Forum

PlayStation 5 - Afsløring af tech

Snak om Playstation relaterede nyheder.

Re: PlayStation 5 - Afsløring af tech

Indlægaf Erroneus » lør 21 mar 2020 16:11

De ældre PlayStation 4 modeller og specielt de ældre PS4 Pro modeller var mere larmende. Udvikleren af Mark Cerny har udtalt at de har fokus på en god køleløsning til PlayStation 5, og at det ikke var optimalt den løsning der var til PlayStation 4 generationen.

Det skal han naturligvis sige, men den måde de teknisk har valgt at håndtere hastigheder på CPU og GPU i PlayStation 5, så skal den have en god køleløsning i, og når han så samtidigt har meget fokus på god 3D lyd, så har jeg en fornemmelse på at løsningen ikke bliver den mest støjende, det krydser vi i hvert fald fingre for :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PlayStation 5 - Afsløring af tech

Indlægaf klatzen » tors 26 mar 2020 09:49

Nu må vi se. Jeg kunne godt være tilbøjelig til at tage en generation mere på konsol. Specielt når den er bagudkompitabel med PS4 titler.

Noget helt andet; ved man om de endelig er nået til et punkt hvor de sigter på mere stabil 60 fps oplevelser end framelocked 30 fps som vi er vandt til i de fleste titler? :)
Billede
klatzen
Niveau 4
 
Indlæg: 438


Re: PlayStation 5 - Afsløring af tech

Indlægaf Erroneus » tors 26 mar 2020 16:42

klatzen skrev:Noget helt andet; ved man om de endelig er nået til et punkt hvor de sigter på mere stabil 60 fps oplevelser end framelocked 30 fps som vi er vandt til i de fleste titler? :)

Det er op til udviklerne og det har det faktisk altid været. Hvis en udvikler vælger at skrue op for de grafiske detaljer, så spillet kører med 30FPS, så kan de det. PS5 har dog hardwaren til at levere både 4K/60FPS og flotte spil, så forhåbentligt vælger flere udviklere 60 FPS.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PlayStation 5 - Afsløring af tech

Indlægaf BizzyVaping » tors 26 mar 2020 22:55

Det bliver med 100% sikkerhed det samme som alle andre generationer. De fleste AAA spil kommer stadig til at køre 30fps, for at kunne presse noget grafik ud, der ser så imponerende ud som muligt på screenshots og i gameplay videoer. (flot grafik er langt hen af vejen det som sælger spil)
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: PlayStation 5 - Afsløring af tech

Indlægaf ShadowFlame » ons 28 okt 2020 21:02

Interesant tråd.. Ps5 Rdna 1.x
:shock: Måske ikke så underligt at Sony har været meget karry med info om RDNA2 features.
https://www.resetera.com/threads/ms-a-closer-look-at-how-xbox-series-x-s-integrates-full-amd-rdna-2-architecture.314749/
ShadowFlame
Niveau 0
 
Indlæg: 26
By: Silkeborg


Re: PlayStation 5 - Afsløring af tech

Indlægaf Erroneus » ons 28 okt 2020 21:23

ShadowFlame skrev:Interesant tråd.. Ps5 Rdna 1.x
:shock: Måske ikke så underligt at Sony har været meget karry med info om RDNA2 features.
https://www.resetera.com/threads/ms-a-closer-look-at-how-xbox-series-x-s-integrates-full-amd-rdna-2-architecture.314749/

Bortset fra det ikke er nyt. Det har været kendt i lang tid at PS5 ikke bruger nogle RDNA2 funktioner, som er lavet i samarbejde med Microsoft til DirectX 12 ultimate. Men så er det jo derfor at Sony har custom funktioner, som skal erstatte eller forbedre de funktioner.

Og sådan har det været lige siden de første konsoller kom ud, de forskellige konsol fabrikanter har egen udviklet funktioner, som er tilpasset til hardware og de ønsker at opnå.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+2

Re: PlayStation 5 - Afsløring af tech

Indlægaf BizzyVaping » ons 28 okt 2020 21:35

Erroneus skrev:
ShadowFlame skrev:Interesant tråd.. Ps5 Rdna 1.x
:shock: Måske ikke så underligt at Sony har været meget karry med info om RDNA2 features.
https://www.resetera.com/threads/ms-a-closer-look-at-how-xbox-series-x-s-integrates-full-amd-rdna-2-architecture.314749/

Bortset fra det ikke er nyt. Det har været kendt i lang tid at PS5 ikke bruger nogle RDNA2 funktioner, som er lavet i samarbejde med Microsoft til DirectX 12 ultimate. Men så er det jo derfor at Sony har custom funktioner, som skal erstatte eller forbedre de funktioner.

Og sådan har det været lige siden de første konsoller kom ud, de forskellige konsol fabrikanter har egen udviklet funktioner, som er tilpasset til hardware og de ønsker at opnå.


Ja skulle lige til at skrive, at det er meget old news, som bevidst er blevet tvistet til at skulle være noget negativt.

Det er bare en custom RDNA2 der sidder i Ps5
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: PlayStation 5 - Afsløring af tech

Indlægaf ShadowFlame » tors 29 okt 2020 18:34

Ok. Det er jo nemt at kaste ud. Men så prøv at nævn hvad det er for custom elementer der håndterer RDNA2 features. Og hvorfor skulle Sony udvikle egne løsninger istedet for at vælge standard løsninger fra AMD.
Svaret er at Sony forsøgte at komme før xbox og valgte RDNA1 men fik nys om at sx var meget stærkere. Derfor har de valgt at OC deres RDNA1 chip i en grad det har gjort at den er blevet extrem stor og har extrem køling.

Men det berider ikke den har rdna2 features. Jeg vil gerne se et Sony link hvor de fortæller om disse.
ShadowFlame
Niveau 0
 
Indlæg: 26
By: Silkeborg


Re: PlayStation 5 - Afsløring af tech

Indlægaf Erroneus » tors 29 okt 2020 18:56

ShadowFlame skrev:Ok. Det er jo nemt at kaste ud. Men så prøv at nævn hvad det er for custom elementer der håndterer RDNA2 features. Og hvorfor skulle Sony udvikle egne løsninger istedet for at vælge standard løsninger fra AMD.
Svaret er at Sony forsøgte at komme før xbox og valgte RDNA1 men fik nys om at sx var meget stærkere. Derfor har de valgt at OC deres RDNA1 chip i en grad det har gjort at den er blevet extrem stor og har extrem køling.

Men det berider ikke den har rdna2 features. Jeg vil gerne se et Sony link hvor de fortæller om disse.

Mark Cerny henviser til at hav af custom funktioner i hans tech talk. Se den hvis du gider. Er de funktioner bedre eller er de dårligere. Det ved man ikke, medmindre man er udvikler og har adgang til hardwaren, men hvis du har et problem med det, så køb en Xbox.

Hvis du tror nogle herinde, tænker: "Åh nej, PS5 har ikke samme RNDA2 feature set som XSX, så kan jeg umuligt spille Spider-Man: Miles Morales, God of War 2, Horizon Forbidden West, Ratchet & Clank: Rift Apart, Demon’s Souls, Gran Turismo 7 osv." Så har du lidt misforstået, hvorfor folk vælger PlayStation.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+1

Re: PlayStation 5 - Afsløring af tech

Indlægaf ShadowFlame » tors 29 okt 2020 19:21

Jeg har hørt den. Pointet er at Mark Cerny stort set kun snakkede SSD og lyd. Derfor ved vi faktisk stort set ikke noget om de ting der handler om de nye features. Sony er en generation bagud Rdna 1 det er min konklusion. Hvad det betyder ift. spil ved vi ikke noget om.

Og jo jeg ved godt hvorfor man køber Sony. Men nu er det jo en tech tråd, så synes ikke helt det er relevant her.
ShadowFlame
Niveau 0
 
Indlæg: 26
By: Silkeborg


Re: PlayStation 5 - Afsløring af tech

Indlægaf Erroneus » tors 29 okt 2020 19:35

ShadowFlame skrev:Jeg har hørt den. Pointet er at Mark Cerny stort set kun snakkede SSD og lyd..

Det er simpelthen ikke rigtigt. Han vender bl.a. de funktioner de har lavet til håndtering af raytracing, deres egen geometry engine, håndtering af clock power profiler, texture compession funktioner osv. Og det er naturligvis ikke alt der bliver vendt i en 45 minutter video.

Men du har fuldstændig ret at vi ikke ved hvad det betyder ift. til spil, men hvis du vil danne dit indkøb af konsol ud fra det, så gør du det.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PlayStation 5 - Afsløring af tech

Indlægaf BizzyVaping » tors 29 okt 2020 19:37

ShadowFlame skrev:Ok. Det er jo nemt at kaste ud. Men så prøv at nævn hvad det er for custom elementer der håndterer RDNA2 features. Og hvorfor skulle Sony udvikle egne løsninger istedet for at vælge standard løsninger fra AMD.
Svaret er at Sony forsøgte at komme før xbox og valgte RDNA1 men fik nys om at sx var meget stærkere. Derfor har de valgt at OC deres RDNA1 chip i en grad det har gjort at den er blevet extrem stor og har extrem køling.

Men det berider ikke den har rdna2 features. Jeg vil gerne se et Sony link hvor de fortæller om disse.


Ja ca lige så nemt at kaste ud, som at påstå Ps5 kører på RDNA 1 uden noget til at dokumentere det :wink:
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: PlayStation 5 - Afsløring af tech

Indlægaf darkandel » tors 29 okt 2020 19:41

Kunne ikke være mere ligeglad med xboxen har 2 teraflops mere next gen er sku andet en teraflops, dual sense controlleren virker som noget rigtig next gen glæder mig sku til at spille med den! :)
darkandel
Niveau 5
 
Indlæg: 806
By: 9400 Nørresundby


Re: PlayStation 5 - Afsløring af tech

Indlægaf BizzyVaping » tors 29 okt 2020 19:48

darkandel skrev:Kunne ikke være mere ligeglad med xboxen har 2 teraflops mere next gen er sku andet en teraflops, dual sense controlleren virker som noget rigtig next gen glæder mig sku til at spille med den! :)


Jeg ville nu gerne have haft de 2 tflops ekstra på ps5, men det er ikke noget der får mig til at ville have en xbox.

Generelt ville jeg ønske at Sony også ville lave noget ala gamepass så jeg helt kunne slippe for at skulle have andet end en PC stående.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: PlayStation 5 - Afsløring af tech

Indlægaf Jake242 » fre 30 okt 2020 01:31

Så deres eksklusiv titler skulle kunne spilles på pc? Så kan de sgu ligeså godt lukke deres Playstation franchise ned med det samme... det ENESTE de har er deres eksklusiv titler(som så også er det hele værd)
Jake242
Niveau 3
 
Indlæg: 236


ForegåendeNæste

Tilbage til Nyheder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron