Forum

Officielt; PS5 kommer til jul 2020

Snak om Playstation relaterede nyheder.

Officielt; PS5 kommer til jul 2020

Indlægaf ikkNico » tirs 08 okt 2019 15:09

Bekræftet af Sony Interactive Entertainment CEO Jim Ryan og via den officielle twitter. Konsollen kommer til at hedde Playstation 5, ingen overraskelser der, og udkommer til jul næste år.

https://twitter.com/playstation/status/ ... 6177295362
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Officielt; PS5 kommer til jul 2020

Indlægaf Erroneus » tirs 08 okt 2019 15:54

Ikke så mange detaljer nu, men der kommer en dualshock 5 som indeholder haptic feedback, i stedet for den "ryste" vibrations feedback som der er nu. Det lyder som en glimrende tilføjelse at gøre controllers vibration bedre, det er også noget som Nintendo har gjort til Switch, med deres variant af vibrations feedback.

Men måske mere interessant, er triggers kan programmeres til at have forskellige typer af "hårdhed" alt efter underlagt og hvad man fortager sig. Det åbenlyse eksempel, som de også henviser til, er hvis man trækker en bue-streng, så bliver den hårdere, jo mere udtrukket den er.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Officielt; PS5 kommer til jul 2020

Indlægaf Erroneus » tirs 08 okt 2019 16:01

Dybere artikel på https://www.wired.com/story/exclusive-playstation-5/

Opsummering fra Reddit:

Will be called PlayStation 5.
Holidays 2020.
There is ray-tracing acceleration in the GPU hardware.
Physical games for the PS5 will use 100GB optical disks.
Optical drive doubles as a 4K Bluray player.
Game installation is mandatory given the speed difference between the SSD and the optical drive.
Cerny says, "we're allowing finer-grained access to the data." That could mean the ability to install just a game's multiplayer campaign, leaving the single-player campaign for another time, or just installing the whole thing and then deleting the single-player campaign once you've finished it.
Completely revamped user interface.
Multiplayer game servers will provide the console with the set of joinable activities in real time. Single-player games will provide information like what missions you could do and what rewards you might receive for completing them—and all of those choices will be visible in the UI. As a player you just jump right into whatever you like.
The controller has "adaptive triggers" that can offer varying levels of resistance to make shooting a bow and arrow feel like the real thing—the tension increasing as you pull the arrow back—or make a machine gun feel far different from a shotgun.
The controller boasts haptic feedback far more capable than the rumble motor console gamers are used to, with highly programmable voice-coil actuators located in the left and right grips of the controller.
Improved speaker on the controller.
A demo the reporter tried with the new controller: I ran a character through a platform level featuring a number of different surfaces, all of which gave distinct—and surprisingly immersive—tactile experiences. Sand felt slow and sloggy; mud felt slow and soggy. On ice, a high-frequency response made the thumbsticks really feel like my character was gliding. Jumping into a pool, I got a sense of the resistance of the water; on a wooden bridge, a bouncy sensation.
While trying a demo of rigged Gran Turismo Sport: Driving on the border between the track and the dirt, I could feel both surfaces. Doing the same thing on the same track using a DualShock 4 on a PS4, that sensation disappeared entirely. It wasn't that the old style rumble feedback paled in comparison, it was that there was no feedback at all. User tests found that rumble feedback was too tiring to use continuously, so the released version of GT Sport simply didn't use it.
The controller team has been working on haptic feedback since the DualShock 4 was in development. They even could have included it in PS4 Pro, the mid-cycle refresh—though doing so would have created a "split experience" for gamers, so the feature suite was held for the next generation.
The next-gen controller uses a USB Type-C connector for charging (and you can play through the cable as well).
The controller has a larger battery.
The new controller is heavier than the DS4 but lighter than the current Xbox controller with batteries in it.
While a number of studios already had their PS5 devkits, the controller prototypes began rolling out much more recently.
Bluepoint Games is working on a big title for PS5.
"I could be really specific and talk about experimenting with ambient occlusion techniques, or the examination of ray-traced shadows," says Laura Miele, chief studio officer for EA. "More generally, we’re seeing the GPU be able to power machine learning for all sorts of really interesting advancements in the gameplay and other tools." Above all, Miele adds, it's the speed of everything that will define the next crop of consoles. "We're stepping into the generation of immediacy. In mobile games, we expect a game to download in moments, and to be just a few taps from jumping right in. Now we’re able to tackle that in a big way."
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+3

Re: Officielt; PS5 kommer til jul 2020

Indlægaf BizzyVaping » tirs 08 okt 2019 19:53

Jeg havde håbet på et par måneder før jul, men rart det ikke bare er gætværk mere.

Jeg synes også det er på høje tid med en ny generation. Det har været lidt sløjt med hvad jeg har fået købt til min Ps4 Pro på det sidste. Jeg ender med at købe næsten alle spil til PC efterhånden i stedet, da konsollerne efterhånden er begyndt at vise deres alder ret meget imo.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Officielt; PS5 kommer til jul 2020

Indlægaf Krede1972 » tirs 08 okt 2019 20:37

BizzyVaping skrev:Jeg havde håbet på et par måneder før jul, men rart det ikke bare er gætværk mere.

Jeg synes også det er på høje tid med en ny generation. Det har været lidt sløjt med hvad jeg har fået købt til min Ps4 Pro på det sidste. Jeg ender med at købe næsten alle spil til PC efterhånden i stedet, da konsollerne efterhånden er begyndt at vise deres alder ret meget imo.


Den kan da sikkert købes fra en gang i november. Så er man mere sikker på at produktionen kan følge nogenlunde med gavekøbene op mod jul. Det ville i hvert fald være gakgak at release f.eks d. 20. december.
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad

+1

Re: Officielt; PS5 kommer til jul 2020

Indlægaf SanneKrog » ons 09 okt 2019 10:49

Bliver ikke købt fra start af, venter til den er nede i pris.
Har kun haft min PS4 i godt 1 år, så er slet ikke færdig/træt af (med) den
SanneKrog
Niveau 1
 
Indlæg: 81
By: Stege


Re: Officielt; PS5 kommer til jul 2020

Indlægaf ikkNico » ons 09 okt 2019 11:28

Jeg ved slet ikke om jeg skal have Xbox Futlihit, PS5, noget helt tredje, eller om jeg overhovedet skal have en konsol mere.
Måske ender det med en high-end Android model og Google Stadia.

Uanset hvad så køber jeg tidligst i foråret 2021, så er børnesygdommene forhåbentligt luget ud.
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Officielt; PS5 kommer til jul 2020

Indlægaf Maethiel » ons 09 okt 2019 12:56

SanneKrog skrev:Bliver ikke købt fra start af, venter til den er nede i pris.
Har kun haft min PS4 i godt 1 år, så er slet ikke færdig/træt af (med) den


Har det på samme måde. Jeg har lige købt en pro for nyligt, og har ikke travlt med at købe en 5.

Det der nok får mig presset til at købe en 5, er når Rockstar annoncerer GTA 6 eller Red Dead Redemption 3.

Ud over de spil, kan jeg godt vente (tænker jeg nu, ellers skal der komme en stor overraskelse).
Billede

Casual trophyhunter <3
Maethiel
Niveau 5
 
Indlæg: 918

Brugeravatar

Re: Officielt; PS5 kommer til jul 2020

Indlægaf Rena » ons 09 okt 2019 13:30

Tror ikke jeg køber PS5 ved launch med mindre den launcher med ny Atelier title
Billede
Rena
Niveau 6
 
Indlæg: 1424


Re: Officielt; PS5 kommer til jul 2020

Indlægaf Cena » ons 09 okt 2019 14:44

Jeg ved ikke om jeg skal have PS5 endnu. Skal i hvert fald ikke have den til launch :) Lige pt. er jeg meget glad for min PC. Så det skulle kun være pga eksklusiver :)
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Officielt; PS5 kommer til jul 2020

Indlægaf Erroneus » ons 09 okt 2019 17:44

Jeg skal helt sikkert have en lige fra start af, medmindre de annonceret noget helt åndssvagt.

Mon ikke der kommer nogle brugbare ombytningstilbud, selv om det er lidt anderledes den her generation pga. der er bagudkompatbilitet i PS5.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Officielt; PS5 kommer til jul 2020

Indlægaf Vreki » ons 09 okt 2019 17:44

Min originale PS4 er vist ved at være udtjent, så det er ikke utænkelig at det skal findes en afløser til næste år.
Men det betyder ikke at PS5 nødvendigvis bliver vinderen, lad os lige se hvordan den klarer sig i forhold til den nye XBOX.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Officielt; PS5 kommer til jul 2020

Indlægaf HrDanish » ons 09 okt 2019 20:02

Jeg ender nok med at købe den til start men der er langggg tid til slutningen af 2020 endnu, så meget kan ændres!

Men forhåbentlig ender de ikke med at lave beslutninger som Microsoft var klar til at gøre i denne generation!
Og så skal der ellers bare lige komme en god eksklusive til launch. Kigger på Naughty Dogs, Guerrilla Games, Insomniac Games, Santa Monica Studio eller Bluepoint Games!
HrDanish
Niveau 4
 
Indlæg: 300


Re: Officielt; PS5 kommer til jul 2020

Indlægaf Da Senzai » ons 09 okt 2019 23:41

Jeg er konsolmand og skal kraftedeme ikke prøve noget nyt, så jeg forventer også at købe en PS5.

Men det bliver først når, der kommer en need to have titel eller min ps4 dør.

Som det er nu spiller jeg Rocket League og sålænge min makker og jeg gør det er der ingen grund til at skifte maskine.
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København

+1

Re: Officielt; PS5 kommer til jul 2020

Indlægaf Scoring » tors 10 okt 2019 09:00

Nå, men så går da jeg da i mod strømmen lidt.

Jeg skal have den fra dag ét af - og jeg glæder mig som et lille barn. Det eneste der kan få mig til at genoverveje er hvis prisen bliver absurd i stil med da Playstation 3 udkom.
Scoring
Niveau 7
 
Indlæg: 2258

+1

Næste

Tilbage til Nyheder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron