Forum

Jeg har opgivet PS4 twitch-appen...

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Jeg har opgivet PS4 twitch-appen...

Indlægaf Schmidty » ons 19 okt 2016 15:47

Jeg oplever nogle problemer med Youtube- og Twitch-appen til Playstation 4. Problemet er, at "kanterne" mangler når jeg ser videoer i begge apps. Jeg kan simpelthen ikke se hele skærmen så at sige. Hvis der eksempelvis står tekst ude i siden, hvor det er meningen man skal kunne se det hele, kan jeg ikke se det alleryderste.

Jeg har altid haft problemet med Twitch men problemet er først kommet til Youtube-appen efter den seneste opdatering til denne app.

Nogen hjælp?
Senest rettet af Schmidty lør 27 maj 2017 16:48, rettet i alt 1 gang.
Billede
Schmidty
Niveau 5
 
Indlæg: 1059


Re: Problemer med YT og Twitch App

Indlægaf Erroneus » ons 19 okt 2016 16:34

I din PS4's indstillinger under video må det være, kan du justere størrelsen til. Du får en stor hvid firkant, du så kan matche op til hjørnerne.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Problemer med YT og Twitch App

Indlægaf Schmidty » tors 20 okt 2016 14:54

Erroneus skrev:I din PS4's indstillinger under video må det være, kan du justere størrelsen til. Du får en stor hvid firkant, du så kan matche op til hjørnerne.


Tak for svaret, men det hjalp desværre ikke. Andre forslag? :)
Billede
Schmidty
Niveau 5
 
Indlæg: 1059


Re: Problemer med YT og Twitch App

Indlægaf Erroneus » tors 20 okt 2016 17:15

Lidt google på det og følgende forslag kommer frem, hvilket ikke lyder helt forkert.

"Go into your tv's settings and look for "overscan" and turn it off if it is on. Alternatively you may find something call 1:1 Pixel Mode". Turn that on if it is off."
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Problemer med YT og Twitch App

Indlægaf Odyzeus » tors 20 okt 2016 18:33

Min gør det samme når jeg streamer youtube via fjernsynets EGEN app, så det virker plausibelt, at det er indstillingerne der, der skal ændres.
Odyzeus
Niveau 4
 
Indlæg: 689
By: København


Re: Problemer med YT og Twitch App

Indlægaf Schmidty » tors 20 okt 2016 20:09

Erroneus skrev:Lidt google på det og følgende forslag kommer frem, hvilket ikke lyder helt forkert.

"Go into your tv's settings and look for "overscan" and turn it off if it is on. Alternatively you may find something call 1:1 Pixel Mode". Turn that on if it is off."


MANGE tak for det! Fandt overscan-settingen inde i en undermenu til en undermenu og det gjorde tricket! Jeg må lige lege lidt med om jeg også skal slå overscan fra i spil og almindelig tv, eller om det kun er ved twitch og youtube! Tak igen :)
Billede
Schmidty
Niveau 5
 
Indlæg: 1059


Re: Problemer med YT og Twitch App

Indlægaf Erroneus » tors 20 okt 2016 21:21

Fedt :)

No problem.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Problemer med YT og Twitch App

Indlægaf Schmidty » fre 26 maj 2017 21:47

Jeg genopliver denne tråd for at komme ud med mine frustrationer.

Er jeg den eneste, der fuldstændig har opgivet at se Twitch fra PS4-appen? For den app er da godt nok så elendig! Hver gang jeg ser noget via Twitch-appen hopper den fra og tilbage i det jeg ser. Ca. hver 20. sekund hopper den 1-2 sekunder tilbage, dvs. det jeg lige har set og hørt bliver gentaget. Dette er ufatteligt irriterende, og fuldstændig umuligt at se noget.

Det virker som om, at appen kæmper med, at finde ud af hvilken opløsning den vil køre i. Det ene øjeblik kører streamen i lav opløsning, så prøver den lige at sætte kvaliteten op, hvorefter den så hopper 1 sekund tilbage. Herefter kører den med bedre opløsning i et stykke tid, før den sætter det tilbage igen, hvilket igen gør, at den hopper 1 sekund tilbage. Det er ikke engang muligt at få appen til at køre i en fast kvalitet for at prøve at løse det. Andre apps fx Youtube virker fint på PS4'en, og twitch virker også fint på PC for mig, så det er ikke netværket.

Jeg kan se her, at andre oplever problemet, men det er omkring 1 år siden. : http://neogaf.site/forum/showthread.php?t=1180073

Andre på PSLife der har opgivet appen?
Billede
Schmidty
Niveau 5
 
Indlæg: 1059



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster

cron