Forum

Får ondt i fingrene pga controlleren. Nogen råd?

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Får ondt i fingrene pga controlleren. Nogen råd?

Indlægaf jhoejfeldt » man 12 aug 2013 23:01

Jeg har ikke spillet Playstation siden den første maskine og har været trofast Xbox spiller siden. Men jeg har imod al fornuft valgt at anskaffe mig en PS3. Men jeg kan simpelthen ikke vænne mig til controlleren. For det første kan jeg ikke holde ordentligt fast i den pga størrelsen, og for det andet glider mine fingre af analog pindende og min højre tommelfinger er helt smadret.

Nogen der kan give nogle tips til hvordan man bruger sådan en laban ordentligt?
Billede
jhoejfeldt
Niveau 0
 
Indlæg: 6
By: Storvorde


Re: Får ondt i fingrene pga controlleren. Nogen råd?

Indlægaf Shooter DK » man 12 aug 2013 23:37

Jeg elsker både xbox og ps, men personligt ligger xbox controlleren for mit vedkommende, bare betydelig bedre i hånden. Jeg har aldrig rigtig kunnet affinde mig med en ps controller, hvilket også gør at jeg er meget nysgerrig ved den forbedrede der følger med ps4.
Shooter DK
Niveau 2
 
Indlæg: 114


Re: Får ondt i fingrene pga controlleren. Nogen råd?

Indlægaf Nistelroy78 » man 12 aug 2013 23:39

sjoveste indlæg til dato ..
Nistelroy78
Niveau 5
 
Indlæg: 878

Brugeravatar

Re: Får ondt i fingrene pga controlleren. Nogen råd?

Indlægaf jhoejfeldt » man 12 aug 2013 23:51

Den er så mærkelig! Hvorfor er den så lille? Og hvorfor buler analog pindende ud af? Og hvorfor i helt glat plastik? Vil ikke hade på PS3'eren, er bare den skide controller..

Og er naturligvis min venstre tommelfinger der gør ondt. Den dunker helt efter fem kampe i fifa :D
Billede
jhoejfeldt
Niveau 0
 
Indlæg: 6
By: Storvorde


Re: Får ondt i fingrene pga controlleren. Nogen råd?

Indlægaf Nistelroy78 » man 12 aug 2013 23:57

Du er sikker på du ikke sidder og nærmest trykker på din controller, men hvis den er helt ny kan den godt virke ret glat i det at holde, men jeg har købt silicone beskytellse til mine så er der ikke noget slipgrip på ..

Hvorfor Analog pindene buler ud ? ... Ehh det er ergonomisk bedre end de buler ind af og giver bedre styring i mange spil, specielt bilspil.
Nistelroy78
Niveau 5
 
Indlæg: 878

Brugeravatar

Re: Får ondt i fingrene pga controlleren. Nogen råd?

Indlægaf jhoejfeldt » tirs 13 aug 2013 00:10

Tror du har ret i at jeg trykker for meget i den.. Har meget hurtigt kigget efter silicone covers på nettet. Er de ligesom dem der sidder på en Wii controller? For det ville nok også hjælpe på følelsen af controlleren er for lille.

De er omkring 2 år gamle.

På 360'eren buler pindene ind af og jeg føler jeg har langt mere kontrol over det hele. Kan selvfølgelig godt være det er placeringen af venstre pind, men det føles helt forkert for mig.
Billede
jhoejfeldt
Niveau 0
 
Indlæg: 6
By: Storvorde


Re: Får ondt i fingrene pga controlleren. Nogen råd?

Indlægaf Shooter DK » tirs 13 aug 2013 01:22

Nistelroy78 skrev:Du er sikker på du ikke sidder og nærmest trykker på din controller, men hvis den er helt ny kan den godt virke ret glat i det at holde, men jeg har købt silicone beskytellse til mine så er der ikke noget slipgrip på ..

Hvorfor Analog pindene buler ud ? ... Ehh det er ergonomisk bedre end de buler ind af og giver bedre styring i mange spil, specielt bilspil.


hvis det er så meget bedre at de buler ud er det sjovt at sony ændrer det på ps4 til at de buler ind ad. :)
Shooter DK
Niveau 2
 
Indlæg: 114


Re: Får ondt i fingrene pga controlleren. Nogen råd?

Indlægaf D_Hofgaard » tirs 13 aug 2013 01:36

jhoejfeldt skrev:Jeg har ikke spillet Playstation siden den første maskine og har været trofast Xbox spiller siden. Men jeg har imod al fornuft valgt at anskaffe mig en PS3. Men jeg kan simpelthen ikke vænne mig til controlleren. For det første kan jeg ikke holde ordentligt fast i den pga størrelsen, og for det andet glider mine fingre af analog pindende og min højre tommelfinger er helt smadret.

Nogen der kan give nogle tips til hvordan man bruger sådan en laban ordentligt?


Det er nok bare et spørgsmål om tilvænning :) Når jeg er hos en kammerat med xbox, så er mine tommelfingre også smadret efter et par FIFA kampe.
D_Hofgaard
Niveau 5
 
Indlæg: 934
By: København


Re: Får ondt i fingrene pga controlleren. Nogen råd?

Indlægaf Allanb » tirs 13 aug 2013 06:17

Jeg har det lige modsat når jeg spiller på min Xbox, mine hænder er ødelagt pga. de mærkelige design på bagside med batteri holderen. så det er helt sikkert bare tilvænning..Du kan også bare vælge at købe en controller adapter så du kan bruge Xbox controller eller en uoriginal controller der er bygget som en Xbox controller.
Er også aktiv på Xboxlife.dk med samme bruger navn
Allanb
Niveau 7
 
Indlæg: 3156
By: Slangerup


Re: Får ondt i fingrene pga controlleren. Nogen råd?

Indlægaf Erroneus » tirs 13 aug 2013 07:16

Det er spørgsmål som smag, jeg bryder mig ikke om Xbox 360 controllerne.

Jeg bruger dog de her triggers: http://www.amazon.co.uk/ORB-Controller- ... b+triggers mere for gejl, som i øvrigt PS4 triggers minder meget om.

Og så kan du få dem her http://www.amazon.co.uk/ORB-Analogue-Th ... b+triggers - Jeg dem med dots på igen lidt mere for gejl, men dem hvor de buler indad, lyder lidt som det du leder efter, i øvrigt også noget som er ændret på ps4 controlleren.

Ang. den er glat, så er det helt sikkert fordi controlleren er slidt ned og plastikken er blevet slidt glat. Personligt er det ikke problem jeg har, at de ligefrem smutter ud af hænderne, så du holder nok for voldsomt fat. Interessant nok, så er der på ps4 controlleren en gummi bagside, for bedre grip, så selv om jeg ingen problemer har med Dualshock 3, ser det ud til at Sony har forbedret Dualshock 4, på de områder hvor folk har haft svært ved Dualshock 3.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Får ondt i fingrene pga controlleren. Nogen råd?

Indlægaf Shooter DK » tirs 13 aug 2013 10:18

Allanb skrev:Jeg har det lige modsat når jeg spiller på min Xbox, mine hænder er ødelagt pga. de mærkelige design på bagside med batteri holderen. så det er helt sikkert bare tilvænning..Du kan også bare vælge at købe en controller adapter så du kan bruge Xbox controller eller en uoriginal controller der er bygget som en Xbox controller.


god pointe, selvom jeg generelt elsker min xbox controller så fuck den der batteri holder!
Shooter DK
Niveau 2
 
Indlæg: 114


Re: Får ondt i fingrene pga controlleren. Nogen råd?

Indlægaf weissmuller » tirs 13 aug 2013 10:29

Grip pressure! Lær ikke at holde for fast om kontrolleren
weissmuller
Niveau 4
 
Indlæg: 531


Re: Får ondt i fingrene pga controlleren. Nogen råd?

Indlægaf Odyzeus » tirs 13 aug 2013 11:12

Det er et spørgsmål om tilvænning, men som andre også siger, så prøv at lade være med at holde så stramt om den. Har ikke selv problemet, men kan godt nikke genkendende til, at jeg pludselig opdager, at jeg holder krampagtigt fast i controlleren uden grund :)
Odyzeus
Niveau 4
 
Indlæg: 689
By: København


Re: Får ondt i fingrene pga controlleren. Nogen råd?

Indlægaf jhoejfeldt » tirs 13 aug 2013 11:50

Jeg takker for de fine links erronius. Er lidt skod at skulle investere i ekstra udstyr bare for at kunne spille ordentlig, men det er vel bare prisen for for kun at spille xbox de sidste ti år :-)

Håber at jeg får tilvænnet hænderne for det duer sku ikke hvis jeg skal holde pause efter ti minutters spil hele tiden.
Billede
jhoejfeldt
Niveau 0
 
Indlæg: 6
By: Storvorde


Re: Får ondt i fingrene pga controlleren. Nogen råd?

Indlægaf HEADSTAR » tirs 13 aug 2013 12:26

Jeg har en her der er vel saglig, jeg har fået hårde
smerter i mine hænder pga. ps3 kontrolleren
og det er noget rigtig pis.

Jeg vågner om natten med onde kramper i mine hænder
og er nød til at stå op for at komme af med smerten.
Billede
HEADSTAR
Niveau 7
 
Indlæg: 2604


Næste

Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster