Forum

GameStop lyver for kunder

Snak om Playstation relaterede nyheder.

Re: GameStop lyver for kunder

Indlægaf wMikkel » søn 05 feb 2017 09:52

Da Senzai, du er lige lovlig hurtig til at skære alle Gamestops kunder over en kam.

Blot fordi man arbejder i Gamestop, så synes jeg ikke man kan forvente, at de ved alt om samtlige spil der er udgivet. Jeg mener selv, at jeg har en ret stor og bred viden indenfor gaming branchen/industrien, og jeg har spillet vitterligt mange spil. Humlen her er, at du har en meget niche spilsmag som ikke rammer ligeså bredt som så mange andre titler, det kan du ikke klantre Gamestops personale for.
Det rager mig en papand når du skriver dine roman-lange indlæg om kort, tegneserier, spil etc., fordi min interesse ligger i en anden ende end det du bevæger dig i.

Jeg har igennem lang tid besøgt et hav af Gamestop butikker og mødt en helvedes masse af deres personale, og der er medarbejdere der som virkelig brænder og interesserer sig for, hvad der bevæger sig i gaming verdenen. Folk har deres ekspertise områder. Nogle medarbejdere ved alt om shooting genren, andre om fighting, nogle om det mere brede spektre, andre om PC og hardware osv. osv. Du finder ikke en der kan prædike om absolut alt der har med gaming og gøre. Det er begrænset hvad folk kan rumme af viden, og som de overhovedet interesserer sig for.
wMikkel
 
Indlæg: 1513


Re: GameStop lyver for kunder

Indlægaf Da Senzai » søn 05 feb 2017 10:42

Var det ikke også, det jeg skrev?

Da Senzai skrev:De fleste GameStop medarbejdere ved kun noget om de mest populære spil. Alt andet er forståeligt spild af tid for dem og jeg er/var heller ikke deres målgruppe. Du får ikke ekspert-viden i GameStop. Det forventer jeg heller ikke.
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Re: GameStop lyver for kunder

Indlægaf wMikkel » søn 05 feb 2017 11:14

Da Senzai skrev:Var det ikke også, det jeg skrev?

Da Senzai skrev:De fleste GameStop medarbejdere ved kun noget om de mest populære spil. Alt andet er forståeligt spild af tid for dem og jeg er/var heller ikke deres målgruppe. Du får ikke ekspert-viden i GameStop. Det forventer jeg heller ikke.


Du pointerer det som noget negativt, som om det burde forventes, at de ved alt om alt, hvilket er hvorfor jeg skrev det jeg gjorde.
For hvad er ekspert viden for dig, som du mener man ikke får? Er det kun når man ved noget om Blazblue og de niche ting som DU interesserer dig for?

Jeg undrer mig over du undgår at kommentere på det andet i mit indlæg, men det må du om :)
wMikkel
 
Indlæg: 1513


Re: GameStop lyver for kunder

Indlægaf Krede1972 » søn 05 feb 2017 14:37

Der er da nogen her, som læser diverse indlæg som Fanden læser Bibelen...
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: GameStop lyver for kunder

Indlægaf Da Senzai » søn 05 feb 2017 20:03

wMikkel skrev:Jeg undrer mig over du undgår at kommentere på det andet i mit indlæg, men det må du om :)


Jamen, jeg er sådanset enig i, hvad du har skrevet og jeg har skrevet stort set det samme som dig i mine indlæg - at Jeg er enig i, at medarbejderne ikke kan vide alt og jeg forventer heller ikke, at de ved alt.

Hvad er det, jeg skal kommentere på? Din bemærkning om at mine indlæg rager dig en pap-and? Jeg tænkte, at det var smartest at springe let og elegant over den-

Da jeg nævnte, at GameStop´s personale ikke er eksperter på alt var det som kommentar til Erroneus, der skrev at Elgigantens forretningsmodel gør, at Elgigantens medarbejdere ikke ved et klap om det de taler om og at man derfor ikke kan stole på dem.

