Forum

EA og "online pass" ordningen

Snak om Playstation relaterede nyheder.

Indlægaf Dummiz » tors 13 maj 2010 11:30

Hvis det kun er EA det ville komme til at berøre så fred være med det. Da jeg ikke er den store fan af EA spillene :P
Billede
Dummiz
Moderator
 
Indlæg: 6376
By: 8981 Spentrup


Indlægaf crockett » tors 13 maj 2010 11:42

Samme her. Og sålænge det kun er online-delen er jeg sq egentlig også ret uberørt af det. Det er godt nok sjældent jeg overhovedet bruger den. Dog var det egentlig meget sjovt i BF: BC2... :wink:
crockett
Niveau 5
 
Indlæg: 1079


Indlægaf Core » tors 13 maj 2010 11:50

Rytteren skrev:vil nu heller havde man kan finde fantastiske oplevelser som flow, flower, braid osv. at det er muligt at opleve spil som heavy rain. spil som helt sikkert adskiller sig for de ufattelig mange dumme børn der bare vil havde action bang bang.

og hvis disse online pass skal indføres for at gøre lidt ved det så er det sku okay.

Sorry, men det er altså noget vrøvl det du skriver. Jeg forstår udmærket hvad det er for spil du gerne vil have flere af, men hvordan i alverden skulle Online Pass kunne sikre det? Det er jo altså EA vi snakker om, og de er en af de selskaber der konsekvent aldrig udgiver den type niche-spil du nævner.

Mht. Demon Souls og second hand-handlen her på sitet:
Det kunne som minimum nok have været halveret, hvis man havde bestemt sig for at udgive det globalt fra start af. Tro det eller lad være, men der er stadig mange der ikke handler online, og er man en af disse eller er man under 18 og derved ikke har mulighed for det, så er second hand eneste udvej. Valkyria Chronicles's dårlige salg skyldes nærmere amatør-distributører og genrens meget vage holdepunkt i lande som danmark, i hvert fald i langt højere grad end second hand-handel.

Om EA vil indføre online-pass er mig ligemeget, jeg spiller aldrig deres spil online alligevel, men det er lidt ufint når vi nu ved at EA er de hurtigste til at lukke servere ned. Samtidig med at man kan risikere at man ikke kan bruge sin nyindkøbte online-licens pga alders-registrering. Men jeg er nu ret sikker på at et forsvindende trade-in-marked vil resultere i et tilsvarende faldende "ny-salg" alligevel, og så er de lige vidt.

Rytteren skrev:syntes det er være at MS mener du skal betale penge for at bruge dit helt nye (ikke bytte eller tidligere ejet) spil online..

Det er jo ikke ét spils onlinedel, men adgangen til hele online-tjenesten inkl. dets community og DLC, og prisen på dette er helt sikkert pengene værd sammenlignet med PSN, og utvivlsomt også langt billigere i længden end EAs Online Pass bliver.
Spiller for tiden:
AC4: Black Flag (PS4), Battlefield 4 (PS4), Killzone: Mercenary (Vita)
Core
Niveau 4
 
Indlæg: 312


Indlægaf FIIGOv » tors 13 maj 2010 12:09

SoulDecapitate skrev:Hvorfoe er den ikke slået op som nyhed som på xboxlife ? skal dette site bare aldrig have nogle nyhder eller anmeldelser ?`????

ja det undre mig også, men der kommer sikkert en go' undskyldning som altid ;)
FIIGOv
Niveau 2
 
Indlæg: 172

Brugeravatar

Indlægaf Rytteren » tors 13 maj 2010 12:31

Core skrev:
Rytteren skrev:vil nu heller havde man kan finde fantastiske oplevelser som flow, flower, braid osv. at det er muligt at opleve spil som heavy rain. spil som helt sikkert adskiller sig for de ufattelig mange dumme børn der bare vil havde action bang bang.

og hvis disse online pass skal indføres for at gøre lidt ved det så er det sku okay.

Sorry, men det er altså noget vrøvl det du skriver. Jeg forstår udmærket hvad det er for spil du gerne vil have flere af, men hvordan i alverden skulle Online Pass kunne sikre det? Det er jo altså EA vi snakker om, og de er en af de selskaber der konsekvent aldrig udgiver den type niche-spil du nævner.

Mht. Demon Souls og second hand-handlen her på sitet:
Det kunne som minimum nok have været halveret, hvis man havde bestemt sig for at udgive det globalt fra start af. Tro det eller lad være, men der er stadig mange der ikke handler online, og er man en af disse eller er man under 18 og derved ikke har mulighed for det, så er second hand eneste udvej. Valkyria Chronicles's dårlige salg skyldes nærmere amatør-distributører og genrens meget vage holdepunkt i lande som danmark, i hvert fald i langt højere grad end second hand-handel.

Om EA vil indføre online-pass er mig ligemeget, jeg spiller aldrig deres spil online alligevel, men det er lidt ufint når vi nu ved at EA er de hurtigste til at lukke servere ned. Samtidig med at man kan risikere at man ikke kan bruge sin nyindkøbte online-licens pga alders-registrering. Men jeg er nu ret sikker på at et forsvindende trade-in-marked vil resultere i et tilsvarende faldende "ny-salg" alligevel, og så er de lige vidt.

Rytteren skrev:syntes det er være at MS mener du skal betale penge for at bruge dit helt nye (ikke bytte eller tidligere ejet) spil online..

Det er jo ikke ét spils onlinedel, men adgangen til hele online-tjenesten inkl. dets community og DLC, og prisen på dette er helt sikkert pengene værd sammenlignet med PSN, og utvivlsomt også langt billigere i længden end EAs Online Pass bliver.


nu er det jo pt kun EA der vil indføre dette online pass, men hvis alle udviklere og distributør indføre dette (og jeg mener alle) så vil det jo også havde en betydning for nichetitlerne. demons souls og VC har jo solgt over det man havde forventet, men du har jo nok en pointe i at demons souls havde solgt meget mere hvis det var kommet over alt fra start. VC derimod led af second hand, det er ihvertfald min opfatelse efter at havde opholdt mig på fansites af spillet, og diskuteret andre emner, blandt andet om hvordan man fandt denne perle, her beretter mange at de havde hørt godt om titlen, og købte den brugt. nu skal det så også lige siges at VC INGEN online del har (selvom det nemt kunne havde været der, og ville havde været genialt), så et online pass ville ikke hjælpe til salget af dette spil. men hvis andre sega spil (med online pass) sælger mere, så er der flere penge til at skyde i projekter som VC.

om live er pengene vær, er en HELT anden debat, og den kender du helt sikkert mine holdninger til (vil aldrig betale 250-500kr for et spil, også skulle betale for at bruge alle dens muligheder, specielt ikke når der er en ligeså god service gratis).
men for mig er det sku det samme. om jeg skal betale ea for at spille online, eller ms kan sku være det samme.. jeg har købt et spil og skal betale for at bruge det online. så er det jo op til den enkelte at bestemme om man syntes det ekstra gejl der følger med er relevant for en. det ekstra gejl er i spil som regl DLC, som jo tidligere har været den måde folk har tjent penge hjem (gennem f.eks limitet edition, med dlc der kun er der..osv).

min mening er stadig. fantastisk med online pass hvis alle indføre det. så længe jeg kan købe et spil fra nyt (til billige penge i asien eller canada) og stadig kunne spille det online uden at skulle hive penge op. så er jeg ligeglad med hvad hulen de gør. og det er her jeg helt sikkert mister nogle fantastiske oplevelser med nogle mmorpgs... har aldrig spillet world of warcraft..

jeg ender jo nok med at skal ty til korset (udviklingen kan jeg jo ikke stoppe, og jeg er ligeså stort et får som jer andre, elsker jo de oplevelser jeg for gennem gaming).
spørgsmålet bliver så: hvem skal havde mine penge? bliver det sony/MS gennem en online service der siger man ikke skal betale blizard/squreenix/capcom osv (som ms har lavet i japan til monster hunter). eller bliver det udviklerne der skal havde mine penge for at kunne spille online.. (skal jo spille ffxiv på et tidspunkt :) )
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Indlægaf Core » tors 13 maj 2010 13:46

Valkyria Chronicles led i Danmark af en ret fesen distribution, der gjorde at der kun blev fordelt meget få eksemplarer til landet, og herefter til kun meget få butikker.

Dette skete fordi at det i manges øjne (vigtigst her i diverse indkøberes) er en asiatisk udviklet niche-titel. Derfor har second hand-handlen for mange danske gamere været den eneste fysiske mulighed for at kunne købe det. Derfor er det i dette spils tilfælde ikke second hand-handelens skyld at VC ikke gik bedre. I hvert fald på dansk jord.

Omvendt kan man egentlig sige at import-handel bærer en større del af skylden her. Da næsten alle der spiller spil som VC og andre japanske "niche-spil", køber ind online, og derved ikke bidrager til de danske salgstal, og i sidste ende bare forårsager endnu større skepsis hos indkøberne næste gang der udkommer et spil i samme boldgade.

Om VC's historie er anderledes uden for Danmark ved jeg ikke noget om.

