Forum

Bitcoins - en lille investering

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Bitcoins - en lille investering

Indlægaf ikkNico » lør 20 maj 2017 12:43

Jeg fandt ud af at gevinster af Bitcoins er skattefrie, og da denne valuta kun er gået opad i værdi siden sin introduktion, så ligner det umiddelbart en god ide, at smide lidt penge efter. Ikke fordi jeg forventer at blive millionær på 2 år, men bare for at pengene til at arbejde lidt

Nogen herinde fra der har erfaring med at opsparing, eller investering, i Bitcoins? Hvad kan i anbefale af exchanges?
Og hvordan med opbevaring? Første indskydelse er cold storage på USB stick

https://www.version2.dk/artikel/skatter ... frie-56968
http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=2156173&vId=0
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Bitcoins - en lille investering

Indlægaf klatzen » lør 20 maj 2017 12:56

Bitcoins er en investering som med alt andet. De kan gå op og ned og har tidligere tabt en stor del af sin værdi da mt. Gox gik neden om og hjem efter et større hacker angreb. Værdien er dog ved at være på toppen igen. Så behandel investeringen som du ville behandle investeringer i alt andet, forvent derfor ikke at det er en hellig gral og en 100% sikker investering :-)
Billede
klatzen
Niveau 4
 
Indlæg: 438

+2

Re: Bitcoins - en lille investering

Indlægaf Vreki » lør 20 maj 2017 13:18

Investering: Penge du har råd til at tabe
Opsparing: Penge du ikke har råd til at tabe.

Tricket med Bitcoins er at deres værdi 100% afhænger af folks tillid til at de er noget værd.
Aktier i firmaer har regnskaber, afkast, værdier osv.
Valuta er garanterede af stater.
De afhænger stadigvæk af tillid, men der er også et fundament at basere den tillid på.

Bitcoins har ikke andet en kunstig skabt sjældenhed. Det "arbejde" som man belønnes for ved at beregne bitcoins er reelt værdiløst.
Jeg forventer at på et tidspunkt ser vi scenen fra kejserens nye klæder hvor nogen siger "Men han har jo ikke noget på", og i løbet af kort tid er bitcoin formuerne væk.
Måske tager jeg fejl, men jeg ville aldrig lægge min opsparing i bitcoins.

Investeringer er altid et gamble, selv om det skulle vise sig at være varm luft så kan man stadigvæk tjene på det hvis man stopper før boblen brister.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307

+1

Re: Bitcoins - en lille investering

Indlægaf ikkNico » lør 20 maj 2017 14:22

Vreki skrev:Investering: Penge du har råd til at tabe
Opsparing: Penge du ikke har råd til at tabe.

Sådan har jeg aldrig tænkt på det. men her er så tale om en investering :)

Vi har allerede lidt stående i en investeringspulje via banken, og der står også en pæn klat på en opsparingskonto, men den sidste giver simpelthen for lidt, pengene arbejder ikke nok, så derfor ideen med Bitcoins.

Det vil give os 3 forskellige maskiner, hvor vores penge laver noget og ikke bare henstår (4 hvis man tæller murstenene med).
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Bitcoins - en lille investering

Indlægaf klatzen » lør 20 maj 2017 15:21

Men man skal stadig huske på at investering ikke er lig med gevinst :) .. Nogle gange er det bedre at have pengene til at stå til nul rente, end at miste dem på investeringer :)
Billede
klatzen
Niveau 4
 
Indlæg: 438


Re: Bitcoins - en lille investering

Indlægaf tue69 » lør 20 maj 2017 18:26

Det er selvfølgelig dog værd at nævne at penge i banken pt med garanti bliver mindre værd grundet renten.

Bitcoins tør jeg simpelthen ikke kaste mig ud i. Jeg opererer som udgangspunkt kun med ting hvor jeg kan få en vis form for spredning og så vidt jeg forstår det så har man ikke den mulighed med bitcoins.
Billede
tue69
Niveau 7
 
Indlæg: 2200
By: Aarhus


Re: Bitcoins - en lille investering

Indlægaf Erroneus » lør 20 maj 2017 20:35

Norwegian Bank giver 0,85% op til 1,5 mill.
https://penge.dk/bank/nu-kan-du-faa-mer ... -opsparing

En mulighed som en sikker løsning.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Bitcoins - en lille investering

Indlægaf ikkNico » lør 20 maj 2017 20:51

klatzen skrev:Men man skal stadig huske på at investering ikke er lig med gevinst :) .. Nogle gange er det bedre at have pengene til at stå til nul rente, end at miste dem på investeringer :)

Absolut ikke, men som Vreki skrev: Investering: Penge du har råd til at tabe ;)


tue69 skrev:Det er selvfølgelig dog værd at nævne at penge i banken pt med garanti bliver mindre værd grundet renten.

Bitcoins tør jeg simpelthen ikke kaste mig ud i. Jeg opererer som udgangspunkt kun med ting hvor jeg kan få en vis form for spredning og så vidt jeg forstår det så har man ikke den mulighed med bitcoins.

Det har man ikke, nej. Man er rimeligt fastlåst af kursen på Bitcoins'

Jeg har som tidligere nævnt allerede penge i en investeringpulje (gennem banken), samt på en opsparing, og nu synes jeg det kunne være fint med et 3. ben til mine penge, og her er Bitcoin rigtig interessant pga sin skattefrihed ved gevinst
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Bitcoins - en lille investering

Indlægaf Krede1972 » lør 20 maj 2017 23:02

Et spørgsmål af ren nysgerrighed:
Hvor meget er det du vil investere i bitcoins? Eller tør investere? Hvilken størrelsesorden er det? Er det 5000 kroner eller 20.000 eller 50.000 kroner vi taler om?
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: Bitcoins - en lille investering

Indlægaf morfar » søn 21 maj 2017 00:59

Smid pengene i Genmab istedet. Det har jeg gjort.
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus

+1

Re: Bitcoins - en lille investering

Indlægaf ikkNico » søn 21 maj 2017 10:11

Krede1972 skrev:Et spørgsmål af ren nysgerrighed:
Hvor meget er det du vil investere i bitcoins? Eller tør investere? Hvilken størrelsesorden er det? Er det 5000 kroner eller 20.000 eller 50.000 kroner vi taler om?

Det har vi ikke besluttet endnu, men ikke under 10K
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar
+1

Re: Bitcoins - en lille investering

Indlægaf tue69 » søn 21 maj 2017 10:54

morfar skrev:Smid pengene i Genmab istedet. Det har jeg gjort.


Og bed derefter til at der ikke går Novo Nordisk anno 2016 i det! :P (hvilket der heldigvis næppe gør).

Beløbet taget i betragtning (og skattefriheden, hvilket nærmest er utopisk i investeringsøjemed i dagens Danmark) så lyder det slet ikke så tosset. Igen, så længe man ikke spiller hele formuen på det samme, så går det nok.

Hvordan er omsætteligheden på bitcoins, hvis du skal af med dem igen? Er der en gennemsigtig markedspris, eller er det afhængig af hvem man køber og sælger til? Er der en decideret markedsplads?
Billede
tue69
Niveau 7
 
Indlæg: 2200
By: Aarhus



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster

cron