Selvfølgelig er der medarbejdere i GameStop, der har nogle naturlige interesseområder, de ved en masse om. Akkurat, som der er i Elgiganten.

For hvad er ekspert viden for dig, som du mener man ikke får? Er det kun når man ved noget om Blazblue og de niche ting som DU interesserer dig for?


Jeg kan fortælle dig, hvad det modsatte er. F. eks. Da Street Fighter IV udkom og nærmest egenhændigt satte Figthing Games på verdenskortet igen og alle mennesker og deres mor skulle til at spille Street Fighter igen. I Den periode blev der også sprøjtet Arcade Sticks ud af blandt andet både Hori og MadCatz.

Jeg bor i Danmark og vil gerne ride med på bølgen, så jeg går selvfølgelig ned i Danmarks førrende Videospil- og tilbehørs-kæde for de må da om nogen havde Arcade Sticks til min konsol - men Nej. De vidste ikke, hvad det var.

Det værste er nærmest basis ting. Jeg spurgte min Gamestop om, hvornår de fik Resonance of Fate (et xbox 360 spil). Hun gav mig en release dato. Når jeg så kommer på dagen for hente spillet, så er der lige pludseligt ingen, der hørt om det eller ved, hvornår det kommer. Det er da mega-irriterende, at jeg må gå forgæves efter et spil, som jeg vil hente på den dato medarbejderen har givet mig.

Det får mig ikke til at tænke "Her har de bedre styr på spil end de andre butikker". Eller, at de er så skarpe på deres viden, at det er bedre at handle der end andre steder. Heldigvis fandt jeg spillet i Blockbuster.

Det er ikke engang fordi, at jeg havde spørgsmål til selve spillet. Jeg ville bare vide, hvornår det kom, så jeg kunne købe det. Og så giver de mig en Dato, der ikke passer, så jeg må bruge tid på at tage forgæves ind til butikken.

Jeg har ikke et problem med nogen medarbejdere hos GameStop, men det mit tidligere indlæg gik på, at min erfaring ikke viser, at jeg kan stole mere på dem end på andre kæder. Jeg er sikker på, at medarbejderne gør det så godt som de kan med de ressourcer, de har til rådighed.

-------------

Med hensyn til, hvem jeg tror deres primære kunder er, der må vi nok bare være uenige. Jeg tror stadigvæk, at de folk, der bruger deres Trade-ins tilbud for det meste kun er for at "udnytte" GameStop og ikke reelle kunder, der ofte køber deres spil der. De lægger jo ikke penge i butikken, men pre-ownede varer, som GameStop så forhåbentligt kan sælge videre til casuals og få pengene derfra.
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Re: GameStop lyver for kunder

Indlægaf farzam1999 » søn 05 feb 2017 21:50

Synes det er en mega god debat vi har fået i gang :D

Da Senzai skrev:så er der lige pludseligt ingen, der hørt om det eller ved, hvornår det kommer.

Og så giver de mig en Dato, der ikke passer.


Jeg læste her forleden på YouTube (en video der omhandlede dette emne), om at en person havde forudbestilt et spil, i et GameStop Limited Collector's udgave, som han betalt $99 for. På udgivelsesdatoen, får han at vide at de ikke har fået den endnu, og tilbyder ham, at han kan sikre sig at få den 3 dage, hvis han betalte $10 ekstra. Så kommer han ned i butikken, og de havde stadigt ikke fået den.

Trods alt så er det en spil butik, de hedder jo "Game"Stop, selvfølgelig burde de havde medarbejdere der selv har interesse i spil, men alligevel burde de finde nogle med større viden indenfor emnet. Synes personligt ikke, at jeg kan stole på nogle af deres medarbejdere.
Billede
farzam1999
Niveau 2
 
Indlæg: 101
By: Horsens


Re: GameStop lyver for kunder

Indlægaf Krede1972 » man 06 feb 2017 04:35

Butikken hedder GameSTOP... ;-)
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Foregående

Tilbage til Nyheder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster

cron