Forum

Mangler signal i stuen!

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Mangler signal i stuen!

Indlægaf morfar » søn 06 nov 2016 17:58

Min far mangler internet signal i stuen. Tdc routeren står i den anden anden af huset og der er en range extender i midten af huset - tæt på stuen, men det er ikke nok til at han kan streame viaplay på hans ipad i stuen.

Han har ikke et smart tv, men er villig til at trække et kabel fra routeren, over loftet, til stuen.

Hvad er bedste løsning ?

Sådan en her med et kabel i røven?
https://www.proshop.dk/Router-firewall/ ... s=Repeater
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: Mangler signal i stuen!

Indlægaf Sethos » søn 06 nov 2016 18:02

Hvad med sådan et Homeplug / Powerline Adapter, hvor man føre internettet gennem husets stikkontakter, så slipper man for kabel føring og kan måske placere noget trådløst tættere på ham.

https://www.proshop.dk/Homeplug
Sethos
Niveau 6
 
Indlæg: 1859


Re: Mangler signal i stuen!

Indlægaf Erroneus » søn 06 nov 2016 18:10

Jeg har selv gode erfaringer med Powerline adapters. Det svinger fra hus til hus, hvad hastigheder man får, men mine erfaringer er at det er meget stabilt.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Mangler signal i stuen!

Indlægaf Vreki » søn 06 nov 2016 18:36

Før i fiser ud og køber nyt, så prøv lige at se om det kan hjælpe at skifte kanal på Range Extenderen eller flytte den.

Jeg har selv oplevet at min Wifi dækning blev væsentligt bedre efter at routeren kom ud fra tv-møblet og op på væggen.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Mangler signal i stuen!

Indlægaf morfar » søn 06 nov 2016 21:13

Vreki skrev:Før i fiser ud og køber nyt, så prøv lige at se om det kan hjælpe at skifte kanal på Range Extenderen eller flytte den.

Jeg har selv oplevet at min Wifi dækning blev væsentligt bedre efter at routeren kom ud fra tv-møblet og op på væggen.


Kan ikke rigtigt flytte den, da de ikke vil have den hænger frit fremme hvor gæster kan se den. Derfor soveværelset(hvor den hænger frit fremme - som man siger)

Mht at køre det igennem elnettet, så har jeg prøvet dette derhjemme og de virkede overhovedet ikke. Huset er fra 70'erne ligesom mit eget.

Hvis nu vi siger han trækker et kabel fra router til stuen, hvad skal jeg så smide i enden af kablet for at få maksimal dækning i stuen?
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: Mangler signal i stuen!

Indlægaf Erroneus » søn 06 nov 2016 22:33

morfar skrev:Mht at køre det igennem elnettet, så har jeg prøvet dette derhjemme og de virkede overhovedet ikke. Huset er fra 70'erne ligesom mit eget.

Lige til info.

Jeg har brugt powerline adapters i huse som er ældre end fra 70'erne, hvor det har virket fint, så den konklusion kan du ikke rigtigt bruge. Det hele kommer an på hvad hvor mange grupper og hvordan ledningerne i huset har det.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Mangler signal i stuen!

Indlægaf morfar » søn 06 nov 2016 23:13

Hvis nu de ikke ønsker at bruge elnettet og ikke ønsker at flytte range extenderen og ikke ønsker at købe flere range extendere, men derimod ønsker at trække et netkabel over loftet, hvad skal jeg så købe til dem?
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: Mangler signal i stuen!

Indlægaf Vreki » man 07 nov 2016 16:07

morfar skrev:Hvis nu de ikke ønsker at bruge elnettet og ikke ønsker at flytte range extenderen og ikke ønsker at købe flere range extendere, men derimod ønsker at trække et netkabel over loftet, hvad skal jeg så købe til dem?


Hvis du spørger hvad dimsen hedder, så vil jeg mene at det er et accespoint du skal bruge.
Hvilket accespoint du skal købe er en anden sag, der kommer hele tiden nye og det er svært at følge med.

Jeg plejer at google efter nyere reviews, og så vælge en i en prisklasse der passer mig.

Men hvis man bare skal bruge den til at streame netflix til en ipad i det samme rum så er der nok ikke grund til at købe luksusmodellen.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Mangler signal i stuen!

Indlægaf Jb » man 07 nov 2016 17:01

Hvis der primært skal bruges wifi i den ende af huset du trækker kablet hen til så et acess point og evt slukke for wifi i tdc router en. Køb det billigste ubiquiti uap. Der er skrald på til prisen! Jeg har sat sådan en op adskillige steder nu og det er stabilt og hurtigt. Koster vel en plov. Lidt mere for ac lite udgaven.

Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
PSN: JB_dk // Xbox live: FyrstJB // Nintendo Switch friend code: SW-5059-3134-7520
Jb
Skribent
 
Indlæg: 3082
By: Hinnerup


Re: Mangler signal i stuen!

Indlægaf morfar » tirs 08 nov 2016 08:35

Jb skrev:Hvis der primært skal bruges wifi i den ende af huset du trækker kablet hen til så et acess point og evt slukke for wifi i tdc router en. Køb det billigste ubiquiti uap. Der er skrald på til prisen! Jeg har sat sådan en op adskillige steder nu og det er stabilt og hurtigt. Koster vel en plov. Lidt mere for ac lite udgaven.

Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk


Hvis nu der med tiden også kommer et smart tv i deres stue og der skal et netkabel i sådan et, kan jeg så trække et kabel fra det accesspoint op i tv'et og stadig have wifi i stuen?
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: Mangler signal i stuen!

Indlægaf viborg » tirs 08 nov 2016 09:41

Kender ikke noget til TDC og deres router installering, men er det evt muligt at flytte den eksisterende router op på loftet, da det helt sikkert vil give en bedre dækning i huset, og så kan wifi extenderen også flyttes lidt så hele huset er dækket uden mere køb?
viborg
Niveau 0
 
Indlæg: 41


Re: Mangler signal i stuen!

Indlægaf Jb » tirs 08 nov 2016 12:36

morfar skrev:
Jb skrev:Hvis der primært skal bruges wifi i den ende af huset du trækker kablet hen til så et acess point og evt slukke for wifi i tdc router en. Køb det billigste ubiquiti uap. Der er skrald på til prisen! Jeg har sat sådan en op adskillige steder nu og det er stabilt og hurtigt. Koster vel en plov. Lidt mere for ac lite udgaven.

Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk


Hvis nu der med tiden også kommer et smart tv i deres stue og der skal et netkabel i sådan et, kan jeg så trække et kabel fra det accesspoint op i tv'et og stadig have wifi i stuen?

Med en lille switch imellem kan du.
Ellers kan du købe uap ac pro der er 2 ethernet porte i. Men det er nok billigere med det lille accesspoint og så en lille billig 4 ports switch

Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
PSN: JB_dk // Xbox live: FyrstJB // Nintendo Switch friend code: SW-5059-3134-7520
Jb
Skribent
 
Indlæg: 3082
By: Hinnerup


Re: Mangler signal i stuen!

Indlægaf Vreki » tirs 08 nov 2016 12:53

Jb skrev:
morfar skrev:
Jb skrev:Hvis der primært skal bruges wifi i den ende af huset du trækker kablet hen til så et acess point og evt slukke for wifi i tdc router en. Køb det billigste ubiquiti uap. Der er skrald på til prisen! Jeg har sat sådan en op adskillige steder nu og det er stabilt og hurtigt. Koster vel en plov. Lidt mere for ac lite udgaven.

Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk


Hvis nu der med tiden også kommer et smart tv i deres stue og der skal et netkabel i sådan et, kan jeg så trække et kabel fra det accesspoint op i tv'et og stadig have wifi i stuen?

Med en lille switch imellem kan du.
Ellers kan du købe uap ac pro der er 2 ethernet porte i. Men det er nok billigere med det lille accesspoint og så en lille billig 4 ports switch

Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk


Ser det ikke ud som om det ASUS RT-N12 han linkede til oprindeligt har en indbygget 4-ports switch?
Hvis han alligevel skal ud at købe sådan en kan han vel næsten lige så godt starte med ASUS som AP og se om det virker tilfredsstillende.

En gang i den nærmeste fremtid skal jeg nok have en switch mere i mit net, der overvejer jeg også om det skal være et kombineret switch/AP da det kommer til at stå i den anden ende af huset i forhold til WiFi routeren.
Men jeg har faktisk ok wi-fi dækning allerede.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Mangler signal i stuen!

Indlægaf morfar » man 21 nov 2016 17:42

Det er blevet til at de gamle får min Apple TV og der trækkes et netkabel fra router til apple tv. Så er wifi knap så vigtig.

Er det bare et Cat5e kabel jeg skal have? 69 kr på avcables for 20 meter.
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: Mangler signal i stuen!

Indlægaf Erroneus » man 21 nov 2016 18:17

Cat5e er fint, det trækker op til en gigabit. Cat6 er kun nødvendigt steder hvor man trækker mange kabler, da de er bedre til at undgå støj for andre kabler.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Næste

Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster