Forum

Sindsyg langsom Download

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Sindsyg langsom Download

Indlægaf Wmariak » søn 18 sep 2016 21:48

Hejsa derude. Jeg prøver at hente et spil på 5gb, det har snart taget 2 timer og jeg sidder altså med en 120mb forbindelse via kabel.. er der noget jeg har overset eller er deres servere mos?
Wmariak
Niveau 0
 
Indlæg: 7


Re: Sindsyg langsom Download

Indlægaf Erroneus » søn 18 sep 2016 22:11

Det svinger desværre ret meget. Prøv at pause den download og start igen, prøv det et par gange, det hjælper hvis du kan ramme den rigtige server (er tilfældigt). Nogle gange hjælper det også at smide den i rest/resume mode og downloade fra der.

Jeg er selv ved at hente en 5GB patch nu og det tager mig ca. 20 minutter, så det kan lade sig gøre at hente hurtigere, men det kommer an på hvad server man rammer ved Sony. Jeg har også Stofa, som jeg gætter mig til du har, ud fra din hastighed.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Sindsyg langsom Download

Indlægaf Wmariak » søn 18 sep 2016 22:16

Stofa her ja.. øv.
En anden ting. Jeg har headset direkte i controlleren via jackstik. Nogle gange kommer der nogle små afbrydelser.. det er super.belastende, er det fordi contoelleren har lavt batteri, eller skal man investere i noget de går udenom controlleren?
Wmariak
Niveau 0
 
Indlæg: 7


Re: Sindsyg langsom Download

Indlægaf ikkNico » søn 18 sep 2016 23:23

Jeg ved ikke, hvad det er, men mine egne tests viser, at det kun er system downloads (fx. spil, demoer, updates o.lign.) der går umanerligt langsomt. I stedet for at lave et længere indlæg, så kan mine observationer læses her: www.pslife.dk/forum/viewtopic.php?f=4&t=24145
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Sindsyg langsom Download

Indlægaf Wmariak » man 19 sep 2016 00:27

Hjalp googles dns så?
Wmariak
Niveau 0
 
Indlæg: 7


Re: Sindsyg langsom Download

Indlægaf ikkNico » man 19 sep 2016 08:00

Wmariak skrev:Hjalp googles dns så?

Nej. Når der først er etableret forbindelse, så har DNS ingen betydning for download hastigheden, og da slet ikke i de forhold som jeg beskriver i den anden tråd (100Mbit ned til 6-7Mbit).

Jeg brugte i øvrigt Googles DNS i forvejen, sat på routeren, men har både forsøgt mig med TDCs egen (som vandt i alle benchmark tests på min PC) og Open DNS. Det burde i øvrigt slet ikke være nødvendigt at skulle justere sådanne ting i et plug'n'play produkt som en konsol. Det skal bare virke. Det gør det for bla. Steam og MS.

PS4s egne værktøjer måler i øvrigt min forbindelse til alt fra 60-80Mbit ned og 5-6Mbit op, hvilket er lidt pudsigt, når jeg nu på samme maskine kan måle lidt over 100Mbit på dslreports (via web browser). Dette problem er i Sonys system.
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Sindsyg langsom Download

Indlægaf Erroneus » man 19 sep 2016 12:53

Hvis man vil. Så kan man opsætte en lokal proxy på sin maskine og så pege ens netværksindstillinger til at bruge den proxy. Det hjælper i nogle tilfælde, fordi der bruges en indstilling på PS4 som er sat lidt dumt, hvilket betyder meget ventetid, som en proxy afhjælper på. Det vil dog ikke afhjælpe, ret meget, hvis man rammer en overbelastet Sony server.

Man kan læse mere om det her: https://www.reddit.com/r/PS4/comments/5 ... ight_have/
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Sindsyg langsom Download

Indlægaf ikkNico » tors 15 dec 2016 21:16

Hold nu kæft det er ringe lige nu :evil:
Min PS4 er stadig forbundet med kabel og i DMZ. Forbindelsen er 300/60Mbit/s og lige nu har den downloadet omkring 230MB på en halv time, og skriver 99+ timer til de 15GB er nede som IW demoen fylder.

Jeg begynder sgu' at ryge på hold med Vreki.
Når nu min PS+ betaling tydeligvis ikke går til et ordenligt PSN setup, og PSN dybest set ikke er nødvendigt for at skulle spile online (læs: det er bare en gateway), hvad er det så jeg får for den betaling?

Det bør ikke være nødvendigt at skulle sætte en lokal proxy op bare for at downloade en demo, eller skulle genstarte sin maskine for at få "en god server". Jeg vil jo også gerne spille på dyret (har endda valgt offline i FIFA 17). Når man betaler for sådan en service, så skal den bare virke.
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Sindsyg langsom Download

Indlægaf Slimjay DK » tors 15 dec 2016 22:00

Jeg er nu ganske tilfreds .. henter pt. IW med noget der svinger mellem 70 & 100mbit .. og jeg køre trådløst :) det tager ca. 24 min at hente de 15GB ...
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: Sindsyg langsom Download

Indlægaf Allanb » tors 15 dec 2016 23:47

Slimjay DK skrev:Jeg er nu ganske tilfreds .. henter pt. IW med noget der svinger mellem 70 & 100mbit .. og jeg køre trådløst :) det tager ca. 24 min at hente de 15GB ...


Samme her.
Er også aktiv på Xboxlife.dk med samme bruger navn
Allanb
Niveau 7
 
Indlæg: 3156
By: Slangerup


Re: Sindsyg langsom Download

Indlægaf ikkNico » fre 16 dec 2016 08:51

Jeg endte med 7 genstarter før jeg fik en ordenlig hastighed
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Sindsyg langsom Download

Indlægaf Vreki » fre 16 dec 2016 09:16

ikkNico skrev:Jeg begynder sgu' at ryge på hold med Vreki.
Når nu min PS+ betaling tydeligvis ikke går til et ordenligt PSN setup, og PSN dybest set ikke er nødvendigt for at skulle spile online (læs: det er bare en gateway), hvad er det så jeg får for den betaling?
.


Nå, har jeg fået opbygget mig et ry som kværulant? :lol:
Alle der udgiver spil på PS4 betaler også en "beskyttelsesafgift" til Sony, så egenligt burde PS store og tilhørende download allerede være fuldt finansieret.

Downloadhastighederne svinger rigtigt meget for mig, jeg kan ikke se noget mønster i det.
Normalt går det rimeligt tjept, men f.eks. det nye Uncharted gik næsten i stå.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Sindsyg langsom Download

Indlægaf ikkNico » fre 16 dec 2016 11:24

Vreki skrev:Nå, har jeg fået opbygget mig et ry som kværulant? :lol:

Bestemt ikke, du havde bare en god pointe omkring betaling for PSN.
Det er jo dybest set online apss v2.0, og det er også helt fint, men så er det det Sony skal kalde det.

Vreki skrev:Downloadhastighederne svinger rigtigt meget for mig, jeg kan ikke se noget mønster i det.
Normalt går det rimeligt tjept, men f.eks. det nye Uncharted gik næsten i stå.

Det eneste der virker for mig er genstarter til jeg får en fornuftig hastighed. Jeg tror simpelthen PSNs serverer skalerer dårligt under press
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar


Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster

cron