Forum

Første store update til PS5 i morgen

Snak om Playstation relaterede nyheder.

Første store update til PS5 i morgen

Indlægaf BingoDK » tirs 13 apr 2021 16:05

Og ud af ingenting (for mig i hvert fald) kommer der så en stor update til PS5 med en del spændende ting, bl.a. Cross-gen Share Play.

Hva' si'r I til det?

https://blog.playstation.com/2021/04/13 ... -features/
Billede
BingoDK
Niveau 4
 
Indlæg: 606

+1

Re: Første store update til PS5 i morgen

Indlægaf Erroneus » tirs 13 apr 2021 16:19

God tilføjelser.

Personligt betyder det at jeg gider smide min eksterne SSD til den, da jeg kan smide PS5 spil over, som jeg ikke lige bruger pt., men måske ikke helt har lyst til at slette.

Den forbedret Game Base ser ud til at være en fin forbedring, med lettere adgang til ens venner og muligheden for at vælge f.eks. kun platin trofæer, er dem man får en automatisk optagelse fra, er en god tilføjelse. Spændt på at se hvad "New trophy Stats Screen" præcis indebærer.

De nye tilføjelser til app'en er okay, personligt ikke noget jeg vil bruge meget, bortset fra "sort and filter products shown in the PlayStation Store". Håber det betyder man ser noget lign. på web store, som app'en jo også bruger, fordi det har manglet i den nyeste udgave af web store.

Jeg tænker vi ser næste store opdatering omkring sommeren, med support for udvidelse af intern plads og VRR support.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Første store update til PS5 i morgen

Indlægaf BingoDK » tirs 13 apr 2021 16:46

Alt andet lige fedt at de har lyttet til folks irritation med at den optager video/billeder af alle de trofæer, man låser op i spillene! :D
Billede
BingoDK
Niveau 4
 
Indlæg: 606


Re: Første store update til PS5 i morgen

Indlægaf Slimjay DK » ons 14 apr 2021 08:13

BingoDK skrev:Alt andet lige fedt at de har lyttet til folks irritation med at den optager video/billeder af alle de trofæer, man låser op i spillene! :D


Det har man da kunne slå fra, fra dag 1 af ?

Navigate to your PS5 home screen, and then click "Settings" to open the Settings menu.

Choose "Captures and Broadcasts" in the Settings menu. The Captures and Broadcasts screen is shown.

Select "Trophies" in the menu on the left side of the screen. Options associated with how trophies are handled during captures and broadcasts are displayed on the right side of the screen.

Toggle off "Save Trophy Screenshots" to no longer automatically capture a screenshot whenever you earn a new trophy. Alternatively, toggle off "Save Trophy Videos" to no longer capture a short video when you earn a new trophy. Trophy videos and screenshots will stop being captured automatically.
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: Første store update til PS5 i morgen

Indlægaf BingoDK » ons 14 apr 2021 08:49

Det har man kunne ja, og det har jeg også slået fra, men nu kan du indstille den til kun at optage ved fx guld og platin trofæer :)

"... so you can now choose to only capture and save images/videos of moments when you earn higher-grade trophies, like Gold or Platinum"
Billede
BingoDK
Niveau 4
 
Indlæg: 606

+1


Tilbage til Nyheder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst

cron