Forum

US PSN konto, hvordan?

Har du brug for hjælp, så spørg her.

US PSN konto, hvordan?

Indlægaf landsbytosse » lør 22 feb 2014 16:21

Hej Alle,

Kommer direkte fra den trykke Xbox verden over til min første PS siden PS1 :-)

Vil gerne have muligheden for at hente spil fra USA, da de har RESOGUN som var en af grundene til jeg købte en PS4 og den skal de have $$$ for i DK. Så er det mulgit både at have en US og DK konto. Og koster det for begge konti, er der noget på US som ikke er i DK osv....

Er Noob, men 3 timers PS4 erfaring så jeg har brug for noget hjælp folkens ;-)

//Landsbytosse
landsbytosse
Niveau 0
 
Indlæg: 16
By: Hadsten


Re: US PSN konto, hvordan?

Indlægaf Erroneus » lør 22 feb 2014 17:30

Du kan sagtens lave en US konto, det koster ikke noget.

Du laver en US konto og så køber du de ting du skal bruge på din US konto, men spiller dem på din EU konto, det er ikke noget problem. Du skal bare huske at evt. DLC til spillet, skal købes fra US PSN også.

Den eneste udfordring som der er, er at dit danske visa kort ikke kan bruges i US PSN store. Men der kan man f.eks. købe US PSN koder, f.eks. igennem Amazon US og med en oprettet

Nistelroy78 har lavet en fin guide:

PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: US PSN konto, hvordan?

Indlægaf Derp » lør 22 feb 2014 19:20

Du skal også være opmærksom på at hvis du køber US/NA PS+ så får du de spil og ikke dem fra EU PS+. Derudover får du PS+ rabatterne på US/NA store og ikke på EU storen. Jeg tror at du stadig kan spille fra din EU konto online, men det skal du nok lige tjekke op på.
Derp
Niveau 1
 
Indlæg: 98


Re: US PSN konto, hvordan?

Indlægaf landsbytosse » lør 22 feb 2014 20:58

Men hvad med psn+ er det noget som man kan lave på et prepaid kort eller er det ikke brugbart, jeg er ude efter at evt oprette en gratis trial og få Resogun.

Og mange tak for svar og guides, også dem via PB :D
landsbytosse
Niveau 0
 
Indlæg: 16
By: Hadsten


Re: US PSN konto, hvordan?

Indlægaf Erroneus » lør 22 feb 2014 22:08

Han kan godt se spille online med sin EU konto, hvis han har US PS+, da PS+ giver sine funktioner til hele konsollen :)

Det tror jeg ikke du kan, det laver nok samme tjek som store gør.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: US PSN konto, hvordan?

Indlægaf Brriixx » tirs 25 feb 2014 19:41

Jeg kan lige umiddelbart ikke finde en digital download af Fifa 14. Kan man købe sådan et gift card via Amazon, og så bruge den på sin US konto, og derigennem købe Fifa 14, til lidt billigere penge? Og så spille det på sin danske konto?
Brriixx
Niveau 0
 
Indlæg: 8
By: Aalborg


Re: US PSN konto, hvordan?

Indlægaf Derp » tirs 25 feb 2014 20:44

Brriixx skrev:Jeg kan lige umiddelbart ikke finde en digital download af Fifa 14. Kan man købe sådan et gift card via Amazon, og så bruge den på sin US konto, og derigennem købe Fifa 14, til lidt billigere penge? Og så spille det på sin danske konto?


Ja det kan du godt. Jeg har selv gjort det(desværre kan man sige, for spillet er ret dårligt)...
Derp
Niveau 1
 
Indlæg: 98


Re: US PSN konto, hvordan?

Indlægaf Brriixx » tirs 25 feb 2014 21:01

Derp skrev:
Brriixx skrev:Jeg kan lige umiddelbart ikke finde en digital download af Fifa 14. Kan man købe sådan et gift card via Amazon, og så bruge den på sin US konto, og derigennem købe Fifa 14, til lidt billigere penge? Og så spille det på sin danske konto?


Ja det kan du godt. Jeg har selv gjort det(desværre kan man sige, for spillet er ret dårligt)...


Super, tak for hjælpen :) Jeg tager mine chancer, det er lidt et spil jeg ikke rigtig kan undvære, især når der er venner på besøg.
Brriixx
Niveau 0
 
Indlæg: 8
By: Aalborg


Re: US PSN konto, hvordan?

Indlægaf WikDK » søn 09 mar 2014 19:32

Vil man på denne måde kunne spille Dark Souls 2 allerede fra på tirsdag hvor det udkommer i USA? :) og ikke skulle vente til det udkommer herhjemme?
WikDK
Niveau 1
 
Indlæg: 85


Re: US PSN konto, hvordan?

Indlægaf Muggs » søn 09 mar 2014 19:43

Ja..
Muggs
Niveau 4
 
Indlæg: 638
By: 8544 Mørke


Re: US PSN konto, hvordan?

Indlægaf Dk_Slagter » søn 09 mar 2014 19:56

WikDK skrev:Vil man på denne måde kunne spille Dark Souls 2 allerede fra på tirsdag hvor det udkommer i USA? :) og ikke skulle vente til det udkommer herhjemme?


Har mit preorded på US psn :)

2 dage !! Det bliver så sindssygt :mrgreen:
Dk_Slagter
Niveau 1
 
Indlæg: 59
By: Padborg


Re: US PSN konto, hvordan?

Indlægaf WikDK » søn 09 mar 2014 21:28

Jamen så er tiden knap :) må ind og oprette en konto. Ses i DS2 :)
WikDK
Niveau 1
 
Indlæg: 85


Re: US PSN konto, hvordan?

Indlægaf atomalf » søn 09 mar 2014 21:45

Har også overvejet at gøre det her. Men så er de 500 gb bare ikke særlig meget mere :P

Hurtigt off-topic: Er det nemt at installere ens spil på en ny harddisk hvis man skal have opgraderet? Har f.eks. købt AC4 og BF4 som opgradering fra PS3 spil, kan jeg stadig bruge disse?
atomalf
Niveau 4
 
Indlæg: 570


Re: US PSN konto, hvordan?

Indlægaf Muggs » søn 09 mar 2014 21:51

atomalf skrev:Har også overvejet at gøre det her. Men så er de 500 gb bare ikke særlig meget mere :P

Hurtigt off-topic: Er det nemt at installere ens spil på en ny harddisk hvis man skal have opgraderet? Har f.eks. købt AC4 og BF4 som opgradering fra PS3 spil, kan jeg stadig bruge disse?

Ja selvfølgelig. Alt hvad du har købt er registreret til din PSN konto. Så du downloader bare igen :)
Muggs
Niveau 4
 
Indlæg: 638
By: 8544 Mørke


Re: US PSN konto, hvordan?

Indlægaf WikDK » søn 09 mar 2014 22:21

Hvordan betaler i på den US store, den vil ikke tage VISA; Master eller paypall? :(
WikDK
Niveau 1
 
Indlæg: 85


Næste

Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster