Forum

Refundere køb fra PSN?

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Re: Refundere køb fra PSN?

Indlægaf Ponduus » søn 22 jun 2014 16:50

Jeg er helt enig med Sethos. Jeg bruger selv LastPass, og det er virkelig det sidste kodeord jeg har haft brug for.
Billede
Ponduus
Niveau 6
 
Indlæg: 1514


Re: Refundere køb fra PSN?

Indlægaf runni1399 » søn 22 jun 2014 17:07

Jeg har valgt at slette mine kortoplysninger indtil jeg skal købe noget igen og så slette dem igen derefter. På den måde sikrer man sig da ihvertfald at der ikke kan blive købt noget.
runni1399
Niveau 4
 
Indlæg: 329
By: Aalborg


Re: Refundere køb fra PSN?

Indlægaf Rechain » søn 22 jun 2014 19:12

Jep, LastPass kan anbefales :) bruger det selv ret flittigt!

/Rechain
Billede
Rechain
Niveau 5
 
Indlæg: 962


Re: Refundere køb fra PSN?

Indlægaf Kramer » tirs 24 jun 2014 14:53

Nyt i denne sag (for dem der skulle være interesserede):

Pengene er trukket, men Sony er på sagen. Håber på en afklaring i dag eller i morgen.
Kramer
Niveau 1
 
Indlæg: 93


Re: Refundere køb fra PSN?

Indlægaf Abildtrup » tirs 24 jun 2014 15:08

Kan se de har trukket hos mig også nu.
Så må lige gå videre med det.
Abildtrup
Niveau 6
 
Indlæg: 1372
By: Odense (helst London)


Re: Refundere køb fra PSN?

Indlægaf Kramer » tirs 24 jun 2014 15:23

Abildtrup skrev:Kan se de har trukket hos mig også nu.
Så må lige gå videre med det.


Jeg har mail til deres danske support, som er ved at hjælpe mig, hvis du vil ha' den. Bare send en PB :-)
Kramer
Niveau 1
 
Indlæg: 93


Re: Refundere køb fra PSN?

Indlægaf Abildtrup » tirs 24 jun 2014 15:29

Jeg har lige snakket med dem og hos dem står der at det er servicen MUBI.
Rigtigt nok prøvede jeg det for 3 uger siden, men opsagde det med det samme.

Og ved login siger Mubi ganske rigtigt, at jeg ikke er med dem længere.

Men hvad så?
Ved mig står der 30 dages PS+ og ved NF står der MUBi ???

Man er lidt frustreret lige nu?!?!?!?
Abildtrup
Niveau 6
 
Indlæg: 1372
By: Odense (helst London)


Re: Refundere køb fra PSN?

Indlægaf Erroneus » tirs 24 jun 2014 18:16

Så må du have fat i dem igen og sige de har lavet en fejl eller har set forkert. Du har opsagt det og det har du vel også en bekræftelses mail på, samt der står noget andet hos dig.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Refundere køb fra PSN?

Indlægaf Kramer » man 30 jun 2014 16:22

Så har jeg endelig fået svar fra dem. Desværre ikke helt så godt..

"Yes, another console appears to be responsible for Tr xxxxxxx, but as outlined in our Terms of Service, the account holder is responsible for all use of the SEN account, including all purchases, and agrees to pay for all orders placed using their SEN account. For this reason, we cannot offer a refund for these transactions.

We have investigated this further and took appropriate action against the console responsible for this transaction however we will be unable to share details of this with the customer."

Min eneste mulighed er at politianmelde det. Det har jeg naturligvis tænkt mig, men tvivler på at de kan (og vil) hjælpe mig.
Kramer
Niveau 1
 
Indlæg: 93


Re: Refundere køb fra PSN?

Indlægaf JanR » man 30 jun 2014 16:45

Hold kæft hvor er det dårlig stil fra Sony.

De kan godt se at der er sket noget mistænkeligt fra en anden konsol, men vil ikke gøre noget ved det.
Hvis du ikke har "game sharet" eller delt dine oplysninger med nogle venner, ville jeg prøve at ringe eller skrive til den danske afdeling af Playstation, og se om de i stedet kan presse en løsning igennem.

Både køb af fysisk (skal leveres tilbage ubrudt) eller digitalt leveret software, er underlagt fortrydelsesretten, og er ikke en del af undtagelserne.
Så jeg forstår ikke hvordan de overhovedet kan tvivle på at annullere "dit" køb?

Edit: det er desuden ikke første gang at der er problemer med Sony og Nordisk Film, når der skal refunderes penge.
JanR
Niveau 6
 
Indlæg: 1989
By: København


Re: Refundere køb fra PSN?

Indlægaf Kramer » man 30 jun 2014 17:10

JanR skrev:Hold kæft hvor er det dårlig stil fra Sony.

De kan godt se at der er sket noget mistænkeligt fra en anden konsol, men vil ikke gøre noget ved det.
Hvis du ikke har "game sharet" eller delt dine oplysninger med nogle venner, ville jeg prøve at ringe eller skrive til den danske afdeling af Playstation, og se om de i stedet kan presse en løsning igennem.

Både køb af fysisk (skal leveres tilbage ubrudt) eller digitalt leveret software, er underlagt fortrydelsesretten, og er ikke en del af undtagelserne.
Så jeg forstår ikke hvordan de overhovedet kan tvivle på at annullere "dit" køb?

Edit: det er desuden ikke første gang at der er problemer med Sony og Nordisk Film, når der skal refunderes penge.


Jeg har skrevet med den danske afdeling, som så har fået hjælp fra den engelske. Så den danske afdeling er allerede indeover.

Tak for linket med fortrydelsesretten. Jeg har skrevet til dem, at jeg i så fald vil være brug af denne. Det ligner dog desværre allerede en kamp, jeg har tabt.
Kramer
Niveau 1
 
Indlæg: 93


Re: Refundere køb fra PSN?

Indlægaf Krede1972 » man 30 jun 2014 21:05

Nu har jeg ikke indsigt i hvor mange millioner af digitale handler der foregår på PlayStation Store.
Men det må da være en minimal brøkdel af brugerne som beder om at få en handel annulleret som følge af påstand om hacking eller bedrageri.

Det kan da umuligt koste andet end et styrket eller bedre image at annullere en handel og tilbageføre de få transaktioner det trods alt må dreje sig om ud af den store samlede omsætning.

Det koster jo i realiteten intet da det er en digital kopi og ikke en fysisk vare som ikke kan sælges igen.
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: Refundere køb fra PSN?

Indlægaf Kramer » tirs 01 jul 2014 14:13

Det er utrolig dårlig stil af dem. Det er jo ikke fordi, jeg har købt et spil og ikke gad spille det alligevel. Jeg havde jo ligesom spillet da den digitale version blev købt.

Nyeste mail er:
"Ja jeg beklager også at vi desværre ikke kunne hjælpe yderligere.

Sagen undersøges fortsat for at finde den skyldige, og dette bliver anmeldt.

Ved SEN frasiger man sig desværre de 14 dages fortrydelses ret i oprettelsen af kontoen.

Jeg forstår din mening, men dette er desværre ikke muligt da der her er tale om digitale vare som bliver leveret omgåendne efter købet.

Du kan naturligvis kontakte din bak og snakke med dem om hvilket muligheder de har."


Jeg er ikke så skarp i Købeloven, men har jeg ikke en fortrydelsesret her? De kan vel ikke fraskrive sig den danske købelov, tænker jeg.
Kramer
Niveau 1
 
Indlæg: 93


Re: Refundere køb fra PSN?

Indlægaf Vreki » tirs 01 jul 2014 14:50

Mjah, det er åbenbart kompliceret:
http://e-handelsjura.dk/e-handelsjura/f ... produkter/

Og jeg har hørt at det kan få ubehagelige konsekvenser for ens konto hvis man får banken til at tilbagefører beløbet, så det ville jeg være forsigtig med.

Reversal of Charges
A console or account may be banned due to having a credit card charge reversed or "charge back" resulting in debt. A charge back can include credit card theft, identity theft, or non-approved use.


http://community.us.playstation.com/t5/ ... p/36246548
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Foregående

Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 6 gæster

cron