Mht. Live & PSN så ja, så kender jeg godt dine holdninger, og hvad du forventer af en onlineservice, og hvad du vægter tungest er forståeligt nok din helt egen sag, den skal du have lov til at have i fred. Men når du (som jeg har opfattelsen af allerede har været omkring Xbox Live Gold-abonnementet) skriver at servicen på PSN er ligeså god, så er det enten direkte løgn/selvfornægtelse eller ren uvidenhed, for det burde du på trods af egne præferencer godt kunne se at den ikke er. Med mindre det er mig der tager fejl, og den gratis service du snakker om slet ikke er PSN, men i stedet PC-spillenes online-communitys. Disse kender jeg intet til, da jeg ikke selv spiller PC.

Jeg har lige siden Gears Of War 2 (som var første gang jeg selv stødte på det) syntes at idéen med eksklusivt indhold, der kun kan aktiveres én gang, er en fantastisk ting. Små ting, der gavner og tilføjer noget til spiloplevelsen, uden at de er en direkte mangel, hvis de ikke er der, er et godt våben mod second hand-handelen. Det syntes jeg på ingen måde, at en forringelse af produkterne (som jeg anser Online Pass for at være) er.

Hvis EA vil tjene flere penge, kan de optimere udviklingen og derved få spil der kan sælges med kvalitet som største salgsargument, i stedet for at hente sit salg på markedsføringen alene, resulterende i skuffede forbrugere der bruger mange hundrede kroner, på noget som hurtigt viser sig at være lort.
Spiller for tiden:
AC4: Black Flag (PS4), Battlefield 4 (PS4), Killzone: Mercenary (Vita)
Core
Niveau 4
 
Indlæg: 312


Indlægaf Rytteren » tors 13 maj 2010 15:29

er jo ligeglid med hvor meget et spil sælger i et land. udviklerne osv. er jo nok kun/mere intresseret i samlet salg i regionerne. og det var her second hand ødelagde det for VC. og da jeg jo er fortaler for at fysiske butiker lader liver for online handel så er jeg jo ligeglad om spillet kommer til danmark eller ej. bare sproget er engelsk, så kan det være mig ligegyldigt om spillet er købt i dk, frankrig, england, kina, usa, canada osv.

psn vs live - ingen lag, dedikerede servere er hvad jeg har brug for når jeg spiller online.

men som sagt. syntes online pass er fedt, og håber på alle udvikler indføre dette :)
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Indlægaf FIIGOv » tors 13 maj 2010 16:53

Rytteren skrev:men som sagt. syntes online pass er fedt, og håber på alle udvikler indføre dette :)

:shock:
FIIGOv
Niveau 2
 
Indlæg: 172

Brugeravatar

Indlægaf Core » tors 13 maj 2010 17:24

Rytteren skrev:er jo ligeglid med hvor meget et spil sælger i et land...

Det var et helt indlæg, hvor jeg er rørende uenig i alle påstande.

Xbox Live har i øvrigt også dedikerede servere, det er noget udgiverne/udviklerne afgører, og hvis du oplever at PSN er mere lagfrit end Live, så har du seriøs bøvl med din router.

Dertil kommer chat på tværs af spil, beskeder under spil, party-chat, friendslister, invites, direkte installation af downloads og opdateringer, trail-versioner af alle Arcade-spil og et langt større udbud af gratis downloads.

Dine egne behov og præferencer er selvfølgelig afgørende for alle, men baseret på funktioner og kvalitet er PSN no way near Xbox Lives standarder.
Spiller for tiden:
AC4: Black Flag (PS4), Battlefield 4 (PS4), Killzone: Mercenary (Vita)
Core
Niveau 4
 
Indlæg: 312


Indlægaf Rytteren » tors 13 maj 2010 19:00

Core skrev:
Rytteren skrev:er jo ligeglid med hvor meget et spil sælger i et land...

Det var et helt indlæg, hvor jeg er rørende uenig i alle påstande.

Xbox Live har i øvrigt også dedikerede servere, det er noget udgiverne/udviklerne afgører, og hvis du oplever at PSN er mere lagfrit end Live, så har du seriøs bøvl med din router.

Dertil kommer chat på tværs af spil, beskeder under spil, party-chat, friendslister, invites, direkte installation af downloads og opdateringer, trail-versioner af alle Arcade-spil og et langt større udbud af gratis downloads.

Dine egne behov og præferencer er selvfølgelig afgørende for alle, men baseret på funktioner og kvalitet er PSN no way near Xbox Lives standarder.


når vi snakker online spil, så jo det gør det det sku. også er det gratis. alt det ekstra gejl er jo ligegyldigt. skal havde lagfri online, også er jeg møj ligeglad med alt andet, skal ikke side og snakke med andre der spiller et andet spil, mens jeg spiller socom hvor jeg jo snakker med dem i spillet.
og det er så gratis. havde jeg brug for det andet, så måtte jeg betale, og når jeg ikke har det brug for det, så er det tosset at kaste penge efter det.
igen psn er lagfri og det er det der er mit behov. og når dette også er gratis efter premiumpsn, så køber jeg skam hellerikke det - også selvom der kommer alt muligt smart som jeg ikke skal bruge
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Indlægaf kornrocks » fre 14 maj 2010 22:07

Jeg synes det er helt okay at de har tænkt sig at gøre det og hvis andre følger trop. Hvorfor skal andre have glæde af noget til mindre pris, eller endda et spil de har fået gratis af en ven som ikke gad spillet mere.

Det er en helt naturlig udvikling pga secondhand salget som forretninger som Gamestop smider lige i deres egne lommer.
og jeg synes det er helt okay at producenten forlanger x antal kr af ham som har købt mit Fifa 11 foreks fordi jeg har brugt online koden.
Vi snakker om producenterne er griske, men det bliver vi jo også selv når det kommer til stykket, dette gavner os alle. Flere penge = bedre spil
Mangel på penge = Producenter går nedenom og hjem.

Udover det forlyder det jo også at nogle spil producenter vil gøre sådan at, lad os som et eksempel tage Battlefield Bad Company 2. Der prøver de at frempromovere at i fremtidige spil kan det blive en realitet at vi skal betale for at stige i rang. foreks hvis du køber spillet ka du spille til rang 10 i online delen, men betaler du så x antal kr åbner du så nye 10 rang op o.s.v.

Det er en udvikling jeg helst ikke ser sker... men det er fordi man mener at når folk køber et spil så får mange 200+ timer for en ok billig pris.
Billede
kornrocks
Niveau 4
 
Indlæg: 629


Indlægaf Laffer » lør 15 maj 2010 11:55

Det er noget der kan sætte en stopper for salg af brugte spil hvilket egentlig er positivt i og med at det udelukkende er privatpersoner og diverse butikker der har indtjening af den grund.

Hvis jeg skulle købe fifa 10 brugt for 200 og så betale 70 kr for at spille online så ville jeg da hellere bare købe spillet til fuldpris..
Billede
Laffer
Niveau 7
 
Indlæg: 2791


Indlægaf armorking » ons 19 maj 2010 11:30

det er en dårlig ide, tænk hvis min lille bror vil bruge sin egen bruger, det betyder at han skal have en ny fifa med koden for at spille ? det er jo lovligt at købe tingene brugt , det kan bare smide hele lortet over på PSN og lade folk selv bestemme om det vil købe det eller ej.. det er jo ligesom at sige , I skal købe vores DLC uanset hvad.

forresten Ubisoft er også på vej , hvis det lykkes for EA
Play Fast € Die Hard £
armorking
Niveau 7
 
Indlæg: 2739
By: København SV


Indlægaf Rytteren » ons 19 maj 2010 12:17

armorking skrev:det er en dårlig ide, tænk hvis min lille bror vil bruge sin egen bruger, det betyder at han skal have en ny fifa med koden for at spille ? det er jo lovligt at købe tingene brugt , det kan bare smide hele lortet over på PSN og lade folk selv bestemme om det vil købe det eller ej.. det er jo ligesom at sige , I skal købe vores DLC uanset hvad.

forresten Ubisoft er også på vej , hvis det lykkes for EA


din bror skal ikke havde en ny kode for at spille fifa. det er kun hvis han vil spille online han skal havde en ny kode. og isåfald må han da købe sit eget spil/kode, det er jo dit spil og ikke hans.
ubisoft har også luftet ideen med at man jo skal være "online" for at kunne spille sine singleplayer spil.. så snart bliver det vel "køb et spil, her er koden for at spille det - både single og multiplayer - og du skal være online for at spille singleplayerdelen". og det gør mig intet, her dør det brugtespilsalg (eller det bliver sværrer for dem), dem der laver spil for flere penge, og dermed beholder deres arbejde og kan lave endnu flere spil. kan ikke se problemet, med mindre man selv vil tjene penge på andres produkter :) (det eneste - er at man nu ikke kan låne sine spil ud til andre, medmindre de for lov til at spille på ens profil)
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Indlægaf Rytteren » ons 19 maj 2010 15:16

så hoppede sony med på vognen kan jeg se på bloggen.

“ModNation Racers – Online Entitlement (Download only if the in-pack Online Entitlement Voucher is missing, or is no longer valid from your retail copy)

mike kebby svare også på spørgsmål om dette

http://blog.eu.playstation.com/2010/05/ ... -may-2010/

dette er pt kun på pspen.. hvilket derfor ikke glæder for ps3udgaven. grunden er sikkert, at ps3en ikke kan hackes til at køre kopirede/downloadede/brændte spil, men pspen kan hackes og køre downloade spille ulovligt. så for stadig at tjene en mønt på den, så skal du havde en kode for at spille online.. men det er vel bare et spørgsmål om tid før ms, acti, capcom osv hopper på vogen og sony springer med helt.
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

ForegåendeNæste

Tilbage til Nyheder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster

cron