Forum

Blu-ray drev defekt

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Indlægaf pauzen » søn 04 jan 2009 21:57

Som tidligere skrevet fik jeg en 60 Gb tilbage fra Elgiganten for en månede siden, de senet min defekte maskine til Egmont Kärnan AB i Sverige som så sendte ny/brugt maskine tilbage.
Det samme har min kammerat oplevet da hans maskine gik kold i august sidste år, fra indleveringen til vi fik nye maskiner gik ca. 5 uger i begge tilfælde. Hvis det er tilfældet at de reparerer de gamle maskiner, for så at smide dem tilbage til forbrugerne gør de de grundigt, for begge maskiner kom som nye med plastik osv. kan garanterer den maskine jeg fik retur virkede sprit ny. om bundkortet er genbrug er ikke til at vide, men intet i softwaren tyder på at det er brugt maskiner vi fik retur.
kan lige påpege at begge maskiner er købt på udgivelse datoen, og købeloven gælder i 2 år.
pauzen
Niveau 4
 
Indlæg: 520
By: København K


Indlægaf CD » søn 04 jan 2009 23:36

men har hørt fra folk der har haft samme probelm at de fik en 40 gb model og penge igen
CD
Niveau 6
 
Indlæg: 1649
By: Middelfart


Indlægaf pauzen » man 05 jan 2009 00:05

Så er det fordi de er gået på kompromis med forhandleren, Du har ret til et tilsvarene produkt som det der er indleveret hvis det ikke kan laves ellers at få pengene retur hvis ellers garanti reglerne er overholdt.
pauzen
Niveau 4
 
Indlæg: 520
By: København K


Indlægaf FunteXDK » man 05 jan 2009 00:44

pauzen skrev:Som tidligere skrevet fik jeg en 60 Gb tilbage fra Elgiganten for en månede siden, de senet min defekte maskine til Egmont Kärnan AB i Sverige som så sendte ny/brugt maskine tilbage.
Det samme har min kammerat oplevet da hans maskine gik kold i august sidste år, fra indleveringen til vi fik nye maskiner gik ca. 5 uger i begge tilfælde. Hvis det er tilfældet at de reparerer de gamle maskiner, for så at smide dem tilbage til forbrugerne gør de de grundigt, for begge maskiner kom som nye med plastik osv. kan garanterer den maskine jeg fik retur virkede sprit ny. om bundkortet er genbrug er ikke til at vide, men intet i softwaren tyder på at det er brugt maskiner vi fik retur.
kan lige påpege at begge maskiner er købt på udgivelse datoen, og købeloven gælder i 2 år.


Havde den et defekt blu-ray drev eller var det et andet problem?
FunteXDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1263


Indlægaf pauzen » man 05 jan 2009 01:01

Lige netop kunne ikke afvikle Blu-Ray film og ps1 ps2 spil. han fik dog ingen forklaring på problemet men en ny maskine. I min maskine var det blæseren.
pauzen
Niveau 4
 
Indlæg: 520
By: København K


Indlægaf SoulDecapitate » man 05 jan 2009 08:04

Havde godt nok forlangt alle pengene igen.
SoulDecapitate
Niveau 7
 
Indlæg: 2509

Brugeravatar

Indlægaf FunteXDK » man 05 jan 2009 12:06

pauzen skrev:Lige netop kunne ikke afvikle Blu-Ray film og ps1 ps2 spil. han fik dog ingen forklaring på problemet men en ny maskine. I min maskine var det blæseren.

- Tror du at jeg kunne få nummeret og navnet på din ven over en PB - Sådan så jeg kan få min vens PS3 retur? :?
FunteXDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1263


Indlægaf pauzen » man 05 jan 2009 16:20

FunteXDK skrev:
pauzen skrev:Lige netop kunne ikke afvikle Blu-Ray film og ps1 ps2 spil. han fik dog ingen forklaring på problemet men en ny maskine. I min maskine var det blæseren.

- Tror du at jeg kunne få nummeret og navnet på din ven over en PB - Sådan så jeg kan få min vens PS3 retur? :?


Skal nok lige kontakte han og spøger, men forstår ikke problemet Nordiskfilm/Egmont har. De skal inden for garanti/reklamationsret perioden lave den maskine, udleverer en tilsvarene eller give pengene tilbage. Hvor er den ps3 købt?
Jeg ville true dem med Forbrugerstyrelsen.
http://www.forbrug.dk/klage/klagetjek/
læs lige den her inden.
http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/5/
pauzen
Niveau 4
 
Indlæg: 520
By: København K


Indlægaf FunteXDK » man 05 jan 2009 17:49

pauzen skrev:
FunteXDK skrev:
pauzen skrev:Lige netop kunne ikke afvikle Blu-Ray film og ps1 ps2 spil. han fik dog ingen forklaring på problemet men en ny maskine. I min maskine var det blæseren.

- Tror du at jeg kunne få nummeret og navnet på din ven over en PB - Sådan så jeg kan få min vens PS3 retur? :?


Skal nok lige kontakte han og spøger, men forstår ikke problemet Nordiskfilm/Egmont har. De skal inden for garanti/reklamationsret perioden lave den maskine, udleverer en tilsvarene eller give pengene tilbage. Hvor er den ps3 købt?
Jeg ville true dem med Forbrugerstyrelsen.
http://www.forbrug.dk/klage/klagetjek/
læs lige den her inden.
http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/5/


Jeg har allerede haft den inde over forbrugerstyrelsen at vende og de kan ikke gøre noget da det er fuldt ud lovligt det de gør, så det hjalp desværre heller ikke... ellers havde jeg jo bare oprettet en klage sag for små 100 kr. eller hvad det er det koster...
FunteXDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1263


Indlægaf pauzen » man 05 jan 2009 17:58

Har også lige skrevet til dem ang jeres sag, og venter svar fra min kammerrat. Men tror nu godt han vil hjælpe da han lever af at konsoller og spil og har personligt kontakt med Egmont.
pauzen
Niveau 4
 
Indlæg: 520
By: København K


Indlægaf FunteXDK » man 05 jan 2009 18:01

det lyder lækkert - Så er det jo bare og vente og se hvad han siger... og derefter at se hvad Nordisk Film så gør...
FunteXDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1263


Indlægaf ps2010 » man 05 jan 2009 23:54

jo du få en ny 60gb
jeg har sendt min 60gb til rep og få en ny :D
ps2010
 
Indlæg: 668


Indlægaf FunteXDK » tirs 06 jan 2009 00:53

ps2010 skrev:jo du få en ny 60gb
jeg har sendt min 60gb til rep og få en ny :D



Med samme defekt... altså at dit blu-ray drev holdte op med at virke sådan uden videre...? hvis dette er tilfælde kan jeg så ikke bede om dit navn og telefon nummer så jeg kan få min vens ps3 hjem fra nordisk film af?
FunteXDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1263


Indlægaf ps2010 » tirs 06 jan 2009 01:01

ja samme defekt
nordisk film sendt 60gb til bilka
tro nordisk film er *** op vis du ikke få din ven ps3 :twisted:
ps2010
 
Indlæg: 668


Indlægaf FunteXDK » tirs 06 jan 2009 01:03

ps2010 skrev:ja samme defekt
nordisk film sendt 60gb til bilka
tro nordisk film er *** op vis du ikke få din ps3


,må jeg ikke bede om dit navn og nummer (i en PB) så har jeg fundet to med samme problem også må vi jo se om de ringer og hører jer ad eller hvad de gør...
FunteXDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1263


ForegåendeNæste

Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster

cron