykkedes mig med hiv og sving at hive en 3. plads hjem samlet over de 4 event, og min bil klarede også kun lige skærene. Jeg kan godt mærke jeg skal i træningslejr, da spillet har en stejl læringskurve. I snit var jeg over 1 minut dårligere end nr. 1 hver gang. Men jeg kørte også minimum af banen 2-3 gange hvor jeg fik straf på 13 sekunder hver gang.

Men det ser godt ud og føles godt. Men kan godt mærke det kræver tilvænning at spille med controller i stedet for rat :)
Ser frem til at få prøvet de forskellige underlag, vejr og tidspunkter på dagen og se om jeg kan være med. Det er efterhånden nogle år siden jeg har spillet Rally simulator :)
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: DiRT Rally får PSVR Support

Indlægaf Vreki » man 16 jan 2017 12:32

Jeg fik også lige prøvet en enkelt tidskørsel. Placeringen taler vi ikke om, men selve køreoplevelsen er rigtig god.
Kontakten med vejen føles noget bedre end Driveclub, hvor jeg af og til har fornemmelsen af at den skrider ud bare fordi den har lyst.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: DiRT Rally får PSVR Support

Indlægaf Erroneus » man 16 jan 2017 13:29

Man skal lære sine biler, det er en af de ting som er vigtig med Dirt Rally. Det skal man naturligvis også i andre spil, men her er det meget mere vigtigt man lærer den bil man kører i, så man finder ud af hvordan reagerer i forskellige situationer og hvilken teknikker man skal bruge til at tage svingene med.

Hvis man virkelig vil nørde den, er der nogle videoer i spillet der forklarer de forskellige tekniker som kan bruges, men ikke start med alle sammen samtidigt, så husker man ikke noget :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: DiRT Rally får PSVR Support

Indlægaf Cena » man 16 jan 2017 14:30

Det er også sådan det skal være Erroneus. Det fede er nemlig der er forskel på bilerne, så man skal lære at køre med de forcer der er nu er i de enkelte biler. Jeg må lige få sat mig en af dagene og få prøvet det ordenligt. Satser på Moris Mini bliver min startbil :)
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: DiRT Rally får PSVR Support

Indlægaf Vreki » fre 17 feb 2017 02:30

Så er PSVR addon frigivet, det koster 99kr i PS store.

Jeg har prøvet det lidt, så her er first impressions sammenlignet med DriveClub VR.
Selve patchet gør det muligt at skifte hele spillet til PSVR, så det er ikke selvstændige baner som i Driveclub.

Grafikken er stort set som i driveclub, men det fungere bedre her. Til dels har de måske været lidt mindre ambitiøse med detaljerne, men selve det at det er rally gøre også at det fungere bedre, da næste sving sjældent ligger ret langt fremme, og dermed sidder man ikke og stirrer ud i horisonten men på noget der er en hel del nærmere.
En stor del af DriveClubs problemer mener jeg stammer fra at den relevante del af vejen kun fylder meget lidt på skærmen, og derfor let forsvinder i pixels.
I Dirt Rally har man også fordelen af at co-driver annoncere svingene, så man hele tiden ved hvor man er på vej hen.

Der er heller ikke helt samme Vov-faktor over bilerne og det indvendige af kabinerne, men rent spilmæssigt syntes jeg at de har formået at gøre mere med mindre.

Men jeg tror der er mange der kommer til at blive rigtigt køresyge af det her, for det hele hopper og danser en del mere end i Driveclub. :-&
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Næste

Tilbage til Nyheder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster

cron