Forum

Hacket på PSN account

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Re: Hacket på PSN account

Indlægaf Erroneus » ons 26 okt 2016 22:59

Godt at høre :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Hacket på PSN account

Indlægaf Slimjay DK » tors 27 okt 2016 11:42

Askinas skrev:Så skete det sku for mig os. Fik en mail fra Sony om, at min kode og mail var blevet ændret. Og jeg har ikke ændret noget :(
Så nu skal jeg se, om jeg kan få fat på SONY support her når man kan ringe til dem :( total nedtur!


Jeg oplevede det samme tirsdag d. 25, 2 gange inden for 30 min. jeg havde dog aktiveret 2-step ... Så de kom ikke videre :twisted:

jeg vil opfordre til man får det aktiveret .. Også på xbox og google hvis man benytter disse.
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: Hacket på PSN account

Indlægaf ikkNico » fre 28 okt 2016 13:43

Hvor lange er jeres passwords? Og bruger i dem andre steder en PSN?

Jeg har 2 faktor slået til, mit password er over 25 karakterer langt (siger ikke præcis hvor langt) og jeg bruger det kun på PSN. Ved ikke om jeg bare har været heldig indtil videre, for der har godt nok været ekstremt mange konto-hacks på det seneste. Både Gfaqs og reddit svømmer i tråde om mistede konti, og så sent som i mandags røg min lillebror også i (med en 13 karakter lang kode)
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Hacket på PSN account

Indlægaf pokerjbm » fre 28 okt 2016 21:45

Er der en risiko for at få lukket sin US konto hvis man bruger 2 trin med dk mobilnummer?
pokerjbm
Niveau 0
 
Indlæg: 20


Re: Hacket på PSN account

Indlægaf Sethos » fre 28 okt 2016 21:53

ikkNico skrev:Hvor lange er jeres passwords?


Mit er cirka 4,5cm

\:D/
Sethos
Niveau 6
 
Indlæg: 1859


Re: Hacket på PSN account

Indlægaf Vreki » fre 28 okt 2016 22:32

pokerjbm skrev:Er der en risiko for at få lukket sin US konto hvis man bruger 2 trin med dk mobilnummer?

Jeg har valgt at gøre det. Jeg har hørt om masser af folk der er blevet hacket, men ikke om nogen der har fået lukket en US konto.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Hacket på PSN account

Indlægaf ikkNico » fre 28 okt 2016 23:30

Sethos skrev:
ikkNico skrev:Hvor lange er jeres passwords?


Mit er cirka 4,5cm

\:D/

:lol: :lol:
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Hacket på PSN account

Indlægaf Erroneus » lør 29 okt 2016 00:08

Der har sandsynligvis været et password leak fra et større site. Genbrug af passwords er farligt.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Hacket på PSN account

Indlægaf ikkNico » lør 29 okt 2016 08:33

Erroneus skrev:Genbrug af passwords er farligt.

Jep, lige præcis med passwords skal man IKKE gå ind for genbrug.
Jeg tænker også der må være en del data, der er blevet kompromitteret i det Yahoo hack, der blev afsløret for et par måneder tid siden.

Og lav det langt... lægere end 4.5cm :wink:
Jeg tror, at Sony har en PSN service udstillet et sted, hvor man har et uendeligt antal login forsøg, og/eller captcha er for svag, og så er det bare at gå i gang med at gætte. En computer bliver aldrig træt af at gætte
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Hacket på PSN account

Indlægaf Fiisker » lør 29 okt 2016 09:37

Så spørger jeg jer, hvad gør I for at huske alle de koder? Har I nogen apps til at huske dem, eller skriver I dem ned i en lille sort bog?
Fiisker
Niveau 2
 
Indlæg: 118
By: Solrød


Re: Hacket på PSN account

Indlægaf Krede1972 » lør 29 okt 2016 10:17

Jeg har valgt at skrive det ned i en lille sort bog.
På et tidspunkt kunne jeg simpelthen ikke længere huske hvilke koder jeg brugte hvilke steder. Der bliver jo flere og flere.
Og genbrug er som sagt en dårlig ting når det gælder passwords.
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: Hacket på PSN account

Indlægaf Vreki » lør 29 okt 2016 10:20

Fiisker skrev:Så spørger jeg jer, hvad gør I for at huske alle de koder? Har I nogen apps til at huske dem, eller skriver I dem ned i en lille sort bog?


Jeg bruger Ascendo Datavault.
Og så har jeg min egen private metode til at variere passwords, men den holder jeg for mig selv. :D

Jeg må have mellem 80 og 100 logins noteret til systemer af variende vigtighed, så det duer ikke at satse på hukommelsen og små krøllede stykker papir.

Dermed ikke sagt at jeg ikke kan få hacket et login, men det bør ikke tage min andre konti med i faldet.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Hacket på PSN account

Indlægaf Sethos » lør 29 okt 2016 10:33

Fiisker skrev:Så spørger jeg jer, hvad gør I for at huske alle de koder? Har I nogen apps til at huske dem, eller skriver I dem ned i en lille sort bog?


Bruger selv KeePass og gemmer databasen på en Dropbox. KeePass hjælper også med at lave et password baseret ud fra et sæt parametre du selv vælger.
Sethos
Niveau 6
 
Indlæg: 1859


Re: Hacket på PSN account

Indlægaf ikkNico » lør 29 okt 2016 11:12

Fiisker skrev:Så spørger jeg jer, hvad gør I for at huske alle de koder? Har I nogen apps til at huske dem, eller skriver I dem ned i en lille sort bog?

Jeg bruger LastPass med et sindssygt langt og kompliceret password + push verifikation. Det har også den fordel, at jeg kan copy/paste mine passwords ind i de fleste browsere, og derved side-steppe keyloggers (hvis jeg skulle have få en)
Overvejede på et tidspunkt en krypteret USB nøgle, fx. noget med en pinkode eller fingeraftryk
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Hacket på PSN account

Indlægaf Fiisker » lør 29 okt 2016 13:25

De apps, er de mobile?
Fiisker
Niveau 2
 
Indlæg: 118
By: Solrød


ForegåendeNæste

Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster