Forum

Tablets Hvilken?

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Re: Tablets Hvilken?

Indlægaf jimmidlx » lør 15 nov 2014 15:30

Vreki skrev:Er surface pro ikke en Windows tablet?
Dem kan jeg så til gengæld ikke lide. Det er fint nok så længe man kan blive i Metro, men der er visse hjørner af windows de ikke har fået tabletficeret. Og det er altså et helvede at sidde med en 10" skærm og prøve at ramme rigtigt med pølsefingrene i en drop-down menu.
Og omvendt syntes jeg at Metro er dødtræls på en desktop Pc.


Jo det er det. Ikke en RT version, men den fulde Windows.

Årsagen til at jeg spurgte var, at hvis man vil kombinere, så er det et super køb. Den er lidt tungere end en alm tablet men den rammer meget godt ned i segmentet samtidig har man en komplet pc til rådighed..

Jeg skulle købe ny pc, bl.a pga nemid kunne min ipad ikke være nok. Så det var årsagen da jeg alligevel kan ligge i sofaen med en surface; nemmere end med en bærbar.

Der følger jo en pen med, som kan klare den problematik som du stiller. Alternativt kan der købes type cover, som er super lækkert.

Jeg bruger stadig min ipad mere, men jeg har på ingen måde fortrudt mit køb.
Købte en surface pro 128 gb til min kære moder i tidlig julegave, da hendes stationære døde, og den fandt jeg 8 mdr gammel til 2300 inkl type cover. Så de er til at erhverve for fine priser samtidigt.
Billede
jimmidlx
Niveau 6
 
Indlæg: 1362
By: 7470 Karup (midtjylland)


Re: Tablets Hvilken?

Indlægaf Capperdude » lør 15 nov 2014 18:30

Bab skrev:
Capperdude skrev:Det kommer helt an på hvad du søger. Jeg er vild med at Apples produkter bare fungerer! :)

Styresystemet er enkelt, og der er aldrig bøvl. Det kan man ikke ligefrem sige om Android.

Hver sin smag :)


Det lyder ikke som om, at du har prøvet Android, men har læst det på en eller anden Apple fanboy side ;)

Bab


Jeg har haft alle mobilmærker, og har også prøvet samsung galaxy s4, og jeg har også hat en samsung tablet i prøve.

Jeg udtaler mig kun om ting hvis jeg har prøvet dem :)

Jeg har også en windows gamer stationær og en macbook air, og skal jeg vælge mellem windows og mac os, så vælger jeg til enhver tid mac os (jeg har droppet at spille på pc, og bruger i stedet min playstation til spil).

Apple er dyrt, men det virker og er stabilt og driftsikkert.

I mine øjne er android billigt at se på, og virker for rodet og uoverskueligt. Hvis du så synes noget andet, er vi jo bare uenige :)
GGMU <3
Capperdude
Niveau 7
 
Indlæg: 2765

Brugeravatar

Re: Tablets Hvilken?

Indlægaf Paddehansen » lør 15 nov 2014 18:34

Har en lenovo S6000L til min kæreste og vores knægt, den har virket perfekt til at browse, spille, og se film på. opløsningen er ikke den bedste i verden men de klager ikke.

der er nogen lunde samme specs i som i de 2 du har linket så vil sige det er nogle helt fine køb.
Paddehansen
Niveau 0
 
Indlæg: 5


Re: Tablets Hvilken?

Indlægaf Jb » lør 15 nov 2014 19:42

Samsung er billigt at se på. Android er ikke. Da det er et styresystem og ikke en enhed.
HTC one m8 / nexus 6 / xperia z3 ser ikke billige ud
PSN: JB_dk // Xbox live: FyrstJB // Nintendo Switch friend code: SW-5059-3134-7520
Jb
Skribent
 
Indlæg: 3082
By: Hinnerup


Re: Tablets Hvilken?

Indlægaf Rene1980 » ons 22 jul 2015 10:17

Hey derude,

Låner lige emnet.

Jeg købte en "børnetablet" til min søns 3 års fødselsdag men allerede samme dag faldt volumeknappen af, så aftalte med sælger at jeg sender produktet retur og får pengene refunderet.

Men jeg mangler så igen en tablet til junior. Konen vil gerne have at størrelsen er omkring de 7".
Prismæssigt tænker jeg op til ca. 1000kr.

Har i nogle gode bud?
Rene1980
Niveau 1
 
Indlæg: 85


Re: Tablets Hvilken?

Indlægaf Jb » ons 22 jul 2015 10:40

svært at finde noget brugbart til 1000 eller under i mine øjne. medmindre man kan leve med windows tablets feks. men udvalget af apps gør den knap så attraktiv for et barn. HP stream til 699,- i Elgiganten køre pisse godt til prisen.

Bedste Android til prisen må være denne i mine øjne:

http://www.elgiganten.dk/product/pc-tab ... #tab-specs



Galaxy Tab 4 ville være det bedste bud, bør vel ku findes til omkring 1100 i 7" versionen.

http://www.pricerunner.dk/pl/224-297003 ... ign-Priser

alternativt er der tit tilbud på de ældre Ipad mini til 1499,-
PSN: JB_dk // Xbox live: FyrstJB // Nintendo Switch friend code: SW-5059-3134-7520
Jb
Skribent
 
Indlæg: 3082
By: Hinnerup


Re: Tablets Hvilken?

Indlægaf Rene1980 » ons 22 jul 2015 11:05

Det vil jeg lige kigge på.
Måske at prisniveauet er lidt for lav. Han bruger kun min Ipad/Samsung G2 til Netflix og Legospil så ikke noget som kræver det store.
Jeg havde selv fundet frem til en Galaxy Tab4 i 10" til omkring 1700kr. men konen vil gerne have en 7" til ham.

Er 8GB lager ikke for lavt?
Rene1980
Niveau 1
 
Indlæg: 85


Re: Tablets Hvilken?

Indlægaf Jb » ons 22 jul 2015 16:55

Du Ka udvide med microsd kort [WHITE SMILING FACE]
PSN: JB_dk // Xbox live: FyrstJB // Nintendo Switch friend code: SW-5059-3134-7520
Jb
Skribent
 
Indlæg: 3082
By: Hinnerup


Re: Tablets Hvilken?

Indlægaf Rene1980 » ons 22 jul 2015 18:19

Det er vel begrænset hvor mange apps man kan gemme på eksternt kort?
Sådan er det ihvertfald ved på Android telefon
Rene1980
Niveau 1
 
Indlæg: 85


Re: Tablets Hvilken?

Indlægaf Vreki » tors 23 jul 2015 09:11

Rene1980 skrev:Det er vel begrænset hvor mange apps man kan gemme på eksternt kort?
Sådan er det ihvertfald ved på Android telefon


Ja apps plejer at være et problem, det er lidt (meget) forvirrende hvad der kan være på kort og hvad der kræver intern hukommelse, så hvis spil er formålet kan man lige så godt købe en tablet med en ordenlig mængde hukommelse.
Film osv. burde derimod kunne være på et eksternt kort.

Vi har tre samsung devices her i huset, en tablet og to smartphones. Og jeg må sige at jeg langt fra er imponeret.
De kører rigtigt fint til at starte med, men over tid begynder de at kører langsommere og langsommere efterhånden som samsung leverer opdateringer.
Det føles som planlagt forældelse, jeg tror ike jeg køber samsung igen. :(

Vi har også en iPad, den håndtere alderen meget bedre. Til gengæld så plejer de at være dyre i forhold til ydelsen, og merprisen for ekstra hukommelse er rent optrækkeri.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Tablets Hvilken?

Indlægaf Raptor660 » ons 28 okt 2015 01:44

Kæresten har en ipad 4 og jeg har en mini retina og vi er begge super glade for dem og har ikke oplevet problemer med dem, jeg vil give Vreki ret at prisen er dybt latterlig.

Men for en tech spasser som mig,så er ipad vejen frem
Raptor660
Niveau 1
 
Indlæg: 58


Foregående

Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster

cron