Forum

Er lige blevet bidt af en hund. Hvad nu?

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Re: Er lige blevet bidt af en hund. Hvad nu?

Indlægaf Erroneus » søn 31 jan 2016 13:58

Hvis den er ulovlig og samtidigt render rund uden snor, så er det en anden sag. Ulovlige hunderacer er ulovlige af en årsag.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Er lige blevet bidt af en hund. Hvad nu?

Indlægaf x8BiTw0LFx » søn 31 jan 2016 15:51

Dummiz skrev:
x8BiTw0LFx skrev:Du ved slet ikke om det er din nabos hund og nu vil du gøre en hel masse ud af det! Stop dig selv Dummiz!

Kunne forstå hvis den havde bidt hul i dine bukser, men det lyder som om den ville lege.. En Dogo Argentino kan let slå dig ihjel, men det lyder ikke ligefrem som om det har været målet for den - hvis det overhovedet var den.

Tror du ikke mere det bunder i din angst for hunde og det måske er dig der skal have hjælp?


Stop dig selv Dummiz?? Er du seriøs Wolf??? Hvis du blev bidt i mørket af en hund ville du så bare tænke "hmm jeg er bange for hunde lad mig søge hjælp"? Og jeg ved udemærket godt hvad en muskel hund kan gøre ved en da jeg selv har haft en tidligere :)

Du er jo ikke decideret blevet bidt i røven af en kamphund - så skulle du på hospitalet. Det lyder til at være et lille nap du har fået i rumpetten fra en legesyg familiehund.

Synes det er skræmmende at du på det grundlag vil anmelde det, på trods af du ikke aner noget om hvilken hund der har "nappet" dig. At du ikke kigger dig tilbage, for at se hvilken hund det er, foruroliger mig endnu mere.

Kan se du har oprettet tråden kl 3 i nat - du sad vel ikke og kedede dig og skulle finde på noget at skrive om?
Nu har jeg jo "holdt lidt øje" med hvad du skriver efter midnat nogen gange og det virker til du har meget uro i hovedet på den tid af døgnet - mon ikke du bare skal lære at gå i seng?
"There's an organization, that's activated during a catastrophic emergency, a safety switch on all odds fails - I'm part of that organization."
Billede
x8BiTw0LFx
Niveau 2
 
Indlæg: 102

Brugeravatar

Re: Er lige blevet bidt af en hund. Hvad nu?

Indlægaf x8BiTw0LFx » søn 31 jan 2016 16:02

morfar skrev:
ikkNico skrev:En ulovlig hunderace, og en hund du tit ser løbe rundt uden snor. Jeg havde meldt det lige på stedet (uanset om det er den der har bidt dig eller ej).


Hvis den er ulovlig skal den selvfølgelig aflives omgående. Eller sælges til et land hvor den er lovlig. Regler er regler, hundeelsker eller ej.

Du skriver om den regel Dansk Folkeparti fik indført for få år siden, så pensionister kunne føle sig trygge efter hele propaganda maskineriet havde været igang med deres hetz mod muskelhunde?

Hvis du læser op på grundlaget for den regel, så vil du se at den kun er skabt for at tiltrække stemmer til DF.

Familiehundene er stadig dem som bider flest i DK - det var de også inden hundeloven blev indført.

Regler er regler, men jeg har satme ikke tænkt mig at overholde dem allesammen og det burde du heller ikke.
"There's an organization, that's activated during a catastrophic emergency, a safety switch on all odds fails - I'm part of that organization."
Billede
x8BiTw0LFx
Niveau 2
 
Indlæg: 102

Brugeravatar

Re: Er lige blevet bidt af en hund. Hvad nu?

Indlægaf morfar » søn 31 jan 2016 16:17

x8BiTw0LFx skrev:
morfar skrev:
ikkNico skrev:En ulovlig hunderace, og en hund du tit ser løbe rundt uden snor. Jeg havde meldt det lige på stedet (uanset om det er den der har bidt dig eller ej).


Hvis den er ulovlig skal den selvfølgelig aflives omgående. Eller sælges til et land hvor den er lovlig. Regler er regler, hundeelsker eller ej.

Du skriver om den regel Dansk Folkeparti fik indført for få år siden, så pensionister kunne føle sig trykke efter hele propaganda maskineriet havde været igang med deres hetz mod muskelhunde?

Hvis du læser op på grundlaget for den regel, så vil du se at den kun er skabt for at tiltrække stemmer til DF.

Familiehundene er stadig dem som bider flest i DK - det var de også inden hundeloven blev indført.

Regler er regler, men jeg har satme ikke tænkt mig at overholde dem allesammen og det burde du heller ikke.


Nu kender jeg intet til de statistikker du nævner, men der er også mange flere familiehunde i DK end der er kamphunde, så de vil helt naturligt have flest bid.

