Forum

Tablets Hvilken?

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Tablets Hvilken?

Indlægaf mrlenniboy » fre 14 nov 2014 13:10

hejsa
min kæreste ønsker sig en tablet, og har kigget på disse, der skal være 3g da hun ikke har internet derhjemme. er der nogen der har noget erfaring med dem, hun har købt en denver men den er simpelthen for langsom.
Alt hjælp tages imod med kyshånd da jeg ikke har så meget styr på dette område.

http://www.elgiganten.dk/product/pc-tab ... 16-gb-hvid

http://www.elgiganten.dk/product/pc-tab ... ing-tablet
Mvh Lennart


Billede
mrlenniboy
Niveau 7
 
Indlæg: 2840
By: Randers


Re: Tablets Hvilken?

Indlægaf cph_game_master » fre 14 nov 2014 21:27

IPad air eller mini retina.. Har kun haft dårlige erfaringer med androidtablets. Pånær nexus 7 (2013 udgaven!) det er pengene værd IMO.. ☺
Billede
cph_game_master
Niveau 5
 
Indlæg: 803
By: Kastrup


Re: Tablets Hvilken?

Indlægaf Jb » lør 15 nov 2014 01:59

Processor og skærm opløsning på de billige er temmelig kedelige.. Op budgettet lidt og køb en Nexus 7 eller en Galaxy tab 4 / s
PSN: JB_dk // Xbox live: FyrstJB // Nintendo Switch friend code: SW-5059-3134-7520
Jb
Skribent
 
Indlæg: 3082
By: Hinnerup


Re: Tablets Hvilken?

Indlægaf Capperdude » lør 15 nov 2014 05:30

Jeg har en Ipad air, og den er jeg super tilfreds med :) Jeg forstår ikke folk går android, det virker for rodet og "billigt" :)
GGMU <3
Capperdude
Niveau 7
 
Indlæg: 2765

Brugeravatar

Re: Tablets Hvilken?

Indlægaf Palsted » lør 15 nov 2014 08:58

Har en iPad mini med Retina. Den er jeg monster glad for
Palsted
Niveau 0
 
Indlæg: 49


Re: Tablets Hvilken?

Indlægaf Vreki » lør 15 nov 2014 09:38

Ipads er praktisk talt idiotsikre, og er generelt dejlige at arbejde med.

Men de er altså også en del dyrere end sådan en begynder- android, og det er ikke muligt at isætte ekstra hukommelse senere.
Hvis man kigger på elgiganten så er det 2700 for den mindste med 3g, og det er så kun 7 tommer og 16 gb.
Hvis tabketten er hendes eneste computer kunne det jo godt være man taler 10 tommer og mindst 32 gb, det er så 4200

En anden mulighed kunne jo være at få mobilt bredbånd fra en udbyder hvor der medfølger en 3g wifi router.
Så kan i nøjes med en wifi tablet, og har også mulighed for at koble diverse andet udstyr på.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Tablets Hvilken?

Indlægaf Bab » lør 15 nov 2014 09:42

Jeg ville nok også følge JBs råd og give lidt mere for en Nexus 7. Så får man også en tablet, som har gode specifikationer. Men så igen, så ville jeg give 500 mere og få den nye Nexus 9 ;)

Capperdude skrev:Jeg forstår ikke folk går android, det virker for rodet og "billigt" :)

Og sådan har jeg det med IOS. Heldigvis er der noget for os alle ;)

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: Tablets Hvilken?

Indlægaf Ponduus » lør 15 nov 2014 09:58

Jeg kan også anbefale Nexus 7. Det er en virkelig lækker tablet og de 7" er den perfekte størrelse.
Billede
Ponduus
Niveau 6
 
Indlæg: 1514


Re: Tablets Hvilken?

Indlægaf Xainz » lør 15 nov 2014 10:22

Jeg hopper med på Nexus vognen, har selv en nexus 10, og har ikke fortrudt mit valg, den kører fantastisk. Overvejer selv at supplere med en Nexus 7, da kæresten har fået ejer fornemmelser over min 10".




Capperdude skrev:Jeg forstår ikke folk går android, det virker for rodet og "billigt" :)


Jeg kommer aldrig til at forstå at folk betaler overpris for et apple logo, produktet er ikke bedre end konkurenterne, så det må jo være logoet der er de mange ekstra penge værd...
Billede
Xainz
Niveau 6
 
Indlæg: 1343
By: Tranbjerg


Re: Tablets Hvilken?

Indlægaf Capperdude » lør 15 nov 2014 12:33

Xainz skrev:Jeg hopper med på Nexus vognen, har selv en nexus 10, og har ikke fortrudt mit valg, den kører fantastisk. Overvejer selv at supplere med en Nexus 7, da kæresten har fået ejer fornemmelser over min 10".




Capperdude skrev:Jeg forstår ikke folk går android, det virker for rodet og "billigt" :)


Jeg kommer aldrig til at forstå at folk betaler overpris for et apple logo, produktet er ikke bedre end konkurenterne, så det må jo være logoet der er de mange ekstra penge værd...


Det kommer helt an på hvad du søger. Jeg er vild med at Apples produkter bare fungerer! :)

Styresystemet er enkelt, og der er aldrig bøvl. Det kan man ikke ligefrem sige om Android.

Hver sin smag :)
GGMU <3
Capperdude
Niveau 7
 
Indlæg: 2765

Brugeravatar

Re: Tablets Hvilken?

Indlægaf Bab » lør 15 nov 2014 12:47

Capperdude skrev:Det kommer helt an på hvad du søger. Jeg er vild med at Apples produkter bare fungerer! :)

Styresystemet er enkelt, og der er aldrig bøvl. Det kan man ikke ligefrem sige om Android.

Hver sin smag :)


Det lyder ikke som om, at du har prøvet Android, men har læst det på en eller anden Apple fanboy side ;)

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: Tablets Hvilken?

Indlægaf Xainz » lør 15 nov 2014 13:31

Capperdude skrev:
Xainz skrev:Jeg hopper med på Nexus vognen, har selv en nexus 10, og har ikke fortrudt mit valg, den kører fantastisk. Overvejer selv at supplere med en Nexus 7, da kæresten har fået ejer fornemmelser over min 10".




Capperdude skrev:Jeg forstår ikke folk går android, det virker for rodet og "billigt" :)


Jeg kommer aldrig til at forstå at folk betaler overpris for et apple logo, produktet er ikke bedre end konkurenterne, så det må jo være logoet der er de mange ekstra penge værd...


Det kommer helt an på hvad du søger. Jeg er vild med at Apples produkter bare fungerer! :)

Styresystemet er enkelt, og der er aldrig bøvl. Det kan man ikke ligefrem sige om Android.

Hver sin smag :)


Android er vel lige så simpelt som IOS, og at deres produkter skulle fungere mere eller bedre end konkurenterne har jeg også svært ved at se. Matcher du dem med de andre i samme pris klasse, så er jeg ikke i tvivl om at du kan få mere for pengene ved apples konkurenter, men fair nok, nogen vil have kvalitet, andre har en syg fetisch med æbler
Billede
Xainz
Niveau 6
 
Indlæg: 1343
By: Tranbjerg


Re: Tablets Hvilken?

Indlægaf morfar » lør 15 nov 2014 13:37

Browseren går ofte ned på IOS - safari er bare noget lort. Man kan dog redde det med Chrome.
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: Tablets Hvilken?

Indlægaf jimmidlx » lør 15 nov 2014 14:13

Hvad er behovet?

Jeg har både en ipad og har lige investeret i en surface pro.

Kan anbefale begge
Billede
jimmidlx
Niveau 6
 
Indlæg: 1362
By: 7470 Karup (midtjylland)


Re: Tablets Hvilken?

Indlægaf Vreki » lør 15 nov 2014 14:48

Er surface pro ikke en Windows tablet?
Dem kan jeg så til gengæld ikke lide. Det er fint nok så længe man kan blive i Metro, men der er visse hjørner af windows de ikke har fået tabletficeret. Og det er altså et helvede at sidde med en 10" skærm og prøve at ramme rigtigt med pølsefingrene i en drop-down menu.
Og omvendt syntes jeg at Metro er dødtræls på en desktop Pc.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Næste

Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster

cron