Forum

GameStop lyver for kunder

Snak om Playstation relaterede nyheder.

GameStop lyver for kunder

Indlægaf farzam1999 » lør 04 feb 2017 16:24

Ved ikke helt om det skal være i dette underforum, men prøver bare.

GameStops nye "program", der går ud på, at tvinge folk til at købe brugte spil, istedet for nye:

http://kotaku.com/new-gamestop-program- ... 1791874332

Interessant. Jeres meninger?
Billede
farzam1999
Niveau 2
 
Indlæg: 101
By: Horsens


Re: GameStop lyver for kunder

Indlægaf Erroneus » lør 04 feb 2017 16:42

Lidt svært at forhold sig til hvad der sker i amerikanske butikker.

Nu har jeg handlet i Gamestop igennem mange år, jeg har aldrig oplevet selv eller overhørt dem lyve til kunder, for at få dem til at købe brugte spil. Det kan naturligvis svinge fra butik til butik, men igen hvad der sker i Gamestop USA har langt fra en betydning for Gamestop Danmark.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: GameStop lyver for kunder

Indlægaf Maethiel » lør 04 feb 2017 18:28

Nyt "program", samme gamle GameStop......

For nogle år siden, da jeg stadig var idiot nok til at frekventere deres elendige biks, oplevede jeg gang på gang, at når jeg ville købe et splinternyt spil, så var der ikke folie om. Det påpegede jeg, og bad om et forseglet spil. Jeg fik at vide at det var nyt, og at jeg bare var besværlig. Jeg blev nægtet et spil med folie om, så jeg valgte selvfølgelig at tage min forretning et andet sted hen.

GameStop er en "forretning", bygget på svindel og humbug, eller det der kaldes "smart forretning". Jeg har også før oplevet at prisen på et brugt spil var den samme som på et helt nyt. (Samme spil, til samme konsol).

At de så også røvrender folk når folk kommer og bytter deres spil ind, til grinagtige priser, skal jeg ikke laste GameStop for. Det er folks egen hovedpine hvis de føler de vil sælge deres ting for ingenting.
Billede

Casual trophyhunter <3
Maethiel
Niveau 5
 
Indlæg: 921

Brugeravatar

Re: GameStop lyver for kunder

Indlægaf farzam1999 » lør 04 feb 2017 22:49

Har det på helt samme måde.

For omkring to måneder siden købte jeg Shadow of Mordor fra dem, til omkring 230,- nyt. Men der var ikke i folie, så blev en smule skeptisk, og nåede ikke engang at spørge om de havde den i folie, men købte det alligevel. Kommer hjem, og finder ud af at DLC'en er allerede brugt, men var så dum at smide kvitten ud :/

Et par dage efter gik jeg i Elgiganten, og købte GOTY udgaven til 168,- i folie!

Lærte af min fejl, at jeg aldrig køber et spil i GameStop, medmindre det er i folie, og til en fornuftig pris.
Synes simpelthen, at det er for dårligt af dem.
Billede
farzam1999
Niveau 2
 
Indlæg: 101
By: Horsens


Re: GameStop lyver for kunder

Indlægaf Da Senzai » lør 04 feb 2017 22:52

Jeg læste godt de to articler på kotaku tidligere og de talte også om det i denne uges BeastCast.

Problemet er at COL-systemet er basseret på Procenter.

33% eller hvor meget det var af en medarbejders samlede salg skal være Pre-ownede varer, da det er der GameStops tjener flest penge. Når en medarbejder ikke når det mål, så får de at vide, at de er et fjols og bliver truet med fyring.

Hver gang en medarbejder sælger et nyt spil, så falder medarbejderens procentvisesalg på Pre-owned. Det vil sige - sælger en medarbejder rigtigt mange nye spil og konsoller, så når han ikke sit "pre-ownede" mål.

Det er fuldstændigt idiotisk at håndhæve et system, hvor det bedre kan betale sig for den enkelte medarbejder at sige nej til at sælge et 500 kroners spil end at gennemføre salget.

Det er fuldstændigt vanvittigt at straffe en medarbejder for at sælge nye spil, hvilket de gør med COL systemet. Kæden mister penge, hver gang en medarbejder siger nej til at sælge et nyt spil, men hvis det er sidst på måneden og medarbejderen er bagud på sit brugt-salg, så kan jeg godt forstå dem, at de lyver og siger, at de ikke har nye spil, da medarbejderens procentvise brugtsalg vil falde endnu længere for hver eneste gang de sælger et nyt spil.

Jeg bliver nærmest vred. Det kan da ikke være rigtigt, at medarbejderen bliver straffet på deres COL-score for at sælge et nyt spil, som kunden beder om.

