Forum

M.2 SSD Storage Expansion

Snak om Playstation relaterede nyheder.

Re: M.2 SSD Storage Expansion

Indlægaf Erroneus » ons 15 sep 2021 22:55

ThePatriot skrev:Konklusioner fra videoen (WD VS Seagate VS Samsung VS Sabrent):
- Seagate er ofte enten hurtigst eller langsomst, sa vinder flest, men også flukturerer mest
- Samsung vinder færrest gange
- WD og Sabrent vindere flere og leverer ret stabilt

Konklusionen er også, at når det svinger så meget, er vi meget tæt på inden for fejlmargen.

Det gør ikke dit køb WD af dårlig, specielt ikke hvis du har fået det til en god pris, men det imellem de drev ligger det så tæt, at det næsten er ligegyldigt.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10983
By: Nyborg


Re: M.2 SSD Storage Expansion

Indlægaf Moods » tors 16 sep 2021 13:25

Har modtaget og installeret Gigabyte Aorus 7000s 1TB og det spiller bare :)
Billede
Moods
Niveau 3
 
Indlæg: 263
By: Herning

+4

Re: M.2 SSD Storage Expansion

Indlægaf Kimosabe » tirs 21 sep 2021 12:05

Fik bestilt Aorus fra Computersalg, og efter en del rod fra deres side med flere bekræftede leveringstider er jeg nu endt med at den ikke kan leveres :-( I mellemtiden er den udsolgt fra andre leverandører. Så super ærgerligt. Og alternativerne er nu noget dyrere.
Kimosabe
Niveau 4
 
Indlæg: 646


Re: M.2 SSD Storage Expansion

Indlægaf Erroneus » tirs 21 sep 2021 13:18

Kimosabe skrev:Fik bestilt Aorus fra Computersalg, og efter en del rod fra deres side med flere bekræftede leveringstider er jeg nu endt med at den ikke kan leveres :-( I mellemtiden er den udsolgt fra andre leverandører. Så super ærgerligt. Og alternativerne er nu noget dyrere.

Hvis de har givet dig en pris, kan de ikke bare løbe fra den. Det er muligt de ikke kan levere den her og nu, men så må de få produktet hjem og levere til dig, til den aftalte pris, sådan er købeloven.

Men det kræver naturligvis du gider vente på de får den hjem.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10983
By: Nyborg

+1

Re: M.2 SSD Storage Expansion

Indlægaf Moods » tirs 21 sep 2021 13:33

https://www.pricerunner.dk/pl/36-505354 ... ign-Priser

Den fungerer også, Gigabyte har den også listet med PS5 support på deres hjemmeside.

Har lige sat en i min brors PS5 og den er på lager og koster kun 1374 kr. Og heatsink passer.

https://www.gigabyte.com/Solid-State-Dr ... SSD-1TB#kf

Den tester omkring 5600 mb/s sequential read på PS5.
Billede
Moods
Niveau 3
 
Indlæg: 263
By: Herning

+1

Re: M.2 SSD Storage Expansion

Indlægaf Kimosabe » tirs 21 sep 2021 14:14

Moods skrev:https://www.pricerunner.dk/pl/36-5053543/Harddiske/Gigabyte-NVMe-Gen4-M.2-2280-SSD-1TB-Sammenlign-Priser

Den fungerer også, Gigabyte har den også listet med PS5 support på deres hjemmeside.

Har lige sat en i min brors PS5 og den er på lager og koster kun 1374 kr. Og heatsink passer.

https://www.gigabyte.com/Solid-State-Dr ... SSD-1TB#kf

Den tester omkring 5600 mb/s sequential read på PS5.


Nu er jeg ikke så skarp i disse hastigheder, er det en mærkbar forskel ift. AORUS 7000s som ligger omkring 6500 ?
Kimosabe
Niveau 4
 
Indlæg: 646


Re: M.2 SSD Storage Expansion

Indlægaf Moods » tirs 21 sep 2021 14:30

Kimosabe skrev:
Moods skrev:https://www.pricerunner.dk/pl/36-5053543/Harddiske/Gigabyte-NVMe-Gen4-M.2-2280-SSD-1TB-Sammenlign-Priser

Den fungerer også, Gigabyte har den også listet med PS5 support på deres hjemmeside.

Har lige sat en i min brors PS5 og den er på lager og koster kun 1374 kr. Og heatsink passer.

https://www.gigabyte.com/Solid-State-Dr ... SSD-1TB#kf

Den tester omkring 5600 mb/s sequential read på PS5.


Nu er jeg ikke så skarp i disse hastigheder, er det en mærkbar forskel ift. AORUS 7000s som ligger omkring 6500 ?


Sony anbefaler 5500 mb/s, og det opfylder den. Mærkbar forskel, synes ikke rigtig der er nogen forskel på min brors og min 7000s, så snakker vi ihvertfald milisekunder.

Men ja det var bare et tip til dem som gerne vil have 1 TB billigt, den fungerer som den skal.
Billede
Moods
Niveau 3
 
Indlæg: 263
By: Herning

+2

Re: M.2 SSD Storage Expansion

Indlægaf Erroneus » tirs 21 sep 2021 14:41

Moods skrev:Sony anbefaler 5500 mb/s, og det opfylder den. Mærkbar forskel, synes ikke rigtig der er nogen forskel på min brors og min 7000s, så snakker vi ihvertfald milisekunder.

Men ja det var bare et tip til dem som gerne vil have 1 TB billigt, den fungerer som den skal.

Godt tip. Jeg kan se at den ligger på niveau med Corsair MP600 Pro, så hvis man vil læse op på tests, kan man bruge data fra den.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10983
By: Nyborg


Re: M.2 SSD Storage Expansion

Indlægaf Moods » tirs 21 sep 2021 14:43

Erroneus skrev:
Moods skrev:Sony anbefaler 5500 mb/s, og det opfylder den. Mærkbar forskel, synes ikke rigtig der er nogen forskel på min brors og min 7000s, så snakker vi ihvertfald milisekunder.

Men ja det var bare et tip til dem som gerne vil have 1 TB billigt, den fungerer som den skal.

Godt tip. Jeg kan se at den ligger på niveau med Corsair MP600 Pro, så hvis man vil læse op på tests, kan man bruge data fra den.


Yep den ligger lige omkring MP600 Pro og den fra Sabrent Rocket 4 Plus, fordelen er den kommer med en heatsink som allerede passer :) så jeg synes 1374 kr er rigtig fint.
Billede
Moods
Niveau 3
 
Indlæg: 263
By: Herning

+2

Re: M.2 SSD Storage Expansion

Indlægaf morfar » tirs 21 sep 2021 16:30

Hvad er ideen i at købe 1 tb hd til over 1000 kr, når der sidder 825 gb i maskinen i forvejen?
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: M.2 SSD Storage Expansion

Indlægaf Erroneus » tirs 21 sep 2021 16:45

morfar skrev:Hvad er ideen i at købe 1 tb hd til over 1000 kr, når der sidder 825 gb i maskinen i forvejen?

Pladsen bliver lagt til, så du ender op med 1,8TB ca.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10983
By: Nyborg

+1

Foregående

Tilbage til Nyheder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster