Forum

Er lige blevet bidt af en hund. Hvad nu?

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Re: Er lige blevet bidt af en hund. Hvad nu?

Indlægaf Maethiel » søn 31 jan 2016 20:33

Stricker skrev:Jeg er nervøs omkring hunde. Du ser en legesyg hund, jeg ser en farlig hund. Jeg bryder mig slet, slet ikke om ejere der ikke har deres hunde i snor. Min lillebror er mentalt handicappet, han er meget bange for hunde, og jeg har tidligere måtte sparke til hunde og råbe af deres ejere for at få dem til at se udenfor deres lille lorte verden. Jeg forstår mig slet ikke på de mennesker der forventer, at alle elsker deres hund.

Få dog bare en kat, for fanden.


Du lyder meget sympatisk, sådan at sparke til hunde.

Havde du sparket ejeren, havde det givet mening, men hunden bestemmer da ikke om ejeren har snor på den.
Billede

Casual trophyhunter <3
Maethiel
Niveau 5
 
Indlæg: 921

Brugeravatar

Re: Er lige blevet bidt af en hund. Hvad nu?

Indlægaf tue69 » søn 31 jan 2016 20:41

Maethiel skrev:
Stricker skrev:Jeg er nervøs omkring hunde. Du ser en legesyg hund, jeg ser en farlig hund. Jeg bryder mig slet, slet ikke om ejere der ikke har deres hunde i snor. Min lillebror er mentalt handicappet, han er meget bange for hunde, og jeg har tidligere måtte sparke til hunde og råbe af deres ejere for at få dem til at se udenfor deres lille lorte verden. Jeg forstår mig slet ikke på de mennesker der forventer, at alle elsker deres hund.

Få dog bare en kat, for fanden.


Du lyder meget sympatisk, sådan at sparke til hunde.

Havde du sparket ejeren, havde det givet mening, men hunden bestemmer da ikke om ejeren har snor på den.


Hvis den er igang med at æde din arm, så ville jeg nok også sparke til hunden inden jeg fik slæbt den hen i sparkeafstand af ejeren.

(Jeg går ud fra at Stricker ikke sparkede til den, bare fordi at den tilfældigvis løb rundt uden snor, i dette tilfælde havde jeg nok også startet med ejeren) :)
Billede
tue69
Niveau 7
 
Indlæg: 2200
By: Aarhus


Re: Er lige blevet bidt af en hund. Hvad nu?

Indlægaf Maethiel » søn 31 jan 2016 20:44

tue69 skrev:
Maethiel skrev:
Stricker skrev:Jeg er nervøs omkring hunde. Du ser en legesyg hund, jeg ser en farlig hund. Jeg bryder mig slet, slet ikke om ejere der ikke har deres hunde i snor. Min lillebror er mentalt handicappet, han er meget bange for hunde, og jeg har tidligere måtte sparke til hunde og råbe af deres ejere for at få dem til at se udenfor deres lille lorte verden. Jeg forstår mig slet ikke på de mennesker der forventer, at alle elsker deres hund.

Få dog bare en kat, for fanden.


Du lyder meget sympatisk, sådan at sparke til hunde.

Havde du sparket ejeren, havde det givet mening, men hunden bestemmer da ikke om ejeren har snor på den.


Hvis den er igang med at æde din arm, så ville jeg nok også sparke til hunden inden jeg fik slæbt den hen i sparkeafstand af ejeren.


Jeg tror det var fremgået af hans indlæg, hvis hunden var ved at bide armen af hans mentalt handikappede bror.

Folk er alt for bange for hunde, og især store hunde og de "farlige" hunde. En hund bliver som ejeren behandler og opdrager den.
Billede

Casual trophyhunter <3
Maethiel
Niveau 5
 
Indlæg: 921

Brugeravatar

Re: Er lige blevet bidt af en hund. Hvad nu?

Indlægaf tue69 » søn 31 jan 2016 20:46

Maethiel skrev:Jeg tror det var fremgået af hans indlæg, hvis hunden var ved at bide armen af hans mentalt handikappede bror.

Folk er alt for bange for hunde, og især store hunde og de "farlige" hunde. En hund bliver som ejeren behandler og opdrager den.


Skrev en tilføjelse mens du var i gang med at forfatte ovenstående indlæg, læs den - vi er enige :)

Og jeg giver dig da ret i at hunde bliver som deres ejere, desværre er det bare svært at vide om ejeren er en idiot på forhånd. Jeg tager ingen chancer med større hunde. I de områder jeg har boet, hvor der var en stor repræsentation af hunde på listen over ulovlige racer, var sandsynligheden for at ejeren var en tumpe desværre overvældende. Den sidder nok lidt i mig endnu :)
Billede
tue69
Niveau 7
 
Indlæg: 2200
By: Aarhus


Re: Er lige blevet bidt af en hund. Hvad nu?

Indlægaf Maethiel » søn 31 jan 2016 20:51

tue69 skrev:
Maethiel skrev:Jeg tror det var fremgået af hans indlæg, hvis hunden var ved at bide armen af hans mentalt handikappede bror.

Folk er alt for bange for hunde, og især store hunde og de "farlige" hunde. En hund bliver som ejeren behandler og opdrager den.


Skrev en tilføjelse mens du var i gang med at forfatte ovenstående indlæg, læs den - vi er enige :)

Og jeg giver dig da ret i at hunde bliver som deres ejere, desværre er det bare svært at vide om ejeren er en idiot på forhånd. Jeg tager ingen chancer med større hunde. I de områder jeg har boet, hvor der var en stor repræsentation af hunde på listen over ulovlige racer, var sandsynligheden for at ejeren var en tumpe desværre overvældende. Den sidder nok lidt i mig endnu :)


Jeg ser først din tilføjelse nu og ja, det ser ud til vi er enige :)

Jeg frygter ikke store hunde, men i høj grad de små hidsige hunde. Det er også tit dem der har ejere, som er småtbegavede og behandler deres hund som om den var kongen af Danmark.
Billede

Casual trophyhunter <3
Maethiel
Niveau 5
 
Indlæg: 921

Brugeravatar

Re: Er lige blevet bidt af en hund. Hvad nu?

Indlægaf tue69 » søn 31 jan 2016 20:54

Maethiel skrev:
tue69 skrev:
Maethiel skrev:Jeg tror det var fremgået af hans indlæg, hvis hunden var ved at bide armen af hans mentalt handikappede bror.

Folk er alt for bange for hunde, og især store hunde og de "farlige" hunde. En hund bliver som ejeren behandler og opdrager den.


Skrev en tilføjelse mens du var i gang med at forfatte ovenstående indlæg, læs den - vi er enige :)

Og jeg giver dig da ret i at hunde bliver som deres ejere, desværre er det bare svært at vide om ejeren er en idiot på forhånd. Jeg tager ingen chancer med større hunde. I de områder jeg har boet, hvor der var en stor repræsentation af hunde på listen over ulovlige racer, var sandsynligheden for at ejeren var en tumpe desværre overvældende. Den sidder nok lidt i mig endnu :)


Jeg ser først din tilføjelse nu og ja, det ser ud til vi er enige :)

Jeg frygter ikke store hunde, men i høj grad de små hidsige hunde. Det er også tit dem der har ejere, som er småtbegavede og behandler deres hund som om den var kongen af Danmark.


Sjovt, det var netop en lille hidsig satan der var den ene procent i den statistik jeg angav tidligere i debatten. Den var fuldstændig ustyrlig. Større hunderacer, der holdt/holder til hos venner og bekendte, har jeg altid oplevet som omgængelige og langt mere afslappede end nogle af de mindre racer. Men det kommer selvfølgelig i sidste ende an på opdragelsen. :)
Billede
tue69
Niveau 7
 
Indlæg: 2200
By: Aarhus


Re: Er lige blevet bidt af en hund. Hvad nu?

Indlægaf morfar » søn 31 jan 2016 22:43

Den her hundediskussion er vel ikke så svær?

Er hunden ulovlig ifølge lovgivningen, er der mulighed/risiko for den bliver aflivet.

Bider en hund et andet menneske således mennesket får en skade, så skal hunden aflives. Og så er jeg egentlig ligeglad med hvordan ejeren har opdraget den og hvor sød og omgængelig hunden er til daglig.
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: Er lige blevet bidt af en hund. Hvad nu?