Kædeledelsen giver 100% medarbejderne skylden for, at der ikke bliver solgt nok brugte spil... Det har ihvertfald ikke noget at gøre med, at et brugte spil ofte koster det samme som et nyt.

Det her er et klassisk eksempel på, at de mennesker, der laver reglerne ikke er de samme mennesker, der arbejder på gulvet og ved, hvordan virkeligheden er.

Artiklerne er basseret på GameStop i USA. Det er ikke sikkert at COL-systemet bliver håndhævet på samme måde herhjemme.
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Re: GameStop lyver for kunder

Indlægaf Allanb » lør 04 feb 2017 23:03

Er sgu lidt ligeglad.. Jeg køber og bytter det jeg finder rimelig i pris, resten handler jeg et andet sted. Forstår ikke at folk gider bruge så meget tid til at forholde sig til Gamestop og deres foretning. De er her jo ikke for deres blå øjnes skyld men for at tjene penge ligesom alle andre retail butikker. Hvorfor ikke bare handle andre steder, hvis man ikke syntes om dem. Svare lidt til at brokke sig over at Irma er dyrer og levere en end anden service end netto...
Senest rettet af Allanb lør 04 feb 2017 23:13, rettet i alt 1 gang.
Er også aktiv på Xboxlife.dk med samme bruger navn
Allanb
Niveau 7
 
Indlæg: 3156
By: Slangerup


Re: GameStop lyver for kunder

Indlægaf Da Senzai » lør 04 feb 2017 23:12

Jeg tror, at det har lidt at gøre med, at GameStop er den eneste dedikerede spilbutik, vi har. Den eneste butik, der er dedikeret til vores spilhobby. Det er nok derfor, at det er sjovt at følge med i dem.

De eneste, der rent faktisk handler i GameStop er n00bs, der ikke ved, hvad de laver, bedsteforældre, der skal købe gaver og så mig, der er begyndt at samle på Funko Pops :mrgreen:
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Re: GameStop lyver for kunder

Indlægaf Erroneus » søn 05 feb 2017 00:55

Eller alle de mennesker som fik en høj pris for deres PS4, da de opgraderede til PS4 Pro. Eller de folk som har byttet 5 gamle ubrugelige spil til 700 kr, som så f.eks. kunne bruges på PSN gavekort eller PS+.

Vi kan godt blive enig om at Gamestop tager for meget for deres brugte spil, men de er altså ikke ubrugeligt til alt.

Gamestop er en forretning bygget på bl.a. salg og køb af brugte spil/hardware, hvis man ikke kan lide det, handle et andet sted. Jeg er helt enig med Allanb, jeg forstår ikke man har et behov for at hade Gamestop for deres forretningsmodel. Elgiganten har en forretningsmodel der betyder at de har mange sælgere som aner klap om hvad de sælger, det har man lært, så derfor stoler man ikke på alt sådan en siger.

Pas nu på med den elitære holdning og at stemple alle Gamestop kunder.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: GameStop lyver for kunder

Indlægaf Maethiel » søn 05 feb 2017 01:17

Allanb skrev:Er sgu lidt ligeglad.. Jeg køber og bytter det jeg finder rimelig i pris, resten handler jeg et andet sted. Forstår ikke at folk gider bruge så meget tid til at forholde sig til Gamestop og deres foretning. De er her jo ikke for deres blå øjnes skyld men for at tjene penge ligesom alle andre retail butikker. Hvorfor ikke bare handle andre steder, hvis man ikke syntes om dem. Svare lidt til at brokke sig over at Irma er dyrer og levere en end anden service end netto...


Der er jo nok en grund til jeg ikke har handlet ved dem i flere år ;)

Det skal dog ikke holde mig fra at advare andre.
Billede

Casual trophyhunter <3
Maethiel
Niveau 5
 
Indlæg: 921

Brugeravatar

Re: GameStop lyver for kunder

Indlægaf Dummiz » søn 05 feb 2017 01:25

Da Senzai skrev:og så mig, der er begyndt at samle på Funko Pops :mrgreen:


Det er det de overlever på shin :D med de mængder Funko Pops du køber for tiden :D
Billede
Dummiz
Moderator
 
Indlæg: 6376
By: 8981 Spentrup


Re: GameStop lyver for kunder

Indlægaf Dummiz » søn 05 feb 2017 01:26

Jeg brokkede mig også engang over dem men stoppede med det igen da jeg brugte for meget energi på at være sure på nogle der bare vil tjene penge :D når alt kommer til alt er gamestop nok ikke den eneste forretning der lyver over for deres kunder :D
Billede
Dummiz
Moderator
 
Indlæg: 6376
By: 8981 Spentrup


Re: GameStop lyver for kunder

Indlægaf Da Senzai » søn 05 feb 2017 01:48

Erroneus skrev:Eller alle de mennesker som fik en høj pris for deres PS4, da de opgraderede til PS4 Pro. Eller de folk som har byttet 5 gamle ubrugelige spil til 700 kr, som så f.eks. kunne bruges på PSN gavekort eller PS+.

Vi kan godt blive enig om at Gamestop tager for meget for deres brugte spil, men de er altså ikke ubrugeligt til alt.

Gamestop er en forretning bygget på bl.a. salg og køb af brugte spil/hardware, hvis man ikke kan lide det, handle et andet sted. Jeg er helt enig med Allanb, jeg forstår ikke man har et behov for at hade Gamestop for deres forretningsmodel. Elgiganten har en forretningsmodel der betyder at de har mange sælgere som aner klap om hvad de sælger, det har man lært, så derfor stoler man ikke på alt sådan en siger.

Pas nu på med den elitære holdning og at stemple alle Gamestop kunder.


Ahahahahahahhhhaaah! Hvor kom det fra ligepludseligt? :mrgreen:

Jeg holder stadig på, at GameStops målgruppe og kunder er casuals, der ikke ved bedre.

Det er rigtigt, at de en gang imellem er nødt til at køre nogle gode indbytnings-stilbud, så de har nogle pre-owned maskiner at sælge til de casuals.

Det er sjovt, at du som kontrast nævner Elgiganten. Ud fra mine erfaringer har mange af GameStop medarbejdere heller ikke en særlig bred eller dyb-viden. Jeg er flere gange blev mødt af Spørgsmålstegn, når jeg har spurgt til ArcadeSticks eller kommet efter spil som BlazBlue, Resonance of Fate, Arcana Hearts eller sågar Mortal Kombat vs DC på release. To af gangene (MKvDC og Resonance of Fate) har jeg kunne købe dem i Blockbuster.

De fleste GameStop medarbejdere ved kun noget om de mest populære spil. Alt andet er forståeligt spild af tid for dem og jeg er/var heller ikke deres målgruppe. Du får ikke ekspert-viden i GameStop. Det forventer jeg heller ikke. GameStop vil helst have flotte sælgertyper, der kan lange GameProtection over disken. Jeg synes bare, at det var hilarious, at du nævnte El-Giganten midt i det hele som om, at GameStops forretningsmodel giver medarbejdere, man stoler mere på.

Jeg tror næsten ikke på at lønnen i GameStops er væsentligt højere, hvis den overhovedet er højere end i andre elektronik-kæder.

Men, who Cares. Jeg bare sådan en abe, der køber Funko-Pop og Merchandise nu :mrgreen:

Hele mit lange indlæg længere oppe var ikke for at rakke ned på GameStop medarbejdere, men tværtimod for at forsvare manden på gulvet i butikken (Selvom jeg reelt set ikke ved, hvordan det foregår i butikken, men var bare udfra, hvad jeg læste i Kotaku´s artikler)
Senest rettet af Da Senzai søn 05 feb 2017 02:37, rettet i alt 4 gange.
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Re: GameStop lyver for kunder

Indlægaf Da Senzai » søn 05 feb 2017 02:21

Dummiz skrev:
Da Senzai skrev:og så mig, der er begyndt at samle på Funko Pops :mrgreen:


Det er det de overlever på shin :D med de mængder Funko Pops du køber for tiden :D


Haha, ja!


Det er helt åndssvagt, så mange jeg har købt nu! Det er kun et fåtal af mine Pop´s, jeg har lagt billedere af i "Hvad har du købt" tråden! :mrgreen:
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Re: GameStop lyver for kunder

Indlægaf Erroneus » søn 05 feb 2017 02:45

Da Senzai skrev:Ahahahahahahhhhaaah! Hvor kom det fra ligepludseligt? :mrgreen:

Pointen var at Gamestop ikke er den eneste butik der vil tjene penge og har minusser. :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: GameStop lyver for kunder

Indlægaf Cena » søn 05 feb 2017 09:02

Jeg er egentlig fint tilfreds med GS. Handler der kun når de har gode tilbud og ellers kigger jeg bare :) Købte mit TB 520p der for en måned siden, da det var det billigste sted. De tog 999,- hvor de fleste andre butikker tog 1100,- for det.

Købte også julegave til knægten. Et glas med Hulk som skifter farver når man hælder noget koldt i.

Men på spil siden kan de aldrig været med. GS i Næstved har i øvrigt etøn forbavsende lille brugt salgs afdeling. På tværs af X1 og PS4 tror jeg der var 30 spil sidst jeg var derovre.
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Næste

Tilbage til Nyheder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst

cron