Forum

PS+ Prisstigning ..

Snak om Playstation relaterede nyheder.

PS+ Prisstigning ..

Indlægaf Slimjay DK » fre 28 jul 2017 11:06

en stigning på 20% på den årlige og kvartalsvist ... :shock:


PlayStation®Plus-priserne ændrer sig
Fra kl. 0:01 BST den 31. august 2017 ændrer vi priserne for PlayStation®Plus.

- Årligt ændres prisen fra Kr 375,00. til Kr 450,00. pr. år.
- Kvartalsvist ændres prisen fra Kr 159,00. til Kr 190,00. pr. kvartal.
- Månedligt ændres prisen fra Kr 55,00 til Kr 60,00. pr. måned.
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: PS+ Prisstigning ..

Indlægaf Vreki » fre 28 jul 2017 11:14

Det har jeg også lige fået.
Nu strammer de lige godt skruen :evil:

Heldigvis har jeg omkring halvandet års abonnnement forudbetalt, men til den tid kan det godt være at jeg skal overveje om fremtiden stadigvæk hedder PSN og playstation.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307

+1

Re: PS+ Prisstigning ..

Indlægaf Da Senzai » fre 28 jul 2017 11:15

Det sucks! - men heldigvis har jeg aldrig brugt så lidt penge på spil som siden jeg har fået en PS4.. Men alligevel!

450/12 = 37,5 om måneden er nu heller ikke så galt, når jeg ser på, hvor meget jeg bruger min PS4 ^^ - 37,50 er ihvertfald ikke nok til, at jeg skifter konsol :mrgreen:
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Re: PS+ Prisstigning ..

Indlægaf Slimjay DK » fre 28 jul 2017 11:19

Ja, de er dygtige ... de laver lige et par måneder med fede titler på PS+ for at gøre det nemmere for folk at sluge en prisstigning.
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454

+2

Re: PS+ Prisstigning ..

Indlægaf Kimosabe » fre 28 jul 2017 11:26

Slimjay DK skrev:Ja, de er dygtige ... de laver lige et par måneder med fede titler på PS+ for at gøre det nemmere for folk at sluge en prisstigning.


Ja det er svært ikke at få den tanke :o

Men de er sgu ikke kede af det. Jeg synes de strammer garnet. Jeg tror realistisk at de eneste spil jeg rigtig har haft glæde af er et par VITA spil og Rocket League. På den anden side har de måske sparet mig et par fejlkøb fordi jeg troede spillene var noget for mig. Jeg må indrømme at jeg ellers var ved at være ok med de 349,- årligt man gerne kan få det for, og så skal de lige hæve den yderligere.

Men vi er næsten oppe på 1/4 af prisen på en playstation årligt, for at kunne spille online, hvis man ikke er den store fan af størstedelen af de spil der kommer på plus. Det er meget...
Kimosabe
Niveau 4
 
Indlæg: 646


Re: PS+ Prisstigning ..

Indlægaf Volpi » fre 28 jul 2017 11:32

Er der nogen der kan huske prisstigninger sidste gang? Det var da i samme størrelse?
Tror sgu det blev enden for mig. Til dels har jeg aldrig brugt et eneste spil af deres månedlige l o r t.

Dernæst gider jeg simpelthen ikke betale for en service der meget tit er nede lige præcis i de dage hvor jeg har tid til at benytte mig af online Gaming.
Det ligner vel snart en fordobling af priserne siden opstarten på betaling og hvad er reelt blevet bedre?
Volpi
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: PS+ Prisstigning ..

Indlægaf Erroneus » fre 28 jul 2017 11:34

Det lå desværre lidt i kortene, de smed prisen op fornyeligt i Nord Amerika. Det er stadigvæk ikke galt per måned, specielt ikke med den kvalitet af spil vi har set til PS Plus i 2017, det vil jeg godt betale 6 kr. mere for per måned. Men det er naturligvis en individuel ting om man syntes 37,5 kr. er meget. Jeg har som andre herinde, også fået forudbestilt et par års abonnement af det i forbindelse med tilbud.

Der går rygter at PS Now kommer til at blive globalt i forbindelse med PlayStation firmware v5.0 og bliver en del af PS Plus, hvilket kunne retfærdiggøre og hvis det ikke bliver tilfældet, så kommer der mere pres på dem at de bliver ved med at levere gode PS Plus spil måned efter måned.

Hvis man sammenligner med Xbox Live Gold, så vil det stadigvæk være billigere, da det officielt koster 499 kr. pr. år, men Xbox Live Gold kan som regel findes fra danske butikker til omkring 4-450 kr.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PS+ Prisstigning ..

Indlægaf Erroneus » fre 28 jul 2017 11:38

Volpi skrev:Er der nogen der kan huske prisstigninger sidste gang? Det var da i samme størrelse?
Tror sgu det blev enden for mig. Til dels har jeg aldrig brugt et eneste spil af deres månedlige l o r t.

Dernæst gider jeg simpelthen ikke betale for en service der meget tit er nede lige præcis i de dage hvor jeg har tid til at benytte mig af online Gaming.
Det ligner vel snart en fordobling af priserne siden opstarten på betaling og hvad er reelt blevet bedre?

Det er den første prisstigning af års abonnementet vi ser her. Det har altid kostet 375 kr.