Indlægaf x8BiTw0LFx » søn 31 jan 2016 22:49

tue69 skrev:
x8BiTw0LFx skrev:En af mine venner blev anholdt på en bodega, en fredag eftermiddag med en hobbykniv i sidelommen af hans arbejdsbukser. Den fyraftensbajer kostede lidt mere end han havde regnet med - ikke fair, men han betalte prisen. Han går stadig med hobbykniv i lommen når han får fri fra arbejde. Sikke en rebel! ;) Jeg er helt med på hvad du mener og tror også vi er enige om at folk selv skal have lov til at tænke sig frem til den bedste løsning, uden staten behøves at blive involveret.


Jeg troede egentligt at de havde lavet reglerne om således at hobbyknive var tilladte, eller det var måske "kun" i jobsammenhænge. Det siger i al fald lidt om en lov når den skal laves om et par år efter igen allerede.

Og jeps, din konklusion er lige præcis min pointe :) Helt enig.

Du har fuldkommen ret! Det er efterhånden også en del år siden min ven blev anholdt.

Taget fra wiki: "I juni 2010 blev der yderligere lempet i fortolkningen af loven, idet anklagemyndigheden nyfortolkede den således at spejdere, fiskere, håndværkere og andre med lovlig undskyldning ikke længere burde retsforfølges."
https://da.wikipedia.org/wiki/Knivloven

Hvem der skal vurdere den lovlige undskyldning er vel op til ordensmagten og kunne forestille mig at hvis man havde været i byen om lørdagen og råbt "penis" efter en betjent, og han stopper en om søndagen, hvor man kommer travende med fiskestang og Rambo-dolk, så er den lovlige undskyldning måske ikke god nok.

Det virker sgu for useriøst.

Ligesom at udvælge en række hunde som skal være på en ulovlig liste. Jeg kan hurtigt finde 10 hunde der er farligere end mange af dem på listen - her kommer en: Dogo Canario, den originale gladiator hund, som den bliver kaldt. Den kan gøres farligere end alle de hunde på den nuværende liste og jeg kunne rende rundt med 10 gennem strøget hvis jeg havde lyst.
"There's an organization, that's activated during a catastrophic emergency, a safety switch on all odds fails - I'm part of that organization."
Billede
x8BiTw0LFx
Niveau 2
 
Indlæg: 102

Brugeravatar

Re: Er lige blevet bidt af en hund. Hvad nu?

Indlægaf Stricker » man 01 feb 2016 00:09

Maethiel skrev:
Stricker skrev:Jeg er nervøs omkring hunde. Du ser en legesyg hund, jeg ser en farlig hund. Jeg bryder mig slet, slet ikke om ejere der ikke har deres hunde i snor. Min lillebror er mentalt handicappet, han er meget bange for hunde, og jeg har tidligere måtte sparke til hunde og råbe af deres ejere for at få dem til at se udenfor deres lille lorte verden. Jeg forstår mig slet ikke på de mennesker der forventer, at alle elsker deres hund.

Få dog bare en kat, for fanden.


Du lyder meget sympatisk, sådan at sparke til hunde.

Havde du sparket ejeren, havde det givet mening, men hunden bestemmer da ikke om ejeren har snor på den.


Du fremstiller mig som en, der går og sparker til hunde for sjov. Jeg har sparket truende, ikke med hensigt til vold mod hunde der har antastet min bror, begge gange var ejerne skræmte, men også undskyldende når jeg forklarede dem situationen. Dit forslag om at sparke til ejere er da en sjov ide, men det får nok mere alvorlige konsekvenser. Jeg vil ikke gøre mig til dommer om det er hundens eller ejerens skyld, jeg forpligter mig i øjeblikket kun for at beskytte mig selv. Men det er skræmmende at der er så mange ejere der tror, at alle elsker deres hunde og glædeligt acceptere kontakt med dem.

