Forum

Auto refunds på fejlkøb - ja tak

Snak om Playstation relaterede nyheder.

Auto refunds på fejlkøb - ja tak

Indlægaf ikkNico » tors 13 apr 2017 21:47

Jeg tror ikke nødvendigvis det hjælper ( vi fik fx aldrig EA access), men det er sgu' en sag der er værd at støtte. Jeg har i hvert fakd et par fejlkøb på samvittigheden, jeg rigtig gerne ville have refunderet ... Ja, jeg kigger på dig Active Soccer 2 DX

Xbox is now going to allow customers to self-refund any game purchased within 14 days with under 2 hours of playtime. Please, let's put the pressure on Sony to implement something like this as well (reddit link)
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Auto refunds på fejlkøb - ja tak

Indlægaf Da Senzai » tors 13 apr 2017 22:19

Jeg gad godt have pengene tilbage for Overwatch, Street Fighter V og Flatout. De tre spil var 1400 kroner ud af vinduet.

Selvom to af dem vidste jeg godt ikke var noget for mig inden, jeg købte dem...

Edit: og PvZ2:GW!!
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Re: Auto refunds på fejlkøb - ja tak

Indlægaf Cena » tors 13 apr 2017 22:21

Så den godt på reddit! Tvivler desværre på det sker!
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599

+1

Re: Auto refunds på fejlkøb - ja tak

Indlægaf Erroneus » fre 14 apr 2017 01:48

Tja, lad os nu se. Det ligger helt sikkert noget pres på Sony, når både Steam, EA og Microsoft tilbyder det, samt muligvis flere som jeg har glemt.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+1

Re: Auto refunds på fejlkøb - ja tak

Indlægaf morfar » fre 14 apr 2017 08:24

Så bliver spil som My Name Is Mayo gratis! Tog 40 min.

Jeg er ikke tilhænger af denne funktion overhovedet. Jeg kan heller ikke bytte min mælk når jeg har åbnet den og smagt på den.
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: Auto refunds på fejlkøb - ja tak

Indlægaf Erroneus » fre 14 apr 2017 09:44

morfar skrev:Så bliver spil som My Name Is Mayo gratis! Tog 40 min.

Jeg er ikke tilhænger af denne funktion overhovedet. Jeg kan heller ikke bytte min mælk når jeg har åbnet den og smagt på den.

Der er alligevel forskel :) Et spil bliver ikke af dårligere kvalitet, fordi du leverer det tilbage eller har "smagt på det".

Men det er klart, at nogle spil får en udfordring, som f.eks. "My name is Mayo", men mon ikke de også kan lave en regel, der hedder at hvis man har platin i et spil eller noget i den stil, så kan det ikke fortrydes.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+1

Re: Auto refunds på fejlkøb - ja tak

Indlægaf Vreki » fre 14 apr 2017 09:51

  • Køb spil
  • Download det
  • Tag konsollen offline
  • Få refusion fra webshop
  • Gennemfør spil

Der skal i hvert fald være nogle begrænsninger på, eller udnytter folk det.
Men det ville være et godt værn mod overhyped, preordred crap.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Auto refunds på fejlkøb - ja tak

Indlægaf Rytteren » fre 14 apr 2017 10:55

Erroneus skrev:
morfar skrev:Så bliver spil som My Name Is Mayo gratis! Tog 40 min.

Jeg er ikke tilhænger af denne funktion overhovedet. Jeg kan heller ikke bytte min mælk når jeg har åbnet den og smagt på den.

Der er alligevel forskel :) Et spil bliver ikke af dårligere kvalitet, fordi du leverer det tilbage eller har "smagt på det".


For sådan et flashback tilbage til 00'erne, hvor man argumenterede for pirateri.... "Jamen, jeg har jo ikke taget noget fysisk" "bilen står der endnu" eller hvordan det nu er..

Jeg syntes Sony skulle holde det de lover istedet. Syntes at huske David Parry tale ved ps4 eventet. Prøv alle spil før du køber (uden at downloade dem). Hvad skete der lige med det sony? Det vil jo løse problemet helt. Instant full demo/trail :)
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar
+1

Re: Auto refunds på fejlkøb - ja tak

Indlægaf Erroneus » fre 14 apr 2017 12:56

Der vil altid være nogle som prøver at udnytte det, men helt ærligt, hvis man kigger på alle de spil der udkommer med voldsomme bugs, så vil det være fint med nogle muligheder som forbruger, at kunne kaste det tilbage. Det sætter mere pres på udviklere at faktisk smide spil ud som ikke er beta versioner og har brug for en måneds mere polish.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+1

Re: Auto refunds på fejlkøb - ja tak

Indlægaf tue69 » fre 14 apr 2017 13:27

Det er vel forholdsvist nemt at omgå den metode ved at kræve at man kun kan få refundering via konsollen?
Billede
tue69
Niveau 7
 
Indlæg: 2200
By: Aarhus

+2

Re: Auto refunds på fejlkøb - ja tak

Indlægaf ikkNico » fre 14 apr 2017 14:15

Jeg synes det er en fin ide. Det tvinger udviklerne til at levere kvalitet, da alle spil automatisk vil have en 2 timers demo. De kunne endda skrue det ned til 1 time for min skyld.
Det er tit man sidder skal/skal ikke med et digitalt spil, og alverdens gameplay videoer og anmeldelser hjælper ikke. det skal prøves.


Rytteren skrev:Jeg syntes Sony skulle holde det de lover istedet. Syntes at huske David Parry tale ved ps4 eventet. Prøv alle spil før du køber (uden at downloade dem). Hvad skete der lige med det sony? Det vil jo løse problemet helt. Instant full demo/trail :)

Det er sgu' da rigtigt, og jeg tror faktisk også MS var med på den galej. Alle spil ville få en demo i 8. gen.
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Auto refunds på fejlkøb - ja tak

Indlægaf Sethos » fre 14 apr 2017 14:56

Vreki skrev:
  • Køb spil
  • Download det
  • Tag konsollen offline
  • Få refusion fra webshop
  • Gennemfør spil

Der skal i hvert fald være nogle begrænsninger på, eller udnytter folk det.
Men det ville være et godt værn mod overhyped, preordred crap.


Som Tue også nævner, kan jo nemt omgås ved at kræve det bliver gjort fra konsollen, i online tilstand. Så kan den fjerne ens licens fra kontoen eller i hvert gøre så spillet ikke kan startes -- Selv i offline tilstand. Samtidig med et system ala Steam, hvor folk der misbruger funktionen på mange spil, bare vil få fjernet muligheden, enten permanent eller midlertidigt, en slags throttle.

Så burde man have et solidt, fungerende system.
Sethos
Niveau 6
 
Indlæg: 1859



Tilbage til Nyheder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster