Forum

PlayStation 5 - Afsløring af tech

Snak om Playstation relaterede nyheder.

Re: PlayStation 5 - Afsløring af tech

Indlægaf BizzyVaping » lør 20 feb 2021 15:09

Megajohn skrev:Tror generelt ikke at nogen af konsollerne får decideret problemer. (ikke engang Series S)

Sidste generation var den gamle kartoffel-cpu det store problem ift. at opretholde bare nogenlunde performance i spil med mere end 2 NPC'er og bare lidt fysikberegning.

I mellemtiden har man fine teknikker med f.eks. checkerboarding til at skalere op, når det er nødvendigt, og en cpu, der rent faktisk kan følge med nu.

PS5 får måske reduceret grafikken en smule ift. Series X over tid, men jeg tror ærligt ikke det er noget, som vil have afgørende betydning, når endelig spillet er igang. Jeg kunne ikke rigtig se forskel "in motion" på min One X og 4 Pro i hvert fald, selvom One X havde lidt bedre grafik.

Ift. Ray Tracing er det stadig på et rimeligt begynder-stadie (og imo en del overhyped med de nuværende teknologiske muligheder). Vi får nok først noget rigtig fedt RT i næste generation.


AMD's svar på DLSS skulle også være ved at være klar (Der snakkes allerede om Marts)

Jeg går stærkt ud fra det bliver muligt at bruge på konsollerne, og så er det helt sikkert sidste gang, at vi ser checkerboard rendering blive brugt.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: PlayStation 5 - Afsløring af tech

Indlægaf ShadowFlame » lør 20 feb 2021 20:57

Personligt er jeg 100pct sikket på, at RT vil blive til noget allerede i denne generation. Samtidig tror jeg på at detet er et af de områder hvor det vil være tydelig forskel mellem xbox og ps.

Xbox har embedded extra ressourcer 97 Tops, til at afvikle RT uden at det vil tage ressourcer fra gpu'en. Samtidig er jeg sikker på at de på samme måde har nogle tricks i ærmet mht. DirectML, dvs dlss eller AI upskalering. Desværre netop omridset som Sony har slået ned på for at holde varmen nede på grund af den høje overclocking.

Men som altid må vi vente og se til de nye RDNA2 features tages i brug. Men hvis vi ser på udviklere har rist Sony for hvor nemt det var at udvikle til, så er det netop gjorde de har forlænget den verden vi kendte med brædder. MS har skulle udhule nye SDK som først skulle tages i brug.
ShadowFlame
Niveau 0
 
Indlæg: 26
By: Silkeborg


Re: PlayStation 5 - Afsløring af tech

Indlægaf ShadowFlame » fre 26 feb 2021 21:58

Sony is preparing to open up its PlayStation 5 for internal storage upgrades this summer https://t.co/e2d8ycQnm2

https://twitter.com/business/status/1365235926432120833?s=19
ShadowFlame
Niveau 0
 
Indlæg: 26
By: Silkeborg

+2

Re: PlayStation 5 - Afsløring af tech

Indlægaf BizzyVaping » lør 27 feb 2021 14:51

Det er godt nok også på tide.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Foregående

Tilbage til Nyheder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster

cron