Forum

MS, Sony og Nintendo kræver drop rates for loot-boxe

Snak om Playstation relaterede nyheder.

MS, Sony og Nintendo kræver drop rates for loot-boxe

Indlægaf ikkNico » tors 08 aug 2019 08:16

Senest med udgangen af 2020 skal alle udviklere, der vil sælge loot-boxe eller andre former for lotteri i sine spil, på en let og forståelig måde synliggøre sandsynligheden for diverse drops. Køber man for eksempel et loot-crate i COD, så skal det tydeligt vises, hvad sandsynligheden er for at få at få hhv. epic, rare eller uncommon grej.

Hele historien er her (på engelsk): https://www.eurogamer.net/articles/2019 ... drop-rates
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar
+3

Re: MS, Sony og Nintendo kræver drop rates for loot-boxe

Indlægaf Erroneus » tors 08 aug 2019 09:00

Fedt fedt fedt. Hvis vi så samtidigt kunne få rated alle spil med loot boxes som 18+, så er vi ved at være der.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: MS, Sony og Nintendo kræver drop rates for loot-boxe

Indlægaf Hades » tors 08 aug 2019 09:33

Rocket League har helt droppet Loot Crates og sælger i stedet diverse items specifikt.
Billede

Hades: [angered] Did you forget who you're talking to? I am the Lord of the Dead!
Auron: Heh. No wonder no one wants to die.
~ Kingdom Hearts 2
Hades
Niveau 6
 
Indlæg: 1420
By: Vordingborg


Re: MS, Sony og Nintendo kræver drop rates for loot-boxe

Indlægaf ikkNico » tors 08 aug 2019 09:44

Hades skrev:Rocket League har helt droppet Loot Crates og sælger i stedet diverse items specifikt.

Præcis som det burde være.

Fint at de er nødt til at sælge (digitale) småting efter spillet er solgt, men lad for filan da være med lave et in-game lotteri.
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: MS, Sony og Nintendo kræver drop rates for loot-boxe

Indlægaf Rytteren » tors 08 aug 2019 12:09

Hades skrev:Rocket League har helt droppet Loot Crates og sælger i stedet diverse items specifikt.


Skulle vist have noget med epik at gøre. Det var en beslutning der blev truffet efter deres opkøb af studiet. Mange tak epik.

Jeg er fan af dette! Hader det lotteripis- gotcha osv.
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: MS, Sony og Nintendo kræver drop rates for loot-boxe

Indlægaf Da Senzai » tors 08 aug 2019 13:11

ikkNico skrev:
Hades skrev:Rocket League har helt droppet Loot Crates og sælger i stedet diverse items specifikt.

Præcis som det burde være.


Njaeh! Jeg er faktisk mere delt end jeg regnede med. Principelt er jeg enig med dig, men det kommer an på, hvad crates bliver erstattet med. Apex, Smite og Rocket League kører alle med et roteringssystem.

Og det er edderrådeme træls. I det system er et item tilgængeligt i få dage, hvorefter, at det forsvinder. Det vil sige, at leder du efter noget bestemt, så skal du sidde og logge på, hver dag for at se om det er der. Og hvis du ikke lige, når at få det købt, så ved du ikke, hvor mange dage/uger, der gør får, at du har mulighed igen - altså, hvis du husker at logge på lige de dage, det er tilgængeligt.

Ændringer er sjældent til forbrugerens fordel.

Jeg fortryder stadig, at jeg ikke fik købt min Guld-Flatline i Apex. Våben skins Apex koster btw 74 kroner. Stykket.

Det bedste er som Rocket League er nu, hvor man bare kan gå på reddit og købe items af andre brugere, der godt gider åbne crates ^^

F. Eks plejer Jeg at give 1 til 2 keys for en bil på reddit. Det er 7,5-15 kroner.
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København

+1

Re: MS, Sony og Nintendo kræver drop rates for loot-boxe

Indlægaf tue69 » tors 08 aug 2019 16:33

EA gør det allerede i FIFA. Men der er det jo "surprise mechanics" og ikke loot boxes ifølge dem :D
Billede
tue69
Niveau 7
 
Indlæg: 2200
By: Aarhus


Re: MS, Sony og Nintendo kræver drop rates for loot-boxe

Indlægaf Zieglers » tors 08 aug 2019 16:58

Fuldstændig enig med Da Senzai!
Jeg har en anelse om at dem der snakker om crates i RL og ikke synes om det, er folk som ikke spiller spillet (særlig meget). Jeg har spillet det rigtig meget, men synes det er vildt dårlig stil at slette crate-systemet. Jeg har købt 10 keys i min spilletid, men af og til får man gratis keys, som er sjove at bruge.

Vil aldrig støtte spic med at købe bestemte hjul eller andet. Det er altid sjovere at få noget fedt, som man er heldig at få. Som Da Senzai siger, så kan man købe ting direkte gennem andre - generelt er alle jeg har snakket med og hørt om glade for systemet som der er nu. Har aldrig hørt nogen være negative omkring det i RL community’et. At der så sidder nogen på forskellige forums og har andre holdninger synes jeg er en smule underligt, når man tænker på at de ikke spiller spillet.
Zieglers
Niveau 1
 
Indlæg: 80

+1

Re: MS, Sony og Nintendo kræver drop rates for loot-boxe

Indlægaf Rytteren » tors 08 aug 2019 23:27

Zieglers skrev:. At der så sidder nogen på forskellige forums og har andre holdninger synes jeg er en smule underligt, når man tænker på at de ikke spiller spillet.


Kan jo være folk stoppede med at spille spillet, men stadig har tanker og holdninger omkring det.
Stoppede med at spille, blandt andet grundet alt det crateshit. unlock var bedre.

Jeg var KÆMPE fan af SARPBC på ps3. Elskede det som bare fuck (blandt mine mest spillede spil), og tror sgu jeg brugte mere drunken time local splitsceen samt splitsceen MP i det, fremfor drunken Halo (3). Så det er vel nok 1000+ timer (stadig langt fra Rock Band 1+2) .

Så da de endelig lavede en 2'er (med en Alpha som jeg deltog i på pc), så jeg var jeg bare tændt. Men at jeg nu skal "håbe" på at få det jeg vil købe, gider jeg sgu ikke (og jeg skal ikke til at benytte eksterne sidder/reddit, for noget der bare bør være i muligt i spillet!).
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: MS, Sony og Nintendo kræver drop rates for loot-boxe

Indlægaf Zieglers » fre 09 aug 2019 03:06

I options kan du nemt slå crates fra :) ikke noget at blive smålummer over.

Du er den eneste jeg har set der ikke kan lide systemet. Men som sagt, er man ikke til crates, så har de gjort det meget nemt at slå dem fra.

De har jo også biler og decals man kan købe for DKK.
Zieglers
Niveau 1
 
Indlæg: 80


Re: MS, Sony og Nintendo kræver drop rates for loot-boxe

Indlægaf Rytteren » fre 09 aug 2019 06:40

Kan være der er ændret en del, siden de kom med crates i starten. Her var der flere ting, man kun kunne få denne vej (ved køb af creates). Og dermed kunne man ikke købe ALT i storen for penge. Det er heldigvis det de går over til nu, så kan jeg vælge præcis det jeg vil have, uden at skulle "håbe" på at få det jeg ønsker, fremfor en masse lort.

Jeg er mega modstander af loot craters, og er glad for at industrien har store modspiller mod denne kapitalistiske del. At det ikke er ulovligt som f.eks. Belgien, skyldes at der ikke er en "Cash reward/mulighed for at trække penge ud" (at det man får så har en værdi, og kan sælges mm. på 3parts sider, det er en anden sag). At alle øvrige træk for gambling er til stede.. det er sgu skræmmende, i et produkt der kan sælges til meget unge børn.

Jeg er nok også bare så gammel, at jeg ser alt det der tilbydes som ekstra indhold via microtransaktioner, som noget der i mine unge dage, var indhold der allerede var i spillet for at skabe værdi/replay value, ved at man skulle unlocke skins mm.
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: MS, Sony og Nintendo kræver drop rates for loot-boxe

Indlægaf Redman DK » fre 09 aug 2019 09:39

Jeg spiller Rocket League dagligt, spillede det fra dag et og spillede også SARPBC på PS3.
Virker som om man bliver nødt til at erklære det så ens holdning ikke bliver affærdiget fordi man åbenbart ikke kan have en holdning om noget man "ikke spiller særlig meget".

Og loot crates er lort, den eneste grund til de eksisterer er for at få folk til at betale 100 kr for en item der kun koster 10, fordi de bliver nødt til at gamble for at få det de vil have. Der er absolut intet INTET forbrugervenligt i loot crates. Det er lavet af grådige mennesker for at udnytte svage mennesker.

Og der er masser af spillere i RL communitiet der hader crates og som jublede over nyheden om de fjerner det. De fleste der ikke er glade for det er pga de er bange for at de items, de er blevet svindlet til at bruge flere 100 kr på at få, mister værdi. At sige crates er fint fordi man bare kan bytte sig til det man vil have er noget fis da trading systemet ikke er afhængig af loot crates. Man vil stadig have muligheden for at trade efter de har fjernet det.

Og jeg siger ikke at et roteringssystem er godt, men det er trods alt bedre da folk får det de betaler for.
Redman DK
Niveau 4
 
Indlæg: 646


Re: MS, Sony og Nintendo kræver drop rates for loot-boxe

Indlægaf Da Senzai » fre 09 aug 2019 11:37

I det system, der er nu i Rocket League synes jeg, at det er nemt og billigt at få fat på de items, jeg gerne vil have.

I et roteringssystem som mange andre spil også bruger, der er det noget rigtigt lort, at få fat på de ting, jeg gerne vil have.

Hvad de går over til nu er der ingen af os, der ved. Jeg tror dog, at det bliver et roteringssystem eller lignende. Det tror jeg fordi, at Epic lige har købt Rocket League og de laver nok ikke et system, der tjener dem færre penge.
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Re: MS, Sony og Nintendo kræver drop rates for loot-boxe

Indlægaf Da Senzai » fre 09 aug 2019 12:05

Lige en sidste hurtig. Jeg tror -uden at vide det- at I glemmer lidt, at hvor meget gratis shit, der er at unlocke i Rocket League. Det er tonsvis og det er hjernedødt.

Derudover, så har jeg de sidste to måneder ved at spillet et par timer om ugen åbnet 25 gratis crates via 15 golden eggs og 10 decrypters.

Det blandt andet fordi, at er så meget at låse op for gratis, at jeg ikke har noget imod at bruge 75 kroner hvert 3 måned, men vigtigst af alt er det fordi spillet, altså gameplayet er perfekt.

Rocket League gør alt det her Crate og Item halløj, så meget bedre end alle de andre spil, jeg kender. Men det er jo nok slut nu.
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Re: MS, Sony og Nintendo kræver drop rates for loot-boxe

Indlægaf Da Senzai » fre 09 aug 2019 12:08

Jeg ændrer nok ikke jeres holdning, men jeg synes fandeme Rocket League gør det godt og rigtigt. For nu.

Tilgengæld har jeg det ligesom jer i Apex og Smite. Dee er Crates helt til grin - men der lader jeg selvfølgelig bare være med at købe dem og spiller bare spillene fordi, at de er sjove :).
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Næste

Tilbage til Nyheder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster

cron