Så må man aflive ejeren istedet, hvis han ikke kan styre sin hund (-:
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: Er lige blevet bidt af en hund. Hvad nu?

Indlægaf tue69 » søn 31 jan 2016 16:19

x8BiTw0LFx skrev:Regler er regler, men jeg har satme ikke tænkt mig at overholde dem allesammen og det burde du heller ikke.


Det er vel ikke rigtigt noget argument. Man går vel heller ikke med kniv fordi at den regel blev indført som resultat af en hyperpopulistisk debat. (Dermed ikke sagt at jeg er enig med hundeloven, men så er der andre metoder at angribe det på end at bryde den.)

Uanset hvad, så er det mindste man kan gøre som hundeejer da at holde sin, i øvrigt ulovlige, hund i snor. Der er mennesker der har det svært med hunde, som der er mennesker der har det svært med så mange andre ting. Jeg ville da heller ikke kunne spotte om den hund, der ifølge dit eget udsagn, kunne slå mig ihjel, vil lege eller om den vil bide mig kærligt i røven, og jeg har da ikke tænkt mig at tage chancen.

Og det er ikke fordi at jeg er synderligt bange for hunde, eller har noget imod dem. Det plejer som regel at være ejerne den er gal med, men det er igen lidt svært at se på en hund, der kommer løbende, hvis ikke man har noget kendskab til hvem der har den. Igen, jeg tager ikke chancen.
Billede
tue69
Niveau 7
 
Indlæg: 2200
By: Aarhus


Re: Er lige blevet bidt af en hund. Hvad nu?

Indlægaf tue69 » søn 31 jan 2016 16:27

Men nu skal det ikke være dunder mod 8BitWolf det hele, for jeg er ganske enig med 8BitUlven i, at der ikke er nogen grund til at frygte nabohunden når nu du ikke ved om det er den. Men som det er med irrationel frygt (som en frygt for hunde vel i bund og grund er), så er den slags nok svært at tøjle helt.
Billede
tue69
Niveau 7
 
Indlæg: 2200
By: Aarhus


Re: Er lige blevet bidt af en hund. Hvad nu?

Indlægaf Stricker » søn 31 jan 2016 16:31

Jeg er nervøs omkring hunde. Du ser en legesyg hund, jeg ser en farlig hund. Jeg bryder mig slet, slet ikke om ejere der ikke har deres hunde i snor. Min lillebror er mentalt handicappet, han er meget bange for hunde, og jeg har tidligere måtte sparke til hunde og råbe af deres ejere for at få dem til at se udenfor deres lille lorte verden. Jeg forstår mig slet ikke på de mennesker der forventer, at alle elsker deres hund.

Få dog bare en kat, for fanden.
Stricker
Niveau 6
 
Indlæg: 1674
By: Sønderborg


Re: Er lige blevet bidt af en hund. Hvad nu?

Indlægaf tue69 » søn 31 jan 2016 16:40

Stricker skrev:Jeg er nervøs omkring hunde. Du ser en legesyg hund, jeg ser en farlig hund. Jeg bryder mig slet, slet ikke om ejere der ikke har deres hunde i snor. Min lillebror er mentalt handicappet, han er meget bange for hunde, og jeg har tidligere måtte sparke til hunde og råbe af deres ejere for at få dem til at se udenfor deres lille lorte verden. Jeg forstår mig slet ikke på de mennesker der forventer, at alle elsker deres hund.

Få dog bare en kat, for fanden.


Ha ha, det er måske også i overkanten. Altså, selvfølgelig skal hundeejere vise hensyn og holde deres hunde i snor, og specielt da hvis den har tendenser til at hoppe op af fremmede. Men folk skal da selvfølgelig have lov til at have hunde. Har kendt tonsvis af hunde, 99 procent af dem søde og rare. Den ene procent hvor hunden var en idiot skyldtes at hunden var noget klogere end ejeren. Det er bare ikke rigtigt andre folks skyld :)
Billede
tue69
Niveau 7
 
Indlæg: 2200
By: Aarhus


Re: Er lige blevet bidt af en hund. Hvad nu?

Indlægaf Dummiz » søn 31 jan 2016 17:43

x8BiTw0LFx skrev:
Dummiz skrev:
x8BiTw0LFx skrev:Du ved slet ikke om det er din nabos hund og nu vil du gøre en hel masse ud af det! Stop dig selv Dummiz!

Kunne forstå hvis den havde bidt hul i dine bukser, men det lyder som om den ville lege.. En Dogo Argentino kan let slå dig ihjel, men det lyder ikke ligefrem som om det har været målet for den - hvis det overhovedet var den.

Tror du ikke mere det bunder i din angst for hunde og det måske er dig der skal have hjælp?