Hvad der pisser mig af, er hundelskere som x8BiTw0LFx der mener, at fejlen er hos Dummiz, at han ikke kan håndtere hunden ordentligt. Det er jo absurd. Det er Dummiz der er offeret, det kan enhver da se.
Stricker
Niveau 6
 
Indlæg: 1674
By: Sønderborg


Re: Er lige blevet bidt af en hund. Hvad nu?

Indlægaf loonitun » man 01 feb 2016 02:40

Hvis du anmelder personen du mistænker, har bidt dig ... hvis hund har bidt dig ... så vær meget sikker, bøden er ret høj for det ( taler af erfaring ) nemlig omkring 4500 kr ... dette er forudsat politi ikke vælger at aflive hunden, dette er kotyme hvis det er anden gang hunden bliver meldt, eller der er sket større personskade.

Desværre er min erfaring at politi ikke er ret lydhør over for modparten, da de åbenbart mener det nok man bare har en hund og at vidne / offer har set den ... ( igen taler af erfaring )

når det så sagt, så skal du ABSOLUT ikke finde dig i at det sker.
Jeg ville prøve at tage en snak med din nabo, omkring at hans hund var en kende voldsom da du var ude den aften, og om han ikke kunne prøve at holde den inde på hans egen matrikel, hvis han er helt på bagben, kan du desværre som jeg ser det ikke gøre så meget, andet end hvis det sker igen, sørge for at være HELT sikker på hvis hund det er.
Billede
loonitun
Niveau 0
 
Indlæg: 43
By: marslev


Re: Er lige blevet bidt af en hund. Hvad nu?

Indlægaf Rytteren » man 01 feb 2016 10:39

x8BiTw0LFx skrev:

Ligesom at udvælge en række hunde som skal være på en ulovlig liste. Jeg kan hurtigt finde 10 hunde der er farligere end mange af dem på listen - her kommer en: Dogo Canario, den originale gladiator hund, som den bliver kaldt. Den kan gøres farligere end alle de hunde på den nuværende liste og jeg kunne rende rundt med 10 gennem strøget hvis jeg havde lyst.


Så må vi da bare få den på, den i forvejen fornuftige liste.
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: Er lige blevet bidt af en hund. Hvad nu?

Indlægaf Vreki » man 01 feb 2016 11:22

Det kan godt være at en muskelhund er ufarlig i hænderne på en erfaren hundeejer, men i hænderne på en tumpe er den noget farligere end en almindelig vanartet køter. Og desværre er det lige den slags egneskaber der tiltrækker tumper.

Jeg siger ikke at alle der ejer muskelhunde er tumper, men de er overrepræsenteret i en grad så jeg holder afstand til folk med sådanne hunde.


Tilbage til Dummiz: Jeg siger ikke det er i orden at hunden røg på dig, men:
1) Du er nytilflyttet
2) Du fik ingen skader
3) Du så ikke hunden
4) Du er bange for hunde, hvilket kan gøre det svært at være objektivt.

Så jeg syntes bare du skal tænke på at hvis du håndtere det her forkert, så kan det hurtigt blive så træls at bo der at du bliver nødt til at flytte igen.
Find ud af om der er andre i nabolaget der ser hunden som et problem.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Er lige blevet bidt af en hund. Hvad nu?

Indlægaf Dummiz » man 01 feb 2016 11:25

Vreki skrev:Det kan godt være at en muskelhund er ufarlig i hænderne på en erfaren hundeejer, men i hænderne på en tumpe er den noget farligere end en almindelig vanartet køter. Og desværre er det lige den slags egneskaber der tiltrækker tumper.

Jeg siger ikke at alle der ejer muskelhunde er tumper, men de er overrepræsenteret i en grad så jeg holder afstand til folk med sådanne hunde.


Tilbage til Dummiz: Jeg siger ikke det er i orden at hunden røg på dig, men:
1) Du er nytilflyttet
2) Du fik ingen skader
3) Du så ikke hunden
4) Du er bange for hunde, hvilket kan gøre det svært at være objektivt.

Så jeg syntes bare du skal tænke på at hvis du håndtere det her forkert, så kan det hurtigt blive så træls at bo der at du bliver nødt til at flytte igen.
Find ud af om der er andre i nabolaget der ser hunden som et problem.


Det tager jeg til efterretning :) må stemme dørklokker og høre om de har set løse hunde herude. :)
Billede
Dummiz
Moderator
 
Indlæg: 6376
By: 8981 Spentrup


Re: Er lige blevet bidt af en hund. Hvad nu?

Indlægaf Rasmusdc » man 01 feb 2016 12:40

hundeejere er generelt nogle personer der kan være svære at forstå.

- de mener at folk med skræk for hunde, jo bare skal lade være at være bange, ellers er det jo i orden hunden bider, fordi den mærker frygt
- de mener nogle gange at man skal lade deres hunde være ellers er det jo ens egen skyld man bliver bidt, andre gange så kommer de rendede hen, og vil have folk til at klappe hunden, fordi Uhhhh den er jo ikke farlig.
- De mener også deres 20kg+ kræ bare skal rende rundt uden snor på, fordi den "gør jo ikke noget"

desværre så du ikke hunden, så du kan ikke klage.. resten er jo spekulationer.

Men som sagt, blev jeg bidt af en hund, om det var "igennem" tøj eller ej så ville det sgu blive meldt, jeg har ikke selv skrevet mig ind i hunde ejer klubben, og jeg ved hvor vi boede før, der var der 3 hunde der fes rundt uden opsyn.

og JA de bed sgu ikke, men min kone blev semi overfaldet af den ene mens hun var ude og løbe en tur, gik pænt ned og afleverede kræet, hvorefter jeg fik af vide, at hun jo bare kunne lade være med at LØBE, fordi det gjorde den troede den skulle lege.. på en FUCKING løbesti. havde den bidt hende, så havde jeg afleveret kræet til politiet.

jeg har kæmpet om morgene med at holde hunde ude af elevatoren

jeg har kæmpet med lort i opgange og andet, så personligt har jeg slet intet til overs for hunde ejere.

Jeg har en gang haft en hund der hoppede efter benene på mig, på en tur rundt i Odense skov, så synes jeg personligt selvforsvar er i orden, den fik sat et par tænder i mit ben, så måtte rive hunden af, og kaste den væk, kostede en stivkrampe vaccination, og ejeren var SINDSSYG flov, var ikke gammel dengang, fortrød jeg ikke krævede den aflivet, for den fløj ud af intet og angreb. og selvom ejeren både betalte for skader, og andet, så følte jeg sgu lidt, at sådan en hund en dag kunne hoppe på noget andet end en voksen mand, og nu med en lille knægt, så mener jeg ikke de hunde skal have lov at leve. (var nok også chokeret over at ejeren ikke var den type person jeg regnede med, var en middelaldret kvinde)

Hvis du har tiltro til at det kan være den fritgående, så skriv eller kontakt ham og bed ham om at holde sin hund i snor, eller det bliver meldt.

Min knægt bliver ihvertfaldt oplært til at HOLDE sig fra hunde, ikke klappe dem / snakke med dem etc.
Rasmusdc
Niveau 0
 
Indlæg: 27


Re: Er lige blevet bidt af en hund. Hvad nu?

Indlægaf ikkNico » man 01 feb 2016 13:19

Der er desværre alt for mange røvhuller, der aldrig skulle have hund. Jeg er kæmpe tilhænger tvangsindlagt hvalpetræning og hundekørekort. Intet kørekort, så kan du ikke købe en hund ... og det er sgu' lige så meget for hundens skyld.

Har set masser af alkoholikere med hund, fordi det giver ekstra udbetaling fra kommunen. Syore racer som Newfoundlander, der boede på 75m2 på 5. sal, eller folk der udskifter hunden hvert andet år, når den ikke længere er sød eller hvalpet, eller man ikke kan have den med på ferie.


Rasmusdc skrev:Min knægt bliver ihvertfaldt oplært til at HOLDE sig fra hunde, ikke klappe dem / snakke med dem etc.

Vi har opdraget ungerne til at spørge om de må sige goddag til en hund, og aldrig bare løbe efter løse hunde. Du kender hverken kræ eller ejer.

Mojo får heller ikke lov at sige goddag til nogen som helst, uden at vi lige har clearet det med ejeren først.
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

ForegåendeNæste

Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] og 3 gæster

cron