Tilbage sidste år, gik prisen op for 3 måneder abonnementet, men års abonnementet har altid koster 375 kr.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PS+ Prisstigning ..

Indlægaf Slimjay DK » fre 28 jul 2017 11:43

Erroneus skrev:Hvis man sammenligner med Xbox Live Gold, så vil det stadigvæk være billigere, da det officielt koster 499 kr. pr. år, men Xbox Live Gold kan som regel findes fra danske butikker til omkring 4-450 kr.


Ja, eller udlandet til ca. 300 , hvilket man ikke kan med PS+
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: PS+ Prisstigning ..

Indlægaf Slimjay DK » fre 28 jul 2017 11:45

Volpi skrev:Er der nogen der kan huske prisstigninger sidste gang? Det var da i samme størrelse?
Tror sgu det blev enden for mig. Til dels har jeg aldrig brugt et eneste spil af deres månedlige l o r t.

Dernæst gider jeg simpelthen ikke betale for en service der meget tit er nede lige præcis i de dage hvor jeg har tid til at benytte mig af online Gaming.
Det ligner vel snart en fordobling af priserne siden opstarten på betaling og hvad er reelt blevet bedre?


En service der er tit nede ???

Jeg synes det har kørt stabilt meget meget længe, jeg kan faktisk ikke huske hvornår jeg sidst har oplevet det har været nede.
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454

+2

Re: PS+ Prisstigning ..

Indlægaf morfar » fre 28 jul 2017 11:50

Det går nok. Jeg køber jo glædeligt 3 øl til 100 kr i Brugsen og de forsvinder på et par timer. Så meget som jeg bruger online og så mange ps+ spil jeg spiller, så kan jeg også leve med det koster 500 kr om året.

Og det med at servicen tit er nede, er noget fordrukkent sludder.
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus

+2

Re: PS+ Prisstigning ..

Indlægaf Volpi » fre 28 jul 2017 11:59

Slimjay DK skrev:
Volpi skrev:Er der nogen der kan huske prisstigninger sidste gang? Det var da i samme størrelse?
Tror sgu det blev enden for mig. Til dels har jeg aldrig brugt et eneste spil af deres månedlige l o r t.

Dernæst gider jeg simpelthen ikke betale for en service der meget tit er nede lige præcis i de dage hvor jeg har tid til at benytte mig af online Gaming.
Det ligner vel snart en fordobling af priserne siden opstarten på betaling og hvad er reelt blevet bedre?


En service der er tit nede ???

Jeg synes det har kørt stabilt meget meget længe, jeg kan faktisk ikke huske hvornår jeg sidst har oplevet det har været nede.


Jeg skal ikke sige de tit er nede generelt, det er nemlig ikke mit indtryk. Men det er meget tit lige præcis når jeg har tid:).
Det er dælme træls.
Troede faktisk også års abonnementet steg sidste gang, men ja jeg kan godt huske 3 mdr steg markant.
Mit æv skal nok også mest ses i lyset af at jeg syntes ikke ligefrem jeg får mere for den dobbelt udgift 3 mdr abonnement nu er.
Så kan jeg bare købe et års abonnement, men det bruger jeg det simpelthen ikke nok til st ville en udgift på 450kr på.
Så hellere købe det flere gode øl som der nævnes;)

Men lad os nu se - bf1 har ret godt fat i mig pt:)
Volpi
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: PS+ Prisstigning ..

Indlægaf Moods » fre 28 jul 2017 12:10

Har lige købt 3x 12 mdrs kort til 349 stk, så er jeg dækket ind de næste par år.
Billede
Moods
Niveau 3
 
Indlæg: 263
By: Herning

+1

Re: PS+ Prisstigning ..

Indlægaf Slimjay DK » fre 28 jul 2017 12:18

Moods skrev:Har lige købt 3x 12 mdrs kort til 349 stk, så er jeg dækket ind de næste par år.


Jeg købte også da de for ca. 1 måned siden koster 279 for et år direkte på PSN .. så jeg skal heller ikke fornye lige nu og her :mrgreen:
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: PS+ Prisstigning ..

Indlægaf Vreki » fre 28 jul 2017 12:49

Da Senzai skrev:Det sucks! - men heldigvis har jeg aldrig brugt så lidt penge på spil som siden jeg har fået en PS4.. Men alligevel!

450/12 = 37,5 om måneden er nu heller ikke så galt, når jeg ser på, hvor meget jeg bruger min PS4 ^^ - 37,50 er ihvertfald ikke nok til, at jeg skifter konsol :mrgreen:


450 kr er måske ikke mange penge i sig selv, men det er en hel del for ingenting.

Hvis man ikke er interesseret i deres PS+ spil så betaler man bare for fornøjelsen af at kunne logge ind.
Det havde måske være noget andet hvis Ps+ inkluderede udgiften til de servere som spillene kører på, men den udgift hænger spil-udgiverne selv på.

Så jeg syntes egentligt i forvejen ikke at jeg får ret meget for pengene, og at hæve prisen føles lidt som en provokation.
Hvis brugsen fordobler prisen på rugbrød, så nytter det ikke at de bruger som argument at man får en liter kærnemælk med gratis. Jeg kan ikke lide kærnemælk, jeg vil bare have mit rugbrød.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307

+2

Næste

Tilbage til Nyheder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster

cron