Stop dig selv Dummiz?? Er du seriøs Wolf??? Hvis du blev bidt i mørket af en hund ville du så bare tænke "hmm jeg er bange for hunde lad mig søge hjælp"? Og jeg ved udemærket godt hvad en muskel hund kan gøre ved en da jeg selv har haft en tidligere :)

Du er jo ikke decideret blevet bidt i røven af en kamphund - så skulle du på hospitalet. Det lyder til at være et lille nap du har fået i rumpetten fra en legesyg familiehund.

Synes det er skræmmende at du på det grundlag vil anmelde det, på trods af du ikke aner noget om hvilken hund der har "nappet" dig. At du ikke kigger dig tilbage, for at se hvilken hund det er, foruroliger mig endnu mere.

Kan se du har oprettet tråden kl 3 i nat - du sad vel ikke og kedede dig og skulle finde på noget at skrive om?
Nu har jeg jo "holdt lidt øje" med hvad du skriver efter midnat nogen gange og det virker til du har meget uro i hovedet på den tid af døgnet - mon ikke du bare skal lære at gå i seng?


Ja undskyld mig. Jeg kan simpelthen ikke forstå at du bliver foruroliget over jeg ikke kigger mig tilbage for at se hvad der "napper" mig men hvis du ville kalde det for et legesyg nap som jeg fik så er det satme en noget hidsig leg den hund havde gang i. Jeg har angst for hunde så der er nok en grund til jeg nok ikke vender mig om og kigger om det er naboens muskelhund (du har åbenbart ikke et begreb om muskelhunde da du stadigvæk betegner dem som kamphunde)

Du må da også have noget at rode med i dit eget hoved siden du har holdt "lidt øje" med hvad jeg skriver herinde. Og hvis du har lagt mærke til det er tiden tit upræcis herinde på div. Indlæg. Kan informere dig om jeg skrev det indlæg lidt efter kl. 24:00 og til info så sov jeg sku kl. 3 i nat ;)

Jeg ville høre hvordan I ville gribe det an hvis det var jer der var i min situation men i stedet begynder du at sige jeg skal stoppe mig selv og søge hjælp til at jeg har meget uro i hoved. Du kender mig slet ikke så kan ikke forstå du kan have de meninger om mig efter hvad der bliver skrevet på et forum.

Vi bliver aldrig enige Wolf og det er også fint nok. Men diskutionen med dig stopper jeg her. Så du må have en fortsat god weekend :)
Billede
Dummiz
Moderator
 
Indlæg: 6376
By: 8981 Spentrup


Re: Er lige blevet bidt af en hund. Hvad nu?

Indlægaf x8BiTw0LFx » søn 31 jan 2016 18:57

tue69 skrev:
x8BiTw0LFx skrev:Regler er regler, men jeg har satme ikke tænkt mig at overholde dem allesammen og det burde du heller ikke.


Det er vel ikke rigtigt noget argument. Man går vel heller ikke med kniv fordi at den regel blev indført som resultat af en hyperpopulistisk debat. (Dermed ikke sagt at jeg er enig med hundeloven, men så er der andre metoder at angribe det på end at bryde den.)

En af mine venner blev anholdt på en bodega, en fredag eftermiddag med en hobbykniv i sidelommen af hans arbejdsbukser. Den fyraftensbajer kostede lidt mere end han havde regnet med - ikke fair, men han betalte prisen. Han går stadig med hobbykniv i lommen når han får fri fra arbejde. Sikke en rebel! ;) Jeg er helt med på hvad du mener og tror også vi er enige om at folk selv skal have lov til at tænke sig frem til den bedste løsning, uden staten behøves at blive involveret.

Stricker skrev:Få dog bare en kat, for fanden.

Sjovt nok er katten et af de få husdyr som kontinuerligt tænker på at slå sin ejer ihjel - true story.

Dummiz skrev:Du må da også have noget at rode med i dit eget hoved siden du har holdt "lidt øje" med hvad jeg skriver herinde.

Der var en grund til jeg satte "" i mit indlæg, for jeg har andet at give mig til end stalke dig på et gamingforum - nu har jeg bare lagt mærke til at du "ofte" (der kom den igen), skriver noget herinde om natten og det er tit lidt, hvad skal man sige, hovedløse indlæg du får skrevet :?

Cool du ikke vil diskutere mere - jeg kom bare med mit syn på tingene og det gjorde du også.

God søndag til dig også ;)
"There's an organization, that's activated during a catastrophic emergency, a safety switch on all odds fails - I'm part of that organization."
Billede
x8BiTw0LFx
Niveau 2
 
Indlæg: 102

Brugeravatar

Re: Er lige blevet bidt af en hund. Hvad nu?

Indlægaf Dummiz » søn 31 jan 2016 19:02

x8BiTw0LFx skrev:
tue69 skrev:
x8BiTw0LFx skrev:Regler er regler, men jeg har satme ikke tænkt mig at overholde dem allesammen og det burde du heller ikke.


Det er vel ikke rigtigt noget argument. Man går vel heller ikke med kniv fordi at den regel blev indført som resultat af en hyperpopulistisk debat. (Dermed ikke sagt at jeg er enig med hundeloven, men så er der andre metoder at angribe det på end at bryde den.)

En af mine venner blev anholdt på en bodega, en fredag eftermiddag med en hobbykniv i sidelommen af hans arbejdsbukser. Den fyraftensbajer kostede lidt mere end han havde regnet med - ikke fair, men han betalte prisen. Han går stadig med hobbykniv i lommen når han får fri fra arbejde. Sikke en rebel! ;) Jeg er helt med på hvad du mener og tror også vi er enige om at folk selv skal have lov til at tænke sig frem til den bedste løsning, uden staten behøves at blive involveret.

Stricker skrev:Få dog bare en kat, for fanden.

Sjovt nok er katten et af de få husdyr som kontinuerligt tænker på at slå sin ejer ihjel - true story.

Dummiz skrev:Du må da også have noget at rode med i dit eget hoved siden du har holdt "lidt øje" med hvad jeg skriver herinde.

Der var en grund til jeg satte "" i mit indlæg, for jeg har andet at give mig til end stalke dig på et gamingforum - nu har jeg bare lagt mærke til at du "ofte" (der kom den igen), skriver noget herinde om natten og det er tit lidt, hvad skal man sige, hovedløse indlæg du får skrevet :?

Cool du ikke vil diskutere mere - jeg kom bare med mit syn på tingene og det gjorde du også.

God søndag til dig også ;)


kan godt ske míne indlæg har de mærkeligste tidspunkter de er postet på :) men har arbejde så sover om natten så kan godt forstå hvis du syntes det virker lidt "hovedløs" nogle af mine indlæg kl. Bæ om natten men er vi alle ikke lidt hovedløse engang imellem :)

Wolf jeg tror sku bare vi er gået lidt forkert af hinanden og det kan jo ske :) også fortsat god søndag til dig (hvad der er tilbage af den 8) )
Billede
Dummiz
Moderator
 
Indlæg: 6376
By: 8981 Spentrup


Re: Er lige blevet bidt af en hund. Hvad nu?

Indlægaf Sethos » søn 31 jan 2016 19:09

Blev engang bidt af sådan en kampundulat. Det var en traumatisk oplevelse.
Sethos
Niveau 6
 
Indlæg: 1859


Re: Er lige blevet bidt af en hund. Hvad nu?

Indlægaf tue69 » søn 31 jan 2016 19:52

x8BiTw0LFx skrev:En af mine venner blev anholdt på en bodega, en fredag eftermiddag med en hobbykniv i sidelommen af hans arbejdsbukser. Den fyraftensbajer kostede lidt mere end han havde regnet med - ikke fair, men han betalte prisen. Han går stadig med hobbykniv i lommen når han får fri fra arbejde. Sikke en rebel! ;) Jeg er helt med på hvad du mener og tror også vi er enige om at folk selv skal have lov til at tænke sig frem til den bedste løsning, uden staten behøves at blive involveret.


Jeg troede egentligt at de havde lavet reglerne om således at hobbyknive var tilladte, eller det var måske "kun" i jobsammenhænge. Det siger i al fald lidt om en lov når den skal laves om et par år efter igen allerede.

Og jeps, din konklusion er lige præcis min pointe :) Helt enig.
Billede
tue69
Niveau 7
 
Indlæg: 2200
By: Aarhus


Re: Er lige blevet bidt af en hund. Hvad nu?

Indlægaf tue69 » søn 31 jan 2016 19:53

Sethos skrev:Blev engang bidt af sådan en kampundulat. Det var en traumatisk oplevelse.


Det er i al fald ikke et argument at købe en kat hvis man vil undgå bid. Bevares, den løber ikke ligefrem efter fremmede... Ejerne derimod...
Billede
tue69
Niveau 7
 
Indlæg: 2200
By: Aarhus


Re: Er lige blevet bidt af en hund. Hvad nu?

Indlægaf Maethiel » søn 31 jan 2016 20:31

Erroneus skrev:Hvis den er ulovlig og samtidigt render rund uden snor, så er det en anden sag. Ulovlige hunderacer er ulovlige af en årsag.


Hvilken årsag er det helt præcist? :)
Billede

Casual trophyhunter <3
Maethiel
Niveau 5
 
Indlæg: 918

Brugeravatar

ForegåendeNæste

Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster